Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wygląda na to, że dobre czyszczenie połączeń jest potrzebne. Napięcie niebciążone jest ok a na światłach jakbyś miał 13,8V to byłoby dobrze. Nie sądzę abyś miał usterkę w układzie ładowania.

Aku i tak musiałeś wymienić.

 

 

TT

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK z lekkim opoznieniem ale dotarlem do tego, choc nie sadze zebym wiele pomogl.

Taki alternator 3 fazowy z elektromagnetycznym rotorem dziala w ten sposob ze prad z regulatora reguluje wydajnosc napieciowa altka.

Regulator jest tak zbudowany ze bez przerwy przerywa lub puszcza prad miedzy stalymi stykami A i C i wibrujacym stykiem B co w efekcie daje prad na

rotor ale odcina go gdy przekracza okreslona wartosc. Oczywiscie regulator elektroniczny robi to tyrystorami i diodami.

Jest wiele typow tych alternatorow, tak ze najlepiej korzystac z badania wydajnosci opisanego w serwisowce dla danego motocykla.

Ogolne zasady sprobuje opisac pozniej na przykladzie Hondy VF.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm czarna magia :) za 2-3 godziny będę się bawił ze stykami. Mimo wszystko przydałaby się procedura testowa.

Poniżej link do książki serwisowej.

http://cosky0.tripod.com/



Ok po czyszczeniu styków (kontakt 60). No i jestem w szoku. 14,8v przy 2,5 tyś obrotów z włączonymi światłami. Wiem chyba gdzie był problem. Przed plusem na baterii jest bezpiecznik. Kostki przy regulatorze rozpinałem ale nie dotykałem wcześniej tego bezpiecznika. Osłoniłem śruby i był biały nalot. Rozkręciłem wszystko zalałem kontaktorem, skręciłem i wydaje się ok. Zalałem też tą kość która wchodzi do bezpiecznika. Jutro próba na ciepło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak oczywiscie inny sciagacz trzeba by zastosowac - wewnetrzny.

Ale ogolnie artykul jest dobry omawiajac wszelkie mozliwe problemy zwiazane z diagnostyka i naprawa

tego ukladu.

Boje sie tylko ze zadajacemu pytanie padl po prostu rotor co jest nagminne w tych altkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa instrukcja jak zniszczyć wirnik alternatora w tym silniku :

attachicon.gifwirnik.jpg

Niezłe...Ciekawe czy gość się zastanowił wrzucając to zdjęcie.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa instrukcja jak zniszczyć wirnik alternatora w tym silniku :

attachicon.gifwirnik.jpg

"Back the nut out 1/4 before trying to loosen the rotor"

 

"wykręć śrubę o 1/4 cala długości zanim zaczniesz ściągac wirnik " . 6mm chyba styknie na strącenie wirnika ze stożka na czopie ..?

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Back the nut out 1/4 before trying to loosen the rotor"

 

"wykręć śrubę o 1/4 cala długości zanim zaczniesz ściągac wirnik " . 6mm chyba styknie na strącenie wirnika ze stożka na czopie ..?

 

"Back the nut out 1/4 before trying to loosen the rotor"

 

"wykręć śrubę o 1/4 cala długości zanim zaczniesz ściągac wirnik " . 6mm chyba styknie na strącenie wirnika ze stożka na czopie ..?

 

Honda zaleca demontaż przy pomocy jednej śruby wkręcanej bezpośrednio do wirnika bo w tym celu zrobiona tam gwint.

Jeżeli w warunkach amatorskich zachodzi konieczność demontażu można skorzystać z tylnej osi.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nadal świadczy o słabych stykach bo 5W żarówka nie powinna powodować spadku o 0,5V.

Jednak masz już trop. Prześledź zasilanie tylnej lampy czyli masę i przewód plusowy.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z artykulu w linku, ktoey ci podsalem wynika ze ten uklad jest b.wrazliwy na obciazenie i zastosowanie slabszej zarowki

w swietle glownym zdecydowanie poprawia ladowanie. Tyle ze nie o to chodzi.

Sprawdz wszystkie polaczenia i wyczysc je, specjalnie polaczenia masowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dzisiaj czeka mnie przeprawa z upchanymi złączkami w lampie i połączenia z tyłu. Najchętniej dałbym też odpowiedniki LED do klosza z tyłu i pod zegary zawsze to 25W mniej (4 żarówki pod zegarami, 2 z tyłu) ale nie wiem czy znajdę takie LEDy. Mam stare gniazda z tyłu i nie chcę niczego przerabiać. Wymiana żarówki z przodu raczej nie wchodzi w grę. Te które można spotkać na necie różnią się na poziomie 5W. LEDowe nie nadają się do jazdy w nocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...