kempes Opublikowano 6 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2010 Witam. Panowie mam problem z ładowaniem w skuterze. Z racji tego, że miałem aku w kiepskim stanie wymieniłem go na nowy. Po około 2 tygodniach stania akumulator był tak słaby, że nie dał rady zakręcić rozrusznikiem. Jedyny odbiornik, który przez te 2 tygodnie pobierał prąd to był elektroniczny zegarek, ale wątpię, żeby pobierał tyle prądu, żeby rozładować aku. Sprawdziłem ładowanie i okazało się, że przy włączonych światłach daje mi 15,3-15,8V, czyli za dużo. Czy wystarczy zmienić regulator napięcia, czy szukać innej przyczyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2010 Czy twoj akumulator oprocz tego ze nowy jest rowniez dobry ? Zeby to sprawdzic naladuj go ladowarka stacjonarna malym pradem ( nie przekraczajacym 1 A i zmierz napiecie na wlaczonych swiatlach, ale z wylaczonym silnikiem po czym zmierz po 2 minuitach. Jezeli spadnie ponizej 12V to niestety nie jest dobry. czyty robione na zepsutym aku nie sa miarodajne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kawa2 Opublikowano 9 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 (edytowane) Ziomale, instrukcję przeczytałem, chyba pierwszy raz w życiu, zastanawia mnie jedynie sugestia - zawsze przed ładowaniem odłącz uziemienie? O co kaman? :icon_eek: Znaczy tyle, że przed ładowaniem aku w motocyklu odłącz klemę minusową akumulatora, bo może narozrabiać w ECU i innych. Instrukcje piszą obcokrajowcy " znający " j. polski i trzeba brać poprawki. Edytowane 9 Listopada 2010 przez kawa2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 9 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 Najpierw trzeba sprawdzić ile zegarek pobiera, myślę że jeśli jest chiński to jednak może rozładować akumulator. Prąd mierzymy amperomierzem. Co do regulatora tak jest do wymiany. Napięcie powinno być obcięte do 14,5V. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lukasz1982 Opublikowano 19 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2010 Nie chciałem zakładać nowego tematu, więc przepraszam za off'a :) Monter, Wodzu, czy mogę bez obaw podłączyć tą ładowarkę... http://www.4bikes.pl/product_info.php?products_id=6160 ...na dłuższy okres czasu? Można bez obaw podłączyć to to na całą zimę? Kupilem ostatnio podobny Optimazer marki Hein Gericke REWELACJA z tego co wyczytalem z instrukcji jak i porad i doswiadczenia innych z tego wlasnie typu ladowarkami jak to nazwales ..warte kazdego pena ja za moja zaplacilem 50 funow .. podlaczylem aku od razu ocenil kondycje i dobral poprawny system ladowania hula piknie....!!! I najwazniejsze Mozesz zostawic aku a nawet powinienes podpiety wlasnie do OPTI laduje tylko do momentu a potem podtrzymuje w stanie jak by hibernacji.. Polecam kazdemu kto mysli o zimowaniu swojej zabawki ... miesiac dzien czy nawet 7 miesiecy.. Mechanikem niestety nie jestem ale moge tylko powiedziec ze swojego jak i moich znajomych doswiadczenia ..REWELACYJNA sprawa.. Pozdrawiam . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
barka Opublikowano 3 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2011 Witam spalił mi się regulator napięcia w cbr 600 i sprawdzałem wszystko tak jak na pierwszej stronie i wyszło mi przy pomiarze rezystancji że ma przebicie do masy tzn te 3 kable mają połączenie z masą. Teraz co lepiej kupić używany alternator czy może ktoś nawija nowe uzwojenia (regeneruje uszkodzone) i jeszcze jaki regulator http://allegro.pl/regulator-napiecia-cb-cbr-500-600-900-vt-vfr-ntv-i1636192121.html da rade czy szukać droższego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 4 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2011 Najpierw doprowadź do porządku alternator, bo regulator mógł ale nie musiał się usmażyć. Możesz próbować przezwajać, jeśli koszt nowego alternatora będzie wysoki (powiedzmy drugie tyle co za przezwajanie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jgdarek Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 WitamA jak ma się sprawa z alternatorem obcowzbudnym ? Mam xs400 sohc i tam jest taki alternator.Sprawdzałem rezystancje między trzema białymi kabelkami i jest taka sama , ale napięcie jakie wychodzi z alternatora to tylko 20-22 v na wszystkich parach.Jedynie czego nie sprawdziłem to czy jest przejście na masę między tymi kabelkami.Czy gdyby było uszkodzone jedno uzwojenie to rezystancja i napięcie było by takie same na każdej parze ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Nie. bylaby roznica.Skad wiesz ze to altek obcowzbudny i na jakich obrotach mierzyles to napiecie ?Mam nadzieje ze mierzyleś to na skali napięcia zmiennego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jgdarek Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 (edytowane) Oczywiście prąd zmienny.W załączniku schemat z serwisówki. Z opisu wynika że między białymi ma być 0,72omy +- 10% - a u mnie jest 1,5oma , a między zielonymi 4 omy i tak jest u mnie.Nie ma przebicia na masę.I jeszcze jedno pytanie-zakupiłem drugi alternator i on ma cztery białe kabelki-do czego jest ten czwarty? i co może być przyczyną takiego niskiego prądu?Prąd mierzony przy około 3000obr.alternator.pdf Edytowane 6 Czerwca 2011 przez jgdarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techniacz Opublikowano 6 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 (edytowane) Zbrakło mi ładowania w gixie i na światłach mi zdechł. Prądu było na tyle mało, że odpaliłem go na pych i dojechałem jakoś do parkingu. Napięcia na aku nawet nie mierzyłem, bo na parkingu już nie miały sił kierunki się palić nawet... W każdym bądź razie naładowałem aku. I tu pierwsze pytanie, prostownik ładuje mi aku do wartości mniej więcej 12.97V, gdy aku postoi parę godzin spada ono do ~12.76V. I takie utrzymuje się przez dzień, dwa (dłużej nie trzymałem aku w domu). Czy to świadczy już o tym, że aku jest padnięte? Czy takie napięcie jest ok ? Gdy podłączyłem aku do moto i odpaliłem, napięcie spadło od razu do 12.5V. Przez 10 minut pracy na światłach spadło do jakichś 11.9V. Przy 5 tysiącach obrotów napięcie na klemach rośnie o jakieś 0.1-0.2V (od podanych wyżej wartości). Różnica między podłączoną, a odłączoną wtyczką między alternatorem, a regulatorem wynosi jakieś 0.1V (na plus przy podłączonej). Napięcia ac mierzone przy 5 tysiącach obrotów na 2 fazach pokazują po 54V (powinny być po 65V), na jednej jakieś 6-10V. Rezystancja między fazami wynosi 0.09ohma na 2, a na tej od niższego napięcia również jakieś inne wyszło. Powinno być 0.3ohma wszędzie. Rezystancja między kablami a masą przeważnie 1 (znaczy się nieskończona) momentami jedynie pokazywał wyświetlacz jakieś ~1700... Nie wiem czy był to błąd pomiaru, czy przyczyna. Czyli objawy wskazują na uzwojenie (czy coś jeszcze?). Po odłączeniu akumulatora, rezystancje były takie same. Napięcie na aku natomiast, po przyniesieniu do domu wynosiło ~12.3V. I tu moje 2 pytania kończące przydługą historię(histerię...):1- Czy napięcie 12.76V na aku naładowanym jest prawidłowe, czy za małe ? Po 3 minutach na włączonych światłach w moto i wyłączonym silniku, napięcie spadło na nim o jakieś 0.01-0.03V - czyli pewnie w granicach błędu pomiarowego urządzenia.2- Jak kupię nowe uzwojenie, a ono zjara się przy pierwszej jeździe (albo tydzień po) to osiwieję do końca. Więc czemu uzwojenie mogło się zjarać i jak uchronić się przed zjaraniem ponownym ? Dodam, że kostka łącząca alternator z regulatorem, jest pokryta jakąś mazią. Myślałem, że może to jakiś preparat wspomagający przewodzenie prądu ? Czytałem również, że te kostki lubią się przytapiać i od tego może się zjarać uzwojenie. Może wywalić tą kostkę, połączyć kabelki osobno przez pojedyncze kostki połączeniowe i owinąć izolacją ? Czy raczej zalatywałoby to chałturą ?Pzdr Edytowane 6 Czerwca 2011 przez Techniacz Cytuj Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 6 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2011 Zbrakło mi ładowania w gixie i na światłach mi zdechł. Prądu było na tyle mało, że odpaliłem go na pych i dojechałem jakoś do parkingu. Napięcia na aku nawet nie mierzyłem, bo na parkingu już nie miały sił kierunki się palić nawet... W każdym bądź razie naładowałem aku. I tu pierwsze pytanie, prostownik ładuje mi aku do wartości mniej więcej 12.97V, gdy aku postoi parę godzin spada ono do ~12.76V. I takie utrzymuje się przez dzień, dwa (dłużej nie trzymałem aku w domu). Czy to świadczy już o tym, że aku jest padnięte? Czy takie napięcie jest ok ? Gdy podłączyłem aku do moto i odpaliłem, napięcie spadło od razu do 12.5V. Przez 10 minut pracy na światłach spadło do jakichś 11.9V. Różnica między podłączoną, a odłączoną wtyczką między alternatorem, a regulatorem wynosi jakieś 0.1V (na plus przy podłączonej). Napięcia ac mierzone przy 5 tysiącach obrotów na 2 fazach pokazują po 54V (powinny być po 65V), na jednej jakieś 6-10V. Rezystancja między fazami wynosi 0.09ohma na 2, a na tej od niższego napięcia również jakieś inne wyszło. Powinno być 0.3ohma wszędzie. Rezystancja między kablami a masą przeważnie 1 (znaczy się nieskończona) momentami jedynie pokazywał wyświetlacz jakieś ~1700... Nie wiem czy był to błąd pomiaru, czy przyczyna. Czyli objawy wskazują na uzwojenie (czy coś jeszcze?). Po odłączeniu akumulatora, rezystancje były takie same. Napięcie na aku natomiast, po przyniesieniu do domu wynosiło ~12.3V. I tu moje 2 pytania kończące przydługą historię(histerię...):1- Czy napięcie 12.76V na aku naładowanym jest prawidłowe, czy za małe ? Po 3 minutach na włączonych światłach w moto i wyłączonym silniku, napięcie spadło na nim o jakieś 0.01-0.03V - czyli pewnie w granicach błędu pomiarowego urządzenia.2- Jak kupię nowe uzwojenie, a ono zjara się przy pierwszej jeździe (albo tydzień po) to osiwieję do końca. Więc czemu uzwojenie mogło się zjarać i jak uchronić się przed zjaraniem ponownym ? Dodam, że kostka łącząca alternator z regulatorem, jest pokryta jakąś mazią. Myślałem, że może to jakiś preparat wspomagający przewodzenie prądu ? Czytałem również, że te kostki lubią się przytapiać i od tego może się zjarać uzwojenie. Może wywalić tą kostkę, połączyć kabelki osobno przez pojedyncze kostki połączeniowe i owinąć izolacją ? Czy raczej zalatywałoby to chałtura ?Pzdr Akumulator masz dobry i zachowuje się normalnie. Faktycznie pomiary wskazują na uszkodzone uzwojenia i nalezy je wymienić. Po wstawieniu nowego nie podłączaj reglera i sprawdź ponownie napięcia. Później podłącz regler i sprawdź na klemach aku napięcie jak w instrukcji.Wtyczkę mozesz po sprawdzeniu wszystkiego wyeliminować poprzez zlutowanie przewodów. Jest to działanie na plus. Ponowne łączenie tego na konektory nie ma mniejszego sensu.Uzwojenia padają z powodu np. pękającej masy izolującej co powoduje zwarcie między zwojami. Jesteś bezradny na to zjawisko. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 7 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Czerwca 2011 Tak jest, niestety stator alternatora jest zwalony i to w obu przypadkach ( Techniacz. Jdarek ).U Techniacza ewidentnie ( aku jest dobre jak Monter napisal ) a w przypadku Jdarka twoja serwisowka podaje wytlumaczenie o za niskim napieciu statora jako objaw kruszacych sie uzwojen. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techniacz Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 (edytowane) Dzięki za potwierdzenie zgonu pacjenta :rolleyes: To chciałbym jeszcze spytać, czy uzwojenie w gixie ma cewkę wysokiego napięcia ? Dziś takie pytanie usłyszałem, dzwoniąc do zakładu zajmującego się przezwajaniem silników elektrycznych (może nie tyle pytanie, co składnik ceny przy przezwajaniu). edit:Monter dzięki ;) Edytowane 14 Czerwca 2011 przez Techniacz Cytuj Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 14 Czerwca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Nie ma tam cewki Techniacz.. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.