suchy-wolk Opublikowano 13 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 W końcu jakieś konkrety, dzięki za mini poradnik, jutro obadam te sprawy, o których piszesz, zaczynając od wrzucenia 5 biegu i przegazowaniu na sprzęgle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 13 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Chłopaki... Odbieracie od tematu. Jeśli chodzi o blokadę przy gaźnikach to jest ale przed gaźnikami pomiędzy nimi a głowicą a nie pomiędzy gaźnikiem a filtrem, dalej wszystko tak jak podane przez kolegę. Brak wkręcania się na piątym biegu fakt może być spowodowane zblokowaniem komputerem ale łatwo się o tym przekonać. Postaw motocykl na stojaku, włącz piątkę i na sprzęgle przegazuj. Jeśli wkręca się normalnie nie jest to komputer. Najprawdopodobniej masz zapchany filtr paliwa, motocykl czym wyższy ma bieg tym większą pobiera ilość paliwa, z samych gaźników starcza ci na rozpędzenie ale w momencie włączenia 5 biegu kończy się zapas a paliwo nie dolatuje z odpowiednią prędkością. Ewentualnie szukaj zagięć węzyka. Drugą z opcji i ostatnią jest zbyt mała dawka powietrza względem paliwa lecz nie wiele, zwiększyć możesz ją przez wykręcenie śruby od regulacji składu mieszanki paliwowo powietrznej. Pamiętaj jednak żę jeśli nie znasz się zbytnio w temacie nie ryzykuj lub zaznacz sobie w jakim położeniu miałeś śrubę. Zazwyczaj umieszczona jest przed krućcem z boku z widocznej stron lub od dołu. Proponuje po wymianie filttra i braku rezultatów w odniesieniu do czasu wykręcić o 5 minut śrubę składu mieszanki paliwa i sprawdzenie rezultatu, ewentualnie nastepnie 10 minut. Bardzo ciekawa teoria. Mógłbyś opisać dokładniej co miałeś na myśli doradzając kręcenie śrubą składu mieszanki? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Zapomnij o kreceniu gaznikiem i sprawdz przelozenie na lancuchu napedowym, moze ktos zmienil zebatke zdawcza ze skrzyni na mniejsza. To pierwsze skojarzenie jakie mi przyszlo do glowy. Wiesz ile zebow ma zebatka fabrycznie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarknesSerafin Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Co do kręcenia śrubą składu mieszanki nie odbierz tego dosłownie, chodziło mi o delikatne przestawienie bo wątpie aby posiadał colortune by podejrzeć spalanie w komorze. Spotkałem się już że zbyt uboga mieszanka paliwowo powietrzna była przyczyną zbyt małego V-maxu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchy-wolk Opublikowano 14 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 @Adam M. - fabrycznie moja zębatka ma 14 zębów, ale sprawdzałem w moim egzemplarzu, ktoś zmienił na 15'stkę. Co do gaźników, to kręcić nie będę bo się na tym nie znam, i skoro daje marny efekt to szkoda roboty. Zmiana filtra powietrza na stożkowy, coś zmieni w pracy motocykla ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Tanie chińskie, za allegro, podziękuj. Szkoda siilnika na stożkowy filitr, chyba że kupisz coś na prawde dobrego ale wątpie, że odczujesz różnice zmieniajac sam filtr. Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesuaf Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 A do ilu km/h na czwórce dociągasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
heniek128 Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 (edytowane) Zmień zębatkę z powrotem na 14. Być może na większej nie ma siły jechać na 6 biegu z odpowiednią mocą, jak się nie wkręca na ostatnim biegu do maksymalnych obrotów to właśnie zmniejszenie zębatki zdawczej zwiększy v-max. No chyba że jednak jest zblokowany na module - wtedy nie pomoże. Edytowane 14 Lipca 2010 przez heniek128 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchy-wolk Opublikowano 14 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Teoretycznie to im większa zębatka, tym większy v-max, ale w sumie możesz mieć rację, że nie ma mocy kręcić na za dużej zębatce. W takim filtr nowy sobie odpuszczę, a zainwestuję w zębatkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Filtr stozkowy na pewno sobie odpusc, ale jesli chodzi o zebatker to przeciez masz juz wieksza o zab. To tak jakbys odjal 3 zeby z tylu. Cala sprawa jest w tym ze piatka jest nadbiegiem. Dziala to tak ze jadac ze stala szybkoscia po rownej drodze utrzymujesz ta sama szybkosc osiagnieta na czworce, ale silnik kreci sie kilkaset obr. wolniej. Czyli w gruncie rzeczy szybkosc max sprawdzasz na czworce. Jezeli moto jedzie wolniej od podobnych to zacznij od sprawdzenia cisnienia sprezania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchy-wolk Opublikowano 14 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 OK, w takim razie jeżeli nawet nadbieg, to 90-100km/h to chyba dość mało jak na 125ccm 4T, porównując inne 125ccm w 4T, hmm. Zębatkę mogę zmniejszyć/zwiększyć to żaden problem, tylko czy gra warta zachodu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 14 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Lipca 2010 Czy ja wiem czy to malo ? No i jesli przy 15 zebach sie nie wykreca wyzej to trzeba zmienic na fabryczna. Zwykle jest to najlepszy kompromis miedzy przyspieszeniami a szybkoscia max. Ktos widocznie chcial zwiekszyc predkosc max a skutek jest odwrotny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
suchy-wolk Opublikowano 23 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 (edytowane) Założona wczoraj została fabryczna zębatka - roz.14, jeździ się lepiej, v-max nie zmalał (wręcz mam wrażenie, że jest większy), ale za to przyspieszenie dość znacznie się polepszyło. Ogólnie zmiana zębatki na mniejszą, wyszła na plus. V-max widocznie taki musi być, może gdy znajdę fundusze, kupię roz.16 i sprawdzę jak to się ma w praktyce. Edytowane 23 Lipca 2010 przez suchy-wolk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 (edytowane) Tutaj się kłaniają prawa fizyki. Twój silnik rozwija za mała moc żeby przebić określoną prędkość (tutaj sprawdzenie kompresi przyda się, bo może kucyk albo dwa wcięło). Nie czytałem co posiadasz ale podziele się swoim doświadczeniem Sprzęt Ninja 250ccm o mocy 30-33KM Fabryczne przełożenie 14/43 zęby Prędkość maksymalna 165km/h Zmieniłem zębatkę z przodu na 15 i teraz żeby osiągnać 165 trzeba się trochę pomodlić. Zrobienie 170 wymaga tyle miejsca, że siekierek mi zabrakło. Zużycie benzyny jest bardzo podobne albo i ciut większe. Wniosek sprzęt ma za ciężko i w dodatku 30 koni to za mało żeby pokonać opory powietrza przy ponad 165km/h. Teraz zmienie przełożenie na 15/45 lub podobne bo większa zębatka z przodu trochę mniej obciąża łańcuch. Edytowane 24 Lipca 2010 przez Shinigami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 24 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2010 OK, w takim razie jeżeli nawet nadbieg, to 90-100km/h to chyba dość mało jak na 125ccm 4T, porównując inne 125ccm w 4T, hmm. normalna prędkość.... nie wierz w bajki z PJ czy innych forów o cbr 125 które 100% seryjnie ,,jadą'' 120 km/h to bzdura z moich danych od kolegów dr 125 105km/h hyosung xrx 125 110km/h (ale od 100 do 110 już lata swietlne przyśpieszania) ten gt to jaki typ motocykla ?? chopper ?? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.