Skocz do zawartości

V-max 90km/h - na 5 biegu traci moc, o Co kaman ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mój moto to Hyosung GT 125, jak wiadomo 125ccm i 15 kucy wrażenia nie robi, ale jednak v-max wynosi tylko 90km/h (i to z oporem), na 4 biegu ciągle jest moc, obroty skaczą w górę, jak tylko dojdą obroty do 10.000 RPM, to zmieniam bieg na wyższy (piąty = ostatni) i wtedy już nie ma mocy, jedynie wkręca się na 7000-8.000 RPM i nie ma siły dalej ciągnąć, tylko obroty spadają i trzeba redukować bieg.

 

Czego to może być wina ? Rozumiem, że to mały silnik, jednak gdy jeździłem na innych 125ccm, spokojnie na zupełnym luzie wbijałem 100km/h, v-max według producenta wynosi 120-140km/h.

 

Nie wymagam 140km/h, jednak chciałbym, żeby jechał te 110-120km/h (na trasie 90km/h nie starcza)

 

Ogólnie stan techniczny jest bardzo dobry, wręcz idealny, wszystko zadbane, wymieniane płyny, wydech czyszczony, gaźniki też, opony stan bardzo dobry, ciśnienie w oponach w normie.

 

Zębatki : przód 15 zębów i tył 52 zęby, mogę dać zębatkę większą na przód np. 16, lub mniejszą np. 14, tylko wtedy zapewne albo stracę mój mały v-max, albo stracę przyspieszenie.

 

Nie narzekam na przyspieszenie, jest okey, ale jak dojdzie do 80km/h to taki opór stawia, że ciężko nim pojechać więcej.

 

Co polecacie ? Czy to możliwe, że jest zablokowany ? Słyszałem od użytkowników tych maszyn, różne opinie, jedni mówią, że na przyspieszenie super i v-max 120km/h, drudzy zaś mówią, że na 100km/h się wiesza.

 

Mam takie samo wrażenie, że na 100km/h robi blok, nawet jak jadę z dużej górki, obroty idą w górę, a wskazówka stoi na 100km/h.

 

 

Prosiłbym o pomoc, dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaatam blokowany. V bieg to nadbieg, wiele z niego nie wyciśniesz. Jest po to aby nie męczyć silnika na IV biegu.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, jeżeli byłby blokowany to w gazniku lub wydechu.

sprawdz czy w dolocie pomiedzy filtrem a gaziorem niema nienaturalnej zwężki ewentualnie

czegoś w rodzaju sita[coś typu blaszka z otworami, jeżli jest to wywalić] zobacz dyszę, jeżeli jest mozliwość

zweryfikuj jej wartość[ np na forach], ustawienie iglicy, jak mają inni którzy jeżdzą szybciej.

jężeli kwestia wydechu to, zwężka zaraz na początku układu, tuż za cylindrem, nawet w mocowaniu do cylindra, lub tzw slepa nerka.

slepa nerka jest to odgałężnik rury wydechowej, który baaardzo wydatnie tłumi pracę wsilnika 2T.

zwężka- usunąć

slepa nerka- zaślepić., niewiem czy cos pomogłem, ale opisz cos więcej tego hyosunga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żadnej zwężki w wydechu nie ma, ew. w miejscu połączenia z cylindrem (bo tam tylko nie sprawdzałem), ale wątpię, aby tam się znajdowała blokada jakaś.

 

Kompresje musi mieć dobrą, skoro ciągnie ładnie na biegach 1-4 (jak by była mała kompresja lub ponad normę) to prawdopodobnie na każdym biegu by dawał ciała...

 

@qurim - jak na razie podał jedyną sensowną odpowiedź, która być może jest kluczem do sukcesu :P

 

--

Czytałem dzisiaj na Googlach, że inni użytkownicy też mają takie problemy jak ja, trzeba było rozblokować moduł, wtedy v-max się zwiększa o ok.10-15km/h, i wyższe trochę obroty są, ale czy to prawda ?

 

--

Spisałem numer/model mojego modułu, ale nie wiem co z tym zrobić :D Mam szukać na allegro, czy raczej u poszczególnych serwisantów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spisałem numer/model mojego modułu, ale nie wiem co z tym zrobić :D Mam szukać na allegro, czy raczej u poszczególnych serwisantów ?

 

 

Numer modułu niewiele Ci da. Ważny jest tylko rodzaj 2T czy 4T oraz typ wtyczki. Nie wiem jaki masz tam moduł ale może być np.mały z jedną wtyczką na 5 lub 6 przewodów.

 

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Digidy - chyba nie czytasz ze zrozumieniem, prawda ? Ciągle o tym 2T, pewnie Ty masz i tak zachwalasz.

 

Nie porównuję 4T do 2T, oszacuj się kolego. Mówimy o 4T, jeżeli nie wnosisz nic nowego i pomocnego, to nie odpisuj. Problem polega w tym, że mój egzemplarz się tak nie wkręca na obroty na V biegu, u kilku osób z PJ wszystko działa elegancko, na V biegu wchodzi na 10.000RPM, u mnie nie..

 

@qurim - chyba źle mi doradzasz, sama wtyczka nie starczy i oznaczenie, że do 4T. Jest mnóstwo pasujących do mojego moto modułów, ale każdy do innego modelu silnika itd. także nie wydaje mi się, aby moduł za 20-50zł działał poprawnie (mimo, że tak samo wygląda i pasuje).

 

Jeżeli się mylę, to sorka wielkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakby chińskie 125 4t jechało jak włoskie 2t to każdy by chciał, te chińskie ale niestety nigdy tak nie pojedzie,

 

Ale chińskie 4T nie sypią się tak jak włoskie 2T.

 

@qurim - chyba źle mi doradzasz, sama wtyczka nie starczy i oznaczenie, że do 4T. Jest mnóstwo pasujących do mojego moto modułów, ale każdy do innego modelu silnika itd. także nie wydaje mi się, aby moduł za 20-50zł działał poprawnie (mimo, że tak samo wygląda i pasuje).

 

Jeżeli się mylę, to sorka wielkie.

 

Teoretycznie masz rację. Moduły są dla danych silników. Ale w chinolach to różnie bywa z tymi numerami seryjnymi i przeznaczeniem modelowym. Na początku pracy w serwisie zwracałem an to uwagę ale z czasem przestałem w ogóle używać logiki przy chińczykach bo to tylko utrudniało pracę. Na serwisie czasem zdarza mi się brać kilka modułów i próbuję wszystkie po kolei. Co ciekawe - te niby odblokowane czasem jeżdżą gorzej niż standardowe. :banghead:

 

 

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki... Odbieracie od tematu.

Jeśli chodzi o blokadę przy gaźnikach to jest ale przed gaźnikami pomiędzy nimi a głowicą a nie pomiędzy gaźnikiem a filtrem, dalej wszystko tak jak podane przez kolegę.

Brak wkręcania się na piątym biegu fakt może być spowodowane zblokowaniem komputerem ale łatwo się o tym przekonać.

Postaw motocykl na stojaku, włącz piątkę i na sprzęgle przegazuj. Jeśli wkręca się normalnie nie jest to komputer.

Najprawdopodobniej masz zapchany filtr paliwa, motocykl czym wyższy ma bieg tym większą pobiera ilość paliwa, z samych gaźników starcza ci na rozpędzenie ale w momencie włączenia 5 biegu kończy się zapas a paliwo nie dolatuje z odpowiednią prędkością.

Ewentualnie szukaj zagięć węzyka.

Drugą z opcji i ostatnią jest zbyt mała dawka powietrza względem paliwa lecz nie wiele, zwiększyć możesz ją przez wykręcenie śruby od regulacji składu mieszanki paliwowo powietrznej.

Pamiętaj jednak żę jeśli nie znasz się zbytnio w temacie nie ryzykuj lub zaznacz sobie w jakim położeniu miałeś śrubę.

Zazwyczaj umieszczona jest przed krućcem z boku z widocznej stron lub od dołu.

Proponuje po wymianie filttra i braku rezultatów w odniesieniu do czasu wykręcić o 5 minut śrubę składu mieszanki paliwa i sprawdzenie rezultatu, ewentualnie nastepnie 10 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...