ziuta Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Witam! Jadąc wczoraj późnym wieczorem spadło mi przednie koło w koleinę ok 40 cm. Tak niefortunnie że postawiło koło w poprzek no zaliczyłem wylot przez kierownice. Pozbierałem się i powoli na 2 do domu bo klamka sprzęgła pękła. No właśnie jadąc zauważyłem że moto krzywo jedzie, kierownica to jedno, ale bardziej mnie zmartwiło że wyglądało jakby lagi i półki były przestawione albo co gorsza skrzywione. Wyglebiłem jadąc ok 40 km/h więc jakby XLR125 miała sie krzywić przy takiej prędkości było by to moim zdaniem dziwne. Poradźcie co robić bo latać sie chce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamsel Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Kierownice masz prosto a koło bije w lewo lub prawo? Popuść mocowania lag w półkach i poszarp kołem powinno sie wyprostować, ostatnio miałem tak w kacie. Cytuj motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 ja tam nic nie luzuję, od razu po glebie kołem zapieram o coś stabilnego u ustawiam jak było chyba że kiera zgięta Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 polowy sposób : koło między nogi i rękoma prostujemy kierownice :D też nic nie luzuje.... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mr.Maciek Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 I taka jeszcze jedna podpowiedź: nie dokręcaj takich rzeczy jak mocowanie kiery, klamki hamulca i sprzęgła na maksa bo wtedy przy glebie będą się łamać. Sprawdź to u siebie i poluzuj, zaoszczędzisz parę złotych w przyszłości :) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 24 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2010 Też jestem zdania, że poprzednik przytomnie poskręcał przód tak żeby przy glebie luz strzale w coś lagi mogły się nieco przemieścić w mocowaniach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziuta Opublikowano 25 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Dziękuje za odpowiedzi. Zrobię tak jak radzicie, poluzuje i spróbuje nastawić. Problem widzę w sile dokręcenia, tak by przy skokach kilku metrowych nie przestawiało się, ale przy glebie tak. Niestety kluczem dynamometrycznym nie dysponuje jeszcze. Może po prostu nie będę dociągał na maxa. :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 25 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2010 Dziękuje za odpowiedzi. Zrobię tak jak radzicie, poluzuje i spróbuje nastawić. Problem widzę w sile dokręcenia, tak by przy skokach kilku metrowych nie przestawiało się, ale przy glebie tak. Niestety kluczem dynamometrycznym nie dysponuje jeszcze. Może po prostu nie będę dociągał na maxa. :crossy: Tych śrub w półkach zawieszenia nie dokręca się na wyczucie tylko kluczem dynamometrycznym w/g specyfikacji w manualu. Jeżeli nie masz klucza to pożycz lub zleć komuś dokręcenie śrub. Jeden aplikant na tym forum dokręca nawet świece zapłonowe kluczem dynamometrycznym a Ty chcesz dokręcić śruby półek zawieszenia na oko? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 dokladnie tak jak pisze piotr! dokrecisz dynamometrykiem i bedzie tak jak trzeba rownierz przy glebie :) proponuje wykrecic kazda srube i przesmarowac - inaczej moze oklamac klucz a pozatym zle bedzie sie odkrecac w przyszlosci, generalnie wszytkie gwinty, szczegulnie w terenowym moto, smarujemy lub skrecamy na klej do gwintow Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 no niewiem czy wybór między smarem a klejem jest taki dobry, ja osobiście uważam że smar i klej tylko tam gdzie trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 no stalowe soby wkrecane w aluminium to trzeba, troszke wody i bedzie kibel, ja smaruje wszytkie i nie ma zadnych problemow, nic sie nie luzuje a rozkreca sie szybko i bezbolesnie zamiast ukrecac srube albo wyjmowac kawalki gwintu ktory sie zapiekl i urwal... Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
patrykt7 Opublikowano 26 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2010 Jeden aplikant na tym forum dokręca nawet świece zapłonowe kluczem dynamometrycznym a Ty chcesz dokręcić śruby półek zawieszenia na oko? Jak to nawet? :icon_eek: Świeca jest tak samo ważnym elementem w silniku motocyklowym jak i inne rzeczy i nie po to ma podaną wartość dokręcenia w Nm przez producenta, żeby dokręcać ją na oko. Co z tego, że można dokręcić ją dobrze bez klucza? To dobrze jest właśnie tylko 'na oko'. Bo gdy zakręci się 100 razy świecę z siłą załóżmy 14Nm zamiast 12 to przy takiej ilości dokręceń tworzy się zmęczenie materiału. Gdyby oglądał Pan przełomy zmęczeniowe pod mikroskopem, robił badania defektoskopowe to nie napisałby Pan tego posta, bo po tym poście stwierdzić można, że Pan właśnie na oko dokręca świece. Poza tym, jest jeszcze coś takiego jak twardość materiału, która wyraża się w HV lub HRC, zależy... bądź też inaczej. A teraz czekam na ostre zjechanie 'gówniarza' który nie będzie uczył mistrza mechaniki. Pozdrawiam Patryk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomasz wloch Opublikowano 27 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2010 (edytowane) Patrykt nie masz racji Piotr napisał że jest klijent na forum ktury nawet swiece dokręca kluczem dynamometrycznym a defakto pytał na forum co i jak.A tu jest klijent który sruby w zawieszeniu chce skręcać na oko!!A był juź teman o zniszczonych lagach w jakims moto po za mocnym zcisnięciu podczas dokręcania z użyciem za dużej siły!Czytaj ze zrozumieniem bez urazy ! Lewa w góre! Edytowane 27 Czerwca 2010 przez tomasz wloch Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.