Skocz do zawartości

przestawione lagi po glebie


ziuta
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Jadąc wczoraj późnym wieczorem spadło mi przednie koło w koleinę ok 40 cm. Tak niefortunnie że postawiło koło w poprzek no zaliczyłem wylot przez kierownice. Pozbierałem się i powoli na 2 do domu bo klamka sprzęgła pękła.

No właśnie jadąc zauważyłem że moto krzywo jedzie, kierownica to jedno, ale bardziej mnie zmartwiło że wyglądało jakby lagi i półki były przestawione albo co gorsza skrzywione. Wyglebiłem jadąc ok 40 km/h więc jakby XLR125 miała sie krzywić przy takiej prędkości było by to moim zdaniem dziwne.

Poradźcie co robić bo latać sie chce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kierownice masz prosto a koło bije w lewo lub prawo? Popuść mocowania lag w półkach i poszarp kołem powinno sie wyprostować, ostatnio miałem tak w kacie.

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

polowy sposób :

 

koło między nogi i rękoma prostujemy kierownice :D też nic nie luzuje....

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I taka jeszcze jedna podpowiedź: nie dokręcaj takich rzeczy jak mocowanie kiery, klamki hamulca i sprzęgła na maksa bo wtedy przy glebie będą się łamać. Sprawdź to u siebie i poluzuj, zaoszczędzisz parę złotych w przyszłości :)

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi.

Zrobię tak jak radzicie, poluzuje i spróbuje nastawić. Problem widzę w sile dokręcenia, tak by przy skokach kilku metrowych nie przestawiało się, ale przy glebie tak. Niestety kluczem dynamometrycznym nie dysponuje jeszcze. Może po prostu nie będę dociągał na maxa.

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za odpowiedzi.

Zrobię tak jak radzicie, poluzuje i spróbuje nastawić. Problem widzę w sile dokręcenia, tak by przy skokach kilku metrowych nie przestawiało się, ale przy glebie tak. Niestety kluczem dynamometrycznym nie dysponuje jeszcze. Może po prostu nie będę dociągał na maxa.

:crossy:

Tych śrub w półkach zawieszenia nie dokręca się na wyczucie tylko kluczem dynamometrycznym w/g specyfikacji w manualu. Jeżeli nie masz klucza to pożycz lub zleć komuś dokręcenie śrub.

Jeden aplikant na tym forum dokręca nawet świece zapłonowe kluczem dynamometrycznym a Ty chcesz dokręcić śruby półek zawieszenia na oko?

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak jak pisze piotr! dokrecisz dynamometrykiem i bedzie tak jak trzeba rownierz przy glebie :) proponuje wykrecic kazda srube i przesmarowac - inaczej moze oklamac klucz a pozatym zle bedzie sie odkrecac w przyszlosci, generalnie wszytkie gwinty, szczegulnie w terenowym moto, smarujemy lub skrecamy na klej do gwintow

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no stalowe soby wkrecane w aluminium to trzeba, troszke wody i bedzie kibel, ja smaruje wszytkie i nie ma zadnych problemow, nic sie nie luzuje a rozkreca sie szybko i bezbolesnie zamiast ukrecac srube albo wyjmowac kawalki gwintu ktory sie zapiekl i urwal...

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeden aplikant na tym forum dokręca nawet świece zapłonowe kluczem dynamometrycznym a Ty chcesz dokręcić śruby półek zawieszenia na oko?

 

Jak to nawet? :icon_eek: Świeca jest tak samo ważnym elementem w silniku motocyklowym jak i inne rzeczy i nie po to ma podaną wartość dokręcenia w Nm przez producenta, żeby dokręcać ją na oko. Co z tego, że można dokręcić ją dobrze bez klucza? To dobrze jest właśnie tylko 'na oko'. Bo gdy zakręci się 100 razy świecę z siłą załóżmy 14Nm zamiast 12 to przy takiej ilości dokręceń tworzy się zmęczenie materiału. Gdyby oglądał Pan przełomy zmęczeniowe pod mikroskopem, robił badania defektoskopowe to nie napisałby Pan tego posta, bo po tym poście stwierdzić można, że Pan właśnie na oko dokręca świece. Poza tym, jest jeszcze coś takiego jak twardość materiału, która wyraża się w HV lub HRC, zależy... bądź też inaczej. A teraz czekam na ostre zjechanie 'gówniarza' który nie będzie uczył mistrza mechaniki.

 

Pozdrawiam

Patryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrykt nie masz racji Piotr napisał że jest klijent na forum ktury nawet swiece dokręca kluczem dynamometrycznym a defakto pytał na forum co i jak.A tu jest klijent który sruby w zawieszeniu chce skręcać na oko!!A był juź teman o zniszczonych lagach w jakims moto po za mocnym zcisnięciu podczas dokręcania z użyciem za dużej siły!Czytaj ze zrozumieniem bez urazy ! Lewa w góre!

Edytowane przez tomasz wloch
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...