Skocz do zawartości

Fazer osłabł..co sprawdzić ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od jakiegoś czasu zauważyłem ze mój fazer fzs 600 jest słaby.

Pali idealnie, prze-gazowanie na postoju - chodzi wzorowo.

Objawy braku mocy najbardziej widać przy odkręcaniu manetki gazu przy wiekszych predkosciach, nie ma takiego przyspieszenia jak kiedyś. To samo przy probie postawienia go na "gume" wiem ze kiedyś bez problemu sie dało- teraz tylko trochę można go oderwać.

Jaka moze byc przyczyna ?

Wymieniłem świece, olej, i wyczyściłem filtr powietrza- nic nie dało.

Jeszcze chce wymienić filtr paliwa. Synchronizowałem gaźniki dosc dawno, ale brak mocy to chyba nie zależy od tego.? Co ewentualnie mógłbym jeszcze sprawdzić/poprawić, bez wizyty u mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jeśli to sprzęgło to czy jak próbujesz go rozpędzać to wchodzi na obroty i słabo jedzie czy nie chcę się wkręcać, jak to dokładnie wygląda? To co powiedział Pit, to też może być kwestia paliwa. Gdy kiedyś zatankowałem na stacji na jakiejś wiosce motocykl nie miał siły przyśpieszać na piątce i po przyjechaniu do domu zlałem to paliwo bo nadawało się tylko do kosiarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Od jakiegoś czasu zauważyłem ze mój fazer fzs 600 jest słaby.

>

Jaka moze byc przyczyna ?

Wymieniłem świece, olej, i wyczyściłem filtr powietrza- nic nie dało.

Jeszcze chce wymienić filtr paliwa. Synchronizowałem gaźniki dosc dawno, ale brak mocy to chyba nie zależy od tego.? Co ewentualnie mógłbym jeszcze sprawdzić/poprawić, bez wizyty u mechanika.

 

Sprawdz luzy zaworowe, nastepny w kolejce TPS jezeli tam go masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to wina sprzęgła by była, to przy gwałtownym i mocnym dawaniu gazu obroty by rosły a motor nie chętnie by przyspieszał, łatwo sprawdzić.

W fazerach problemem też są krócce, które parcieją, sprawdz to.

Zajrzyj do filtra, zmień stacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od najprostszych i najtańszych czynności, czyli obejrzyj króćce, bo to największa bolączka tychże fazerków. Istotny może też być fakt jakości paliwa, ale ja bym zaczynał obstawiać gaźniki, skoro już dawno nikt do nich nie zaglądał. Tak jak wyżej ktoś napisał sprzęgło by się poddawało gdyby przy odkręceniu manetki obroty by rosły a moto by mozolnie przyspieszało. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak:

Tez w pierwszej chwili podejrzewałem sprzęgło - po tym jak nie chciał mi "iść na gume"

Chociaż nie ma takie objawy ze obroty rosną- a nie prędkość- czyli jakoś nie bardzo mozna stwierdzić ze cos sie ślizga, wiec chyba to nie tarcze...

Piszecie o TPS- a co to jest ?

 

Wymienię jeszcze filtr paliwa chociaż nie sądzę to jego wina.

 

Króćce są oczywiście spękane- ale nie wyglądają mi na nieszczelne. Widziałem w innych fazerach gorsze pękniecia...

 

Co do gaźników, to mogę sam z moją średnią wiedzą coś tam sam poprawić ?

 

zła jakość paliwa też odpada bo tankowałem juz na rożnych stacjach i problem sie nie zmienia.

Edytowane przez CiasnyBaniak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...