jarek s Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 (edytowane) Co to jest "zakazany guzik"? Ogólnie na świecie przyjęto aby kolor czerwony był "ostrzegawczy" lub informujący o niebezpieczeństwie. Panie Piotrze po raz kolejny mówi Pan rzeczy mijajace się mniej czy bardziej delikatnie z prawdą. To samo co kilka postów wyżej o tym ze motocykle bez stacyjki sa nierejstrowalne w Austrii, taką wysnuł Pan teorię która jest z palca wyssana. Czerwny przycisk od kiedy pamietam i mialem do czynienia z obrabiarkami służy do wylaczania maszyny. Dotyczy to czy wiertarki kolumnowej, czy jakiejkolwiek obrabiarki wykonanej z grubsza w europejskich standartach. Taki jest obyczaj że wyłączniki są koloru czerwonego, i nie sa to wylączniki specjanego zadania tylko po prostu od on/off zasilania silnika. Zerkam do instrukcji fabrycznej swojej Husqvarny SMR. Jasno i wyraźnie czerwony przycisk z lewej strony jest opisany jako "Engine start-stop switch", nie ma żadnych dopisków o wyłacznie awaryjnym i okazjonalnym używaniu tego wyłacznika i ostrzezeń jakoby jego używanie/nadużywanie mogło wiązać sie z jakimkolwiek ryzykiem dla maszyny czy człowieka. Dodam że dokładnie ta sama instrukcja jest przeznaczona również na rynek USA gdzie jak wiadomo za braki informacyjne, braki w ostrzezeniach w instrukcji są z marszu srodze tępione i zadna fabryka nie pozwoli sobie na wypuszczenie instrukcji gdzie ktoś móglby postawić chocby najbardziej absurdalny zarzut o nie doinformowaniu nabywcy. Motocykl jest ze ze stacyjką, pompą paliwa i wtryskiem. Temat dla mnie totalnie absurdalny i naprawdę powstrzymuję się przed potraktowaniem go żartobliwie, bo to są naprawdę jaja. To co wyżej napisałem niestety w tonie śmiertelnie poważnym, zmusiłem się do tego, mam nadzieję że w tonie i merytoryce godnym tego działu :) Jedyne na co się natknąlem w instrukcji innego pojazdu-nie zostawiac dłuższy czas włączonego zapłonu na niepracującym silniku, ze względu na mozliwość uszkodzenia modułu (o ile pamiętam w instrukcji byl mowa o możliwości przegrznia modułu jeśli zapłon jest włączony "na sucho" powyżej 10 minut). Ale jak mówię-dotyczyło to jedynie utrzymywania właczonego zapłonu na niepracujacym silniku, a nie wyłacznia silnika poprzez czerwony przycisk i chwilę po tym wyłączania kluczykiem zapłonu. Pzdr. Edytowane 28 Kwietnia 2010 przez jarek s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filipr Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 W mojej instrukcji również jest napisane żeby motocykl wyłączać kluczykiem. Jest też napisane, że awaryjny w sytuacjach awaryjnych.... Dodatkowo jest uwaga że wyłączanie awaryjnym powoduje, że niektóre elementy nadal pobierają prąd (np. światła) i może to doprowadzić do rozładowania akumulatora. Tak więc sobie myślę, że może faktycznie ktoś stworzył taką instrukcję aby nie było reklamacji w kwestii akumulatora. Co do kolorystyki i standardów CE w maszynach - faktycznie wszystkie wyłączniki Emergency Stop są zawsze czerwone i takie być muszą, jednakże inne wyłączające i włączające także mogą być czerwone. Pozdr. F. https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motoivan Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Przynajmniej kazdy moze w tym temacie nabic sobie gwiazdek i kazdy przy tym ma racje :bigrazz: Sugeruesz że w piwie temat miałby kilka stron mniej ? :biggrin: Wracając do tematu , kiedyś gasiłem przyciskiem , teraz używam do tego stacyjki . Nigdy nie miałem problemów i do łba mi nie przyszło że ma to jakiekolwiek znaczenie dla zdrowia motocykla . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 (edytowane) A co ma być? Jeżdżą, tak jak i dziesiątki modeli samochodów. Niektóre jeżdżą nawet bardzo fajnie ^^. No, tylko ze opisy w tym temacie maja sie praktycznie nijak do ukladow z CAN`em :wink: Co do zabezpieczenia diodami to ja wiem jak to dziala i jakie zadanie spelnia, tylko pisze co zauwazylem u producentow ukladow elektrycznych (w starszych modelach tego nie bylo, a w nowszych juz jest). Jezeli wprowadzaja takie elementy to jednak robia cos w tym kieunku tzn zmniejszenia usterkowosci. Edytowane 28 Kwietnia 2010 przez ural_zgora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qdłaty Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Czy nikt nie zauważył schematu z K7, który wkleił Baba???? Lepiej dalej bić pianę o modułach umierających od przerywania zasilania i o ortografii??? CB1100 Super Boldor '83; GSX750S Katana '83; GSXR7/12 '86CB 750 '75CCM 604eF4i, 636, Jozin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Tu nie chodzi o wyłączanie tylko upartą zabawę tym guzikiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qdłaty Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 (edytowane) Tu nie chodzi o wyłączanie tylko upartą zabawę tym guzikiem. Ja używam wyłącznika wyjątkowo często i wiecie co? NIGDY nie maiłem uszkodzonego modułu (poza uszkodzeniami mechanicznymi spowodowanymi rzucaniem motocykla o glebe przy wygłupach zwanych przez niektórych na wyrost STUNTEM). Przykład nadużywania guzika awaryjnego: Piwem chłodzi Ś.P. Gixer aka Gabryś: SV650 (zeby ktos powiedział, ze "fałką" nie nada: od 0:56 cbr600rr, później gsx: Powtarzam: nic nigdy nikomu ze znajomych, ani mi, ani żadnemu z klientów nie padło od NADużywania wyłącznika awaryjnego, poza...tłumikami i kolektorami To nie jest uparta zabawa?????????????????????????????????????????????????????????????????????????? Edytowane 28 Kwietnia 2010 przez Qdłaty CB1100 Super Boldor '83; GSX750S Katana '83; GSXR7/12 '86CB 750 '75CCM 604eF4i, 636, Jozin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 [/color] Aby zabierać głos wypada poczytać słownik ortograficzny kolego. ... Argumencików zabrakło? :clap: :clap: :clap: A Ty Zając jak czapkę nosisz? baba zanetti - masz u mnie browara. Od trzech dni szukałem tego schematu. Pamiętałem, że gdzieś był... wueska - a w jakim motocyklu, jeśli można wiedzieć paliłeś te moduły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 (...) bryś - i teraz sam sobie zaprzeczasz. Wcześniej napisałeś, że odcięcie żarówek od rozładowującej się cewki powoduje znaczne skoki napięcia. Natomiast chwile później stwierdzasz iż wszystkie moduły mają w sobie zabezpieczenia w postaci diod gaszących. Więc jak to jest? Nie zaprzeczam. To że moduł, który steruje przekaźnikiem ma na wyjściu sterującym przekaźnikiem diodę gaszącą nie oznacza, że każdy moduł, na każdej nodze i w każdym motocyklu ma zabezpieczenie przeciwprzepięciowe. Generalnie inżynierowie projektujący elektronikę nie muszą z góry zakładać, że na nodze zasilania modułu w +12V pojawi się nagle szpila -150V względem masy. Ot tyle. No, tylko ze opisy w tym temacie maja sie praktycznie nijak do ukladow z CAN`em :wink: (...) Dlatego nikt na szczęście nie próbuje rozwijać tego tematu ^^. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Czy nikt nie zauważył schematu z K7, który wkleił Baba???? Lepiej dalej bić pianę o modułach umierających od przerywania zasilania i o ortografii??? To nie wiesz ze do czytajacych dociera 25% pisanego tekstu :icon_rolleyes: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 To nie wiesz ze do czytajacych dociera 25% pisanego tekstu :icon_rolleyes: Ale tam jest rysunek :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: brys - wystarczy gasząca na wyprowadzeniu do cewki. Dalej w obwód szpila nie pójdzie więc zabezpieczenia pozostałych wyprowadzeń nie są konieczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Otóż o ile pojedyncze przełączenie nie robi wrażenia na module o tyle zabawa w przełączanie doprowadza moduł do śmierci. To pobaw sie w przełączanie ale stacyjką. Zrobisz modułowi jakąś róznice? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 (...) brys - wystarczy gasząca na wyprowadzeniu do cewki. Dalej w obwód szpila nie pójdzie więc zabezpieczenia pozostałych wyprowadzeń nie są konieczne. Właśnie nie cewki, a zasilania. Wyprowadzenie cewki jest bezpieczne, bo w przypadku przewodzącego tranzystora nic na nim nie piknie, a w przypadku nie przewodzącego nic nie piknie w ogóle bo już piknęło wcześniej :) Wniosek dla lubiących drążyć tematy elektroniczne - wstawić diodę gaszącą, nawet z kondensatorem, między masę a zasilanie modułu (punkt, gdzie łączą się cewki na rzekomo niezauważonym schemacie) i można pstrykać do woli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Ale tam jest rysunek :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: brys - wystarczy gasząca na wyprowadzeniu do cewki. Dalej w obwód szpila nie pójdzie więc zabezpieczenia pozostałych wyprowadzeń nie są konieczne. Ciekawy ten rysunek. Brak czujnika luzu i wynika z niego, że na bocznej stopce motocykla nie uruchomisz. To jakiś nowy model? Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wawan3 Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Kwietnia 2010 Witam! Mam do was pytanie. Czy jest jakaś różnica w wyląńczaniu motocykla odcięciem zapłonu a kluczykiem? Jęśli tak to czym powinno się to robić? Pozdrawiam :) Mam nadzieje ze sie naczytales i wiesz juz wszystko :bigrazz: A moze tak,zatrzymac sie,wrzucic luz,zgasic swiatła,wyłaczyc starter,przekrecic kluczyk,akumulator zyje,elektronika tez,masz spokoj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi