Skocz do zawartości

Wyłączanie motocykla


Fazi_NB
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Co to jest "zakazany guzik"?

Ogólnie na świecie przyjęto aby kolor czerwony był "ostrzegawczy" lub informujący o niebezpieczeństwie.

Panie Piotrze po raz kolejny mówi Pan rzeczy mijajace się mniej czy bardziej delikatnie z prawdą. To samo co kilka postów wyżej o tym ze motocykle bez stacyjki sa nierejstrowalne w Austrii, taką wysnuł Pan teorię która jest z palca wyssana.

Czerwny przycisk od kiedy pamietam i mialem do czynienia z obrabiarkami służy do wylaczania maszyny.

Dotyczy to czy wiertarki kolumnowej, czy jakiejkolwiek obrabiarki wykonanej z grubsza w europejskich standartach.

Taki jest obyczaj że wyłączniki są koloru czerwonego, i nie sa to wylączniki specjanego zadania tylko po prostu od on/off zasilania silnika.

Zerkam do instrukcji fabrycznej swojej Husqvarny SMR. Jasno i wyraźnie czerwony przycisk z lewej strony jest opisany jako "Engine start-stop switch", nie ma żadnych dopisków o wyłacznie awaryjnym i okazjonalnym używaniu tego wyłacznika i ostrzezeń jakoby jego używanie/nadużywanie mogło wiązać sie z jakimkolwiek ryzykiem dla maszyny czy człowieka.

Dodam że dokładnie ta sama instrukcja jest przeznaczona również na rynek USA gdzie jak wiadomo za braki informacyjne, braki w ostrzezeniach w instrukcji są z marszu srodze tępione i zadna fabryka nie pozwoli sobie na wypuszczenie instrukcji gdzie ktoś móglby postawić chocby najbardziej absurdalny zarzut o nie doinformowaniu nabywcy. Motocykl jest ze ze stacyjką, pompą paliwa i wtryskiem.

Temat dla mnie totalnie absurdalny i naprawdę powstrzymuję się przed potraktowaniem go żartobliwie, bo to są naprawdę jaja.

To co wyżej napisałem niestety w tonie śmiertelnie poważnym, zmusiłem się do tego, mam nadzieję że w tonie i merytoryce godnym tego działu :)

Jedyne na co się natknąlem w instrukcji innego pojazdu-nie zostawiac dłuższy czas włączonego zapłonu na niepracującym silniku, ze względu na mozliwość uszkodzenia modułu (o ile pamiętam w instrukcji byl mowa o możliwości przegrznia modułu jeśli zapłon jest włączony "na sucho" powyżej 10 minut). Ale jak mówię-dotyczyło to jedynie utrzymywania właczonego zapłonu na niepracujacym silniku, a nie wyłacznia silnika poprzez czerwony przycisk i chwilę po tym wyłączania kluczykiem zapłonu.

Pzdr.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej instrukcji również jest napisane żeby motocykl wyłączać kluczykiem. Jest też napisane, że awaryjny w sytuacjach awaryjnych....

Dodatkowo jest uwaga że wyłączanie awaryjnym powoduje, że niektóre elementy nadal pobierają prąd (np. światła) i może to doprowadzić do rozładowania akumulatora. Tak więc sobie myślę, że może faktycznie ktoś stworzył taką instrukcję aby nie było reklamacji w kwestii akumulatora.

Co do kolorystyki i standardów CE w maszynach - faktycznie wszystkie wyłączniki Emergency Stop są zawsze czerwone i takie być muszą, jednakże inne wyłączające i włączające także mogą być czerwone.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przynajmniej kazdy moze w tym temacie nabic sobie gwiazdek i kazdy przy tym ma racje :bigrazz:

Sugeruesz że w piwie temat miałby kilka stron mniej ? :biggrin: Wracając do tematu , kiedyś gasiłem przyciskiem , teraz używam do tego stacyjki . Nigdy nie miałem problemów i do łba mi nie przyszło że ma to jakiekolwiek znaczenie dla zdrowia motocykla .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma być? Jeżdżą, tak jak i dziesiątki modeli samochodów. Niektóre jeżdżą nawet bardzo fajnie ^^.

 

No, tylko ze opisy w tym temacie maja sie praktycznie nijak do ukladow z CAN`em :wink:

 

Co do zabezpieczenia diodami to ja wiem jak to dziala i jakie zadanie spelnia, tylko pisze co zauwazylem u producentow ukladow elektrycznych (w starszych modelach tego nie bylo, a w nowszych juz jest). Jezeli wprowadzaja takie elementy to jednak robia cos w tym kieunku tzn zmniejszenia usterkowosci.

Edytowane przez ural_zgora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nikt nie zauważył schematu z K7, który wkleił Baba???? Lepiej dalej bić pianę o modułach umierających od przerywania zasilania i o ortografii???

CB1100 Super Boldor '83; GSX750S Katana '83; GSXR7/12 '86

CB 750 '75

CCM 604e

F4i, 636, Jozin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie chodzi o wyłączanie tylko upartą zabawę tym guzikiem.

Ja używam wyłącznika wyjątkowo często i wiecie co? NIGDY nie maiłem uszkodzonego modułu (poza uszkodzeniami mechanicznymi spowodowanymi rzucaniem motocykla o glebe przy wygłupach zwanych przez niektórych na wyrost STUNTEM).

Przykład nadużywania guzika awaryjnego:

 

Piwem chłodzi Ś.P. Gixer aka Gabryś:

 

 

SV650 (zeby ktos powiedział, ze "fałką" nie nada:

 

od 0:56 cbr600rr, później gsx:

Powtarzam: nic nigdy nikomu ze znajomych, ani mi, ani żadnemu z klientów nie padło od NADużywania wyłącznika awaryjnego, poza...tłumikami i kolektorami

To nie jest uparta zabawa??????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Edytowane przez Qdłaty

CB1100 Super Boldor '83; GSX750S Katana '83; GSXR7/12 '86

CB 750 '75

CCM 604e

F4i, 636, Jozin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[/color]

Aby zabierać głos wypada poczytać słownik ortograficzny kolego.

...

 

 

Argumencików zabrakło? :clap: :clap: :clap:

A Ty Zając jak czapkę nosisz?

 

baba zanetti - masz u mnie browara. Od trzech dni szukałem tego schematu. Pamiętałem, że gdzieś był...

 

wueska - a w jakim motocyklu, jeśli można wiedzieć paliłeś te moduły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

bryś - i teraz sam sobie zaprzeczasz. Wcześniej napisałeś, że odcięcie żarówek od rozładowującej się cewki powoduje znaczne skoki napięcia. Natomiast chwile później stwierdzasz iż wszystkie moduły mają w sobie zabezpieczenia w postaci diod gaszących. Więc jak to jest?

Nie zaprzeczam. To że moduł, który steruje przekaźnikiem ma na wyjściu sterującym przekaźnikiem diodę gaszącą nie oznacza, że każdy moduł, na każdej nodze i w każdym motocyklu ma zabezpieczenie przeciwprzepięciowe. Generalnie inżynierowie projektujący elektronikę nie muszą z góry zakładać, że na nodze zasilania modułu w +12V pojawi się nagle szpila -150V względem masy. Ot tyle.

 

No, tylko ze opisy w tym temacie maja sie praktycznie nijak do ukladow z CAN`em :wink:

(...)

Dlatego nikt na szczęście nie próbuje rozwijać tego tematu ^^.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy nikt nie zauważył schematu z K7, który wkleił Baba???? Lepiej dalej bić pianę o modułach umierających od przerywania zasilania i o ortografii???

 

 

To nie wiesz ze do czytajacych dociera 25% pisanego tekstu :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wiesz ze do czytajacych dociera 25% pisanego tekstu :icon_rolleyes:

 

 

Ale tam jest rysunek :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

 

brys - wystarczy gasząca na wyprowadzeniu do cewki. Dalej w obwód szpila nie pójdzie więc zabezpieczenia pozostałych wyprowadzeń nie są konieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)

brys - wystarczy gasząca na wyprowadzeniu do cewki. Dalej w obwód szpila nie pójdzie więc zabezpieczenia pozostałych wyprowadzeń nie są konieczne.

 

Właśnie nie cewki, a zasilania. Wyprowadzenie cewki jest bezpieczne, bo w przypadku przewodzącego tranzystora nic na nim nie piknie, a w przypadku nie przewodzącego nic nie piknie w ogóle bo już piknęło wcześniej :)

 

Wniosek dla lubiących drążyć tematy elektroniczne - wstawić diodę gaszącą, nawet z kondensatorem, między masę a zasilanie modułu (punkt, gdzie łączą się cewki na rzekomo niezauważonym schemacie) i można pstrykać do woli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tam jest rysunek :banghead: :banghead: :banghead: :banghead: :banghead:

 

brys - wystarczy gasząca na wyprowadzeniu do cewki. Dalej w obwód szpila nie pójdzie więc zabezpieczenia pozostałych wyprowadzeń nie są konieczne.

 

Ciekawy ten rysunek.

Brak czujnika luzu i wynika z niego, że na bocznej stopce motocykla nie uruchomisz.

To jakiś nowy model?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mam do was pytanie. Czy jest jakaś różnica w wyląńczaniu motocykla odcięciem zapłonu a kluczykiem?

Jęśli tak to czym powinno się to robić?

 

Pozdrawiam :)

Mam nadzieje ze sie naczytales i wiesz juz wszystko :bigrazz:

A moze tak,zatrzymac sie,wrzucic luz,zgasic swiatła,wyłaczyc starter,przekrecic kluczyk,akumulator zyje,elektronika tez,masz spokoj.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...