Skocz do zawartości

HUSABERG czy warto?


Rekomendowane odpowiedzi

to jest 100% orginał, w briefie tez ma 470

http://www.bikez.com..._470_e_2002.php

co ciekawe jest to niby fc czyli cross, ale ma homologację, cały kit, 6 biegów (endurowa jedynka) i rozrusznik, byc moze to jakis model wymyślony pod zawody typu cc?

 

z tego co wiem istnieje tez fe470

 

byc moze Niemiec zażyczył sobie ze chce moc crossówki, ale reszte w enduro i jakis salon mu takie cos ulepił?

 

urzędnik mogłby się walnąc we wpisywaniu modelu do dowodu, ale na fakturze tez jest fc

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie Husabergi miały kity homologacyjne i może mu to normalnie zarejestrowali.

 

zajebisty sprzęt, ile to waży? skąd to dorwales? z zza miedzy z z allegro? napisz jak tym się jezdzi, u mojego kumpla w 470 moc jest bardzo liniowo oddawana jest to ogromna zaleta gdy np. po wielu godzinach upalania w trudnym terenie trzeba podjechac po długim sliskim podjezdzie z wieloma drobnymi przeszkodami, które "wybijają z rytmu'

Waży 114,5 kg na sucho według producenta. Wrażenia z jazdy napisałem wyżej. Generalnie kozak i to wielki. To jest 570 (565cm3) 2009 r. 90mth przebiegu i wygląda na to że przebieg prawdziwy - zgadza się mniej więcej z zużyciem. Rozebrałem go prawie do śrubki oprócz silnika i wygląda prawie jak nowy.

W porównaniu do DRZ jest klase albo dwie wyżej bez dwóch zdań. W porównaniu do KTM 530, jest podobnie ale o wiele mocniejszy. Porównując wykresy z hamowni KTM ma około 45km na kole, berg ma 54km na kole. Szczerze mówiąc moc jest tak duża ze nie idzie jej nigdzie wykorzystać. W 530 juz jest za duzo, co dopiero tutaj. Ja odwijam mu do połowy i więcej nie ma po co. W sumie bardziej celowałem w pojemność 450/390 ale ten się trafił to trzeba było spróbować. Kupiłem z allegro, moc jest bardzo przewidywalna, dostępna od najniższych obrotów. Mocy ma za dużo, ale może dzięki temu silnik dłużej pożyje. Na 6'tym biegu idzie na koło z palcem w du**e. Ale za to na żwirowni wbija się 3'kę i nie ma opcji żeby go gdzieś przymuliło ;)

Porównując jeszcze do KTM'a 530, to jeżeli chodzi o zawieche to tak samo chodzi - czyli super. Osprzęt cały ten sam. W silniku większość częsci pasuje od Ktm 530/690. Ma dużo przydatnych rozwiązan. Np. pochylony silnik, oprócz nizej poloznej masy, daje jeszcze większy prześwit i większą odleglość od przedniego koła. Nieźle się przez kłody przejeżdza. W miejscu baku ma filtr powietrza, zalać się go chyba nie da.Mimo tego bak ma 8.5 litra pojemnosci, troche słabo, ale i tak nieźle ze wiekszosc paliwa znajduje się pod poziomem ramy.

Klocki hamulcowe zmienia się bez użycia narzędzi w minute. Siedzenie zdejmuje się jednym ruchem, filtr w parenaście sekund. Bardzo dużo takich pie**ol ułatwiających życie, do tego fajny licznik KTM'a, całkiem niezle swiatła, super zawiecha WP, bezglośny silnik (silnik nie wydech :)). Można polubić ten sprzęcik, no ale pojeździmy zobaczymy.

Więcej info będzie jak troche nim pojezdze, bo teraz to 2 razy tylko nim byłem.

Edytowane przez m_fiolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

mam takie zapytanie: kumpel bierze się za serwis husa i ktos powiedział mu, że tam trzeba bardzo pilnowac rolek na dzwigienkach i grzybków znajdujących się pod srubką regulacji zaworów (chyba takie samo rozwiązanie jestw kacie RFS?), pytanie czy trzeba sciągac pokrywe zaworów i to badac(silnik chodzi idealnie) czy wystarczy sprawdzic luzy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli masz kumatego mechanika co siedzi w tych silnikach to wystarczy jak rzuci okiem i oceni ich stan. Prewencyjnie jak najbardziej możesz je wymienić, biorąc pod uwagę przebiegi tych silników do dnia dzisiejszego to nawet wypadało by :) KTM 525 ma te same rozwiązania. Te elementy zużywają się szybciej na skutek złego smarowania głowicy(np.długo nie zmieniany olej) i nieprawidłowych luzów zaworowych(szczególnie za dużych).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No 501 był przed 550, ale 470 to nie wiedziałem, może byc problem z tłokiem bo to pewnie nietypowa pojemność, pewnie tylko oryginał. Co do głowicy to to samo co LC4. W 525/450 dodali smarowanie z pompy a lc4 i Hus maja tylko rozbryzgowe z łańcucha rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma problemu:

http://allegro.pl/wossner-tlok-99-98-mm-husaberg-fc-fe-fx-470-00-02-i3058992308.html

co więcej problemu raczej nie powinno byc tez z uzywkami, bo "na oko" to te wszystkie 400,450,450,501 itd to jedno i to samo, moze nie ma tyle uzywek co do KTMów, ale jest tego juz trochę na allegro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Husaberg to dla mnie bardzo niedoceniona marka. Mają bardzo fajne niektóre rozwiązania, takie szczegóły jak np. uchwyt przy tylnej ramie, żeby nie łapać za błotnik bo się w końcu urwie przy wyciąganiu z błota!! Te starsze modele wcale nie są awaryjne. Po prostu wiele osób nie serwisuje tego bo myśli, że części nie ma. Kiedyś może nie było, teraz tłoki, zawory, korby dostaje się bez problemu. Kolega ma fe 450 z 2005, raz na rok/dwa zaglada do silnika, czasem jakis tłok zmieni, czasem zawory, ale generalnie sam się nie psuje, jest totalnie bezawaryjny, a trzeba podkreślić, że go nie oszczędza, jeździ po torze i żwirowniach, często jakieś widowiskowe gleby itp.

 

Od dwóch tygodni mam Husa Fe570. Jeszcze nie słyszałem silnika, który by tak cicho i kulturalnie pracował. Żadnych odgłosów sprzegła, zaworów czy głowicy, czysty szum. Mimo dużej pojemności jest bardzo przewidywalny. Tutaj nie ma tak, że moc jest w dolnym czy górnym zakresie obrotów. Moc jest zawsze i w dużych ilościach :D Silnik pochylony o 70 stopni wydaje się być strzałem w dziesiątkę. Mimo dużej sile żyroskopowej motocykl prowadzi się jak 450'tka. Środek ciężkości jest nisko i wydaje sie bardzo lekki (na sucho 114,5kg). Silnik ma wtrysk paliwa, reakcja na gaz jest piorunująca. Reszta to KTM. Zawiecha WP, z tyłu PDS, jest mega kozak, podobnie zreszta jak w ktm 530. Po przesiadce z DRZ mam wrażenie ze ten motocykl bawi się z prawami fizyki. Bardzo fajna skrzynia 6 biegowa. 1 bieg jest bardzo wolny, super na jakieś trialowe odcinki. Spokojnie można ruszać z 2 czy 3 biegu. Generalnie zapowiada się bardzo fajny motor. Częsci jak tlok, zawory, cylinder czy korba, dostępne sa od reki. Na zagranicznych forach są relacje z inspekcji silnika po 300mtg gdzie wszystkie czesci trzymają wymiar nominalny, podobno zaskakująca jakość wykonania silnika. Pare osob pisze ze zrobili na tym 500mtg bez remontu. Ten sam model FS570 czyli supermoto robi po torach po kilkanascie tysiecy km. Wydaje się, że silnik ma tak dużą moc, że się go bardzo mało kręci, być może stad te przebiegi. Sam jak jechałem to ledwo co odwijałem gaz, nie ze strachu bo jest naprawdę bardzo przewidywalny, ale po prostu lekkie przekręcenie manetki prostuje ręce.

witam, widze że ma Pan trochę wiedzy na temat husaberga,proszę napisać czy wie Pan coś może o modelu fe 501 1998r(po remoncie ,nowy tłok tuleja,uszczelniacze zaworowe,korba ,łańcuszek rozrządu niby ok) jest w dobrej cenie,a nie mogę znależć nigdzie obiektywnej opini osoby która nim jeżdziła,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie Pan tylko fiołek ;) No ja niestety niczego obiektywnego ani nawet subiektywnego na temat tego motorku ci nie powiem. Do 2003 Husaberg był samodzielną szwedzką marką i bez pomocy ktm'a nie radził sobie najlepiej, co nie znaczy, ze to zły motocykl. Po pierwsze to bym zweryfikował czy ten remont faktycznie był. Trudno uwierzyć, że ktoś kupił nową korbę i tuleje, które są dostępne raczej tylko w ASO za niemałe pieniądze. Po drugie poczytaj sobie http://www.husaberg.org/forum/ Masz tam też serwisowki, instrukcje itp.

Jeżeli to ten zółty husek z allegro to jakoś mnie opis nie przekonuje. Jeżeli wogole jakiś remont zrobił to o korbie nic nie pisze, a wiadomo, że kiedyś ona się skończy. Regeneracja wałka rozrządu w motocyklu to fikcja, ewentualnie jeżeli chodzi na łożyskach - nie wiem jak to jest w tym modelu, ale jeżeli wałek jest na panewce to regenerowany wałek wystarczy na godzine jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, widze że ma Pan trochę wiedzy na temat husaberga,proszę napisać czy wie Pan coś może o modelu fe 501 1998r(po remoncie ,nowy tłok tuleja,uszczelniacze zaworowe,korba ,łańcuszek rozrządu niby ok) jest w dobrej cenie,a nie mogę znależć nigdzie obiektywnej opini osoby która nim jeżdziła,

Nie kupuj, gaźnik Dellorto sprawiający same problemy, części prawie w ogóle nie ma, ani nowych, ani użyawanych. Silnik to jednostka czysto wyczynowa, i pod względem bezawaryjności do nowszych modeli jej daleko. Miałem styczność i więcej bym nie chciał. Motocykl raczej dla pasionata marki, ale nie do jazdy na codzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie fiołek :biggrin: Hus od dawna nalezy do ktm'a chyba od 95r ale ponoc dobre są dopiero od czasu gdy zaczęli je robic w fabryce ktm'a w 2003. "Na oko" to modele np. 450 czy w 98r czy w 2004 mają te same silniki, jedynie chyba od 02 są na hydraulicznym sprzęgle, ale byc moze diabeł tkwi w szczegółach.

 

A co do pytania czy warto wziac stergo husa, to wg mnie w tej kasie poszukac dwusówa, kolega ma na sprzedaż cr 250, rok temu kapitalka, pojechane od tamtej pory moze z 8 baków i to lajtowo

http://allegro.pl/ho...3074834586.html

Edytowane przez jjank
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też miałem wątpliwą przyjemność użytkować przez jeden dzień to ustrojstwo :D Fajny sprzęt dopuki się nie sypie a że sypie się dość często to... Ma bardzo fajne rozwiązania, jest banalnie prosty i nietuzinkowy, na tamte czasy mógł zwojować rynek jednak te awarie przekreśliły karierę husaberga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...