Skocz do zawartości

HUSABERG czy warto?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Proszę Was o przybliżenie wiedzy na temat Husaberga. Jako mało znana i mało uznawana marka to ich motocykle można kupić po bardzo dobrych cenach. Domyślam się iż niska cena nie idzie w parze z wysoką jakością.

Są one na podzespołach KTMa? Jak z dostępnością i cenami części? Z tego co obiło mi się te starsze do 98roku są na smarowaniu rozbryzgowym? Szukam czegoś do supermoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie masz dział o Husabergu i tam ustaw sobie na dole strony wyświetlanie wszystkich postów to coś poczytasz.

 

Ale dobrze, ze pytasz bo mało kto tam zagląda a sam ostatnio zgłębiałem historię tej marki i dowiedziałem się że

Jest to firma założona przez ludzi z Husqvarny w roku 1987 (1988 oficjalnie nazwano ich Husaberg Motor AB)

Kupił ich KTM zabierając sobie nazwę "Ready To Race" w roku 1995

Są produkowane w fabryce KTM'a od 2003 roku

W latach 1989–1996 miały smarowanie rozbryzgowe olejem dostarczanym łańcuszkiem rorządu (nie kupować !)

Od 1997 silniki miały coraz lepsze parametry

 

Jeśli chodzi o części to niektóre silnikowe pasują od KTM i Husqvarny, elementy zawieszenia też podobne do KTM tak jak hamulce i koła.

Części tuningowe są dostępne.

 

sam chyba sobie takie cacko sprawię któregoś pięknego dnia :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem test porównawczy z Husa 550 z KTM 525 w Świecie motocykli.Wypadł lepiej Hus.Waga 109 kg(od 2004r),świetne zawieszenie,lubi agresywną jazdę.

Też się zastanawiam,ceny bardzo korzystne w porównaniu do KTM-a to różnica 3-5 tyś.To prawie dobry remont silnika..No właśnie,martwi mnie konstrukcja silnika i dostępność części.Wiadomo że cylinder jest zespolony razem z karterami.Wymienna jest tylko tuleja.Rozwiązanie kapitalne ale jest to patent stosowany przez Husa i może się okazać że w razie uszkodzenia cylindra staniemy w martwym punkcie.

Ciekawy jestem ile kosztuje tuleja,głowica,części skrzyni biegów.W razie uszkodzenia może być problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj spokój tuleja to nie jest jakiś element z kosmicznej technologii :icon_rolleyes: Pewnie są tam jakiegoś rodzaju mieszanki pokroju kilku procent molibdenu (taki przykład :) ) ale chyba cena byłaby rozsądna. Na temat skrzyni czytałem jedynie, że 450 lubi ukręcać wałek zmiany biegów.

 

Chyba największy problem to góra silnika. Tytanowe akcesoryjne zawory ok 1040zł dwie pary.

 

Z resztą na supermoto.pl masz artykuł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przeczytałeś pozostałe tematy na forum czy tak się napalasz po 4 postach ? :wink: O głowicy nic złego nie słyszałem czyli tutaj duży plus na Husa, to samo tuleja będąca potencjalnie dużo tańsza niż wymiana cylindra i w zasadzie do podrobienia jeśli ma się dostęp do materiałów.

 

Poszukaj sobie młodej 501 bo tych chyba najwięcej w tym kraju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Odswierze by nie zakladac nowego tematu ,bo pytanie mam dokladnie takie samo tzn czy warto?

Chodzi mi o fe 570 model 2008 i mlodsze np taki http://otomoto.pl/inny-inny-husaberg-570-zarejestrowany-M3411788.html

info o wytrzymalosci tych silnikow, zawieszenia ,koszty czesci porecznosc podczas jazdy itd.

Dzieki

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździłem tym osobiscie ale dobrych opini nie słyszałem na temat tych modeli. Pierwsze modele miały problem ze smarowaniem ze względu na położony silnik, później podobno to poprawili. Nie masz kopniaka i jak na złość często jest problem z rozruchem z guzika, nie wiem czy to kwestia ustawień gaźnika czy elektryki ale wszystkie jakie widziałem niezbyt ochoczo odpalały. Siedzenie jest wysoko, niski rider ma problem. Cała tylna rama jest z tworzywa sztucznego, co prawda nie słyszałem żeby komuś udało się ją połamać ale jeśli ci się uda to czeka cię spory wydatek bo tego się nie naprawia. Z plusów to wysoko umieszczony filtr powietrza, charakterystyka silnika fajna jak to w KTM, 570 to już potwór, bardzo dobre prowadzenie ze względu na niski środek ciężkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździłem tym osobiscie ale dobrych opini nie słyszałem na temat tych modeli. Pierwsze modele miały problem ze smarowaniem ze względu na położony silnik, później podobno to poprawili. Nie masz kopniaka i jak na złość często jest problem z rozruchem z guzika, nie wiem czy to kwestia ustawień gaźnika czy elektryki ale wszystkie jakie widziałem niezbyt ochoczo odpalały. Siedzenie jest wysoko, niski rider ma problem. Cała tylna rama jest z tworzywa sztucznego, co prawda nie słyszałem żeby komuś udało się ją połamać ale jeśli ci się uda to czeka cię spory wydatek bo tego się nie naprawia. Z plusów to wysoko umieszczony filtr powietrza, charakterystyka silnika fajna jak to w KTM, 570 to już potwór, bardzo dobre prowadzenie ze względu na niski środek ciężkości.

 

Ten silnik nie ma gażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

a w 570 dalej jest ta tuleja cylindra osobno ? bo na http://www.autopictu.com/images/husaberg-fe-570-03.jpg wyglada ze nie.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a w 570 dalej jest ta tuleja cylindra osobno ? bo na http://www.autopictu...g-fe-570-03.jpg wyglada ze nie.

Nie, te nowe już mają normalną konstrukcję. Swoją drogą stare husabergi 4t są banalnie proste i łatwe w naprawie ale z tym cylindrem przesadzili, żeby zmienić tłok trzeba silnik rozpoławiać...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

moj kumpel myśli nad kupnem husaberga do endurowania zeby mu pasował do zółtego ubranka po RM 250 :D

np:

http://allegro.pl/husaberg-fe-550-ktm-520-525-yamaha-poznan-i2987805803.html

pytanie brzmi:

jak ten hus ma się do exc 525? wygląda na to ze jest lzejszy (109kg-jak oni to osiągneli vs 114kg) i mocniejszy (gaznik 41mm a nie 39mm),

zawias na oko to wp48mm?

czy tam podobnie jak w KTMie enduro ma miec estart i 6 biegów a cross kopajke i 4 biegi?

zawory stalowe na srubkach? czy są zamienniki tłoków, korb?

 

ktos w ogóle tym jezdził, lub zna człowieka co dłuższy czas to uzytkował/remontował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten konkretny model jest mocniejszy od 525 z racji większej pojemności, bardzo fajnie się tym jeździ, od samego dołu jest mocny równy ciąg, idealnie nadaję się na supermoto. Wagowo jest lżejszy to prawda, chociażby z tego względu że filtr powietrza jest pod zbiornikiem i cały airbox z zadupka zniknął. Zawias przedni identyczny jak w KTM. Głowica praktycznie identyczna jak w 525, zawory z tego co pamiętam są inne ale też stalowe, regulacja na śrubkach. FE ma 6 biegów, e starter i kopkę z lewej strony. Bardzo dużo części jest żywcem zdjęte z KTM-a. Silnik to dziwoląg bo do zmiany tłoka trzeba rozpoławiać go. Motocykl jest do bólu prosty, bardzo łatwo i szybko się przy nim robi. Jednak potrafi być bardzo upierdliwy ze względu na częste usterki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...