JanuszK30 Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Zalewasz pompe, pompujesz plyn az zacznie leciec przez odpowietrznik pompy. Zakladasz rurke na odpowietrznik, koniec rurki to butelki z plynem i powtarzasz operacje odpowietrzania do skutku az znikna bla bla bla, nie kazdy ma czs by tydzien siedziec i pompowac... Ludzie zastanowcie sie troche. Jezeli zlejecie stary plyn z ukladu to pompa, zacisk i przewody beda suche. Teraz zalewacie plyn do pompy i wstrzykujecie to zacisku i co? Caly przewod jest pusty. Pompujecie pompa i caly ten plyn ktory zalaliscie tak starannie do zacisku trafi z powrotem do pojemnika wraz z powietrzem wypchany przez tloczny przez pompe plyn. Zbioriczek zostawiasz pusty, wstrzykujesz od dolu plyn duza strzykawka i bedzie OK pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Ty kiedykolwiek odpowietrzales hamulce i masz jakiekolwiek pojecie o tym czy tak sobie przyszedles tu pogawedzic :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazemario Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Rzeczywiście jest taki sposób, żeby napełniać układ przez odpowietrznik przy zacisku. Tylko trzeba mieć naprawde kawał strzykawy :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Ty kiedykolwiek odpowietrzales hamulce i masz jakiekolwiek pojecie o tym czy tak sobie przyszedles tu pogawedzic :icon_question: Chcesz to pompuj, a odpowiedz na swoje pytanie znajdziesz u mnie w warsztacie, zapraszam. Wydaje mi sie, ze Ty robiles to raz i Ci sie udalo odpowietrzyc wszystko tak jak trzeba tylko pompujac, sprawdz czy za drugim, trzecim i entym razem tak Ci latwo pojdzie... pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazemario Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 A tak przy okazji- jak napełnić układ od dołu gdy są 2 zaciski? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_VN Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 (edytowane) A tak przy okazji- jak napełnić układ od dołu gdy są 2 zaciski? Najbardziej prosty sposób wymiany płynu jest taki; * odkręcić korek zbiorniczka * poluźnić odpowietrznik i założyć na niego przeźroczysty wężyk a końcówkę umieścić w małym słoiczku, celem zaobserwowania ewentualnych bąbli powietrza w płynie * nowy płyn dolewać do zbiorniczka i pompować pedałem hamulca, tutaj ważne jest aby w odpowiednim czasie poluźnić [wypuścić płyn] i zakręcić odpowietrznik, żeby nie dopuścić do zassania powietrza dźwignią hamulca w układ przez odpowietrzniki * po ukazaniu się w wężyku nowego płynu [rozpoznasz po kolorze] i braku bąbli powietrza zakończyć pompowanie * sprawdzić płyn w zbiorniczku aby był między kreskami min - max * popompować kilka razy dźwignią hamulca, dla sprawdzenia czy jest luz Czynności powyższe wykonać w dwie osoby bo jeden może nie ogarnąć wszystkich punktów. Nie dopuścić aby zbiorniczek był pusty bo układ się zapowietrzy. Gdyby dźwignia hamulca nie miała luzu i klocki obcierały o tarczę to znaczy, że układ się zapowietrzył przez niewagę - odpowietrzyć. Wymieniałem w ten sposób płyn w układzie z trzema zaciskami, dla każdego osobno zaczynając od najdalszego od pompy. Edytowane 3 Marca 2010 przez mirek_VN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Haha. Kolega pytał: A tak przy okazji- jak napełnić układ od dołu gdy są 2 zaciski? Się Mirek nie popisałeś. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirek_VN Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 A jak z boku ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2010 Zaczynasz od dalszego zacisku, jezeli jest trojnik to najpierw plyn wypelni drugi zacisk, a potem pojdzie do pompy i zbiorniczka - bez problemu. Jak sa osobne linie do kazdego zaciski to w gruncie rzeczy to samo - plyn dojdzie do pompy, ale potem zacznie wplywac i wypelniac druga linie, a dopiero po jej wypelnieniu zacznie wypelniac pompe i zbiorniczek. Wazne zeby pompa byla tak ustawiona zeby byla najwyzszym punktem ukladu. W razie jakichs trudnosci z usunieciem powietrza skrecamy wcisnieta dzwignie hamulca trytytka i zostawiamy na noc. Rano odkrecamy i powinno byc OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandw Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 A w przypadku jednego przewodu pompa->zacisk, a drugiego zacisk->zacisk (nad błotnikiem)? Zaczynamy od najdalszego, ale wtedy całe powietrze jest pompowane do drugiego zacisku... Jeżeli napełniamy układ od dołu strzykawką, to potem odpowietrzamy zaciski w standardowy sposób? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 4 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Marca 2010 Jak najbardziej, procedura odpowietrzania ta sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 Yo! Odpowietrzanie calkiem oproznionego ukladu przy uzyciu samej pompy hamulca jest jak najbardziej wykonalne i wcale nie takie trudne czy czasochlonne. Udalo mi sie w ten sposob wymienic plyn w CBFie, ktora jak wiadomo ma kombinowany uklad z ABSem (C-ABS). Wszystko kwestia wlasciwej kolejnosci i wlasciwego zsynchronizowania luzowania odpowietrznika z wciskaniem klamki czy naciskaniem pedalu hamulca. Tj. pompujesz kilka razy, po czym wciskacz klamke w opor i trzymasz, luzujesz odpowietrznik z zalozonym wezykiem - wypluwa sie powietrze (lub plyn z babelkami), dokrecasz odpowietrznik i dopiero puszczasz klamke. I tak w kolko. W moim przypadku wystarczylo obejsc 3 razy w kolo wszystkie odpowietrzniki i wszystko sie ladnie odpowietrzylo. Nie zdazylem wypic jednego browara przy calej operacji. Podobnie sprawa odbyla sie z Varadero kolegi, ktory ma kombinowany uklad hamulcowy (CBS) bez ABSu. Bez problemow, szybko i gladko. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2010 Panowie autor nie napisał w jakim motocyklu ma problemy z odpowietrzaniem układu hamulcowego tylko zapomniał napisać w jakim modelu. W jego opisie jest SV650. Ten model ma drobną niedoróbkę w tylnym zacisku. Przewód hamulcowy w serii jest trochę za długi i ma popularnie mówiąc garba przed pompą hamulcową. Nie pomoże żadna strzykawka lub wielokrotne przelewanie. Wystarczy poprawić ten wąż lub na chwilę odkręcić pompę aby pozbyć się bąbla powietrza z przewodu. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abrakadabra66 Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Wiem wiem temat ma 7 lat. Ale po co zakładać drugi. Mam pytanie. Jaka jest procedura odpowietrzania tylnego zacisku w przypadku gdy są w nim dwa odpowietrzniki, po jednym na tłoczek? Po roku posiadania sv dopiero odkryłem ten fenomen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maneta Opublikowano 19 Marca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2017 Zasada ta sama raz jeden odpowietrznik i potem drugi,to wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.