Adam M. Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 No nie, wyraznie napisal ze Timken sa najlepsze jako case hardened. Poza tym jezeli wszystkie sa dobre to dlaczego All Balls tomka d. rozpadly sie blyskawicznie ? Nie sadze zeby sie z tym latwo pogodzil i nie skladal reklamacji - sadze ze sposob zalatwienia reklamacji spowodowal jego stwierdzenie ze All Balls sa do kitu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 W wielkim skrócie Paul Waslin odpowiedział że w tym zastosowaniu nie ma znaczenia wybór producenta - wszystkie trzy o które akurat pytałem (timken , ntn i allballs) są robione w bardzo zbliżony sposób i nie cechuja się jakimiś szczególnymi właściwościami. No to albo 1. Paul Waslin odebrał maila w USA a fabrykę mają w Chinach i dziękuje wszystko na ten temat 2. Na rynku jest dużo podróbek tych doskonałych podobno łożysk All Balls Kiedyś pytałem o te All Balls mojego dilera od łożysk i zaśmiał się tylko - w ogóle tego gówna nie prowadzi ze względu na reputację. Jest zbyt poważnym gościem w tej branży. Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 O All Balls bardzo źle się wypowiadają na zachodnich forach, bo szukałem. Jako Case Hardened (utwardzane jak?) są bardzo dobre. Ale w przypadku tego użycia, każde z trzech tam podanych będzie dobre do ułożyskowania sterowania. Tak też pan w mailu napisał Adamie. Toper, gdzie kupiłeś swoje CR-0574 i ile za nie dałeś? Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toper-utl Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Zapłaciłem cos okolo 45 pln. Pracuje w firmie z częściami maszyn oraz narzedziami i sam je sprowadzilem, z tego co pamiętam z Niemcowni. Wzialem ich wtedy kilka sztuk ale już sie skonczyły. Nie wiem czy są dostępne w naszym kraju. Odpowedz Paula troszke mnie zaskoczyła, spodziwałem sie zachwalania swojego a nie pisania o podobienstwach do konkurencji - co wg mnie oznacza tylko tyle ze w rzeczywistosci są od nich gorsze (ale to tylko moje subiektywne zdanie i trzeba by to dokładnie zbadac w laboratorium). Po tym wszystkim jestem na 99% pewny że robią je w chinach i nigdy nie trafia do motocykla mojego czy tez moich znajomych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Jak wspomniał Adam, tomekd bardzo źle się o AllBalls wypowiadał. Też mam to górne NTN i kolega też ich mnóstwo kiedyś zamówił od Niemiaszków. Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 Wacek, nie ucz mnie angielskiego, ani rozumienia belkotu marketingowego odpowiedzi pracownikow korporacji. Napisal dokladnie ze Timken jako powierzchniowo utwardzany jest najlepszy w porownaniu do reszty, ktora jest utwardzana "na wskros", wtedy gdy lozysko jest wystawione na dzialanie warunkow atmosferycznych co w tym przypadku nie zachodzi. To jest wlasnie kompletnie bzdurna odpowiedz dla laika, ktory nie wie o co chodzi ale dostal cos co wyglada troche "naukowo". Utwardzanie powierzchniowe ma zwiazek z trwaloscia lozyska ( twarde na zewnatrz ale sprezyste wewnatrz ) a nie z jakimis warunkami atmosferycznymi. Typowa odpowiedz zeby byla, ale nic nie zostalo powiedziane. Oczywiscie ze to chinska produkcja, tak jak cala reszta, tyle ze parametry materialu czy obrobki nie sa nalezycie pilnowane, co wlasnie robia firmy z nazwa, ktore musza pilnowac scisle jakosci. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 20 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2010 NTN? Nigdzie na coś takiego nie trafiłem. Albo QMP, Tourmax i All Balls. A kilka postów dalej: "Jak wspomniał Adam, tomekd bardzo źle się o AllBalls wypowiadał. Też mam to górne NTN i kolega też ich mnóstwo kiedyś zamówił od Niemiaszków." A ja mam słonia w karafce :biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 A kilka postów dalej: "Jak wspomniał Adam, tomekd bardzo źle się o AllBalls wypowiadał. Też mam to górne NTN i kolega też ich mnóstwo kiedyś zamówił od Niemiaszków." A ja mam słonia w karafce :biggrin: Sądzę, że się nabijasz z tego, iż przechwalam się co to nie mam. Ano parę postów dalej, kilka dni później działania i się zmienia w życiu :bigrazz: Nooo, to co przyznasz się choć raz do błędu TY? Adam. Nikogo nie uczę, faktycznie umknęło mi, to co napisałeś wcześniej o utwardzaniu i dopytywałem. Mój BŁĄD :crossy: Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Sądzę, że się nabijasz z tego, iż przechwalam się co to nie mam. Ano parę postów dalej, kilka dni później działania i się zmienia w życiu :bigrazz: Nooo, to co przyznasz się choć raz do błędu TY? Adam. Nikogo nie uczę, faktycznie umknęło mi, to co napisałeś wcześniej o utwardzaniu i dopytywałem. Mój BŁĄD :crossy: Opanuj się, do jakiego błędu? Fabryki produkują łożyska w różnych technologach. Np. wymienione sposoby utwardzania bieżni : na wskroś i powierzchniowo utwardzane. Różnica w kosztach obu technologi jest bardzo duża. Resztę poszukaj sobie sam o różnicach tych technologi i zastosowaniu produktów tychże w pojazdach. Niestety nie jest to takie proste ponieważ nadal wielu domorosłych mechaników pojazdów stosuje najtańsze znalezione na rynku wyroby zakładając, że wiodąca firma chce ich naciągnąć na kasę. Wielokrotnie w Niemczech słyszałem powiedzenie, że "biednego nie stać na tanie zakupy". Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 No nie, wyraznie napisal ze Timken sa najlepsze jako case hardened. Poza tym jezeli wszystkie sa dobre to dlaczego All Balls tomka d. rozpadly sie blyskawicznie ? Nie sadze zeby sie z tym latwo pogodzil i nie skladal reklamacji - sadze ze sposob zalatwienia reklamacji spowodowal jego stwierdzenie ze All Balls sa do kitu. Nie,nie skladalem reklamacji,nie mam czasu na to,nie warte to tez jest zachodu,trzeba by to wyslac,itd,co be oni tez zrobili,,,,,przyslali nowy komplet ? To nie jest moje podejscie,daje produktowi,firmie szanse raz jak nie wypali to by,by. Osobiscie tego g. nie chce za darmo czy tez oplata,nie byl to odosobniny przypadek. Firma ta po prostu uzywa najtanisze smiecie ktore jest w stanie znalesc do swoich zestawow. Wiele innych osob mielo podobne doswiadczenia z All Balls. Zestaw z przednich kol po jednym,chyba,sezonie,fakt ze bylo to 30 000km,ale w dalszym ciegu jest to nie do zaakceptowania.Fabryczne Hondy byly idealne po kilkakrotnie wiekszym przebiegu. http://i271.photobucket.com/albums/jj131/t...65/IMG_1660.jpg http://i271.photobucket.com/albums/jj131/t...65/IMG_1661.jpg Co do stozkowych do glowki,ma one tam ciezkie zycie jako ze niejako one "stoi w miejscu" pod obciazeniem wiekszosc swojego zywota.W kolach maja one duzo latwiej. Dlatego tez musi byc to specjalne lozysko do tego celu.To ze fizycznie pasuje nie znacze ze jest do tego celu odpowiednie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Tomku, ile wytrzymały All Balls w główce ramy? Łożyska założone, zobaczmy ile to wytrzyma, na górze NTN, na dole Timken. Taka sobie kompilacja :) To wracając do tych utwardzeń i zastosowań. Które stożkowe na pewno się nadają do główki ramy? Jakiś konkretny model, producent? Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Limo Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 (edytowane) Odswiezam poniewaz potrzebuje lozyska glowki ramy do cebry. W Larssonie sa komplety QMP za 94zl i MC International za 160zl. Roznica duza ale pytanie czy jest tez odzwierciedlona w jakosci? Innymi slowy, czy warto doplacic za MC Int.? Z opisu wynika ze to japonska firma a QMP to nie wiem. A moze cos innego? Na Allegro znalazlem jeszcze All Balls ale ich nie chce z wiadomych przyczyn. Co polecicie? Edytowane 6 Stycznia 2011 przez Limo Cytuj Why... So... Serious Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 Mam pytanie przy okazji. Jak dobrze wyregulować łożysko główki ramy? Jest do tego jakiś klucz dynamometryczny czy coś? Wymieniłem łożyska z kulkowych na stożkowe i totalnie nie podoba mi się jak się teraz moto prowadzi. podejrzewam złą regulację, chcę oddać do serwisu ale może samemu łatwo to zrobić? Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 (edytowane) Co polecicie? Do CBR łatwo dobierzesz łożyska wspomniane już w temacie w dobrym sklepie z łożyskami. Upewnić się tylko, że może znosić obciążenia jakie są w takim miejscu jak główka ramy. Ja kupiłem na górę NTN, na dole mam Timkena. Więc kompilacja japońsko-amerykańska ;) Jak dobrze wyregulować łożysko główki ramy? Jest do tego jakiś klucz dynamometryczny czy coś? Dymak przyda się do dokręcenia nakrętki górnej półki. Nakrętkę regulującą dobrze jest dokręcić tylko na tyle, żeby skasować wszelki luz, ale nie ścisnąć nadmiernie łożysk. Dobry wywód jest tutaj: http://home.insightbb.com/~mmartin36/Taper.htm Facet wyjaśnia dlaczego kulkowe łożyska muszą być mocniej skręcone. Edytowane 6 Stycznia 2011 przez Vatzeque Cytuj Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spiwor Opublikowano 6 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Stycznia 2011 (edytowane) A jak się teraz prowadzi? Tak jak przed winklem intuicyjnie w pewnym punkcie składa się moto to teraz jest taka jakaś w głowie nerwowość, tak jakby moto nie chciało tego, tor jazdy jest jakby brany na siłę, później w ogóle nie czuć co się dzieje na styku przedniej gumy z asfaltem, przy próbie zmiany toru szczerze pisząc teraz odbywa się na zasadzie "uda się albo nie uda". Przy prędkościach >160 trzepie kierownicą niemiłosiernie, glebe czuć blisko, na łukach uspokaja się. w ogóle nie czuję teraz moto. Takie siłowanie się. Wydaje się na postoju, że kierownica lekko się skręca, luzu nie czuć żadnego. (?) Edytowane 6 Stycznia 2011 przez spiwor Cytuj Notoryczny kłamca :icon_twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.