pannonia75 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Witam serdecznie! Tak się zastanawiam - Napęd rozrządu wałkiem królewskim z powodzeniem stosowano w starszych konstrukcjach. Słynął z niezawodności i dużej trwałości..... to dla czego prawie nikt już tego nie stosuje? Co sądzicie? :lalag: czy :lapad: - a może coś więcej.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek-rr Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Wałek królewski jest bardzo precyzyjny ale trudny do stosowania i drogi,dlatego konstruktorzy /księgowi/stosują inne rozwiązania we współczesnych silnikach motocyklowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Nadal jest to najbardziej doskonały sposób przeniesienia napędu z wału korbowego na rozrząd tylko zbyt drogi w procesie produkcji. Po Nortonie Manx następnym motocyklem z takim rozwiązaniem był motocykl Kawasaki W650 produkowany w krótkiej serii. w międzyczasie Ducati produkowało silniki jedno i dwucylindrowe ale tańszym rozwiązaniem było zastosowanie pasków zębatych. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pannonia75 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Nadal jest to najbardziej doskonały sposób przeniesienia napędu z wału korbowego na rozrząd tylko zbyt drogi w procesie produkcji. .... No tak, ale wymiana pasków łańcuchów rozrządu razem z kołami nie jest tania biorąc pod uwagę częstość wymiany. Myślę że jest to również jedna z głównych przyczyn większego spadku wartości używanych sprzętów (każdy rozsądny nabywca kalkuluje lata użytkowania X średni przebieg = przypuszczalny rok wymiany w/w ) Często jest to przyjemność w tysiącach złotych co nie jest tanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Rowniez Jawa 500 miala zastosowany walek krolewski, jednak mimo wielu zalet, jak np. przenoszenie napedu na duze odleglosci i duza wytrzymalosc, ma on jedna zasadnicza wade jest bardzo glosnym i precyzyjnym napedem... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 No tak, ale wymiana pasków łańcuchów rozrządu razem z kołami nie jest tania biorąc pod uwagę częstość wymiany. Myślę że jest to również jedna z głównych przyczyn większego spadku wartości używanych sprzętów (każdy rozsądny nabywca kalkuluje lata użytkowania X średni przebieg = przypuszczalny rok wymiany w/w ) Często jest to przyjemność w tysiącach złotych co nie jest tanie. Ale to już nie jest problem producenta tylko właściciela motocykla. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 A że tak zapytam Yamaha Midnight Star 1900 nie ma napędu wałkiem królewskim ? Bo z zewnątrz wygląda to podobnie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazemario Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Wałek królewski ma 2 zasadnicze wady- jest właśnie drogi w produkcji i poszerza szerokość cylinra( lub bloku cylindrów). Poza tym można go porównać w pewnym sensie do wału kardana. Wytrzymałość i precyzja. Szkoda też, że zaprzestano stosowania rozrządu na kołach zębatych jak w Hondzie VFR. W tym przypadku też wadą jest koszt wykonania, ale zaletą precyzja i trwałość. Koła zębate mają jeszcze tą wade, że stawiają dość duży opór i mają dużą bezwładność. Ale bardzo fajnie by było gdyby np w motocyklach sportowych były koła zębate, a w klasykach wałki królewskie. Ile byśmy wtedy oszczędzili kasy na łańcuchy i paski rozrządu :biggrin: Niestety producenci motocykli zatrudniają zbyt wielu księgowych, którzy nie pozwolą firmie i serwisom, by nie zarobiły co nieco na obsłudze naszych maszyn :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Varg Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 A że tak zapytam Yamaha Midnight Star 1900 nie ma napędu wałkiem królewskim ? Bo z zewnątrz wygląda to podobnie . Nie, jest to osłona popychaczy, wszystkie silniki wywodzące się od wild stara mają taką osłonę. Cytuj Organizacja wycieczek motocyklowych po Mazurach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Wałek królewski ma 2 zasadnicze wady- jest właśnie drogi w produkcji i poszerza szerokość cylinra( lub bloku cylindrów). Poza tym można go porównać w pewnym sensie do wału kardana. Wytrzymałość i precyzja. Szkoda też, że zaprzestano stosowania rozrządu na kołach zębatych jak w Hondzie VFR. W tym przypadku też wadą jest koszt wykonania, ale zaletą precyzja i trwałość. Koła zębate mają jeszcze tą wade, że stawiają dość duży opór i mają dużą bezwładność. Ale bardzo fajnie by było gdyby np w motocyklach sportowych były koła zębate, a w klasykach wałki królewskie. Ile byśmy wtedy oszczędzili kasy na łańcuchy i paski rozrządu :biggrin: Niestety producenci motocykli zatrudniają zbyt wielu księgowych, którzy nie pozwolą firmie i serwisom, by nie zarobiły co nieco na obsłudze naszych maszyn :bigrazz: Dawno temu walek krolewski byl bardzo popularny w samochodach sportowych bo tam wladza ksiegowych i ekonomistow nie byla tak silna i znaczaca... :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MichuPl Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Co do wałków królewskich to jest jak z wałem kardana jest taniej , prosciej wykonać napęd rozrządu na pasek lub łańcuch zresztą nie wyobrażam sobie współczesnego litra z wałkiem kardana lub królewskim to są układy stosowane w motocyklach klasycznych "dostojnych" i oczywiście nie tanich . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamikazemario Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Co do wałków królewskich to jest jak z wałem kardana jest taniej , prosciej wykonać napęd rozrządu na pasek lub łańcuch zresztą nie wyobrażam sobie współczesnego litra z wałkiem kardana lub królewskim to są układy stosowane w motocyklach klasycznych "dostojnych" i oczywiście nie tanich . Projektanci BMW wyobrażają sobie większość motocykli z wałem kardana :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 . Ale bardzo fajnie by było gdyby np w motocyklach sportowych były koła zębate, Ducati Desmosedici RR i bardziej sportowo się nie da - tylko zobacz ile motocykl kosztuje!!! Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pannonia75 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Ale to już nie jest problem producenta tylko właściciela motocykla. W sumie racja :icon_rolleyes: Mało jest zapaleńców którzy coś robią nie tylko dla pieniędzy, ale także dla idei. Wszędzie te bilansy kosztów, analizy rynku i inne bla bla bla które tak naprawdę nie mają nic wspólnego z pasją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemek96 Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Nie, jest to osłona popychaczy, wszystkie silniki wywodzące się od wild stara mają taką osłonę. Ok dzięki, fajnie to ukryli :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.