Skocz do zawartości

kolektory wydechowe Jak dbać?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A jakie kolektory masz?

Zakładam ze z nierdzewki (patrząc na model w podpisie) - pasta do polerowania nierdzewki i jechane. Jak coś grubszego to bardzo dobry jest nierdzewny druciak do garnków. I pasta do polerowania.

 

I powtórka co miesiąc (tak około) bo takie rury będą zawsze żółknąć....

 

Ale jak masz je za owiefkom, to po co się męczyć?

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie kolektory masz?

Zakładam ze z nierdzewki (patrząc na model w podpisie) - pasta do polerowania nierdzewki i jechane. Jak coś grubszego to bardzo dobry jest nierdzewny druciak do garnków. I pasta do polerowania.

 

I powtórka co miesiąc (tak około) bo takie rury będą zawsze żółknąć....

 

Ale jak masz je za owiefkom, to po co się męczyć?

akurat chodzi o motocykl brata fz6 a w tym modelu kolektory sa jego wizytówka zreszta jak w kazdej gołej maszynie z góry dziekuje za ciekawe odpowiedzi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dbać o kolektory wydechowe w swoim motocyklu czym można je czyścić zeby miały jak najdłuzej świeży wygląd.

 

Z własnego niemiłego doświadczenia mogę ci podpowiedzieć żebyś ich nie woskował nawet jeśli są chromowane. :icon_mrgreen:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie woskował tzn. czym nie woskował ?

I że niby dlaczego ? :bigrazz:

 

a ja swoje żeliwne kolektory 2 lata temu zrobiłem tak (były mocno pożółkłe na kolankach i nawet już gruby porowaty nalot tlenkowy się pojawił):

- oczyściłem mechanicznie grubym papierem ściernym nalot

- wypolerowałem drobniejszym papierem do czysta jednak nie do połysku ale do zmatowienia

- odtłuściłem czystym acetonem technicznym

- zawiesiłem na drucie pod sufitem i potraktowałem lakierem w spray'u do instalacji grzejnych

(wytrzymuje do 850 st. C) Wybór kolorów jest spory - ja mam grafit i super to wygląda!

- po wyschnięciu pierwszej warstwy (około godziny w temp. pokojowej) pomalowałem raz jeszcze

- godzinę po tym założyłem do motocykla, zapaliłem silnik by świeży lakier się wygrzał dobrze spajając

z metalem.

 

Śmigam tak już drugi rok, a kolektory wyglądają nadal jak nowe :)

Polecam ta metodę, zaznaczam że tylko do gołych kolektorów, nie chromowanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostawić w spokoju albo strzelić sobie w łeb... cały urok w tym ze wydech ma być przegrzany, niektórzy nawet specjalnie przegrzewają wydechy.

przeciwko niebieskawym odbarwienia to ja nic nie mam ale slady korozji itp mnie dobijaja

dla mnie ma błyszczec jak psu ja.. na wiosne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja swoje żeliwne kolektory 2 lata temu zrobiłem tak (były mocno pożółkłe na kolankach i nawet już gruby porowaty nalot tlenkowy się pojawił):

- oczyściłem mechanicznie grubym papierem ściernym nalot

- wypolerowałem drobniejszym papierem do czysta jednak nie do połysku ale do zmatowienia

- odtłuściłem czystym acetonem technicznym

- zawiesiłem na drucie pod sufitem i potraktowałem lakierem w spray'u do instalacji grzejnych

(wytrzymuje do 850 st. C) Wybór kolorów jest spory - ja mam grafit i super to wygląda!

- po wyschnięciu pierwszej warstwy (około godziny w temp. pokojowej) pomalowałem raz jeszcze

- godzinę po tym założyłem do motocykla, zapaliłem silnik by świeży lakier się wygrzał dobrze spajając

z metalem.

 

Śmigam tak już drugi rok, a kolektory wyglądają nadal jak nowe :)

Polecam ta metodę, zaznaczam że tylko do gołych kolektorów, nie chromowanych.

Dokładnie tak samo miałem pomalowany układ wydechowy w XT 600 oraz w Suzuki GS500. Dopóki sie lakieru czymś nie porysuje, to sam od siebie nie ma szans żeby zszedł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pasta polerska oraz krążek filcowy na wierarke lub szlifierke kątową, jednak to wymaga odkrecenia kolektorów.

ew. czyścik do miedzi i ręcznie a pozniej pasta do chromów.

 

jesli masz z podwójnej rury to można pochromować

jesli pojedyncza rura to przebarwienia będą.

 

a tak przy temacie to jest jakaś możliwość żeby przebarwić kolektory z nierdzewki na niebiesko? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja swoje żeliwne kolektory (...)

:icon_eek: W jakim motocyklu masz żeliwne kolektory?

 

a co zrobic jesli kolektory maja zloty odcien i przy probie polerowania przebarwiaja sie do srebrnego??

Nic nie robić, bo to miedź wyłazi spod chromu. Pogodzić się z tym :icon_biggrin:

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...