montecarlogsm Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 jak dbać o kolektory wydechowe w swoim motocyklu czym można je czyścić zeby miały jak najdłuzej świeży wygląd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Berbim Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 jak dbać o kolektory wydechowe w swoim motocyklu Jeśli masz na myśli motocykl szosowy, to nie jeździć po krawężnikach. Paskudne wgnioty zostają. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 A jakie kolektory masz? Zakładam ze z nierdzewki (patrząc na model w podpisie) - pasta do polerowania nierdzewki i jechane. Jak coś grubszego to bardzo dobry jest nierdzewny druciak do garnków. I pasta do polerowania. I powtórka co miesiąc (tak około) bo takie rury będą zawsze żółknąć.... Ale jak masz je za owiefkom, to po co się męczyć? Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dziura Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Ewentualnie, jak nie chce Ci się szukać pasty- mleczko Cif+szmatka. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
montecarlogsm Opublikowano 18 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 A jakie kolektory masz? Zakładam ze z nierdzewki (patrząc na model w podpisie) - pasta do polerowania nierdzewki i jechane. Jak coś grubszego to bardzo dobry jest nierdzewny druciak do garnków. I pasta do polerowania. I powtórka co miesiąc (tak około) bo takie rury będą zawsze żółknąć.... Ale jak masz je za owiefkom, to po co się męczyć? akurat chodzi o motocykl brata fz6 a w tym modelu kolektory sa jego wizytówka zreszta jak w kazdej gołej maszynie z góry dziekuje za ciekawe odpowiedzi:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Visuz Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 jak dbać o kolektory wydechowe w swoim motocyklu czym można je czyścić zeby miały jak najdłuzej świeży wygląd. Z własnego niemiłego doświadczenia mogę ci podpowiedzieć żebyś ich nie woskował nawet jeśli są chromowane. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukimaster Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Z własnego niemiłego doświadczenia mogę ci podpowiedzieć żebyś ich nie woskował nawet jeśli są chromowane. :icon_mrgreen: Nie woskował tzn. czym nie woskował ? I że niby dlaczego ? :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Eljot Opublikowano 18 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2010 Nie woskował tzn. czym nie woskował ? I że niby dlaczego ? :bigrazz: a ja swoje żeliwne kolektory 2 lata temu zrobiłem tak (były mocno pożółkłe na kolankach i nawet już gruby porowaty nalot tlenkowy się pojawił): - oczyściłem mechanicznie grubym papierem ściernym nalot - wypolerowałem drobniejszym papierem do czysta jednak nie do połysku ale do zmatowienia - odtłuściłem czystym acetonem technicznym - zawiesiłem na drucie pod sufitem i potraktowałem lakierem w spray'u do instalacji grzejnych (wytrzymuje do 850 st. C) Wybór kolorów jest spory - ja mam grafit i super to wygląda! - po wyschnięciu pierwszej warstwy (około godziny w temp. pokojowej) pomalowałem raz jeszcze - godzinę po tym założyłem do motocykla, zapaliłem silnik by świeży lakier się wygrzał dobrze spajając z metalem. Śmigam tak już drugi rok, a kolektory wyglądają nadal jak nowe :) Polecam ta metodę, zaznaczam że tylko do gołych kolektorów, nie chromowanych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Louis3 Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 a co zrobic jesli kolektory maja zloty odcien i przy probie polerowania przebarwiaja sie do srebrnego?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 Zostawić w spokoju albo strzelić sobie w łeb... cały urok w tym ze wydech ma być przegrzany, niektórzy nawet specjalnie przegrzewają wydechy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
montecarlogsm Opublikowano 19 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 Zostawić w spokoju albo strzelić sobie w łeb... cały urok w tym ze wydech ma być przegrzany, niektórzy nawet specjalnie przegrzewają wydechy. przeciwko niebieskawym odbarwienia to ja nic nie mam ale slady korozji itp mnie dobijaja dla mnie ma błyszczec jak psu ja.. na wiosne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
włochatyDR Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 Zostawić w spokoju albo strzelić sobie w łeb... cały urok w tym ze wydech ma być przegrzany, niektórzy nawet specjalnie przegrzewają wydechy. Zależy od gustu, mnie np. takie coś nie rajcuję w ogóle... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 19 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2010 a ja swoje żeliwne kolektory 2 lata temu zrobiłem tak (były mocno pożółkłe na kolankach i nawet już gruby porowaty nalot tlenkowy się pojawił): - oczyściłem mechanicznie grubym papierem ściernym nalot - wypolerowałem drobniejszym papierem do czysta jednak nie do połysku ale do zmatowienia - odtłuściłem czystym acetonem technicznym - zawiesiłem na drucie pod sufitem i potraktowałem lakierem w spray'u do instalacji grzejnych (wytrzymuje do 850 st. C) Wybór kolorów jest spory - ja mam grafit i super to wygląda! - po wyschnięciu pierwszej warstwy (około godziny w temp. pokojowej) pomalowałem raz jeszcze - godzinę po tym założyłem do motocykla, zapaliłem silnik by świeży lakier się wygrzał dobrze spajając z metalem. Śmigam tak już drugi rok, a kolektory wyglądają nadal jak nowe :) Polecam ta metodę, zaznaczam że tylko do gołych kolektorów, nie chromowanych. Dokładnie tak samo miałem pomalowany układ wydechowy w XT 600 oraz w Suzuki GS500. Dopóki sie lakieru czymś nie porysuje, to sam od siebie nie ma szans żeby zszedł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fakir_ Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 pasta polerska oraz krążek filcowy na wierarke lub szlifierke kątową, jednak to wymaga odkrecenia kolektorów. ew. czyścik do miedzi i ręcznie a pozniej pasta do chromów. jesli masz z podwójnej rury to można pochromować jesli pojedyncza rura to przebarwienia będą. a tak przy temacie to jest jakaś możliwość żeby przebarwić kolektory z nierdzewki na niebiesko? :P Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 21 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2010 a ja swoje żeliwne kolektory (...) :icon_eek: W jakim motocyklu masz żeliwne kolektory? a co zrobic jesli kolektory maja zloty odcien i przy probie polerowania przebarwiaja sie do srebrnego?? Nic nie robić, bo to miedź wyłazi spod chromu. Pogodzić się z tym :icon_biggrin: Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.