JanuszK30 Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Znam osobe, ktora rzeczywiscie chwialila silnik od kawasaki 600, ale dopoki nie zastosowala do latania silnika VFR, odpowiednia moc, ogromna niezawodnosc i co wazne zywotnosc, zwarta budowa, i wcale mu nie przeszkadza chlodzenie ciecza, jednym slowem ocenia go najlepiej ze wszystkich silnikow na jakich latal. pozdrawiam Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lepi Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Dobra - to proponuje zwrocic uwage na konstrukcje ram/konstrukcje nosna w obydwu motocyklach :wink: Jakie wnioski ? No właśnie? jakie wnioski? Bo moje takie, że silnik dużo cięższy i tej samej mocy z większej pojemności. Moment obrotowy trochę wyższy. A rama i cała reszta powoduje, że różnica wagowa między KTM 950 ADV a BMW 1200 Adv to istna przepaść!!! A jakie Twoje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Ural zwracał uwagę na fakt, że w bmw ramy jako takiej nie ma, a jej rolę pełni blok silnika. stąd wysoka masa ;) BTW obie konstrukcje dzieli bardzo wiele, począwszy od genezy, poprzez docelowy segment, aż po 10 lat konstrukcji motocyklowych w okresie ich aktywnego rozwoju. więc takie bezpośrednie porównania, to jak twierdzenie, że niby taka rewelacyjna cbr w 95 była cięższa i słabsza od dowolnej 600 z 05... BTW jeśli określona masa jest potrzebna jako przeciwwaga, a istotne jest raczej niskie zużycie paliwa, niezawodność i trwałość, to silnik ktm-a nie będzie chyba aż tak dobrym pomysłem. ponoć też na niskich obrotach ma tendencję do szarpania, a tutaj mowa o ca. 3,5kobr; ale nie jeździłem więc to tylko informacja przeczytana jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 A jakie Twoje? BMW nie ma ramy ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lepi Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Ural zwracał uwagę na fakt, że w bmw ramy jako takiej nie ma, a jej rolę pełni blok silnika. stąd wysoka masa ;) BTW obie konstrukcje dzieli bardzo wiele, począwszy od genezy, poprzez docelowy segment, aż po 10 lat konstrukcji motocyklowych w okresie ich aktywnego rozwoju. więc takie bezpośrednie porównania, to jak twierdzenie, że niby taka rewelacyjna cbr w 95 była cięższa i słabsza od dowolnej 600 z 05... BTW jeśli określona masa jest potrzebna jako przeciwwaga, a istotne jest raczej niskie zużycie paliwa, niezawodność i trwałość, to silnik ktm-a nie będzie chyba aż tak dobrym pomysłem. ponoć też na niskich obrotach ma tendencję do szarpania, a tutaj mowa o ca. 3,5kobr; ale nie jeździłem więc to tylko informacja przeczytana jsz Jak napisałem wcześniej, sam zostałem przekonany, że łatwiej będzie/lepszym pomysłem jest silnik BMW jeśli waga nie jest absolutnym priorytetem. Ale ciągnąc po raz ostatni off-top to rama BMW (której niema) jest cięższa od ramy w KTM. Rama łącznie z zawieszeniem bo nie znam wagi poszczególnych elementów. Silnik LC8 potrzebuje obrotów 5000rpm. A chętnie i więcej. Ale napęd nie jest przecież brany z wału. Trzeba by rzucić okiem na przełożenie pierwotne. Nie wiem ile trzeba wyłożyć za silnik z GS1200. LC8 można kupić od 1000 euro. W tej chwili są na jebaju jakieś niemal nówki za 1500 euro. Ale przyznaje jeszcze raz, boxer wygląda dużo lepiej w takim sprzęcie. Więc peace :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SkySailor Opublikowano 30 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Ciekawa sprawa - przełożenie pierwotne. W międzyczasie doczytałem, że w BMW R1200 GS przełożenie pierwotne wynosi 1:1,88. Czy ma to miejsce jeszcze w korpusie silnika czy już w skrzyni ? Istotna sprawa, gdyż prawdopodobnie do wykorzystania skrzyni nie dojdzie z uwagi na znaczne przesunięcie wału w stosunku do środka symetrii silnika. Pozostanie wówczas montaż reduktora w miejscu skrzyni - jakie obroty przyjdzie zredukować ? Ktoś się może orientuje w takich niuansach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 (edytowane) GS 12 czy podobna jednostka z innego modelu srednio by sie nadawala ze wzgledu na spora ilosc elektroniki. Trzeba by speca aby to wszystko okroic i zeby to chcialo zapalic. silniki z 11 czy 11,5 jak najbardziej Silnik z Boxera "ladnie" oddaje moc, spalanie przyzwoite no i trwalosc zadowalajaca :wink: Poza tym silniki te latwo sprzegnac z jakims reduktorem. Pozostanie wówczas montaż reduktora w miejscu skrzyni - jakie obroty przyjdzie zredukować ? Ktoś się może orientuje w takich niuansach ? Obroty silnika max to jakies 8krpm - tu odcina zaplon. W silniku nie masz zadnego przelozenia. Edytowane 30 Listopada 2009 przez ural_zgora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 (edytowane) w boxerach pod zdjęciu skrzyni masz od razu dostęp do sprzęgła osadzonego BEZPOŚREDNIO na wale motocykla - czyli na wejściu reduktora/skrzyni są dokładnie obroty silnika (1:1). Co do przesunięcia osiowego - patrząc od tyłu silnika będzie ono wynosiło jakieś 10 do 15 cm w prawą stronę max. http://blackbears.ru/index_en.php?get=manual - tu możesz ściągnąć manuale do wersji 1100/1150, będą dane n.t. przełożeń, zdjęcia/rysunki. http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/fiche.aspx - tu masz fiszki poszczególnych modeli BMW - możesz zobaczyć co i jak z grubsza. pzdr, Adam P.S. Tak mi właśnie przyszło do głowy - skrzynia od BMW ma 3 wałki (wstępny, pośredniczący, zdawczy) - jeśli miałbyś takie możliwości techniczne, to można by zdawczy wyrzucić(razem z mechanizmem zmiany biegów), rozwiercić obudowę skrzyni, dotoczyć dłuższy pośredniczący z odpowiednią zębatką (reduktor), osadzić na nim dodatkowe łożyska (już po za obudową skrzyni) i bezpośrednio na tym zamocować śmigło. Przy okazji można by odciąć zbędną część obudowy skrzyni (zysk masy). Zalety - jest reduktor, mocowanie śmigła, mniejsza masa, nie ma problemu z rozrusznikiem (jest on mocowany do skrzyni), małe przesunięcie - rzędu 5-6 cm, prawdopodobnie taniej Wady - dedykowany reduktor byłby lżejszy, brak biegów, pozostaje sprzęgło (choć je też można by usunąć na upartego), wymaga trochę 'porzeźbienia' Edytowane 30 Listopada 2009 przez fxrider Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 Nie musi byc 1100, zupelnie wystarczy niezbyt kochane przez motocyklistow 850. Kolega w Wwie wstawia takie do malych samolotow budowanych na sztuki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 30 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2009 w PL ciężko znaleźć 850. Kolega szuka silnika raczej wolnoobrotowego, tu 1100 lepiej by się sprawdzała, 850 nie ma też wymaganych 80 koni (72 bodajże), a zysk na masie jest pomijalny. Ew. zaletą byłoby trochę mniejsze spalanie i być może tańszy zakup. 850 jest pochodną 1100, nie wiem(nie słyszałem) czy jest mniejsza odmiana 1150 z 2ma świecami. Niemniej pewnie kontakt do tego kolegi byłby w tym wątku cenny ;) pozdrawiam, Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 Popatrz na posty w polskich weteranach, to jest Krzych 54 odzywajacy sie w tematach junakowych. Sa tam rowniez foty jego samolotow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SkySailor Opublikowano 1 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 Dzięki za pomoc i namiary - postudiuję. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 Teraz mysle ze to jednak bylo 1100, a mnie sie po prostu cos pop...lilo :) Ale najlepiej porozmawiaj z nim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 1 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 A gdyby zastosować reduktor oparty na dwóch kołach i pasie zębatym? Mała masa, łatwość uzyskania osi smigła w osi silnika, brak smarowania, cicha praca - same plusy :-) Tomek Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SkySailor Opublikowano 1 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2009 Jeśli ze skrzynią nie wyjdzie, to taki właśnie jest plan :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.