Skocz do zawartości

Silnik do motolotni


SkySailor
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

2t raczej bym nie montował sa wysoko awaryjne jak na motolotnie duze spalanie moc uzyteczna ponad 7000 obrotów na minute no i przewaznie jednocylindrowe i chłodzone ciecza prawie zawsze nie liczac 50-tek

 

Jak byłem w Twoim wieku to przerabiałem silniki z trabanta i montowałem je w motolotni, bo wtedy Rotax to był szczyt marzeń , no i żyje do tej pory choć już latam tylko winklach na motocyklu :biggrin: Nikt nie widział sondy lambda czy pompy paliwowej itp, zapłon sie brało z kosiareczki spalinowej, a nawet z silnika rozruchowego ze ruskiego spychacza gąsienicowego DT. I cholerstwo nawet latało heheeh.

Edytowane przez lotnik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym od razu darowal sobie ta adaptacje z 1200.

Co do 1100 bez kata i sondy to tak sie akurat sklada ze mam takiego.

Wersje sonda, czy tez opornik (wlasciwie to jest potencjometr ktorym ustawia sie zawartosc CO na biegu jalowym) wybiera sie poprzez odpowiednie zwarcie pinow ECU silnika - samo ECU jest jednakowe dla wszystkich modeli - motronic 2.2 oraz 2.4 - 1100/1150.

Jak ktos chce miec bardzo dobre osiagi (np w serii 11 GS zajebisty dol bez dziur)/troszeczke wieksze zuzycie paliwa to proponuje ten potencjometr oraz nie zwieranie zadnych pinow.

Odnosnie 1200 to jednostki sterujace komunikuja sie poprzez szyny CAN. Takze wiele przelacznikow jest zrobione wlasnie na takich szynach.

I teraz jak sie wydlubie silnik wraz z jego jednostka ster. to nie wiadomo czy tak latwo bedzie jej sie "rozstac" z pozostalymi ECU ? Moga sypac sie jakies bledy. Niektore 1200 maja ESA, ABS i ASC (kontrola trakcji) i to moze wspolpracowac razem z ECU silnika - pisze nie wiem bo nie pracuje w BMW i tylko domyslam sie na podstawie podobnych ukladow.

Do tego wszystkiego 1200 ma immo w kluczyku, osobne lambdy na kolektor, czujniki spalania stukowego i wiele innych niepotrzebnych rzeczy :)

Edytowane przez ural_zgora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ze sie wtrace....ale ten silnik

 

http://moto.allegro.pl/item838156989_silni...s_140_koni.html <---- 2T 2Gary 800cmm3,wtrysk,na zaworach wydechowych zachowywal by sie lepiej niz ten od bmw.140 koni.bedzie napewno lzejszy.jezeli Honda cr500 ma 54nm przy 8000 tys\obr to ten bedzie mial duzo nizej tyle nm a maxymalny moment podejrzewam ze kolo 100.(gdzie bmw tez nie ma nisko bo jak sie niemyle to 110nm przy 5800-6000 obr\min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj se spokoj z zweitaktami i innymi wynalazkami bo to wpierd*&@ paliwa az milo, a i trwalosc jest duzo mniejsza.

Ten silnik jest chyba wyskubany z jakiegos skutera snieznego ?

Jak chcesz miec wiekszy power- nie wiem aby wzniesc sie w kosmos :) - to zawsze mozna boxera zchipowac, pokombinowac z walkami rozrzadu, dolotami itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zależy mi na mocy większej niż 80-90 KM do startu. Zdecydowanie bardziej pasowałoby mi, żeby dawał przyzwoitą moc przy niskich obrotach, żeby można było podziwiać widoki nie koniecznie płosząc wszelką zwierzynę w promieniu 5 KM wyjąc na 5-6 tys obrotów, żeby utrzymać się w powietrzu. Teraz tak mam - kiedy obroty spadają poniżej 4,5 tys. zaczynam opadać. Przy 4 tysiącach mam jakieś 20 KM, a to za mało - potrzeba około 30-35KM żeby lecieć poziomo w dwie osoby w normalnych warunkach. Do dynamicznego wznoszenia przydaje się jakieś 60 -70 KM. Natomiast reszta czyli coś powyżej tych 70 KM pozwalałaby skrócić normalny rozbieg z jakimś grubszym gościem na pace i wystartować bez problemu z miękkiego podłoża przy lekkim tylnym wietrze.

Edytowane przez SkySailor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też nie brałbym pod uwagę tego silnika. I już wcale nie chodzi o to, że dwusuw. Chociaż do amatorskiej "jazdy" lepszy będzie 4-t. Chodzi mianowicie o fakt, że będziesz musiał przy silniku dłubnąć. Wybierzesz znany i popularny to wiele osób przyjdzie Ci z pomocą. Wybierzesz exota to zostaniesz z nim sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na BMW, ale wymysliłem... Nie śmiać się! :evil:

Bierzemy silnik 1150 z dwuświecowymi głowicami, pozbawiamy go całkowicie osprzętu elektronicznego.

Uzbrajamy go we wtrysk od 1100 i zdublowany układ zapłonowy: cztery cewki, dwa moduły, dwa czujniki położenia wału, potencjometr zamiast sondy lambda, itd... :cool:

Co Wy na to?

Tak tylko, dumałem... :icon_rolleyes:

kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKO

Uwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy:

  • teoria: Mokotów-Służew
  • praktyka: Ursus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I bardzo dobrze wydumałeś.

Silniki lotnicze wymagają 2 niezależnych układów zapłonowych a w oryginale jest tylko jeden z dwoma świecami na cylinder.

Poza tym aby ująć kilka kilogramów wypada wywalić koło zamachowe bo śmigło przejmuje jego rolę.

Wieniec rozrusznika można zamontować na wzór samochodowych z automatyczną skrzynią biegów.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się na BMW, ale wymysliłem... Nie śmiać się! :evil:

Bierzemy silnik 1150 z dwuświecowymi głowicami, pozbawiamy go całkowicie osprzętu elektronicznego.

Uzbrajamy go we wtrysk od 1100 i zdublowany układ zapłonowy: cztery cewki, dwa moduły, dwa czujniki położenia wału, potencjometr zamiast sondy lambda, itd... :cool:

Co Wy na to?

Tak tylko, dumałem... :icon_rolleyes:

 

GS (przynajmniej 1100) nie ma czujnika położenia wału,a dwa impulsatory - dla każego cylindra oddzielnie. Mając 2 układy zapłonowe można by je połączyć 'na krzyż' i wtedy w razie padu jednego z czujników (nie słyszałem o takim przypadku) lub jednego z układów (j.w.) nadal pracowały by 2 cylindry. Tylko w tym przypadku tak czy siak najsłabszym ogniwem byłby kabel zasilający elektrykę - bez niego i tak wszystko leży - trzeba dobrze dokręcać klemy akumulatora ;)

Nie wiem jeszcze jak jest dokładnie z elektroniką, bo zdaje się, że moduł zapłonowy jest zintegrowany z układem kontrolującym wtryski - czy nie trzeba by rozdwajać sygnałów czujników, co skomplikuje całą instalację i zwiększy szansę awarii.

 

pzdr, Adam

 

pzdr, Adam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...