Skocz do zawartości

Wybór opon na tor


Rekomendowane odpowiedzi

Powiedz proszę, jakie miałeś ciśnienie, na jakim to było torze i przy jakiej pogodzie (jaka temperatura powietrza, tak na oko).

 

Ciśnienie miałem drogowe ok 2,4 na zimno, pogoda słoneczna ale był to wrzesień coś ok 22 stopni, tor brno, mieszanka K1

SUPPORT 18

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i wszystko trzyma się kupy. Ciśnienie dowaliłeś o wiele za duże i dlatego u Ciebie jest wąski pas wyszarpany, a u mnie dużo szerszy. Ja też ją tak zużyłem przy temperaturze ok. 20-22 stopni. To stanowczo za niska temperatura dla tak miękkiej mieszanki. Dlatego ta opona jest poszarpana. To tak jakby przykleić na płaską powierzchnię dwie naklejki. Jedną odklejamy na zimno i się wyszarpuje. Drugą podgrzewamy suszarką i gładko schodzi ... Daje do myślenia.

 

P. S. Opona z moich fotek to oczywiście Racetec K1.

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie miałem drogowe ok 2,4 na zimno

Kurna... ja przy 2,2 (na ciepło!) na Pirelce miałem slajdy na 4. biegu. Teraz się pilnowałem i tył D211 nabiłem na 1,30 w kocach, także podczas jazdy było 1,40 i było idealnie. Opona wygląda jak nowa + uślizgi tylko kontrolowane, także git :lalag:

Edytowane przez Sherman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eee, ja się wyleczyłem z kupowania w necie - nie chodzi o jakość, ale o cenę. Na zawodach i treningach komplet opon w bardzo dobrym stanie to ok. 400 zł, tylna opona standardowo 250-300 zł. Handlarze skupują od zawodników i sprzedają z marżą, dodatkowo kupuje się kota w worku, bo ze zdjąć może niewiele wynikać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te ze zdjęć to takie szmaty, że szkoda gadać.

Ja sobie już wyrobiłem zdanie na temat "potorówek". Od tej pory zawsze nowe gumy, na track day'e twarde mieszanki i gumy "amatorskie" (ćwiczymy technikę, uślizgi i dłuuugo cieszymy się oponami), zawody to inny temat, są rzadziej i wtedy wybieramy gumy, które wraz z wypracowaną techniką, dadzą nam te 1-2 sekundy przewagi.

 

A to co mówi Sherman to święta prawda. Tylko, że na Speed Day'u czasem ciężko dostać to czego akurat potrzebujemy. Na zawodach mamy full opcję, można kupić co tylko dusza zapragnie.

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jaka opona, w jakim stopniu zużyta (i w jaki sposób zużyta). Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Generalnie Racetec i Supercorsa schodzą szybciutko (a jeszcze szybciej schodzą odpowiednio Racetec Slick oraz Diablo Superbike), ale są zajebiste. Z tego co zauważyłem D211 jeszcze nieźle trzyma, nawet jak wygląda już jak kaszanka. Schodzi trochę wolniej.

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byliśmy ostatnio na Radomiu i potorówka zeszła kumplowi w godzinę tak że nie nadawała się kompletnie do jazdy. Lepiej mieć czasem coś nawet bardziej drogowego np. diablo corsę niż sportową oponę ale z świeżego rocznika z dobrymi bokami... bo i tak opona nie puści a zabawy mamy na dłuższy czas. Mi też powoli torówki "przechodzą". Swoją drogą na ostatnim bajzlu w łodzi kupiłem 5 tyłów supercorsy diablo SP z 2011 środek 4/5 mm boki różnie za 350zł czyli 70zł za sztukę, Racteci w stanie naprawdę zajebistym-czyli boki naprawdę grube po 120zł za sztuke. Na allegro mają ceny z kosmosu...

 

i taj jak wyżej sikor... D211 wytrzymuje zdecydowanie najdłużej...

jeszcze jedno pytanie. Jaka jest różnica pomiędzy supercorsą SP a mieszankami sc...?

Edytowane przez ernestZL

Od wojny, głodu, TVN-u i Platformy, zachowaj nas Panie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SP to najtwardsza Supercorsa, taka jakby odmiana drogowa (niektóre sporty mają fabrycznie te opony). SC0/SC1/SC2 to opony wyczynowe. Supercorsa SP to odpowiednik Racetec'a K3.

 

Marcin, jak masz felgę szerokości 5,5 cala (na 95% tak jest, ale sprawdź), to nie zauważysz różnicy.

Edytowane przez Sikor

Sikor#44 Moto Training

https://www.facebook.com/Sikor44/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...