Skocz do zawartości

Przyszlosc motocykli cross/enduro


Rekomendowane odpowiedzi

a to nie jest tak, że UE i inne "protokoły z Kioto" napierają na producentów by zmniejszali emisję spalin i po to te wtryski?

przecież oszczęność w wyczynówkach nie jest istotna, a gaznik wcale nie oznacza mniejszej mocy, więc po co by to pchają?

 

Idą z duchem czasu. Gaźniki już dawno wyszły z użytku, przyjamiej w samochodach, ale ciężko porównywac samochody do moto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego tak myślisz? przeciesz to niepotrzebny problem, więcej rozbieranie w razie czego itd. Może się jedynie zwiękrzyć wytrzymałość bo co 2 tłoki to nie jeden.

Dlaczego? bo po pierwsze taki silnik miał by o wiele więcej momentu obrotowego, po drugie o wiele wyższą kulturę pracy, po trzecie silnik w układzie wzdłużnego boxera miałby praktycznie taką samą szerokość jak singiel, po czwarte był by wyraźnie niższy od singla co miał by spory wpływ na środek ciężkości, po piąte dzięki leżącym cylindrom możliwe było by zamienienie miejscami zbiornika paliwa z puszką filtra dzięki czemu środek ciężkości był by jeszcze niżej, po szóste silniki z większą liczbą cylindrów zwykle są trwalsze i mocniejsze. Oczywiście taki silnik miał by też minusy jak np. większa masa.

 

Tak major, paliwo się niedługo skończy, nieraz zastanawiałem się na ile jeszcze starczy swiatowych zasobów. A jazda moto z silkiem elektycznym, to już niebędzie to samo. Bez sensu. Ale co zrobić.

Nie peniaj dla Ciebie jeszcze straczy :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że w niedalekiej przyszłości nie ma co się obawiać o wyparcie silników spalinowych przez elektryczne, czy tym podobne rozwiązania, a to ze względu, że w takich motocyklach potrzebna jest duża moc, a to się równa z dużym poborem energii. Co z tego, że silnik elektryczny nie wytwarza spalin jeżeli do jego zasilania potrzebna jest energia elektryczna, przy wytwarzaniu której również zatruwa się środowisko, więc ogólny rachunek energetyczny wychodzi na zero. Inną sprawą jest fakt, że silnik elektryczny ma większą sprawność od spalinowego, ale w tej dziedzinie nie jest to najważniejsze, poza tym myślę że liniowy charakter oddawania mocy przez taki silnik zanudziłby potencjalnego ridera. Na koniec należy wspomnieć o akumulatorze który jest zazwyczaj ciężki i nie pozawala na dłuższą jazdę z dala od miejsca gdzie można by go wymienić na inny bo ładowanie pewnie też długo trwa.

 

Co do rozwiązania Aprilii to jest to ciekawa konstrukcja, wał jest na panewkach, a głowica niemal zerżnięta z Hondowskiego unicama:

 

http://www.bikepics.com/pictures/1822060/

 

http://www.bikepics.com/pictures/1822052/

 

Yamaszka też dobrze kombinuje, myślę że reszta japsów też nie śpi i siedzą teraz rozkmniniając nad nowymi rozwiązaniami, tym lepiej dla nas :bigrazz: pzdr.

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że w niedalekiej przyszłości nie ma co się obawiać o wyparcie silników spalinowych przez elektryczne, czy tym podobne rozwiązania, a to ze względu, że w takich motocyklach potrzebna jest duża moc, a to się równa z dużym poborem energii. Co z tego, że silnik elektryczny nie wytwarza spalin jeżeli do jego zasilania potrzebna jest energia elektryczna, przy wytwarzaniu której również zatruwa się środowisko, więc ogólny rachunek energetyczny wychodzi na zero.

 

Poczytaj coś może na ten temat? :-) Po pierwsze, wytwarzanie energii elektrycznej w stacjonarnych elektrowniach jest dużo sprawniejsze niż wytwarzanie energii kinetycznej w silnikach spalinowych, po drugie, energię elektryczną można mieć z jądrówek, elektrowni pływowych, zastawienia pół Sahary ogniwami słonecznymi itp. :-) Więc elektryki są dużo przyjaźniejsze dla środowiska.

 

Poza tym ja bym tam chętnie wziął enduraka elektrycznego do wyskoków na tor czy do jeżdżenia po mieście, jedyną wadą elektryków jest krótki zasięg, a tam to nie przeszkadza. Za to nie trzeba skrzyni biegów, cały moment od dołu, mrrr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczytaj coś może na ten temat? :-) Po pierwsze, wytwarzanie energii elektrycznej w stacjonarnych elektrowniach jest dużo sprawniejsze niż wytwarzanie energii kinetycznej w silnikach spalinowych, po drugie, energię elektryczną można mieć z jądrówek, elektrowni pływowych, zastawienia pół Sahary ogniwami słonecznymi itp. :-) Więc elektryki są dużo przyjaźniejsze dla środowiska.

W naszym kraju energię elektryczną wytwarza się głównie przez spalanie węgla ;)

Zadbaj o zdrowie z najlepszą wyciskarką do soków!

 

Zapraszam do odwiedzenia sklepu w Warszawie, sprawdź na http://alesoki.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W naszym kraju energię elektryczną wytwarza się głównie przez spalanie węgla ;)

Dokładnie, przez co zanieczyszczenie środowiska jest ogromne. Oczywiście są jakieś filtry itd. Ale ogólnie jest to h**a warte.

ps. Schodzimy z tematu panowie

ps2. Obyś gholum miał rację z tym paliwem :biggrin:

Edytowane przez włochatyDR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michoa, zacznij się uczyć projektowania map zapłonu to sobie podłubiesz

 

wiem że generalnie silnik z zapłonem z wgrywaną mapą zapłonu i wtryskiem daje większe pole do popisu tuningowi niż gaźnik z CDI(condensator discharge ignition czyli zwykły zapłon :D )ponieważ wgrywamy sobie mapy zapłonu i możemy w bardzo szerokim zakresie modelować charakterystyke pod swój styl jazdy ale wymaga to dużo wyższych nakładów finansowych i większej wiedzy niż ,,tradycyjny'' układ

 

pozatym możliwości uszkodzenia są większe, jestem elektronikiem, czytałem troche o wtrysku w samochodach i wiem jaki syf można zrobić źle zaprojektowaną mapą zapłonu czy zbyt ubogą mieszanką......

 

A samochód ze "skarpetą 104 kurołap"

 

generalnie tak dwusuwy już wycofali z produkcji więc nie będe sie rozwodził, ale ja też jestem zwolennikiem chłodzenia powietrzem :D

chłodzenie powietrzem jest proste, silnik sie szybciej nagrzewa,szybciej stygnie po zgaszeniu ma więc swoje zalety. Wady to mniejsza moc silnika(to nie wynika tyle z niemożliwości ochłodzenia mocniejszego silnika co że im wyższa temperatura tym gorsze napełnianie cylindra oczywiście w pewnym zakresie) większy rozmiar(chłodnica też zajmuje miejsce więc dla mnie to żaden argument)i zwiększony hałas (duperel moim zdaniem )

 

jeszcze masa powietrzaków jeździ (pomijając skutery)więc nie jest taki zły ten sposób chłodzenia :)

 

Kiedyś się zastanawiałem dlaczego zawsze robi się dolot z przeciwnej strony do napływającego powietrza

 

i wiesz ?? bo ja nie wiem do tej pory a wszyscy tak robią :D wydech trzeba ciągnąc naokoło i w ogóle no ale tak jest dopiero yamaha to próbuje zmienić :D

 

silnik elektryczny nie jest złym pomysłem odpowiednio sterowany sam jest w stanie zastąpić skrzynie biegów silnik i sprzęgło do tego moment obrotowy od samego dołu cichsza praca mniej wibracji tylko że akumulatory są nadal drogie cięzkie i mało wydajne i one hamują rozwój napędu elektrycznego...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie tak dwusuwy już wycofali z produkcji więc nie będe sie rozwodził, ale ja też jestem zwolennikiem chłodzenia powietrzem :D

 

Dwusuwy jeszcze są :D Amerykańska firma ATK wypuściła w tym roku crossówkę o pojemności 700 :D Szkoda że producenci powoli odchodzą od 2t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwusuwy jeszcze są Amerykańska firma ATK wypuściła w tym roku crossówkę o pojemności 700 Szkoda że producenci powoli odchodzą od 2t.

 

Samobójców nie brakuje :icon_twisted:

 

http://www.atkmotorsports.com/images/bikes/atk700.jpg

Cylinder wygląda jakby był ulepiony po garncarsku :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz jeszcze Zebel też ciekawe silniki. Pisałem ci o nich na gg ale Ciebie jak zawsze interesowało tylko wino papierosy i Rock :biggrin:

Ok, przepraszam, od teraz będe uważnie suchał co mówisz(piszesz) na temat motocykli :biggrin:

To może napisz ogólnie na forum, będzie dla następnych:)

 

Ps. ta apka rxv 450 ile ona ma km? tak z ciekawości zapytam, bo nie doczytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...