Skocz do zawartości

..slizgajace sie sprzeglo


Gość yeuop
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

XT 600, niecalych 90tys. km przebiegu.

Rok temu nowe sprzeglo (komplet) i teraz po ledwo 20 tys. km juz sie slizga. I to porzadnie. Na kazdym biegu. Przy spokojnej jezdzie nie, jak odkrece manetke do polowy - slizga sie.

Motocyklem jezdze z reguly normalnie, nie podnosze przodu przy uzyciu sprzegla, ale kilka razy w roku wpakuje sie niechcaco w jakis teren i sadze, ze tam wlasnie najbardziej niszcze sprzeglo, jak w ciagu pol godziny zrobie 100 metrow.

No i pytanie - grubosc tarcz sprzegla prawdopodobnie bedzie w normie, ale i tak sie slizga. Czy od razu kupic nowe komplet, czy tez da sie barbarzynsko "zeszlifowac" nieco te tarcze? Jesli tak, to czym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wueska, z tym pilnikiem to sie nie popisales. pilnikiem to mozesz w tym przypadku narobic wiecej szkody niz pozytku. Kosz sprzeglowy wylacznie w podzielnice i na frezarke. Chodzi o to zeby zachowac wlasciwy podzial przy zabielaniu zuzytych powierzchni, bo inaczej tarcze nie beda sie opierac wszystkimi wypustami, co spowoduje jeszcze szybsze zuzycie wlasnie tych czesci kosza o ktore sie opra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wueska, z tym pilnikiem to sie nie popisales. pilnikiem to mozesz w tym przypadku narobic wiecej szkody niz pozytku. Kosz sprzeglowy wylacznie w podzielnice i na frezarke. Chodzi o to zeby zachowac wlasciwy podzial przy zabielaniu zuzytych powierzchni, bo inaczej tarcze nie beda sie opierac wszystkimi wypustami, co spowoduje jeszcze szybsze zuzycie wlasnie tych czesci kosza o ktore sie opra.

Mimo pozorów można to zrobić pilnikiem tylko trzeba zwracać uwagę aby pozostawić minimalne ślady w miejscach pracy tarcz.

Ustawienie kosza na podzielnicy zajmie całą wieczność i żaden frezer nie będzie chciał się z tym bawić.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 3TB, kupo.. (czy tak sie odmienia twoj nick?)

ale nie wiem, czy mi cos pomoze, ze kupie od ciebie sprzeglo, bo po kolejnej dluzszej trasie znowu bede musial kupic nowe ;)

dlatego szukam rowniez odpowiedzi, czy jest mozliwe, ze jazda w wysokich temperaturach (Azja, Afryka) moze bardzo szybko zuzywac sprzeglo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosz nie wybije sie po jednej ani nawet po 2 dłuższych trasach....to sie dzieje powoli, powoli aż w koncu sie stanie...ale trwa to długo :) . Naprawiając czy kupując nowy kosz masz spokój na długi czas.

Temperatura otoczenia raczej nie ma wpływu na zuzycie mechaniczne elementów sprzęgła.

Edytowane przez Arni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo pozorów można to zrobić pilnikiem tylko trzeba zwracać uwagę aby pozostawić minimalne ślady w miejscach pracy tarcz.

Ustawienie kosza na podzielnicy zajmie całą wieczność i żaden frezer nie będzie chciał się z tym bawić.

Teoretycznie to mozna prawie wszystko, ale nie wierze ze kolega bez wiekszych umiejetnosci slusarskich i mechanicznych zrobi to prawidlowo.. A dobry frezer bedzie sie chcial bawic, nie dalej jak pol roku temu dawalem do obrobki kosz sprzeglowy z jednego z moich motocykli. Mimo pozorow sa jeszcze dobrzy fachowcy, tylko trzeba wiedziec gdzie.

P.S. Ustawienie kosza w podzielnicy zajmuje jakies 5 minut, troszke dluzej trwa przezbrojenie frezarki ale tez nie godziny

Edytowane przez cyborg78
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A najdłużej trwa wyrzucanie kosza sprzegłowego;] Kosz to odelw, praktycznie nie obrabiany jak masz pecha to albo trzeba bedzie uchwyt dorobić zeby zamocować kosz albo wyrzucić kosz z powodu zerwania zeberka. To nie jest dokładne tarcze maja być osadzone z dość mocnym luzem jedyna dokładna czesc sprzegła to zabierak i tego sie nie regneruje tylko kupuje nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Yeuop, to że da sie jechać bez jednego żeberka, to nie znaczy że tak trzeba. Tym bardziej ze urywając jedne, w jakims tam stopniu bardziej obciążasz inne. Wiem, że to ma pewnie wytrzymałosc kilka razy wiekszą niż normalny nacisk tarczy podczas pracy....ale z reguły jak coś mi sie łamie to to wymieniam.

 

A tak na boku - xt to cholernie wytrzymałe moto :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...