sobekkk Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Witam Chcialem zmierzyc cisnienie sprezania w KTM lc4 640 powinno byc cos kolo 11,5 bara na nagrzanym silniku, rozkrecilem zawory wydechowe (luz 5 mm) - zeby autodekompresator nie dzialal przepostnica otwarta na full (tak jak w szkole mnie uczono i w instrukcji pisze) Ledwo mozna utrzumac miernik w dziurze (dociskany, nie wkrecany) rozrosznik nie moze przekrecic silnikiem (z auto deko robi to bezproblemowo oczywiscie) i na manometrze 16 bar ;/ co robie zle ? Miernik probowalem sprawdzic kompresoerm i pokazal to samo cisnienie co manometr na reduktorze i kompresorze - 6 bar - wiec raczej jest sprawny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Nie grzebał ktoś wcześniej przed Tobą w tym ktm'ie? Jakie cisnienie sprezania miałes na zamknietej przepustnicy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobekkk Opublikowano 6 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 nowy on nie jest wiec 99% ze ktos tam kiedys grzebal na zamknietej 7-8 bar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Chyba masz panie uszczelniacze zaworowe do wymiany;) Zalej mu troche oleju do cyylidra powtórz pomiar jak ciśnienie znaczaco nie skoczy to znak ze masz padniete uszczelniacze zaworowe i silnik uszczelnia sie olejem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 wueska nie przeczytales calosci. Mierzysz przede wszystkim wkrecanym miernikiem. Mozliwe ze ktos wstawil tlok na wyzsze sprezanie, jak rowniez mozliwe ze miernik zepsuty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobekkk Opublikowano 6 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 miernik jest wciskany (nie wkrecany - niepasuja mi koncowki) jakby niewiem jak to poprestawiac to nie moze byc 16 bar ! samozaplon rozpier**** by silnik ;/ to nie diesel morze przez to ze mam odloczone zawory wydechowe jutro zmierze jeszcze raz na zimnym silniku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 6 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 Mierzysz przede wszystkim wkrecanym miernikiem... ...rowniez mozliwe ze miernik zepsuty. Manometr manometrowi nie rowny. Sprawdz na innym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobekkk Opublikowano 6 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2009 jutro postaram sie zalatwic inny manometr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 Nie nalezy mylic stopnia sprezania za standardowa kompresja silnika,zaleznosc owszem istnieje jest ale bynajmniej nie liniowa.Gazy podczas sprezania zwiekszaja temperature co w konsekwancji podwyzsza cisnienie,plus pare innych dupereli ktore wplywaja na wynik koncowy.Ktoras tam zasada termodynamiki,kolesie swiezo po szkole niech mnie tutaj skoryguja. Np standardowa kompresja 04 R1 to 14.8 bar, a stopien sprezania tego silnika to 12.4:1. Jakkolwiek, jezeli kompresja jest rzeczywiscie duzo wieksza od fabrycznej wartosci to moze byc bardzo duzo nagaru w komorze spalania i na tloku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 7 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2009 Silnik i lodówka działaja na podstawie zasady 2 termodynamiki:P Jeśli mamy stopień spreżenia podany mozna sobie ciśnienie wyliczyć w dość prosty sposób;) Stopień spreżenia(12,4:1)pomnożony przez współczynik(orietacyjny dla silnika 4T wynosi od 1,2~1,4)= Ciśnienie w cylidrze. Zrób chłopak próbe olejową tak jak ci opisałem i zaraz wyjdzie szydło z worka. Pozatym możesz odkrecić kolektor wydechowy(dolotowy tez możesz) i popatrzeć na zawory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sobekkk Opublikowano 8 Września 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2009 manometr (pomimo ze chinski) jest sprawny. proby olejowej nie robilem bo to bez sensu (na zdrowiusienkim silniku wlanie kilku ccm oleju nie powoduje podniesienia cisnienia, na zajechanym owszem mozna sprawdzic czy to zawory sa nieszczelne czy tlok/cylinder) w serwisie powiedzieli "olej to Pan... cisnienie o niczym nie swiadczy w takim sprzecie, trzeba rozebrac i pomierzyc luzy i ogolnie jak wyglada powloka nicasilu, tlok, pierscienie. KTM oficjalnie nie podaje cisnienia sprezania wiec sie go nie mierzy. Cisnienie moze byc dobre a tlok sie panu rozleci od lozow..." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 9 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2009 No to niemałe masz ciśnienie. A podobno im więcej tym lepiej bo lepiej moto idzie. :biggrin: Przy takim ciśnieniu silnik może skapitulować szybko. No chyba że miałeś trefny manometr lub źle zrobiony pomiar. Chciałbym mieć tyle ciśnienia w HD (16bar=232psi), gdzie powyżej 160psi to silniki których lepiej nie używać na drogach publicznych a powyżej 180psi to "race only". :biggrin: :buttrock: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 9 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2009 Zmień serwis bo widze ze gotowi sa rozbierac motocykl siekierą. Cała zabawa w mechanika polega na tym zeby nie rozbierajac całego silnika (co ciagnie za soba koszty roboicizny) zdiagnozować usterke. Sa oczywiście usterki które niedadza sie w ten sposób zdiagnozowac ale układ tłok-cylider. Da sie zdiagnozowac na podstawie tylko 3 badań: pomiaru ciśnienia sprezania, próby olejowej, pomiaru szczelności. Wszystkie pomiary można zrobić w domu. Ciśnienie 16Bar jest ciśnieniem zbyt wysokim wiec jeśli motocykl pracuje przy takim ciśnieniu na bezynie 95 to znaczy ze coś jest nie tak prawda? Teraz do rzeczy skad wiem ze jest nie tak;) bo samochód mojego taty tez pokazywał na manomatrze taka paranoje- powód uszkodzone uszczelniacze zaworowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 9 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2009 hmmm... nie sadzisz, ze przy uszkodzonych uszczelniaczach zaworowych i przedostawaniu sie znad nich oleju na tlok wystapilyby rowniez takie obiawy jak kopcenie i ubytki oleju? jezeli 'aparatura badawcza' jest sprawna to stawiam na zwiekszenie stopnia sprezania przez poprzednich wlascicieli. a jak tego dokonali to juz ich tajemnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 9 Września 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2009 Niekoniecznie, ku mojemu zdziwieniu samochód z podobnym wskazaniem i uszkodzeniem dymu nie puszczał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.