Marcin1sport Opublikowano 15 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 no cóż, większość mądrych opinii już była :clap:jeśli o mnie chodzi, to w większości przypadków wystarczają mi lusterka: motocykl jest zrobiony przez europejczyków, dla ludzi normalnych gabarytów, dzięki czemu lusterka są rozstawione odpowiednio i 1/3 odbicia nie przesłaniają ramiona kierowcy :>natomiast w gęstym ruchu ulicznym, albo przy szybkim wyprzedzaniu na trasie - kiedy nie jestem pewien czy wszystko co widzę jest wszystkim co jest na drodze za mną - oglądam się lekko przez ramię; żeby choć kątem oka złapać ewentualne zagrożenie. parę razy faktycznie okazywało się, że coś było... więc metoda zdaje egzaminjszA jak jadę 90 km/h lub szybciej i kogoś wyprzedzam to mam obejrzeć się do tyłu czy wystarczy spojrzeć w lusterko. Czy obejrzenie się przy takiej prędkości nie spowoduje zagrożenia dla mnie np.zmienię trochę kierunek jazdy. Czekam na odpowiedź. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 A jak jadę 90 km/h lub szybciej i kogoś wyprzedzam to mam obejrzeć się do tyłu czy wystarczy spojrzeć w lusterko. Czy obejrzenie się przy takiej prędkości nie spowoduje zagrożenia dla mnie np.zmienię trochę kierunek jazdy. Czekam na odpowiedź. :clap: o tym właśnie ta dyskusja, czy się oglądać przez ramię/ rzucić okiem w bok czy jednak samo spojrzenie w lusterka wystarczy. trzeba tylko przeczytać ze zrozumieniem...jeśli zaczniesz obracać całą głowę w tył, albo będziesz się oglądał długo, to faktycznie sytuacja przed tobą może się zmienić i będziesz wyje... zaskoczony po powrocie do normalnej pozycjiale to się koryguje poprzez doświadczenie w jeździe - pojeździsz, nabędziesz umiejętności, a odpowiedzi na tego typu pytania same się pojawią :biggrin: jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ciemnocichy Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 Jeżdżąc moją dt-ką po lesie nie pozostaje mi nic innego jak tylko oglądanie się przy skręcaniu. Ostatnio miałem okazję spróbować jazdy po miescie NSR-ką i praktycznie przy każdym manewrze oglądałem się za siebie.... szczególnie po tym jak zauważyłem że kierowcy puszek (przynajmniej niektórzy) jakos dziwnie przespieszają jak tylko zobaczą cos podobnego do scigacza :biggrin: a poza tym jakos słabo było widać w tych lusterkach. pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin1sport Opublikowano 15 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 o tym właśnie ta dyskusja, czy się oglądać przez ramię/ rzucić okiem w bok czy jednak samo spojrzenie w lusterka wystarczy. trzeba tylko przeczytać ze zrozumieniem...jeśli zaczniesz obracać całą głowę w tył, albo będziesz się oglądał długo, to faktycznie sytuacja przed tobą może się zmienić i będziesz wyje... zaskoczony po powrocie do normalnej pozycjiale to się koryguje poprzez doświadczenie w jeździe - pojeździsz, nabędziesz umiejętności, a odpowiedzi na tego typu pytania same się pojawią :biggrin: jsz No to jak ty pojeździłeś to powiedz mi jak mam się oglądać. Jak ty to robisz ??? :clap: :notworthy: :notworthy: :banghead: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 No to jak ty pojeździłeś to powiedz mi jak mam się oglądać. Jak ty to robisz ??? :notworthy: :notworthy: :notworthy: :banghead: jak wyżej, ale widzę, że miewasz problemy ze wzrokiem - więc wskażę miejsce: pierwszy mój post w tym wątku :icon_razz: na przyszłość Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin1sport Opublikowano 15 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 Myślę, że dużo zależy tu od rodzaju i ustawienia lusterek. Jeśli masz dosyć duże lusterka i dobrze je ustawisz, a potem sprawdzisz czy nie wystepuje tzw. 'martwy punkt' (obszar niewidoczny ani w lusterku ani kątem oka) - to można specjalnie się nie obracać. Tym bardziej, że manewr obracania głowy też powoduje pewne ryzyko (no bo ktoś przed tobą może nagle zachamować i du**). A jak jadę 90 km/h lub szybciej i kogoś wyprzedzam to mam obejrzeć się do tyłu czy wystarczy spojrzeć w lusterko. Czy obejrzenie się przy takiej prędkości nie spowoduje zagrożenia dla mnie np.zmienię trochę kierunek jazdy. Czekam na odpowiedź. cool.gif Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurjuszi Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 Ja się oglądam. Mam ten nawyk z roweru, którym kiedyś dużo śmigałem po Wawie. pozdr Cytuj "Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 Masz tak patrzeć żeby WSZYSTKO widzieć i wiedzieć co się dzieje naokoło motocykla. Jak masz małe martwe pole to wystarczy lustro i spojrzenie w bok, jak duże martwe pole to kręcisz głową, jak nie masz luster to wykręcasz się to tyłu... Ważne żeby wszystko widzieć, nieważne w jaki sposób. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin1sport Opublikowano 15 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 Masz tak patrzeć żeby WSZYSTKO widzieć i wiedzieć co się dzieje naokoło motocykla. Jak masz małe martwe pole to wystarczy lustro i spojrzenie w bok, jak duże martwe pole to kręcisz głową, jak nie masz luster to wykręcasz się to tyłu... Ważne żeby wszystko widzieć, nieważne w jaki sposób. Ale czy oglądanie się do tyłu przy prędkości 90 km/h lub większej jest zagrożeniem np.przy wyprzedzaniu można zmienić kierunek jazdy lub nie zobaczyć jak coś nam nagle wyskoczy na drogę. :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 Ja tak jak Sligier praktycznie w ogóle się nie obracam :notworthy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurjuszi Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 Ale czy oglądanie się do tyłu przy prędkości 90 km/h lub większej jest zagrożeniem np.przy wyprzedzaniu można zmienić kierunek jazdy lub nie zobaczyć jak coś nam nagle wyskoczy na drogę. :notworthy:No, jeżeli przy oglądaniu się zmieniasz kierunek jazdy to radziłbym trochę poćwiczyć. pozdr Cytuj "Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awful Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 Do 180 zawsze :notworthy:(tylko tutaj trzeba jednoczesnie kontrolowac to co sie dzieje z przodu,bo raz się nieźle zdziwiłem :notworthy:). Dobry odruch z motocykla procentuje także w puszce... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olorol Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 bardzo chciałbym się patrzyć w lusterko, ale niestety go nie mam u siebie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baal_XL600 Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 ja prawie zawsze patrze w lusterka, a dodatkowo kiedy zaczynam wykonywać jakiś manewr zerkam jeszcze w martwe pole żeby sie upewnić czy na pewno mam wolne. co innego kiedy zdaża mi sie pogonić sprzęta troche szybciej ale wtedy mam pewność że puszka którą własnie wyprzedziłem została gdzieś w tyle i nic za mna nie jedzie. podobnie w aucie, tzn poza używaniem lusterek często kręce jeszcze głową (bo pałować nie mam czym :icon_mrgreen: ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olsen Opublikowano 15 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2007 Staram się za siebie oglądać, zwłaszcza przy zmianie pasa ruchu (nie ufam lusterkom przez tzw. martwy kąt/punkt). Cytuj Romet Pony > Romet Ogar 205 > MZ ETZ 251 > Suzuki GSF 600 S Bandit i Peugeot SV 50 > Yamaha YP 250 R X-Max > Merida Freeway 9300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.