Skocz do zawartości

ciemnocichy

Forumowicze
  • Postów

    62
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O ciemnocichy

  • Urodziny 10/10/1983

Osobiste

  • Motocykl
    yamaha dt 125
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Gadu-Gadu
    2248920
  • Strona www
    http://

Informacje profilowe

  • Skąd
    Lublin

Osiągnięcia ciemnocichy

NOWICJUSZ - trzecia Mordka

NOWICJUSZ - trzecia Mordka (10/46)

0

Reputacja

  1. Miałem dokładnie to samo rok temu po zakupie moich pierwszych prawdziwych butów w teren (Forma Terrain) :wink: Myślałem, że albo ze mną albo z butami coś jest nie tak... a zmiana biegów na stojąco to już mistrzostwo świata jest :wink: Oczywiście to tylko kwestia przyzwyczajenia i teraz nie wyobrażam sobie jazdy w wynalazkach typu buty wojskowe etc. Na DT-ce czuję się lekko prawie jak na rowerze :smile: pzdr.
  2. Jak w temacie, zacisk może być z jarzmem (element mocujący hamulec do widelca) lub bez. piszcie na priv.
  3. Niestety boleśnie się o tym przekonałem... Sam próbowałem założyć tę dętkę którą kupiłem. Po założeniu nie mogłem jej napompować. Okazało się, że w trakcie zakładania zrobiłem 3 dziury... Musiałem kupić następną nową :banghead: Ale się na siebie %$@*$łem
  4. Ostatecznie zdecydowałem się na dętkę Michelin, najlepszą ze zwykłych (koszt 35 zł). Ta wzmacniana wyglądała prawie jak opona bez bieżnika :wink: i raczej stosowana jest w większych moto jeżdżących po ciężkim terenie. Przy okazji jeszcze dwa pytanka: 1. Przed założeniem dętki na felgę pokrywacie ją talkiem/magnezją? Czy coś to daje? 2. Jakie ciśnienie w oponce z przodu i z tyłu w teren? Z góry dzięki pzdr!
  5. Cześć. Muszę kupić nową dętkę na przód (Yamaha DT 125 R). Jaką polecacie? Słyszałem że są wzmacniane (?) - UHD. Warto na to wydawać pieniądze czy lepiej założyć 'zwykłą', dobrej marki? pzdr.
  6. Hej. W poprzednim sezonie też zmieniałem tłumik - przepalił się i przy okazji chciałem założyć coś 'nieseryjnego' ale też nie mogłem znaleźć czegoś odpowiedniego w rozsądnej cenie (mam Yamaszkę DT 125). Ostatecznie postanowiłem poszukać tłumika od crossa a potem martwić się jak to zamontować. Znalazłem dwa tłumiki od Suzuki RM 250 w dobrym stanie, gość który to sprzedawał powiedział że jeden jest cichszy a drugi głośniejszy. Wziąłem cichszy bo myślałem że i tak będzie głośny... tu akurat się myliłem ale o tym potem. Schody zaczęły się w momencie montażu nowego nabytku czyli połączenia z dyfuzorem. Najpierw znalazłem rurki ze stali kwasoodpornej o odpowiedniej średnicy a potem szukałem kogoś kto to wszystko ładnie pospawa. Właściwie nikt nie chciał się podjąć a w serwisie moto relatywnie drogo sobie liczyli. W końcu zaprzyjaźniony mechanik podjął wyzwanie i wyszło mu całkiem nieźle. Po zmianie tłumika Yamaszka dużo lepiej wkręca się na obroty (stary tłumik był zablokowany), dźwięk jest nieco lepszy ale zdecydowanie powinienem był wziąć ten głośniejszy tłumik a poza tym lepiej wygląda. Co prawda masz inny motorek ale myślę, że rozwiązania są podobne a z tego co piszesz raczej ciężko będzie Ci znaleźć tłumik konkretnie do Husqvarny, także pozostaje Ci takie kombinowanie przez jakie przechodziłem. W razie pytań pisz, postaram się pomóc w miarę możliwości. pzdr.
  7. Ja też szukając pierwszego moto brałem pod uwagę tylko ścigacza, niestety okazało się że środki finansowe jakimi wtedy dysponowałem wystarczały jedynie na.... MZ 151 :wink: więc marzenia o przecinaku musiały ulec weryfikacji w zderzeniu z rzeczywistością. Wybrałem w końcu poczciwą yamaszkę dt 80 a to, że zacząłem od terenu być może uratowało mi życie bo pierwsze upadki w piachu czy błocie nauczyły mnie dużo pokory a właściwie pozbawione były konsekwencji zdrowotnych... Minęły 2 sezony, dt 80 zamieniłem na dt 125, udało mi się zainteresować kilka osób enduro i teraz nawet nie myślę o zamianie błotka/piachu na asfalt :smile:
  8. Zmieniam klocki w tylnym hamulcu DT 125. Nie wiem jak cofnąć tłoczek dociskający klocki, próbowałem siłą ale nic to nie dało, może jest jakiś sposób?
  9. Jak miałem DT 80 musiałem rozwiązać podobny problem. Ciężko jest to wytłumaczyć ale zrobiłem kilka zdjęć po tym jak udało mi się tę sprężynę ustawić. Mogę Ci je podesłać tylko muszę mieć jakiegoś maila. Jakby coś pisz na PW żeby nie robić z tematu czata.
  10. Pisząc 'za małe' chodziło mi o ich długość, w tym przypadku Polisport jest dłuższy (chroni większą powierzchnię goleni) niż Ufo. Przy jeździe w butach enduro ma to może mniejsze znaczenie ale jednak widać różnicę przy zdjęciach ochraniaczy na nodze. http://moto.allegro.pl/item639197945_ufo_o...aniej_nowe.html http://moto.allegro.pl/item636953375_nakol...sza_jakosc.html
  11. Ja mam ochraniacze Polisporta i spokojnie mogę je polecić. Zalety: + dość solidny zawias z dobrym zakresem ruchów (nic nie przeszkadza przy jeździe na stojąco) + stabilne mocowanie (3 paski z rzepami), jeżdżę z ochraniaczami na spodniach + bez problemu mieszczą się w butach (Forma Terrain MX) chociaż są dość długie + stosunkowo odporne na uderzenia w terenie (na szosie nie wiem nie testowałem :wink: ) + łatwe w utrzymaniu czystości (paski mocujące są wyjmowane) + cena Wady: - śrubka od zawiasu strasznie rysuje moto (bak i owiewki) także najlepiej zabezpieczyć ją np. filcem a moto taśmą/okleiną - przy intensywnym śmiganiu pasek udowy może zsuwać się i obcierać skórę w dole podkolanowym Z tych ochraniaczy do których linki podałeś wybierałbym między Polisportem a No Fear, pozostałe odrzuciłbym za sam wygląd (ufo za małe, sixsixone bez zawiasu).
  12. Może spróbuj sprawdzić czy ze ssaniem jest wszystko w porządku. Miałem bardzo podobne objawy (szczególnie ogromne spalanie i takie charakterystyczne mulenie) i okazało się że na ssaniu jeżdżę a zapalam bez ssania... :banghead: Ciebie o to nie podejrzewam ale warto sprawdzić, może coś się rozregulowało albo zablokowało przypadkiem.
  13. Jeżeli wszystko będzie zgodnie z planem to w sobotę 30.05 wyskoczymy gdzieś na południe od Lublina, myślę że nie będzie problemu żeby zahaczyć o Batorz, tym bardziej że macie tam bardzo fajne wąwozy. Jeżeli będę już coś konkretnie wiedział to dam znać.
  14. Może tylny błotnik jeszcze udałoby się dobrać do DTki ale boczki raczej niekoniecznie, ja przynajmniej nigdy takich nie spotkałem. Mocowanie błotnika przedniego w DTce ma taki sam rozstaw śrub jak YZ czy WR ale mocowanie boczków różni się w tych modelach.
  15. No i w końcu kupiłem buciki. :wink: Padło na Formę Terrain (w sumie zdecydowała dostępność tego modelu) chociaż wydaje mi się, że jakościowo są zupełnie wystarczające biorąc pod uwagę to, że nie jeżdżę w bardzo trudnym/wymagającym terenie. Mierzyłem jeszcze Axo w podobnej cenie ale były nieco gorsze według mnie a na pewno gorzej wyglądały. Jedyny minus jaki zauważyłem to trudności ze zmianą biegów (szczególnie przy jeździe na stojąco) ale domyślam się, że to po prostu kwestia przyzwyczajenia się do takich butów. :wink:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...