Skocz do zawartości

Enduro dla Początkujących Co wybrać


Rekomendowane odpowiedzi

Włochaty- speca nie zgrywam, ale rok latam bardzo starym motorem 4T i po prostu smieszą mnie opinie, ze za 5000 nie da się nic w czteropaku kupic, bo pewnie i twoj dr tyle nie kosztowal.

no to nie zwracaj mi uwag, każdy z nas się czasem pomyli itd. Nikt nie jest idealny.

I tak wszyscy zjechali DR w tym temacie który załozyłem, ale kupiłem DR i powiem tylko tyle że DR forever w moim garażu. Jak zdam prawko to w moim garazu stanie DR 650 SE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm tak się zastanawia nad masa 1 motocykla i myślę ze 130 kg to przecież nie tak strasznie dużo 2,5 roku jeździłem na XR i dawałem rade choć nie powiem ze było łatwo ale potem już było z górki, parę miesięcy temu miałem chwile KTM exc 125 pierwsze odczucie było takie ze motor był dla mnie lekki jak rower i miałem zajebiste uczucie czując ta lekkość a teraz 450 nie robią na mnie wrażenia, ks a nie wiesz może o jakimś KTM EXC 450 Factory? 05-07? :D

Mika Ahola

1974 - 2012

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DR 350 mam od 2002 r. Troche sie nia pobujalem w roznych terenach - najfajniej bylo po lasach z malymi podjazdami ewentualnie nieco trudniejszy terenik ale generalnie to do spokojniejszej jazdy. Dwa lata temu doszedl KTM 250 w 2T. zupelnie inna bajka, nie wspomne o silniku tylko o zawieszeniu - lata swietlne w porownaniu do DR 350.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 189 cm wzrostu, waze 90 kg ale w planach jest zejscie do 85 kg wagi :) Aktualnie poruszam sie na DRZ 400 SM, uzywam go na dojazdy po miescie i do zabawy na asfaltowych terenach zamknietych. Szkoda mi go troche do jazdy w terenie, musialbym zmieniac kola, demotnowac osprzet typu kierunki czy lusterka, DRZa w wersji SM wazy ok 145 kg, zawieszenie jest utwardzone w stosunku do wersji enduro. Chcialbym polatac troche w terenie ale zalezy mi na technice jazdy a nie palowaniu. Zastanawiam sie nad drugim sprzetem do nauki podstaw jazdy w terenie, ktory bede mogl uzytkowac nie martwiac sie zbytnio o jego stan techniczny i ktory bedzie tani. Czy yamaha dt 125 da rade? Da sie ja odblokowac i uzyskac ponad 20 konikow, do tego wazy < 120 kg, silnik ma prosta budowe i da sie to kupic za jakies 4500 PLN. Tak mi sie wydaje. A jak jest naprawde?

Edytowane przez PeKaWu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh Kamsel, kiedy ja szukam maszyny taniej, wytrzymalej i idioto odpornej do nauki a nie zapierdalacza :) Zalezy mi na technice pokonywania hopek, wzniesien, piachu itp. Akurat DRZa to najslabszy z moich dotychczasowych 4 motocykli. Mialem juz GSa, Bandita 600 i nawet przez chwile VTR 1000 Firestorm. Tyle ze zadnym z nich nie zjezdzalem z asfaltu. Mysle zeby robic to na DRZ SM ale to jest jednak troche co innego niz enduro i szkoda mi motocykla. Stad zastanawiam sie wlasnie nad jakims pierdzikiem jako drugie moto, o ktore nie bede musial specjalnie dbac ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 lat później...

Witam

Poszukuję dla siebie motocyklu typu enduro . w życiu miałem doświadczenie tylko z jednym motocyklem - Yamaha Dt 80

Myślałem nad Yamaha Xt 600 co o tym myślicie ? zależy mi na tym żeby miał dość tak mocy żeby mi się nie znudził za szybko a zarazem żeby nie był za mocny i jak najmniej awaryjny

Jako , mam tylko Kat B a Kat A zaczynam robić myślałem też nad Yamahą DT 125 ale czuje , że szybko będzie mocy brakować

 

mam 22 lata 186 cm wzrostu 80Kg wagi.

Budżet jaki chcę przeznaczyć między 8 a 10 tysi

Edytowane przez Etnies
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj, kolega ale to jest dzik, na xt 600 zrobił PO REMONCIE 190 tys. Ile do remontu to mogę się dowiedzieć. Kolega to jest taki gość, że pojechał się przewietrzyć, a zaczął wracać z.... Afganistanu.

Podstawą trwałości maszyny jest dbanie.

Mój sprzęt ma ponad 160 tys. Tylko regulacje i wymiany. Cały czas na syntetyku jeździ.

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko że xt600 3tb w teren to krew horror i obrzezanie , zawieszenie od dt masakrycznie mułowaty silnik , ciężka jak hipopotam , w lesie na szutrach czy w żwirowni więcej frajdy da ci dt 125 .......

 

co innego na asfalt , tam mały 2t na długich przelotach będzie się męczył i miał niższą przelotową przy większym spalaniu niż xt .....

 

więc musisz sobie postawić pytanie gdzie będziesz latał ...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój sprzęt ma ponad 160 tys. Tylko regulacje i wymiany. Cały czas na syntetyku jeździ.

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

 

Mojemu właśnie weszło 173 000 km. Od nowości do dzisiaj na tanim mineralnym 20W50 :P

 

 

tylko że xt600 3tb w teren to krew horror i obrzezanie , zawieszenie od dt masakrycznie mułowaty silnik , ciężka jak hipopotam , w lesie na szutrach czy w żwirowni więcej frajdy da ci dt 125 .......

 

co innego na asfalt , tam mały 2t na długich przelotach będzie się męczył i miał niższą przelotową przy większym spalaniu niż xt .....

 

więc musisz sobie postawić pytanie gdzie będziesz latał ...

 

Wyjątkowo się zgodzę :D 3TB to krowa, na której w terenie to więcej męczenia niż frajdy. To waży na mokro coś koło 180 kg. Jedyne sensowne zastosowanie tego sprzętu to oponki szosowe typu Tourance czy K60 i jazda co najwyżej po szutrowych drogach. Fajny sprzęt ale nie do lasu. Miałem zarówno DT 125 jak i XT600 3TB. Jak ktoś nie latał niczym mocniejszym to w zdrowej i odblokowanej DT 125 mocy mu na pewno nie zabraknie po miesiącu. Chyba, że ma zapędy na tor MX to DT ze swoim zawieszeniem nie podoła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A możesz pokazać wnętrze silnika?

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

 

A dlaczego mam pokazywać wnętrze? Silnik nie był jeszcze rozbierany :) Producent taki olej przewidział do tego motocykla więc taki olej był od nowości zalewany. Boxer chłodzony powietrzem. Przez 15 lat w niemieckim serwisie BMW to wlewali, ja też taki leję i jest dobrze. Nie wydaje mi się aby niemieccy inżynierowie, którzy projektowali ten silnik to zrobili użytkownikom po złości i kazali lać minerał o takiej specyfikacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, ja też mam boxera w oleju. :)

Co do oleju/olejów to firma lała castrola, potem shela...

Albo na odwrót.

 

Jak nasze silniki były projektowane to być może nikt nie słyszał o olejach syntetycznych...

Każdy wlewa co mu pasuje. Dlaczego wolę synt zamiast minerała? Bo jest trwalszy. Bo się wolniej starzeje i dłużej trzyma parametry. Bo wnętrze mojego silnika jest tłuste ale czyste. Pozbawione jakichkolwiek nagarów.

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nasze silniki były projektowane to być może nikt nie słyszał o olejach syntetycznych...

 

 

Jak najbardziej były znane i stosowane w czasach gdy projektowano te boxery ;) Gdy ojciec w 1993 roku kupił we Włoszech 2 letniego Fiata Uno z silnikiem 1.1 60 KM to od nowości był zalewany Mobilem1 Rally 5W50. Potem chodził w Polsce po sklepach z butelką po tym Mobilu bo chciał taki kupić to każdy robił wielkie oczy "oo panie, a co to za olej, my tu tylko LUX-a mamy". To, że u nas coś było nieznane i niedostępne to nie znaczy, że wszędzie tak było ;) No ale to nie temat o olejach tylko o enduro :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...