Skocz do zawartości

Enduro dla Początkujących Co wybrać


Rekomendowane odpowiedzi

w sumie na każdym można się nauczyć jeździć tylko wg mnie więcej plusów ma 4T w poj takich jakich podał ks-rider bo:

nauczysz się panowania nad 4T to później już masz jakiekolwiek rozeznanie jak czego można się spodziewać w wyższych pojemnościach i w motocyklach 2T (mi np takie coś pomogło zaczynając od 250 XR)

ucząc się wiele razy zdarzy ci się stanąć na środku podjazdu (z wielu powodów) i naprawdę trzeba umieć 2t ruszyć pod górkę z miejsca a w 4T tego nie ma deko gazu i ci moto ciągnie

jak dla mnie dźwięk :D (to tak przy okazji)

no i to co napisał wlochaty kupisz dobrze 4T to masz radochy do bólu

Edytowane przez Katsumoto

Mika Ahola

1974 - 2012

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie na każdym można się nauczyć jeździć tylko wg mnie więcej plusów ma 4T w poj takich jakich podał ks-rider bo:

nauczysz się panowania nad 4T to później już masz jakiekolwiek rozeznanie jak czego można się spodziewać w wyższych pojemnościach i w motocyklach 2T (mi np takie coś pomogło zaczynając od 250 XR)

ucząc się wiele razy zdarzy ci się stanąć na środku podjazdu (z wielu powodów) i naprawdę trzeba umieć 2t ruszyć pod górkę z miejsca a w 4T tego nie ma deko gazu i ci moto ciągnie

jak dla mnie dźwięk :D (to tak przy okazji)

no i to co napisał wlochaty kupisz dobrze 4T to masz radochy do bólu

 

:eek: :eek: :eek:

 

 

cinek605, kupuj 2T i nie ładuj się w coś czego będziesz żałować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W 2T nie ma możliwości hamowania silnikiem, a pełna moc dostępna jest jedynie od górnej granicy obrotów.

 

- Czyli juz masz zwiekszone koszta klockow i tarcz hamulcowych do ktorych ostatnie do tanich nie naleza. hamowanie silnikiem skraca droge hamowania

 

- pelna moc, hmmm co jest wiec lepsze dysponowacz dolu juz calkiem pokaznym momentem obrotowym czy doiero w gornych granicach obrotow - odpowiedz prosta jak drut - z dolu

 

Narzucany przez 2T styl jazdy uczy nowicjuszy hamowania oraz radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych. Również garażowe remonty nie powinny sprawiać kłopotu w przypadku silnika 2T, gdyż jego budowa jest prosta jak budowa cepa. Dosłownie.

 

he, he w takim przypadku wytlumacz mi dlaczego prawie zadna szkloa nauki jazdy nie wykorzystuje do nauki motocykli w2T ?

 

W sytuacji krytycznej nie robi roznicy fakt czy jest to 2T czy 4T.

 

Co do remontu to od kiedy 2T jest bardziej wytrzymaly na uszkodzenia od 4 T ? ? ? Jego konstrukcja i owszem jest prosta jak budowa cepa ale na tym sie to konczy. 4T jest mniej problemowy w uzytkowaniu i tego faktu nie zmienisz ( moi znajomi miesiac temu byli wlasnie 125 - kami na Nordkap ( prawie 6000 km w tydzien czasu, 6 motocykli Honda 125 w 4T )

 

:eek: :eek: :eek:

cinek605, kupuj 2T i nie ładuj się w coś czego będziesz żałować.

 

Zajefajny argument.

 

Wez sie nie osmieszaj, kazdy cep bedzie wolal smigac 250 czy 350 w 4 T niz 125 - ka w 2 T ( 250 w 2T nie nadaje sie dla swierzakow - wiec ne wchodzi w rachube ).

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wez sie nie osmieszaj, kazdy cep bedzie wolal smigac 250 czy 350 w 4 T niz 125 - ka w 2 T ( 250 w 2T nie nadaje sie dla swierzakow - wiec ne wchodzi w rachube ).

 

:crossy:

co ty chrzanisz człowieku :banghead: sa zwolennicy 2t tak jak ja i sa zwolennicy 4t ale to tak naprawde nie ma takiej znacznej róznicy na czym sie uczysz tylko jak sie uczysz i z kim sie uczysz!! :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak macie racje Takich expertow jak Was to zawsze milo posluchac :icon_mrgreen: Zwlaszcza jak jest mowa o nauce :icon_mrgreen:

 

Niestety to Ty się ośmieszasz swoimi dziwnymi mądrościami.

 

Podasz kontrargumenty, bo jakos nam sie dyskusyja nie rozwija :icon_mrgreen: Jak dorosniesz to moze zrozumiesz.

 

co ty chrzanisz człowieku :banghead: sa zwolennicy 2t tak jak ja i sa zwolennicy 4t

 

Owszem ale ci maja juz wyrobione zdanie poprzez jakies doswiadczenie, ktorego niema autor - kumasz roznice ?

 

ale to tak naprawde nie ma takiej znacznej róznicy na czym sie uczysz tylko jak sie uczysz i z kim sie uczysz!! :buttrock:

 

Po czesci masz racje mimo tego w przypadku 4T jest latwiej ( sie uczyc ).

 

P.S. przeczytajcie moze jeszcze raz pierwszego posta to moze saskoczycie o co autorowi chodzi :icon_mrgreen:

 

:crossy:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Właśnie niedawno otrzymałem prawo jazdy kat.A. chciałbym kupić jakiś motor którym można będzie poćwiczyć umiejętności w terenie i w razie potrzeby wyjechać np do miasta( chodzi oczywiście o możliwość rejestracji sprzętu) Chciałby wiedzieć co byście mi polecili tak do 5000PLN. myślałem nad pojemnością 125 ccm. w 2T to może by jeszcze nie było tak źle ale w 4T to już chyba mija się z celem, Proszę o jakieś rady dotyczące zakupu

Pozdrawiam

 

2T, i ja nie podejmuje się żadnej dyskusji. Na 4T nie nauczysz się dobrze jeździć.

Edytowane przez pro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to są kretki? Bo ja ich chyba nie mam...

 

 

Wracając do głównego pytania, jeśli już Wszyscy userzy nastawiają Cię na 4T, pomimo iż nie jestem zwolennikiem nauki jazdy na tych motorach, to z 4T polecić Ci mogę Husabergi. 4 takty mają możliwość rejestracji, ceny nie są wysokie a konstrukcja jest wytrzymała.

Edytowane przez pro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Że się tak bezczelnie wtrącę w dyskusję: dwusuwem można hamować i nawet całkiem nieźle mu to wychodzi, kwestia braku smarowania przy zamkniętej przepustnicy jest tutaj na wyrost - na tak krótkich odcinkach, na których hamuje się silnikiem jednostka napędowa na tym nie cierpi, poza tym pompy olejowe w nowoczesnych dwusuwach są odpowiednio na takie sytuacje zaprojektowane.

 

Odnosząc się do tematu - panowie, generalizujecie na tyle, że autor może pomyśleć, że motocykl z dwusuwowym silnikiem nie ruszy z miejsca poniżej 5k rpm, bo będzie za słaby, natomiast powyżej tej wartości wstaje na koło bez ostrzeżenia. Przy niewysilonych jednostkach nie widać tak kolosalnej różnicy. Do mnie na rzecz czterosuwu przemówił fakt elastyczności silnika i jego siły z dolnego zakresu obrotów, ekonomii oraz rzecz zarówno subiektywna jak i często decydująca - dźwięk. Naprawdę odgłos piłowanej 125-tki 2T po ulicy pod moim domem mógłby być mylony z odgłosem kosiarki sąsiada, gdyby nie był głośniejszy. Zwłaszcza ta kwestia powinna zastanowić autora jeśli chce wyskoczyć na czarne. Ani to dla niego przyjemne ani dla postronnych.

 

z 4T polecić Ci mogę Husabergi.

 

Tak, oczywiście. Husaberg jest idealny na pierwszy motocykl.

Edytowane przez L0nger
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu to kuzyn KTMa, więc jest solidny i ma możliwość rejestracji.

 

Owszem, ale jest do tego piekielnie narowisty i silny, do tego przy niskich obrotach prycha domagając się odkręcenia manetki. Raczej wątpię, żeby tego szukał amator enduro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę nad tym 4T co by było dla niego dobre... W tym przedziale cenowym to ja bym stawiał na YZ(2T)/YZF. A z takiej najtańszej opcji to może jakaś RX, z tym że to już są graty. Jeszcze jest Honda CR, ale to 2T tak samo jak YZ. Kurde, wykładasz 3 tys więcej i masz fajne YZF 250 z '04 :bigrazz:

 

 

 

 

Edytowane przez pro.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... z 4T polecić Ci mogę Husabergi. 4 takty mają możliwość rejestracji,

 

Wytlumaczysz mi jeszcze co maja 2 czy 4 takty do mozliwosci rejestracji pliiiiis :icon_mrgreen:

 

No jeśli 4T to myślę że na prawdę Husaberg jest dobry. W końcu to kuzyn KTMa, więc jest solidny

 

Kuzyn i owszem ale od zeszlego roku. Poza tym to obydwa poza grupa do ktorej naleza maja niewiele ze soba wspolnego.

 

Kwestia dbania i service.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...