zbyhu Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 Witam! Chcialbym wymienic w swoim rupieciu plyn hamulcowy, bo w koncu od fabryki nie bylo z tym nic robione, wiec juz przeszlo 3 lata... Problem w tym, ze mam ten porypany uklad ABS + CBS. Juz wiem, ze jesli odpuszcze plyn i zapowietrze uklad, to moge sobie darowac bez specjalnego sprzetu (pompka?). Ale... Dosyc czesto w roznych programach motoryzacyjnych przewija sie sposob wymiany plynu bez zapowietrzania ukladu - poprzez przetoczenie starego plynu nowym - odkrecic odpowietrznik i klamka przepompowywaac plyn, ciagle dolewajac nowy do zbiorniczka. No i wlasnie. Czy jest to wykonalne i czy ma to sens w moim sprzecie? Pytam, bo w serwisie chca za usluge wymiane plynu cos w okolicach 150zl. A to w koncu ze 33l paliwka, czyli z pol klocka kilometrow ;). Of korz, jak bedzie trzeba, to dam te 150zl za wymiane - zeby mi ktos nie medzil, ze stac na moto, a nie stac na serwis. Ale jak moge zrobic cos sam za friko - to czemu nie? Z gory thnx za pomoc! Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_SB_ Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 Witam! Chcialbym wymienic w swoim rupieciu plyn hamulcowy, bo w koncu od fabryki nie bylo z tym nic robione, wiec juz przeszlo 3 lata... Problem w tym, ze mam ten porypany uklad ABS + CBS. Juz wiem, ze jesli odpuszcze plyn i zapowietrze uklad, to moge sobie darowac bez specjalnego sprzetu (pompka?). Ale... Dosyc czesto w roznych programach motoryzacyjnych przewija sie sposob wymiany plynu bez zapowietrzania ukladu - poprzez przetoczenie starego plynu nowym - odkrecic odpowietrznik i klamka przepompowywaac plyn, ciagle dolewajac nowy do zbiorniczka. No i wlasnie. Czy jest to wykonalne i czy ma to sens w moim sprzecie? Pytam, bo w serwisie chca za usluge wymiane plynu cos w okolicach 150zl. A to w koncu ze 33l paliwka, czyli z pol klocka kilometrow ;). Of korz, jak bedzie trzeba, to dam te 150zl za wymiane - zeby mi ktos nie medzil, ze stac na moto, a nie stac na serwis. Ale jak moge zrobic cos sam za friko - to czemu nie? Z gory thnx za pomoc! Pzdr Da się bez zapowietrzania przepompować płyn (nie wiem jak to jest z ABS+CBS). Najszybciej się to robi w 2 osoby. Ja zawsze robiłem tak: popuszczamy odpowietrznik, naciskamy klamkę, zakręcamy odpowietrznik, puszczamy klamkę... i tak do zaj.bania :banghead: Należy pilnować, żeby nie zabrakło płynu w zbiorniczku, bo wtedy zapowietrzymy układ i odpowietrzanie czeka nas od nowa. Jak wszystko pójdzie sprawnie, to w 20min płyn wymieniony. (przednie 2 zaciski). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 (edytowane) Da się bez zapowietrzania przepompować płyn (nie wiem jak to jest z ABS+CBS). Najszybciej się to robi w 2 osoby. Ja zawsze robiłem tak: popuszczamy odpowietrznik, naciskamy klamkę, zakręcamy odpowietrznik, puszczamy klamkę... i tak do zaj.bania :banghead: Należy pilnować, żeby nie zabrakło płynu w zbiorniczku, bo wtedy zapowietrzymy układ i odpowietrzanie czeka nas od nowa. Jak wszystko pójdzie sprawnie, to w 20min płyn wymieniony. (przednie 2 zaciski). No, ostatnio tak wymieniałem z kumplem w jego VFR z 2004 roku. Trochę czasu i da radę - ciśniesz aż z odpowietrznika płynie czysty nowy płyn. Ale u Ciebie zdaje się, trzeba od razu we wszystkich wymienić - przód i tył (bo są chyba jakoś tam połączone). W swoich motocyklach, zawsze tak wymieniam raz na sezon - przy pomocy żony, która nota bene nienawidzi tego naciskania i deptania (przód lub tył) :) Edytowane 28 Lipca 2009 przez maniek_7 Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 Ja bym próbował każdy zacisk po kolei, najpierw przednie później tylny. Nie ma opcji, kiedyś nowy płyn musi dolecieć do zacisku. aaa i wynajmij sobie jakiegoś Pudziana, bo w klasycznym układzie taka wymiana + odpowietrzanie ewentualne jest męczące, a co dopiero w cbs. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 A jak nie ma ci kto "deptać" to fundnij sobie przyrząd do odpowietrzania, ale to kolejne półtorej stówy i ileś tam litrów paliwa, lub dużą strzykawkę i kawałek wężyka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 28 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2009 Spokojnie można to zrobić w warunkach domowych. W CBF bez większego problemu, układ jest mniej skomplikowany niż np. w CBR 1100XX. Przód masz oddzielnie, z tyłu masz tylko jeden dodatkowy odpowietrznik, który zasilany jest z tylnej pompy. Tylko go nie zapowietrz, a nie będzie problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 29 Lipca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 Yo! Dobra, dzieki za rady :). Jak mozecie, to napiszcie jeszcze jak sie za to zabrac wlasciwie, zeby czegos nie spartolic, na co uwazac i... biore sie do roboty. Ile plynu potrzeba do CBFy? Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Majkiel Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 Może to Ci się przyda: http://www.scigacz.pl/Wymiana,plynu,hamulc...cz,pl,7986.html powodzenia przy wymianie :wink: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 29 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2009 Nie wiem jak do cbf, ale do mojej starczyło jedno opakowanie na przód i tył i nawet jeszcze zostało trochę (opakowanie 500 ml). Polecam zaopatrzyć się w jakiś wężyk przeźroczysty dobrze wchodzący na odpowietrznik, długość z pół metra powinno być ok. Polecam również zabezpieczyć moto szmatami/gazetami czymkolwiek, bo płyn hamulcowy + lakier to nie jest idealne połączenie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yahoo Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Tylko go nie zapowietrz, a nie będzie problemu. A w czym jest problem, jak się już zapowietrzy? Kumpel ma nieco zapowietrzonego w swojej CBF i wspominał, że chcialby coś z tym zrobić, a piszecie o tym zapowietrzeniu jakby to był koniec świata:) Nie robiłem jeszcze takiego układu, więc wolę zapytać. Jak odpowietrzyć, w razie czego? dzięki z góry pzdr y. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 To wtedy trzeba odpowietrzyć - poprostu. Niech kumpel zostawi sobie klamke na noc ściągniętą opaską zaciskową Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Yo! Panowie, ja mowie o systemie ABS + CBS, w ktorym mozna sobie klamke na cala wiecznosc zostawic zacisnieta, a i tak sie nie opowietrzy. Gdyby to bylo takie proste, to bym nawet nie pytal. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 zbyhu daj maila Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 4 Sierpnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2009 [email protected] :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiki Opublikowano 5 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2009 A w czym jest problem, jak się już zapowietrzy? Kumpel ma nieco zapowietrzonego w swojej CBF i wspominał, że chcialby coś z tym zrobić, a piszecie o tym zapowietrzeniu jakby to był koniec świata:) Nie robiłem jeszcze takiego układu, więc wolę zapytać. Jak odpowietrzyć, w razie czego? dzięki z góry pzdr y. Bo sprawa jest taka w CBS - jest tam plątanina przewodów, trójników i wiele innych dziwactw w których to elementach mogą sie potem drobinki powietrza zatrzymywać. Druga sprawa to taka że do odpowietrzenia trzeba (np w VFR) odkrecic przedni zacisk i tylni i je przekrecic :) aby powietrze miało jak uciekać :). Dlatego najlepiej nie zapowietrzać takiego układu bo potem całkowite odpowietrzenie jest czasochłonne :) Cytuj http://bikepics.com/members/kiki21/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.