Skocz do zawartości

Opony po raz setny...


Rekomendowane odpowiedzi

Nie jestem na czasie jeśli chodzi o opony ale np. porównując szosową pilot road 2 i sportową pilot power to na powerze motocykl chętniej się składa "sam skręca" niż na roadzie, a także wyczuwalnie próg kiedy guma puszcza jest trochę później, jest wrażenie, że guma wgryza się w asfalt. Minus taki, że szybko znika.

To takie porównanie w tych samych warunkach drogowych.

 

Wybór co dla kogo lepsze czy odrobinę prrzesunięty próg przyczepności ilepsze składanie kosztem trwałości, jeśli ktoś nie jeździ ostro to faktycznie szosówka lepsza.

Edytowane przez spiwor

Notoryczny kłamca :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sportowe opony na szosę to dla tych co nie szczędzą grosza i chcą bardzo ostro jeździć w upalne dni po krętej drodze.

Zrobiono test opon: sportowo turystyczna vs sportowa. Maksymalna prędkość na tym samym zakręcie przy rozgrzanych gumach wynosiła 120km/h dla opon sportowo-turystycznych i ....125km/h dla sportowych! Jak dla mnie to zbyt mała różnica żeby inwestować w drogie i szybko zużywające sie sportowe gumy.

Pozatym jadąc przepisowo po drodze lokalnej w chłodny dzień i chcąc ambitniej zjechać z niej "po ślimaku" to na niedogrzanej sportowej gumie można śie mocno zdziwić.

Spiwor: opona pilot road 2 to już trochę "zabytek". Metzeler Z8 i Pirelli Angel ST ze swoimi parametrami poszły mocno do przodu. A przesunięty próg przyczepności wprzypadku opon sportowych wystepuje tylko w specyficznych warunkach w 95%przypadkach nie spotykanych na szosie.

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździłem na Angel ST, ale jeździłem na Angel GT i jeździłem też na Z8. Wg mnie GT jest dużo zwrotniejsza i zwinniejsza niż Z8. Nie wiem natomiast jak wygląda porównanie ich żywotności.

 

Pozdr.

F.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem o pr2 bo to ostatnia szosówka na której jeździłem. Moje specyficzne warunki to wyjazd z domu, kawałek prostej, 90 stopni w prawo, znów kawałek prostej i światła. Od tych świateł zaczyna się zabawa, bo to 90 stopni w szerokie lewo.

Zielone.

Ostro jedynka, zaraz dwójka, wgniecenie ostro moto w winkiel i odkręcenie z garści, tylna guma traci przyczepność, mocniej wgniatam moto w winkiel, obroty rosną, zbliża się prawy krawężnik, na wyjściu gdy moto już w delikatnym pochyleniu ale już nie "połamane", czerwone pole i trójeczka, winkiel został z tyłu, czerwone, czwórka i zbliżają się światła i szybki lewy łuk, jak fart to zielone, hebel, redukcja i tu jest potrzebna duża przyczepność tak żeby na winklu i wyjściu iść na granicy przyczepności, bardzo ważne żeby granica była wyczuwalna tak żeby na wyjściu iść już pełną pipą.

 

Fakt, nie jeździ się tak cały czas ale dla tych chwil gdy od dreszczu włosy na plecach stają dęba, warto mieć sportową gumę.

 

 

A z tego co pamiętam to pr 2 jest jakby bardziej płaska od pp.

Edytowane przez spiwor

Notoryczny kłamca :icon_twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BT 016 jest dobra bopuki nie zobaczy wody. Mielismy na torze deszcz, znajomy zaprzestal jazdy. NA suchym ja naprawde ladnie do powstawania babli doprowadzil a potem to juz tylkmo uslizgi i nie chcial zgruzowac sprzeta ( na mokrym oczywiscie )

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Widziałem jakiś czas temu jak grupa motocyklistów postawiła swoje sprzęty. Podszedłem zobaczyć na jakich gumach jeżdżą. Wszędzie sportowe: Pilot Power, Pirelli Diablo Rosso II itd, a do zamknięcia tylnej opony brakuje 2-3cm! Przy takim stylu jazdy to w 100% wystarczyłyby nawet starsze modele turystycznych opon jak Metzeler Z6, czy Pilot Road II. Ich motocykle ich kasa :biggrin:

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ich opony - ich kasa, więc gdzie i po co pupa boli?

Ja w tym samym motocyklu przetestowałem Pilot Roady i Pilot Powery - niebo, a ziemią. Na PP dopiero zaczęła jeździć i grzały się dużo szybciej i trzymały dużo lepiej i mam gdzieś że wystarczają na krócej, bo moto się na nich prowadzi samo...

I tak, miałem pozamykane jedne i drugie :-P

Edytowane przez rura_sn-n

"O ładnie złożony... O nieźle zapierd..a... O ładna pozycja i dobrze patrzy... O Rura po bułki jedzie..." - Komentarze przy oglądaniu zdjęć z SD ;-) - made by Rufi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Odnośnie różnych opinii na temat Metzelerów Z8 - niektórzy chyba nie zdają sobie sprawy, że ta tylna opona jest wykonywana w różnych specyfikacjach: C, M, O. Przykładowo w specyfikacji C jest to opona do ciężkich motocykli (zawiera podwójne opasanie) i w lekkich motocyklach będzie ona się kiepsko spisywać. Myślę, że w znacznej mierze może wynikać niezadowolenie z opon z powodu dobrania niewłaściwej specyfikacji.

Szperając po internecie natknąłem się na sklep z gumami w rewelacyjnej cenie i z bardzo dobrym opisem specyfikacji mieszanki - oponowo.eu

Edytowane przez samolot

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...