Skocz do zawartości

Turystyczne enduro dla początkującego - a może mi już palma odbja


Rekomendowane odpowiedzi

A nie lepiej zmienić trochę przełożenie,jeśli nie zależy zeby jechac szybko zgubisz to na kilku zębach.Wcześniej przy klx miałem o jeden ząb mniej niż oryginał(przód),przy 70-80 km/h spokojnie mogłem zejść do 2 tys obrotów i w pełni utrzymać elastyczność silnika.Fakt ze w trasie prędkość 120 km/h to mordęga dla silnika,ale po leśnych drogach super jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze DrBig ma calkiem dobra kanape,a Domionator? Albo Tenerka?

 

 

dominator nie ma dobrej kanapy, choc zdarzało mi sie wracac na nim w jeden dzien z rumunii do wawy, wtedy 3 dni spalem na brzuchu:):lalag::)

 

Na poczatku bylem prawie przekonany do Dominatora,ale teraz po przeczytaniu Waszych rad,zaczynam sie wachac i myslec jednak nad Afryka.Na trasie w dwie osoby i z bagazem na pewno bedzie najlepsza,co do tego nie mam watpliwosci,tylko ze moze byc troche za duza i za ciezka w codziennej eksploatacji,a to w koncu wiekszosc przebiegu. Duzo zalezy od tego co mi sie uda dostac w dobrym stanie i po pieniadzach.Mam jeszcze jedno konkretne pytanie: ktore z duzych singli maja najwygodniejsze , lub w miare wygodne miejsce pasazera,w swojej klasie oczywiscie bo zdaje sobie sprawe ze to w koncu enduro.Wiem ze DrBig ma calkiem dobra kanape,a Domionator? Albo Tenerka?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

loko, porównanie starej DR do TTR tez jest nieco bezsensowne. Twoja TTR jest o 2 klasy wyżej. Może porównasz z DR 650 SE czyli tym po 96 roku? to będzie bardziej obiektywne.

 

 

Nie porównuje motocykla jako całość tylko w tym przypadku samą prace silnika …bo i XT np. sprzed 90 i ttr z 2000 to wiele się nie różnią jeśli idzie o prace silnika a okazje mialem smigac dr z okolic 93rok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to sory bro:) :)

Wlaśnie po 96 roku zrobili miodzio silniczek w DR, łagodny (43KM) i elastyczny dlatego tak wypaliłem. A fakt stare DR są narowiste ale mnie to nie przeszkadza akurat. Za to przeszkadza że już dla mnie za ciężkie do zabawy ;)

Edytowane przez pack84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytalem wasze wypowiedzi,za ktore bardzo dziekuje,jednak takie forum to super sprawa, jak by sie mialo wieeeeelu znajomych :biggrin: Troche mi sie teraz pozmienialy poglady,moze faktycznie nie kupowac singla, w sumie w jakis ciezki teren sie nie chce zapuszczac,duzo bede jezdzil w dwie osoby,a i lubie sobie pojezdzic tak "emerycko" :wink: Myslalem , myslalem i wymyslilem ze do takiej jazdy jak ja lubie najlepszy to bedzie jednak Transalp.No moze Afryka,ale prawde mowiac , boje sie troche ze bedzie dla mnie za duza i za ciezka,na osiagach mi za bardzo nie zalezy,zdaje sobie sprawe ze na dlugich wyprawach z max. obciazeniem Afryka jest lepsza,ale Trampek tez powinien dac rade a w sumie wiekszosc czasu jezdzi sie po okolicy.Trampek lzejszy i nizszy i mysle ze bedzie dla mnie najlepszym wyborem.W tej chwili nastawiam sie raczej w 70% na Trampka,w 20%na Afryke,a pozostale 10% to jakis singiel jak by sie jakis trafil przypadkowo w super stanie i po pieniadzach.Moze sie uda zdobyc jeszcze troche kasy i bede mial na moto jakies 9 tys. Mysle ze powinno starczyc na Trampka z konca lat 90.Chodzi mi o model w "starej budzie",ale z dwiema tarczami.Najbardziej mi sie takie cos podoba.

Edytowane przez dnieprw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za 9 tysi znajdziesz juz w dobrym stanie RD04 90-92 ....

 

Ja bym się zastanowił mocno nad wyborem między TA i AT...

 

Moje spaczone zdanie mi podpowiada AT ... moze dlatego ,że łatwiej bedzie ja sprzedać

Za pare lat .... będzie to raczej RODZYNEK tak AT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Za 9 tysi znajdziesz juz w dobrym stanie RD04 90-92 ....

 

Ja bym się zastanowił mocno nad wyborem między TA i AT...

 

Moje spaczone zdanie mi podpowiada AT ... moze dlatego ,że łatwiej bedzie ja sprzedać

Za pare lat .... będzie to raczej RODZYNEK tak AT

no i stalo sie :biggrin: w niedziele kupilem afryke RD04 z 92 roku,troche zaniedbana wizualnie,ale ma grzane manetki,wysoka szybe,gmole , stelarze pod sakwy i plyte pod centralny kufer GIVI. Musze co prawda zmienic opony i akumulator ,no i plyny i filtry dla pewnosci,ale reszta raczej spoko,przebieg 80tys. tez raczej prawdziwy,bo dowiedzialem sie troche o przeszlosci tego moto.W sumie troche mi zostalo kasy wiec bedzie za co zrobic przeglad i pokupic dodatkow,a moze i na jakas kurtke starczy :P .Jeszcze raz dzieki wszystkim za dobre rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na pochwały i gratulacje jest odpowiedni dział, ten temat pozostaje do ewentualnych uwag na temat wyboru - jak znam życie, to pytanie jeszcze wróci, za jakiś czas :biggrin:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

 

Pierwszy post wiec wybaczcie jeżeli będą wpadki albo źle trafiłem w dział. Przeleciałem cale forum oraz artykuły dotyczące pierwszych motocykla. Spędziłem już trochę czasu gadając ze znajomymi. Dosiadłem trzy z czterech maszyn o które zapytać chce, ale nadal nie ma pewności czy to dobry pomysł. Wszędzie jest napisane ze do 500 cm i 50 KM te maszyny maja nieco więcej ale tez inna charakterystykę większość z nich optymalnie pracuje do 140 km/h. Jestem 32 latkiem dość rozsądnym jak sadze. Moto ma służyć mi jako turystyk oraz pozwalać na pokonanie żwirowych, szutrowych oraz czasem pełnych muld drug. Żadnego offroad czy trialu. Niestety większość z tych motocykli sporo wazy, jestem dość silna osoba ale doświadczenie motocyklowe oprócz niedawno zrobionych prawo jazdy nikle lub raczej zerowe. Mam zamiar udać się na kursy doskonalące technikę jazdy. Mam odpowiedni strój zamknięty kask, nie fascynuje mnie jazda na max szybkościach raczej sprawne przemieszczanie z możliwością zjazdu z głównej drogi i rozkoszowania się jazda 80 km a czasem 60 km na godzien podziwiając widoki itd. Chciał bym żeby maszyna była niezawodna łatwa w serwisie. Waże 100 km przy 183 cm wzrostu jestem spory chłopak. Co myślicie o tych maszynach, jaki rocznik brać i z jakim przebiegiem na co zwracać uwagę. I czy w ogule brać czy mi palma odbija i na razie mam zapomnieć o turystyce śmigać śmigać na czymś mniejszym. Motocykla będę używał również w mieście.

 

A to maszyny

 

BMW F 650 GS

Yamaha XTZ 600 Tenere

Aprilla Pegaso 650

Honda NX 650 Dominator

 

Za wszelkie uwagi i pomoc będę wdzięczny.

 

Dodam jeszcze ze szukam raczej używanego motocykla do 15000 zł czy coś tych wyżej wymienionych sensownego kupie.

Jakie roczniki brać pod uwagę

Edytowane przez pablogal
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...