Jump to content

co lepsze 2 takt czy 4 takt


Recommended Posts

simson w takim razie pomylileś działy

 

kamsel:

nie wiem czy wiesz, ale nie kazdy motor z wysokimi błotnikiem i kostkami to od razu cross, a juz na pewno nie jest nim moja honda xl więc walnąłeś jak łysy grzywką :D w sumie tez tak myslałem w twoim wieku, więc wybaczam ci tę bzdurę :)

 

swego czasu latalem na kxie 250 i był to prawdziwy szatan, ale jednego roku zafundowal mi 2 gipsy więc podziekowalem, to nie dla mnie, jak będę chcial szybciej pojezdzic w terenie to pomyslę na xrką lub wrką, ale na 2t juz nie wsiądę

Podałem tylko przykład 2t i 4t :D Nie napisałem że xl to cross :D to jeszcze ogarniam. Osobiście wole 2t i mam zamiar sobie kupić crossową setke :icon_razz:

Edited by Kamsel

motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06

Link to comment
Share on other sites

jeśli porównać 250 2T i 450 4T to :

moce podobne, 4T ma ciut większy ciąg z dołu , spalanie 4T jest ok 45% mniejsze od 2T jak nie lepiej, koszty remontów tak samo wychodzą ,

4T lepiej się jeździ w ogóle, do tylnego hamulca może za 5 lat zajrzę sprawdzić klocki :)

w 2T exc podobał mi się zakres 2go biegu, można było ciągnąć do 80tki (14/48Z)

w tym momencie do 2t nie wrócę

 

najlepiej to się sam przejedź na jakieś ćwiarze, tylko pamiętaj że wtedy trzeba używać dość często nożnego, samo ujęcie gazu mało daje

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Link to comment
Share on other sites

 

najlepiej to się sam przejedź na jakieś ćwiarze, tylko pamiętaj że wtedy trzeba używać dość często nożnego, samo ujęcie gazu mało daje

Mało daje i jest zdecydowanie nie wskazane tutaj górą jest 4T gdzie hamowanie silnikiem znacznie ułatwia sprawę na zjazdach i pozwala nieomal zapomnieć o tylnym heblu w 2T długi zjazd i hamowanie silnikiem to recepta na kłopoty.

Link to comment
Share on other sites

Spalania nie ma sensu porównywać w ten sposób porównywać, 2T ma cykl pracy 2 razy częściej niż w 4T więc wiadomo że pali 2 razy więcej i jest około 2 razy mocniejsze.

Spalanie wychodzi bardzo podobnie jeśli porównamy 2T z odpowiadającą mu pojemnością 4T (np. 125 2T z 250 4T), większe spalanie w 2t jest spowodowane tym że trzeba go trzymać na obrotach, w 4T nie ma takiej potrzeby przy spokojnym jeżdżeniu.

Link to comment
Share on other sites

Obecnie latam 4T i niedawno przejechałem sie zdrową setą.

Po tym porównaniu już wiem, że podjełem właściwą decyzję kupując 4paka.

Na torze mniej męczy, lepiej sie zbiera w każdym zakresie obrotów szczególnie na dole, do tego hamowanie silnikiem. Za 2T przemawiają tylko : waga i prostota budowy oraz koszty które tak naprawdę są mniejsze niż w 4T.

Link to comment
Share on other sites

rafael: wiem, ja nie mam takich umiejętności, tzn. coś tam potrafię, ale mam pecha :D

kamsel: wiec to nie byl dobry przykład

Mimo że seta jest trudna w prowadzeniu to nauczy cię więcej na początku niz 250 4t.

Link to comment
Share on other sites

Mimo że seta jest trudna w prowadzeniu to nauczy cię więcej na początku niz 250 4t.

Dokładnie, potem jak już wyciskasz wszystko z sety to na 4t 250 jesteś kozak kierownik w druga strone juz nie jest tak kolorowo.

Link to comment
Share on other sites

no i włąsnie dlatego na początek poleca się sete dwutaktowaną a nie czteropaka...

 

4T jest po prostu o niebo łatwiejszy do opanowania, nie musisz się martwić ze nie masz obrotów, ze dostaniesz kopa gdy się nie spodziewasz... jest ładnie równo i przyjemnie :P ale jak już nauczysz się panować nad kopiącym i szarpiącym moto to na 4T sama frajda :D

 

 

 

Poza tym samo pytanie na początku jest złe... nie można powiedzieć czy 4T czy 2T jest lepsze.... wsyztsko zalezy od osobistych preferencji i od tego jak się podchodzi do jazdy... wiadomo ze większość dąży do prostoty i łatwosci a to daje 4T ... tym bardziej ze aktualnie masowo czteropaki sie zbliżyły do dwutaktów i nie są juz krowiastymi mułami... :D Ja np. nie żałuje zakupu 125ccm w 2T bo mimo iz nie za mocna i mimo iż lubiąca kopa zadać CRma jest zajebista :D ja wiem nie ma co równać do EXC ale wiadomo o co biega.... (kasa?) i teraz wiem jakie moto będzie następne... i tak będzie to 4T bo mimo iz dwusuwy są super, ten dzwiek i dzikość to skieruje się w strone momentu obrotowego dostępnego w całym zakresie obortów.... łątwiej się ujeżdza leśne dróżki ;P

 

dobra szkoda gadać :P heh

Link to comment
Share on other sites

Osobiście wolę 2T, maszyna rzuca nowicjuszami jak śmieciem :D, jest mocna, nieprzewidywalna i dzika. O to w tym wszystkim chodzi :)

Dlatego właśnie uczy prawidłowych odruchów np:gdy tylno koło zaczyna zamiatać,uczy też prawidłowego użytkowania hamulców,bo wielu uzytkowników 4t szczególnie dużych prawie zapomina o nim,a są tak samo ważne jak silnik

Edited by rafael
Link to comment
Share on other sites

...uczy też prawidłowego użytkowania hamulców,bo wielu uzytkowników 4t szczególnie dużych prawie zapomina o nim,a są tak samo ważne jak silnik

 

Czyżbyś Rafael do mnie pił? :biggrin:

Szczera prawda! Dosiadałem wcześniej samych czeropaków i jakież było moje zdziwienie jak zrobiłem sobie redukcję przed nawrotem jadąc pierwszy raz na 2T :biggrin: (z nawrotu nic nie wyszło).

Trzeba się przyzwyczaić do braku hamowania silnikiem w 2T. Po przesiadce z 4T to może naprawdę przeszkadzać zwłaszcza w enduro. Poza tym jazdę na 250 2T bardzo miło wspominam - wrażenie lekkości podczas jazdy większe niż wynika to z danych fabrycznych...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Czyżbyś Rafael do mnie pił? :biggrin:

Szczera prawda! Dosiadałem wcześniej samych czeropaków i jakież było moje zdziwienie jak zrobiłem sobie redukcję przed nawrotem jadąc pierwszy raz na 2T :biggrin: (z nawrotu nic nie wyszło).

Trzeba się przyzwyczaić do braku hamowania silnikiem w 2T. Po przesiadce z 4T to może naprawdę przeszkadzać zwłaszcza w enduro. Poza tym jazdę na 250 2T bardzo miło wspominam - wrażenie lekkości podczas jazdy większe niż wynika to z danych fabrycznych...

A najlepiej to ci się chyba : jezdziło pewnym 300 2t :biggrin:

Link to comment
Share on other sites

A najlepiej to ci się chyba : jezdziło pewnym 300 2t :biggrin:

 

A żebyś wiedział :buttrock: . Podoba mi się ta spontaniczna agresja w większych 2T, dźwięk silnika choć niektórym przeszkadza to jak dla mnie jest OK. Poważnie się ostatnio zastanawiałem pomiędzy CR 250 a CRF 450 - obie miały równe szanse u mnie ale że akurat "na rynku" nie było godnej uwagi CR.....

Oczywiście wyboru nie żałuję!!! :crossy:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mam takie pytanie w zwiąku z tym że miałem kupować 4T ale po namowie kolegów że niby ciężki i drogi w zakupie i utrzymaniu myśle nad CR 250 00-03r i teraz takie pytanie ile zrobie km w terenie na jednym baku??Nie jest to pałowanie na maxa raczej takie pyrkanie??ile to w ogóle ma bak?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...