Kamsel Posted May 17, 2009 Share Posted May 17, 2009 (edited) simson w takim razie pomylileś działy kamsel: nie wiem czy wiesz, ale nie kazdy motor z wysokimi błotnikiem i kostkami to od razu cross, a juz na pewno nie jest nim moja honda xl więc walnąłeś jak łysy grzywką :D w sumie tez tak myslałem w twoim wieku, więc wybaczam ci tę bzdurę :) swego czasu latalem na kxie 250 i był to prawdziwy szatan, ale jednego roku zafundowal mi 2 gipsy więc podziekowalem, to nie dla mnie, jak będę chcial szybciej pojezdzic w terenie to pomyslę na xrką lub wrką, ale na 2t juz nie wsiądę Podałem tylko przykład 2t i 4t :D Nie napisałem że xl to cross :D to jeszcze ogarniam. Osobiście wole 2t i mam zamiar sobie kupić crossową setke :icon_razz: Edited May 17, 2009 by Kamsel Quote motorynka -> aprilia pegaso 125 '98 -> kawasaki klx 250 '94 -> ktm exc 300 '01 -> sx 125 '06 Link to comment Share on other sites More sharing options...
chp600r Posted May 17, 2009 Share Posted May 17, 2009 rafael: wiem, ja nie mam takich umiejętności, tzn. coś tam potrafię, ale mam pecha :D kamsel: wiec to nie byl dobry przykład Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
enduromaster Posted May 17, 2009 Share Posted May 17, 2009 jeśli porównać 250 2T i 450 4T to : moce podobne, 4T ma ciut większy ciąg z dołu , spalanie 4T jest ok 45% mniejsze od 2T jak nie lepiej, koszty remontów tak samo wychodzą , 4T lepiej się jeździ w ogóle, do tylnego hamulca może za 5 lat zajrzę sprawdzić klocki :) w 2T exc podobał mi się zakres 2go biegu, można było ciągnąć do 80tki (14/48Z) w tym momencie do 2t nie wrócę najlepiej to się sam przejedź na jakieś ćwiarze, tylko pamiętaj że wtedy trzeba używać dość często nożnego, samo ujęcie gazu mało daje Quote transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghollum Posted May 17, 2009 Share Posted May 17, 2009 najlepiej to się sam przejedź na jakieś ćwiarze, tylko pamiętaj że wtedy trzeba używać dość często nożnego, samo ujęcie gazu mało daje Mało daje i jest zdecydowanie nie wskazane tutaj górą jest 4T gdzie hamowanie silnikiem znacznie ułatwia sprawę na zjazdach i pozwala nieomal zapomnieć o tylnym heblu w 2T długi zjazd i hamowanie silnikiem to recepta na kłopoty. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
NiceTree Posted May 18, 2009 Share Posted May 18, 2009 Spalania nie ma sensu porównywać w ten sposób porównywać, 2T ma cykl pracy 2 razy częściej niż w 4T więc wiadomo że pali 2 razy więcej i jest około 2 razy mocniejsze. Spalanie wychodzi bardzo podobnie jeśli porównamy 2T z odpowiadającą mu pojemnością 4T (np. 125 2T z 250 4T), większe spalanie w 2t jest spowodowane tym że trzeba go trzymać na obrotach, w 4T nie ma takiej potrzeby przy spokojnym jeżdżeniu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strzalek Posted May 20, 2009 Share Posted May 20, 2009 Obecnie latam 4T i niedawno przejechałem sie zdrową setą. Po tym porównaniu już wiem, że podjełem właściwą decyzję kupując 4paka. Na torze mniej męczy, lepiej sie zbiera w każdym zakresie obrotów szczególnie na dole, do tego hamowanie silnikiem. Za 2T przemawiają tylko : waga i prostota budowy oraz koszty które tak naprawdę są mniejsze niż w 4T. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafael Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 rafael: wiem, ja nie mam takich umiejętności, tzn. coś tam potrafię, ale mam pecha :D kamsel: wiec to nie byl dobry przykład Mimo że seta jest trudna w prowadzeniu to nauczy cię więcej na początku niz 250 4t. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Strzalek Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 Mimo że seta jest trudna w prowadzeniu to nauczy cię więcej na początku niz 250 4t. Dokładnie, potem jak już wyciskasz wszystko z sety to na 4t 250 jesteś kozak kierownik w druga strone juz nie jest tak kolorowo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jackuzy Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 no i włąsnie dlatego na początek poleca się sete dwutaktowaną a nie czteropaka... 4T jest po prostu o niebo łatwiejszy do opanowania, nie musisz się martwić ze nie masz obrotów, ze dostaniesz kopa gdy się nie spodziewasz... jest ładnie równo i przyjemnie :P ale jak już nauczysz się panować nad kopiącym i szarpiącym moto to na 4T sama frajda :D Poza tym samo pytanie na początku jest złe... nie można powiedzieć czy 4T czy 2T jest lepsze.... wsyztsko zalezy od osobistych preferencji i od tego jak się podchodzi do jazdy... wiadomo ze większość dąży do prostoty i łatwosci a to daje 4T ... tym bardziej ze aktualnie masowo czteropaki sie zbliżyły do dwutaktów i nie są juz krowiastymi mułami... :D Ja np. nie żałuje zakupu 125ccm w 2T bo mimo iz nie za mocna i mimo iż lubiąca kopa zadać CRma jest zajebista :D ja wiem nie ma co równać do EXC ale wiadomo o co biega.... (kasa?) i teraz wiem jakie moto będzie następne... i tak będzie to 4T bo mimo iz dwusuwy są super, ten dzwiek i dzikość to skieruje się w strone momentu obrotowego dostępnego w całym zakresie obortów.... łątwiej się ujeżdza leśne dróżki ;P dobra szkoda gadać :P heh Quote Jacek Winiarek Fotografia Link to comment Share on other sites More sharing options...
pro. Posted May 23, 2009 Share Posted May 23, 2009 Osobiście wolę 2T, maszyna rzuca nowicjuszami jak śmieciem :D, jest mocna, nieprzewidywalna i dzika. O to w tym wszystkim chodzi :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafael Posted May 24, 2009 Share Posted May 24, 2009 (edited) Osobiście wolę 2T, maszyna rzuca nowicjuszami jak śmieciem :D, jest mocna, nieprzewidywalna i dzika. O to w tym wszystkim chodzi :) Dlatego właśnie uczy prawidłowych odruchów np:gdy tylno koło zaczyna zamiatać,uczy też prawidłowego użytkowania hamulców,bo wielu uzytkowników 4t szczególnie dużych prawie zapomina o nim,a są tak samo ważne jak silnik Edited May 24, 2009 by rafael Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaruso13 Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 ...uczy też prawidłowego użytkowania hamulców,bo wielu uzytkowników 4t szczególnie dużych prawie zapomina o nim,a są tak samo ważne jak silnik Czyżbyś Rafael do mnie pił? :biggrin: Szczera prawda! Dosiadałem wcześniej samych czeropaków i jakież było moje zdziwienie jak zrobiłem sobie redukcję przed nawrotem jadąc pierwszy raz na 2T :biggrin: (z nawrotu nic nie wyszło). Trzeba się przyzwyczaić do braku hamowania silnikiem w 2T. Po przesiadce z 4T to może naprawdę przeszkadzać zwłaszcza w enduro. Poza tym jazdę na 250 2T bardzo miło wspominam - wrażenie lekkości podczas jazdy większe niż wynika to z danych fabrycznych... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafael Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 Czyżbyś Rafael do mnie pił? :biggrin: Szczera prawda! Dosiadałem wcześniej samych czeropaków i jakież było moje zdziwienie jak zrobiłem sobie redukcję przed nawrotem jadąc pierwszy raz na 2T :biggrin: (z nawrotu nic nie wyszło). Trzeba się przyzwyczaić do braku hamowania silnikiem w 2T. Po przesiadce z 4T to może naprawdę przeszkadzać zwłaszcza w enduro. Poza tym jazdę na 250 2T bardzo miło wspominam - wrażenie lekkości podczas jazdy większe niż wynika to z danych fabrycznych... A najlepiej to ci się chyba : jezdziło pewnym 300 2t :biggrin: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaruso13 Posted May 27, 2009 Share Posted May 27, 2009 A najlepiej to ci się chyba : jezdziło pewnym 300 2t :biggrin: A żebyś wiedział :buttrock: . Podoba mi się ta spontaniczna agresja w większych 2T, dźwięk silnika choć niektórym przeszkadza to jak dla mnie jest OK. Poważnie się ostatnio zastanawiałem pomiędzy CR 250 a CRF 450 - obie miały równe szanse u mnie ale że akurat "na rynku" nie było godnej uwagi CR..... Oczywiście wyboru nie żałuję!!! :crossy: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nowytzrdt Posted July 4, 2009 Share Posted July 4, 2009 Mam takie pytanie w zwiąku z tym że miałem kupować 4T ale po namowie kolegów że niby ciężki i drogi w zakupie i utrzymaniu myśle nad CR 250 00-03r i teraz takie pytanie ile zrobie km w terenie na jednym baku??Nie jest to pałowanie na maxa raczej takie pyrkanie??ile to w ogóle ma bak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.