Pawel Opublikowano 11 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2009 Cześć, mam szybkie pytanie, jak dostanę odpowiedź, to proszę (oczywiscie jak moderator zdecyduje) wywalić temat. Zbieram do pracy informacje na temat Multistrady, mało jest w temacie, nie za wiele w necie. Z tego co wiem, ten sam silnik co w 1000 DS występował w innych motocyklach. Tak samo jak zresztą 620 i potem 1100. Jakie są typowe ich uszkodzenia (czy są?) i na co szczególnie zwracać uwagę przy serwisie? Czt terminy serwisowe odnośnie pasków są wystarczające, czy trzeba to robić wcześniej. Były przypadki pęknięcia paska? Jak się ma sprwa z zaworami - czy bardzo się przestawiają, czy zazwyczaj się tylko kontroluje luzy? O czymś mam jeszcze pamiętać? Wiem, że Domiikowi w 900 poszedł wysprzęglik, i tarcze sprzęgła, Juri miał problemy z wtryskiwaczami. Czy dotyczy to wszystkich silników chłodzonych powietrzem? Jeśli to możliwe proszę o szybką odpowiedź, albo linki do wiarygodnych źródeł (owners manuale mam do wszystkich roczników). Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krupin99 Opublikowano 12 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2009 Najwięcej informacji masz na http://www.multistrada.net/. Z typowych usterek multistrady to: wilgoć w zegarach, zaśniedziały styk masy, jest seria wadliwych prowadnic zaworowych, we wcześniejszych latach produkcji jest kiepska podstawka boczna, niska szyba, za krótkie wysięgniki lusterek, niewygodna kanapa. Dużo wymieniali w ramach akcji serwisowych. Ja kupiłem używaną po gwarancji i w Polsce to mogłem sobie sam taką akcje zrobić ;-). Zresztą były wtedy jakieś zawirowania z importerem i nie było sie do kogo zgłosić. Mi osobiście padł ECU ale było to prawdopodobnie wynikiem założenia chińskich xenonów, lub ładowania i odpalania motocykla na podpiętych kablach. Silniki w 1000 sa takie same jak w SS1000, monster s2r1000 i chyba st2, moze jeszcze w jakiś innych. Sprzęgło w 1000 jest takie jak we wszystkich suchych, w 1100 jest już mokre. Zmienili bo podobno przeszkadzało klekotanie :icon_rolleyes: :biggrin: . Paski niby trzeba zmieniać co 20.000 lub 2 lata ale od 1100 wydłużyli podobno ten okres nie zmieniajac nic. Zawory ja sprawdzałem przy 20.000 i nic nie trzeba bylo regulować. Podobno to jest norma i wyklepują się tylko zawleczki. Serwis można robić samemu. Nie jest to trudniejsze niż w japońcach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 16 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2009 O co biegało z tymi zegarami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurjuszi Opublikowano 17 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2009 Chyba kondensacja pary w zegarach. Ja tak mam w Cagivie. Zawsze tam jest taka mgiełka od środka na szybce jak jest trochę chłodniej. pozdr Cytuj "Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jannikiel Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 (edytowane) Coś mi świta po głowie, że Balzac miał jakiś problemik z zegarami, potraktował chyba połączenia "szprajem" do elektrycznych połączeń i z głowy...chyba mu się kontrolki wyświecały jak na choince i nie chciał zapalić..., ale trza poszukać odpowiedniego wątku w temacie ogólnym...Pozdr. Janek Desmoquattro 748 S. Edytowane 18 Marca 2009 przez jannikiel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 18 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 u mnie "głupiał" obrotomierz ale okazało sie ze to nie wina zegarów. winna była pośniedziała kostka reglera. zegary istotnie zaparowywują. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 18 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2009 wątku w temacie ogólnym No właśnie, zacząłem się przekopywać przez te 300 stron, ale się poddałem :). Dzięki za info. Jak coś jeszcze Wam sie przypomi, to napiszcie. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 19 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2009 Dałeś się wpuścić Pawełku w maliny z tym tematem bo w/g mnie strasznie niewdzięczny. Przy każdej wymianie oleju kontrola luzów zaworowych a co drugi raz wymiana pasków. O zaopatrzeniu naszych serwisów w części lepiej nie wspominać zwłaszcza tych nowych które już się reklamują. Mimo, ze robię sporadycznie motocykle tej marki częstym awariom ulegają wyłączniki zapłonu przy bocznej stopce. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
theodor. Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 swoja drogą ten wyłącznik przy bocznej nózce w ducati to jakiś chory pomysł. ja u siebie zmostkowałem kostke bo sie nawet normalnie nie dało zagrzać silnika. nie wiem czy w kazdym ale u mnie gasł z otwartą nawet na luzie. Cytuj http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATIhttp://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Moja wiedza o DUCATI jest znikoma ale podzile sie z tym co przydazylo sie dwom znajomym z ST2 i ST3.W sumie podobne chlodzone powietrzem L twiny jak w Multistradzie. W obydwu przypadkach silniki bardzo nierownomiernie pracowaly na wolnych obrotach i przy niskich obciazeniach na dole zakresu mocy,lokalne servisy za bardzo nie mogly sobie dac z tym rady,podmienianie ECU,przeprogramowanie nie pomagalo.W koncu okazalo sie za sprezyny zaworowe bylu pekniete.Przebiegi byly w zakresie 60-80 tys km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurjuszi Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Tjaaa tylko, że w Ducach nie ma żadnych sprężyn zaworowych. Dlatego nie wrato pisać o czymś o czym się słyszało, bo potem takie babole się wali. pozdr Cytuj "Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Tjaaa tylko, że w Ducach nie ma żadnych sprężyn zaworowych. Dlatego nie wrato pisać o czymś o czym się słyszało, bo potem takie babole się wali. pozdr :rolleyes: :rolleyes: ,sa pomocnicze ktore przytrzymuja zawor w pozycji zamknietej, jako ze niemozliwe jest ustawienie luzow na zero w calym zakresie temperatur pracy silnika, Takze kolego jurjuszi "dlatego nie warto pisac o czyms o czym sie slyszalo bo potem takie babole sie wali. haha. Radze przestudiowac desmo w detalach. :icon_twisted: http://www.ducatitech.com/info/desmo.html czesc numer 5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
edzio Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Potwierdzam-są sprężyny nie takie jak w tradycyjnych układach ale jednak tak właśnie pomocnicze podpierające dolne dźwigienki odpowiedzialne za zamknięcie zaworu. Cytuj EdHaust-bo nie liczy się ilość a jakość decybeli-506436737 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jurjuszi Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 (edytowane) ,sa pomocnicze ktore przytrzymuja zawor w pozycji zamknietej, jako ze niemozliwe jest ustawienie luzow na zero w calym zakresie temperatur pracy silnika, Takze kolego jurjuszi "dlatego nie warto pisac o czyms o czym sie slyszalo bo potem takie babole sie wali. haha. Radze przestudiowac desmo w detalach. Aaaa o te Ci chodzi. Po prostu nie są to sprężyny zaworowe sensu stricte, stąd moje kategoryczne stwierdzenie, że nie ma żadnych sprężyn zaworowych. Desmo w detalach przestudiowalem na wskroś, spokojna głowa. Nawet rozkładałem i składałem po prostu dla mnie "spreżyna zaworowa" (valve spring) to spreżyna, która zamyka zawór, a te sprężyny utrzymują w napięciu tylko popychacz, stąd nieporozumienie (nawet na Twoim schemaciku jest napisane "lower rocker arm return spring". Generalnie nigdy nie daje powiedzieć złego słowa na Ducati (choćby i się rozpadało na kawałki :icon_mrgreen:) dlatego moja wypowiedź zabrzmiała tak, a nie inaczej. :flesje: Dlatego nadal twierdzę, że w tych głowicach nie ma jako takich sprężyn zaworowych, ale chyba nie ma się o co sprzeczać. pozdr Edytowane 20 Marca 2009 przez jurjuszi Cytuj "Łudududududududududuuuu... Łudududududududduddddd" - Theodor (Zegrze 2010)"Hondy mają taki dziwny dźwięk..." - Autor nieznany (Udrzyn 2010) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Sensu stricto zwal jak zwal, dociska zawor do gniazda w taki czy inny sposob, Z ciekawostek,wyscigowe zamienniki z Ducati Corsa wywieraja mniejsza sile niz standardowe. Myslalem ze jestes snobem ktory ma wiedze nie wykraczajaca poza przegladaniem kolorowych katalogow, :D :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.