Skocz do zawartości

FZR 1000 94 dziwny problem z elektryką


bread
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Od paru lat z braku woli politycznej i wiedzy borykam się z takim problemem;

Nie mogę odpalić motocykla jeżeli jest rozłożona nóżka.

Obojętnie czy mam wbitą jedynkę czy luz , rozłożenie

nóżki powoduje zgaszenie silnika. Wszystko niby dobrze podłączone

a elektronika tak się zachowuje jakby "nie widziała" że jest luz

i wymaga złożonej nóżki.

Proszę o pomoc bo nie mam pomysłu jak to rozwiązać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Przy czym to nie jest usterka, tylko wymysł producenta - zabezpieczenie przed odjechaniem z rozłożoną stopką, co w przhypadkach ekstremalnych kończy się glebą.

Możesz go przechytrzyć eliminując ów czujnik.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- racja że jest to zabezpieczenie, tylko że w moim poprzednim motocyklu RF 600 mogłem odpalić motocykl przy rozłożonej nóżce, ale w momencie wrzucenia jedynki (przy rozłożonej nóżce) silnik gasł, więc analogicznie

powinno być tutaj tak samo no chyba że akurat ten rocznik FZR ma inaczej

w co wątpię -

bardzo bym tutaj prosił o poradę posiadaczy FZR 1000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- racja że jest to zabezpieczenie, tylko że w moim poprzednim motocyklu RF 600 mogłem odpalić motocykl przy rozłożonej nóżce, ale w momencie wrzucenia jedynki (przy rozłożonej nóżce) silnik gasł, więc analogicznie

powinno być tutaj tak samo no chyba że akurat ten rocznik FZR ma inaczej

w co wątpię -

bardzo bym tutaj prosił o poradę posiadaczy FZR 1000

 

Yamaha ma trochę inaczej ( chyba ). Moja była XJRa też tak miała że przy rozłożonej bocznej stopce nie paliła. Czyli ten typ tak ma ( j.w. chyba :icon_question: ).

O ile też pamiętam że przy wciśniętym sprzęgle motocykl zapalał, puszczenie sprzęgła przy rozłożonej stopce skutkowało wyłączeniem zapłonu.

Piszę "chyba", "o ile pamiętam" bo nie mam Yamahy już od paru lat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Latam co prawda mniejszą siostrzyczką (600) ale w tej sytuacji nie ma to znaczenia.

Motocykl powinien zapalić przy rozłożonej stopce .

Przed zakupem nie jedną testowałem włącznie z z 1000cm i wszystkie paliły na stopce.

wypnij ten czujnik i szukaj nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam, że z problemem Zbycha walczył nawet elektryk i nic nie znalazł. Ale jest jedna rzecz - może źle szukasz. Nie wiem czy to winę ponosi czujnik nóżki, na którym się skupiasz, czy CZUJNIK luzu. Może tak być, że on robi problem, motocykl "myśli" że cały czas masz jedynkę i dlatego gasi silnik. Czujnik przy nóżce działa prawidłowo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- właśnie udało mi się dorwać użytkownika FZR 1000 z 1994r, więc

u mnie jest żle, bo powinien palić na rozłożonej stopce, a powinien gasnąć

w momencie wrzucenia jedynki

..................

nie mam już koncepcji bo skoro rozłożenie stopki gasi silnik wiec czujnik jest dobry, a czujnik luzu też jest dobry (chyba) bo zapala się zielona kontrolka N

może jakiś przekaźnik??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem odpali na rozlozonej nozce ale ECU musi wiedziec ze skrzynia biegow nie jest na biegu.

Trzeba szukac problemu w czujniku polozenia luzu,jak zdejmiesz pokrywe zabatki to zobaczyc wiazke kabli,tam gdzies jest problem.

Edytowane przez tomekd
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Trzeba szukac problemu w czujniku polozenia luzu,jak zdejmiesz pokrywe zabatki to zobaczyc wiazke kabli,tam gdzies jest problem.

 

(...) a czujnik luzu też jest dobry (chyba) bo zapala się zielona kontrolka N (...)

 

może jakiś przekaźnik??

 

Osobiście szukałbym od miejsca, w którym oba sygnały spotykają się. To, że lampa świeci nie musi oznaczać, że sygnał ten dociera też do układu odcinającego zapłon.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście szukałbym od miejsca, w którym oba sygnały spotykają się. To, że lampa świeci nie musi oznaczać, że sygnał ten dociera też do układu odcinającego zapłon.

w bandicie odpowiada za to dioda (konkretne dwie), cena w serwisie 50zł, w elektroniczym 40gr. Będzie koło przekaźnika zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można prosić o wyraźny schemat instalacji elektrycznej? Wówczas łatwiej byłoby nam ustalić możliwy uszkodzony element. Może też być tak jak w Suzuki - podwójna dioda, z której jedna służąca do podtrzymania przekaźnika się przepaliła lub nie ma połączenia. Może być także inaczej skonstruowane więc dlatego potrzebny jest schemat.

Czujnik w dźwigni sprzęgła zazwyczaj zabezpiecza przed uruchomieniem rozrusznika na biegu i nie wciśniętym sprzęgle.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

Mam taki sam problem w FZR 600. Prawidłowo motocykl nie powinien dać się odpalić na biegu bez sprzęgła (czujnik pod klamką sprzęgła) oraz nie powinno dać się wbić biegu przy rozłożonej stopce gdyż automatycznie gasnie.

Problem polega na tym że u mnie nie da się wogole odpalić moto przy rozłożonej stopce mająć oczywiscie neutralny bieg. Dopiero gdy złoże stopke da się uruchomić maszyne. Podejrzewam że może coś stało się z czujnikiem od biegu neutralnego i już nie ma znaczenia że mam wbity luz. Sprawdzałem i oglądałem go wszystko wygląda w porządku przewody nie sa zniszczone. Sam nie wiem.

 

A tu 2 schematy (poprawione - mój błąd) jakie znalazłem:

 

http://img199.imageshack.us/img199/9098/schematz.jpg

 

http://img199.imageshack.us/img199/1981/schemat2.jpg

Edytowane przez krycz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Mam taki sam problem w FZR 600. Prawidłowo motocykl nie powinien dać się odpalić na biegu bez sprzęgła (czujnik pod klamką sprzęgła) oraz nie powinno dać się wbić biegu przy rozłożonej stopce gdyż automatycznie gasnie.

Problem polega na tym że u mnie nie da się wogole odpalić moto przy rozłożonej stopce mająć oczywiscie neutralny bieg. Dopiero gdy złoże stopke da się uruchomić maszyne. Podejrzewam że może coś stało się z czujnikiem od biegu neutralnego i już nie ma znaczenia że mam wbity luz. Sprawdzałem i oglądałem go wszystko wygląda w porządku przewody nie sa zniszczone. Sam nie wiem.

 

A tu 2 schematy jakie znalazłem:

 

http://img199.imageshack.us/img199/9098/schematz.th.jpg

 

http://img199.imageshack.us/img199/1981/schemat2.th.jpg

Całkiem czytelne te schematy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...