Skocz do zawartości

Honda CBR 600 F3 PC31 - Synchronizacja gaźników


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Chciałbym się dowiedzieć czy synchro gaźników w tym motocyklu muszę przeprowadzać z filtrem powietrza i zamkniętym airboxem czy można bez ;)

 

Pozdrawiam

 

najlepiej jak bedzie filt powietrza i zamkniety jesli sa moto w ktorych sie nie da jak np f4i to trzeba bez filtra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Odświeżam temat ponieważ mam problem ze zlokalizowaniem śrubek do synchronizacji gaźników w mojej cebrze. Mam oryginalną serwisówkę hondy i z rysunków tam zamieszczonych wynika że są one "schowane" pod filtrem powietrza. Czy tak rzeczywiście jest? Problem w tym że serwisówka słowem nie wspomina o wyjmowaniu filtra powietrza. Mało tego, jest napisane żeby po podłączeniu zegarów założyć z powrotem bak, co wyklucza dostęp do tych śrubek. Czy mógłby mi to ktoś wytłumaczyć? Druga sprawa, jeśli ktoś ma serwisówkę Haynesa i mógłby mi ją wysłać na maila to bardzo bym prosił o info na PW. Może tam będzie to lepiej wyjaśnione. Dzięki :)

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszym cylindrze od lewej jest śrubka na kanale dolotowym po lewej stronie, na następnych z kanału wychodzi mała miedziana rurka i na niej jest taka gumowa zaślepka. Wychodzi mniej więcej pod kątem 45 stopni od pionu w dół. Dostęp do każdego następnego cylindra jest gorszy ;)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pierwszym cylindrze od lewej jest śrubka na kanale dolotowym po lewej stronie, na następnych z kanału wychodzi mała miedziana rurka i na niej jest taka gumowa zaślepka. Wychodzi mniej więcej pod kątem 45 stopni od pionu w dół. Dostęp do każdego następnego cylindra jest gorszy ;)

 

Pozdrawiam

Tak, to są wypustki do których podłącza się zegary. To wiem gdzie one są. Natomiast mi chodzi o śrubki którymi się kręci żeby zsynchronizować gaźniki. Tych nie mogę znaleźć. Pozdr

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Saska, dzięki za dobre chęci ale robiłeś kiedykolwiek synchro w F3? Ja przyglądałem się z godzine i nie dostrzegłem żadnych śrubek od spodu które moglyby być za to odpowiedzialne. Pozdrawiam

 

Oo, super, Kiki, Dzięki, o to chodziło :). Tylko dostać się do nich to będzie ból :).

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te śrubki są z góry dostępne, dosyć głęboko. Śrubokręt krzyżakowy. Jedna jest między 1 a 2 gaźniorem, a druga analogicznie między 3 i 4. Następnie synchronizujesz je parami. Trzeba to tam lekko na wyczucie robić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem zsynchronizować te gaźniki i nie dałem rady :). Po podpięciu zegary miały takie wskazania:

 

http://img194.imageshack.us/img194/6959/20052009x.jpg

 

Tak że kręciłem tylko środkową śrubką żeby zsynchronizować obie pary. Z tym że wskazówki zegarów dalej stały w miejscu a zamiast tego rosły obroty. Niezależnie w którą stronę kręciłem, obroty wskakiwały na 3-4 tys. i musiałem wrócić do pierwotnego położenia śrubki żeby wróciły do normy. Wie ktoś o co chodzi? Może to nie ta śrubka? Pozdro

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznijmy od tego ze wakuometry ktore pokazales na fotce nadaja sie do synchronizacji przy taczce pchanej. Ale zakladajac ze cos tam pokaza-jezeli obroty rosly to powinienes je zmniejszyc za pomoca srubki obrotow jalowych i dalej synchronizowac. A trzecia sprawa ze najpierw powinienes gazniki rozebrac i wyczyscic..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...