Skocz do zawartości

1200 swap do suzuki gsxr 750 89r


Paweł B
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po chwili czekania wreszcie przyszedł silnik bandita 1200 :))

silnik mam kompletny , z kompletną wiazka z wszystkimi przekaźnikami

do silnika mam wsztkie przewody linki, pompe sprzęgła

będe miec modół zapłonowy za rozsądną kase ale nie wziołem bo mnie już kasy brakło

ale w następnym tygodniu będe miec modół , rączke do gazu z przełacznikami bo w bandicie są 2 linki a u mnie w gsxr olejaku była tylko jedna, będe miec przełączniki także na druga strone a to też dlatego ze tam jest ta dźwignia ssania

poza tym to silnik jest z 2002 roku , suchy przebieg to niecałe 7 tys km , silnik jest z niemczech , nawet pokrywa głowicy niebyła odkręcana to też swiadczy o przebiegu bo luzy zaworowe robi sie dopiero po 12 tys:))

niestety z odpaleniem silnika muszę poczekac aż będe miec te graty co pisałem , filtry oleje i tym podobne a to dopiero an następna wypłate bo mnie ten silniczek troszke kosztował:))

A co chciałem narazie wiedziec , a czego niewiem to:

jakim olejem mam go zalac niestety niemam możliwosci się dowiedziec jaki olej wczesniej był na korku pisze 10w40 ale syntetyk czy pólsyntetyk??

Podobno suzuki niezalecałoo do olejaków syntetyka? tak słyszałem ale niejestem pewien

a z jakiej firmy olej ? valvoline , chyba tak to się pisze:) , motul, mobil, castrol?

podobno na motulu pojawiaja się przecieki to prawda??

gdy już założe silnik będe zakładac instalacje i wtedy co niebede wiedziec to będe pisac narazie niepytam bo nic niepodłanczam

nawet na rame niezałoże bo robiłem polerke i rama jest w srubkach, do przesmarowania tylko łozyska ,główki ramy, łozyska tylniego wachacza i będe składac

ale niestety kól niezałoże bo opon niemam , tylna felge mam 5,5 cala która kupiłem a poprzednia była 4,5 i węższa opona

więdz muszę kupic opony mam na mysli opony

DANLOP QUALIFIER RR 190/50/17 120/70/17

chcialem sie zorientowac czy warto je kupic , zależy mnie by się dobże trzymały na zakrętach te opony to koszt 900 -950zl aha opona która była w olejaku 1100 na tej feldze 5,5 to była 180 a jak wrzucę 190 nic sie niestanie chodzi mnie o to czy na zakrętach będzie przez to że szersza lepiej , kupuje 190 też ze względu an wygląd:))

dobra nastepna sprawa napęd:)

u mnie w olejaczku 750 89rok był napęd 16 zębów przód ,tył 44

i takie pytanko czy moge załozyc bez obawy o nic ??

w bandicie 15 przód a tył 45

czy w 750 olejaku to było standardowe takie przełozenie ? nieweim bo jak kupiłem moto to juz takei było

a zapomniałbym mam seryjny air box od bandita podejdzie on mi do ramy?

jak nie to czy K&N które wczesniej pytałem moge założyc bez dawania do gaźników dynojetów??

wydech będzie 4w2 od 1100

i jeszcze jedno wie może ktos gdzie kupic ślizg łańcucha na wahacz?? u mnie mój stary jest już przetarty i zaczyna lekko dotykac wachacza łańcuch

niemoge się doczekac kiedy go odpale hmm ciekawe jak silnik pracuje w przeciwieństwie do poprzedniego 750:)

 

Edytowane przez Paweł B
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakim olejem mam go zalac niestety niemam możliwosci się dowiedziec jaki olej wczesniej był na korku pisze 10w40 ale syntetyk czy pólsyntetyk??

Podobno suzuki niezalecałoo do olejaków syntetyka? tak słyszałem ale niejestem pewien

a z jakiej firmy olej ? valvoline , chyba tak to się pisze:) , motul, mobil, castrol?

podobno na motulu pojawiaja się przecieki to prawda??

 

Do olejaka polecam półsyntetyk 10W40.

 

Co do marki to masz racje - sam jeźdze na motulu i motocykl mam tak zazygany olejem, ze nawet koloru nie widac , dosłowanie cieknie w kazdej śrubki :banghead:

 

I własnie takie teksty mnie rozwalają :biggrin:

 

A nie słyszałeś nic o innych olejach :icon_question: Np. ze po castrolu korodują wydechy :icon_question:

 

Tak na poważnie kazda z tych marek jest dobra i tylko pilnuj poziomu i wymian zgodnie z serwisówka...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do oleju hyyy kupie najdrozszy polsyntetyk jaki jest dostępny bo niechce poraz drugi widziec oblanego silnika olejem tak jak to było w 750 siatce , fakt że tam było pare srubek pozrywanych w pokrywie głowicy i silnik był już rozbierany :(

a co do opon to zamiast 180 może byc 190 nie wplynie to negatywnie na jazdę i czy te dunlopy Replica racer sa dobre?

 

wiecie coś moze o napedzie o którym pisałem wyżej?

 

 

 

 

pisałem ale zmazałem bo uznałem za beznadziejne pisanie że napisałem tekst haotycznie i z błędami umnie błędy to standard mam to gówno jak oni to zwą dysylekcja jakos tak:(( \

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15w50?? dlaczego 15w??

skad macie wiedziec hmmm no niewiem może ktos juz wrzucał większą opone , niekoniecznie do tego samego motocykla co ja mam , może w ten sposób miec porównanie:))

do czego złuży czujnik przy wałku zdawczymw bndicie 1200? ten czujnik jest na w tym dekielku co tłoczek sprzęgła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzucanie wiekszej opony nie ma wiekszego sensu, ale jeden wymiar w gore nie robi duzej roznicy. Ogolna zasada jest taka ze czym szersza opona tym lepsza stabilnosc na prostej, a gorsze wchodzenie w zakrety.

Jestes pewien ze zakladajac szersza felge na tyl ( co jest akurat prawidlowe ) nie bedziesz mial klopotu z ustawieniem w jednej linii zebatki zdawczej z ta na kole ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z oponami musze wiedziec bo silnik jest już w ramie na ziemi bo kól zaloznych niemam

co do szerokosci to niebędzie problemu bo 750 a 1100 to ta sama rama aże felga w 1100 jest o cala większa , nieprzeszkadza to w ustawieniu lini łańcucha bo bvędzie tak samo jak w 750 juz miezyłem i wstępnie zakładałem felge z zębatka i wszytko jest ok:))

 

 

a, air boks mnie od bandita niepodejdzie ani od gsxra więdz zakladam K&N i czy moge je załozyc bez ingerencji w gaźniki obejdzie się bez dynojetów?

 

ma może ktos linka do strony zserwisówką do bandita?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do czego złuży czujnik przy wałku zdawczymw bndicie 1200? ten czujnik jest na w tym dekielku co tłoczek sprzęgła

 

Na podstawie tego czujnika jest okreslana predkośc takze badź pewnien, że jesli przekombinujesz zebtaki to beda spore przekłamania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aa bo bandit ma elektroniczny prędkościomież i pewnie to ten czujnik do tego jest przy zębatce a ja zegary mam z linki od gsxr:) więdz przekłamań niebędzie

 

a jak myslicie co z K&N można załozyc na seryjne gaźniki bez wrzucania dynojetów??

 

chciałem załozyc cewki z kablami WN ale niewiem który to 1 a który 4 cylinder??

siedząc na motocyklu zaczynajac od lewej strony jest 1-2-3-4 cylinder czy na odwrót??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciagnij ta serwisówke bo ci moderatorzy wlepia w końcu warna!

 

Kupił bym jednak te wieksze dysze do tych filtrów.

 

Szerokość opony przedewszystkim zalezy od cieżaru samego motocykla, zostawił bym jednak cieńsza opone. Przełożenie musiszs dobrac droga eksperymentu, dlamnie jednak baza wyjsciowa było by przełozenie bandita.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku twojego motocykla 180 opona moze ocierac o mocowanie zacisku hamulca.Zalezy od opony,to ze ma oznaczenie 180/55/17 nie musi oznaczac ze jej szerokosc wynosi dokladnie 180.Zapomnij o 190,nawet nie wspomne o tym ze ten rozmiar wymaga 6" obraczy.

 

Zmiana ktora chcesz przeprowadzic ( opona) jest bardzo drastyczna,orginalnie moto to mialo duzo wezsza obrecz i opona ,chyba,nie byla radialna.Generalnie motocykle z szerokimi radialnymi oponami wymagaja stosunkowo sztywnej ramy,wachacza,widelca,polek,etc.Nie twierdze ze to sie musi stac w twoim przypadku ale czesto po takiej zamianie wystepuja zabawne zjawiska jak wezykowanie podczas jazdy w prostej lini.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a, air boks mnie od bandita niepodejdzie ani od gsxra więdz zakladam K&N i czy moge je załozyc bez ingerencji w gaźniki obejdzie się bez dynojetów?

 

ma może ktos linka do strony zserwisówką do bandita?

zacytuje fragmenty z gg od kumpla co robil swapa z 91' 750 i serce 1200:

"inne kolektory ssace i kolektor wydechowy, modul pasi z 750"

"pozatym dynojety do gaznika i filtry stozki KN-z 1200 z gaznikami"

"ogolnie strojenie,mozna modul 1200 mozna zostawic 750 -tylko pamietac o odcieciu w 750 masz 12500"

"airbox z 750 nie pasuje "

pozdro :buttrock:

WERA#111

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aa bo bandit ma elektroniczny prędkościomież i pewnie to ten czujnik do tego jest przy zębatce a ja zegary mam z linki od gsxr:) więdz przekłamań niebędzie

 

a jak myslicie co z K&N można załozyc na seryjne gaźniki bez wrzucania dynojetów??

 

chciałem załozyc cewki z kablami WN ale niewiem który to 1 a który 4 cylinder??

siedząc na motocyklu zaczynajac od lewej strony jest 1-2-3-4 cylinder czy na odwrót??

 

Dokladnie od Lewej jest pierwszy...

Jeśli chodzi o olej to pół syntetyk 100% i nikogo nie sluchaj, jesli chodzi o firme to być może tak jest, a temperatury to najbardziej tolerancyjny jest 10w40 choc firma podaje inne opcje w zaleznosci w jakich warunkach pracuje

Przyklad: http://picasaweb.google.pl/tancerzmaciej/B...688776105244114

 

Domyslam sie z tego co piszesz ze masz gaźniki od tego B12 36mm i bardzo dobrze te gaźniki były modernizowane i spisuja sie rewelacyjnie a zakładając krótkie filtry wiele stracisz, postaraj się moze użyc swojego starego air box na orginalnym filtrze.

 

Jezeli masz zamiar uzyc starych gażników to tez nie bedzie żle bo tez 36 mm, szkoda ze to nie rocznik 90' bo mają w 750 38mm co robi w połączeniu z piecem Bandyta 1200 sakruckie połączenie ( sam teraz testuje gażniki 38mm w moim piecu 1200 )

 

plusem powinien być moduł (nowsze są projektowane pod kątem norm spalin) i który jest od typowego sporta, jednak jak kolega wcześniej zauważył odcięcie jest dopiero na 12500 więc nie katuj go za dużo na odcięciu.

 

Ze spięciem elektryki nie powinieneś mieć większych problemów, zapewne wszystko pasuje jak ulał.

Z przełożeniem też bym się nie martwił, elastyczności ci starczy do końca świata.

 

Jak w miare dobrze rozwiążesz problem z filtrem powietrza to bedziesz miał zajebiście mocnego sprzeta z ogromnym momentem, latającego powyżej 250km/h i co najważniejsze z nie do zarżniecia piecem.

 

POWO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...