rudolf38 Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 (edytowane) Witam otóż od dłuższego czasu zastanawiam się nad kupnem crossa/hard enduro. Ostatnio wyczytałem, że coraz więcej producentów wycofuje się z produkcji silników typu 2t i skupia się nad 4t. Za bardzo nie wiem co mam o tym sądzić, gdyż chciałem kupić sobie 125 2t (YZ/CR/EXC), ale taka sytuacja nie jest mi na rękę. Po co mam kupować motocykl którego nie sprzedam za ~2 lata, będę miał problem z częściami albo zakaz poruszania się po drogach w przypadku EXC. Czy ktoś z was wie coś więcej na ten temat i czy bez obaw mogę kupować 125 w 2t czy jednak kierować się ku droższemu 250 4t ;/ Aha to dobrze, ponieważ przynajmniej teraz wolę specyfikę silników 2T, i nie marzy mi się kupno HE 250 4t którym będę mógł latać tylko po torze. Edytowane 27 Stycznia 2009 przez rudolf38 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryjek Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Producenci wycofują się z produkcji ale to nie znaczy że nie będzie ani takich moto ani części do nich. Po pierwsze podaż zależy od popytu czyli tego co oczekują klienci. Tak więc dopóki będą miłośnicy 2t i dopóki będzie zapotrzebowanie na te moto oraz części do nich do póty koncerny nie wycofają się definitywnie z produkcji. Po prostu zaczęta produkować więcej 4t niż dawniej ponieważ jest na nie większe zapotrzebowanie tzn. ludzie z kilku powodów wolą 4T. Tak więc nie masz się co martwić zmniejszającym się rynkiem 2t, jeżeli kupisz taki sprzęt to tylko musisz mieć kasę żeby go utrzymać. Zauważ że do FMXu używane są w zasadzie moto 2t. :buttrock: :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kszyhoo Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 zakaz poruszania się po drogach w przypadku EXC Przecież EXC można zarejestrować - legalnie poruszać się nim po drogach. Co do 2T - pokrótce spowodowane jest to też coraz ostrzejszymi normami - bynajmniej w stosunku do maszyn, które mają poruszać się po drogach. Jakoś nie moge sobie wyobrazić tego, żeby z dnia na dzień ot tak, zaprzestali produkować 2T. Jak napisał kolega wcześniej - zawsze znajdzie sie grono odbiorców, które chce mieć 2T. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GaliSSJ Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Przecież EXC można zarejestrować - legalnie poruszać się nim po drogach. Co do 2T - pokrótce spowodowane jest to też coraz ostrzejszymi normami - bynajmniej w stosunku do maszyn, które mają poruszać się po drogach. Chodziło mu o to, że kiedyś mogą zabronić poruszania się na drogach publicznych motocyklami z silnikami 2T, a nie o to że EXC nie da rady zarejestrować :icon_twisted: :bigrazz: . Na moje ziom nie masz się o co martwić w FMXie smigają na 2T chociaż jeden ( chyba Nate Adams Śmigał ostatnio na 4T ) no ale wiesz to jest 1 na milion ;D kupuj 2T !! xD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Nie za bardzo boję się o przyszłość 2T. Zobaczcie kto i na czym jeździ np. w Erzbergu, wiedząc o tym że na pewno na wybór 2T/4T nie ma wpływu czynnik finansowy, zawodnicy maja raczej wolną wole czy startowac 2T czy 4T. No i wychodzi na to że częściej startują 2T. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piasektt Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Warto poczytać: http://www.motox.com.pl/index.php?option=c...sk=view&id=1392 A druga sprawa, że zawodnik nie ma wolnej woli ! Jedzie na tym co mu team podrzuci! Oczywistością jest że ktm chce wypromować 2T właśnie za pomocą takich imprez jak erzberg, sami ją organizują. A na zawodach tego typu jest wolna amerykanka. Bo jeżeli chodzi o klasyczny MX, SX, EN organizowany przez AMA czy FIA to często 2T nie mogą startować . Odrębną rzeczą jest to,ze na 2T sekcje traialowe przejeżdża się łatwiej zewzględu na niską mase i poręczność. Chodzi mi tu o Błażusiaka i zawody superenduro Zachodnia europa nadal lata na klasycznych setach! Patrząc na to co się dzieje w światowym MX i EN 2T może przeżyć renesans. I znów skośnooczy siądą do do biurek i zaczną dłubac przy "śmierdzielach" Coś czuje, że wykombinują że w 2T pojawi się wiecej niutonometrów i wtedy 4T podupadną Do autora tematu nawet jakby 2T nikt by nie produkował (a nadal produkuje: SUZUKI, KAWASAKi,YAMAHA, KTM) to popyt na rynku wtórnym by wzrusł ze względu na to, że pewni ludzie nigdy nie siądą na 4T a co zatym idzie brak możliwosci kupienia nowego motyckla wymusiłby zakup używki. Druga sprawa to, że producent jest zobowiazany do produkowania części zaminnych przez conajmniej 5lat od zakończenia produkcjii. KTM gwarantuje conajmniej 10lat więc możesz spać spokojnie. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZIGGI Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Moim zdaniem 2t będzie miało się bardzo dobrze dopóki producenci nie będą produkować wyłącznie wyczynowych maszyn 4t. Wysilone motory czteropaków wymagają kosztownego serwisu i koniec końcem tańszy jest dwu-pak. Poza WR 250 R nie ma maszyny dla amatora. Zawodowcy mogą sobie pozwolić na kosztowny serwis a tacy użytkownicy jak ja woleli by mniej mocy a większy przebieg między remontami. Skoro w tej chwili skazany jestem na częste remonty, z powodu braku długodystansowego 4t, to oczywiste, że wybiorę 2t bo taniej i prościej. Co o tym sądzicie? Cytuj Destruction of the empty spaces is my one and only crime Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crossmen7 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Producenci tak szybko nie zrezygnują,będą ciągle zmniejszali emisje spalin a wszystko za sprawą technologi XXI wieku.Tydzień temu oglądałem nowy model Ktm exc 300 na 2009 z wmontowanym rozrusznikiem.Super sprawa.Gdybym miał gotówkę na nówkę,głęboko zastanawiałbym się co kupić 4t czy 2t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Panowie, panowie, tu nie chodzi o producentów ani zawodników tylko o politykę. Przyjdzie taki czas kiedy ktoś sobie przypomni po co jest sport. A sport jest po to aby rozwijać technologię dla cywili. Czyli jak w UE nie będzie można zarejestrować motocykla 2T o pojemności większej jak 125 ccm to ze sportu też znikną maszyny o pojemności większej jak 125 ccm. A już teraz w Polsce nie można zarejestrować nowej Jawy 350. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 (edytowane) Nowy EXC 300 2T na 2008 rok spełnia wszystkie normy euro jak jego bracie EXC np 450. Z częscami nawet jak by którys z producentów wycofał 2t (honda juz to zrobila) nie ma problemu,bo wszystkie firmy produkujące części zamienne straciły by połowe utargu zaprzestają produkcji częsci do 2t, przecież masa 2 suwów jezdzi i bedzie jeszcze jezdzić długie lata PS:crossmen7 już mnie uprzedził z EXC a nie zauważyłem :icon_razz: Edytowane 27 Stycznia 2009 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 Nowy EXC 300 2T na 2008 rok spełnia wszystkie normy euro jak jego bracie EXC np 450. .... Jeszcze spełnia wszystkie normy (europejskie bo nie wiem czy spełnia normy wszystkich stanów USA) a kolejne zaostrzenia norm już pukają do drzwi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 A już teraz w Polsce nie można zarejestrować nowej Jawy 350. poważnie ??!!! czy oni sie z dupami na głowy pozamieniali ??!! ale to chyba kwestia wieku motocykla bo z tego co wiem z exc 300 i exc 250 nie ma problemu ??pozatym jakiś czas temu kumpel rejestrował mz 250 i przeszła... nie martw sie zobacz x lat temu przestali produkować dwusuwowe pincet (najpierw chyba yz490 i rm500 bo ich nigdy nie widziałem z tarczą najdłużej chyba cr500 produkowali)a do dziś nie ma problemu z częsciami do cr 500 nawet do kx500 idzie dostać i do mx500 z tym że trudniej no i cena nieciekawa(do rm i yz jest bardzo cięzko bo to bardzo stare motocykle ale zawsze coś można kombinować ).... pozatym zawody też czasem sobie organizują :D fakt że obecnie jeśli chcesz jeździć na 500 to nie masz szans wziąsć udział w żadnych prestiżowych zawodach bo tej klasy chyba od x lat nie ma ...........to samo może być za ileś lat z 125/250 2t.......... Wysilone motory czteropaków wymagają kosztownego serwisu i koniec końcem tańszy jest dwu-pak. o to chodzi :D środowisko i normy spalin to przykrywka dla biznesu......... zobacz z perspektywy producenta klient kupująścy 2t płaci za 2t mniej niż za 4t to po pierwsze po drugie częsci sa tańsze bo przede wszystkim odpada rozrząd po 3 4t wymaga troche kultury technicznej więc i serwisy więcej zarobią ... albo nowe enduro czy hard enduro........ze względu na normy spalin są tak kastrowane że włos sie na głowie jeży jak znajde to podam jakiś przykład ale gdzieś czytałem że często z 40KM robi sie 15 no i wiadomo że jeśli ktoś to kupuje to prędzej czy póxniej ją rozblokuje bo 15KM to ma dr125 po tuningu :D a kit odblokowywujący kosztuje odblokowanie też więc znowu kasa......... Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bart90dt125 Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 (edytowane) z tymi normami to też różnie bywa. Bo dolejesz więcej oleju do mieszanki i już nie będzie spełniał. 2T nie upadną nigdy, rynek motocyklowy aż za bardzo się na nich opiera i nie pozwoli na ich usunięcie. Ja bardziej bym się bał o to że będą teraz wchodzić motocykle 2x2 i jednonapędowce bez względu czy 2T czy 4T będą słabsze. Edytowane 27 Stycznia 2009 przez bart90dt125 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamis-a Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 fakt że obecnie jeśli chcesz jeździć na 500 to nie masz szans wziąsć udział w żadnych prestiżowych zawodach bo tej klasy chyba od x lat nie ma ...........to samo może być za ileś lat z 125/250 2t.......... ?? :icon_rolleyes: jak moga klasy wycofac?? przeciez klasa 125 to 125 2t i 250 4t a klasa 250 to 250 2t i 450 4t a nie ma pojedynczej klasy 125 i 250 2t :smile: :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 27 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2009 ?? icon_rolleyes.gif jak moga klasy wycofac?? przeciez klasa 125 to 125 2t i 250 4t a klasa 250 to 250 2t i 450 4t a nie ma pojedynczej klasy 125 i 250 2t icon_smile.gif flesje.gif po prostu klasa 250 będzie tylko w 4t i 450 i koniec takie to trudne :D zmieni sie tylko jedna nazwa i zabronią startów 2t ......... Ja bardziej bym się bał o to że będą teraz wchodzić motocykle 2x2 nie wejdą..........nie chce mi sie ryć forum ale kiedyś chyba yamaha zrobiła enduro 2x2 i za h.... sie nie przyjeło jakiś czas temu w przy piwie było o ktmie 2x2 ale spokojnie RWD jest i będzie najlepszy :icon_twisted: Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.