Skocz do zawartości

Koniec 2T??


Rekomendowane odpowiedzi

Ja sie tu nie kloce. W przeciwienstwie do niektorych przedstawilem swoje argumenty i nie zalezy mi by ktos myslal podobnie. Wystarczy narysowac sobie wykres przestawiajacy udzial 2T i wystarczy spojrzec do czego zmierza ;) To niech ktoś przedstawi jeden argument dlaczego mieliby dalej sie meczyc z produkcja 2T skoro ludzie chca 4T.

fakt wycofac z produkcji napewno wycofaja ale z masowej, bo zawsze znajda sie osoby co beda chciały kupic nówke i raczej bedzie mozna taki nabyc. Lecz czy pojecia ,, koniec 2t" jest dobrze rozumiane przez niektóre osoby na ty forum?? Jezeli koniec to znaczy ze juz w ogóle nie bedzie 2t a watpie aby na amatorskim torze przez najblizsze kilka lat brakło 2t. Zreszta w zawodach enduro i tak startuje dużo dwusuwów :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez koniec 2T ja rozumiem koniec produkcji i rozwoju tego typu silnikow. Przeciez wiadomo,ze ludzie beda ujezdzac te co sa teraz produkowane i byly oraz to ze czesci beda. Dodatkowo uważam,że nie będzie nic robione aby dwusuwom przywrocic szasne w sporcie. Startowac beda pewnie mogly ale co z tego. Wiadomo,ze beda rejestrowane etc bo tego zabronic nie moga - w koncu prawo nie dziala wstecz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moim zdaniem wszystko zależy od technologii bo jeżeli w końcu stworzą układy wtryskowe i silniki dwutaktowe z osobnym smarowaniem skrzyni korbowej to wszelkie problemy się rozwiążą.... a co ważne silnik dwusuwowy z osobnym smarowaniem skrzyni korbowej ma szanse być lepszy od 4T ze względu na większą możliwą moc z jednostki pojemności oraz mniejsza masę i koszt produkcji.... nie oszukujmy się 4T jest droższy w produkcji....nie mówiąc o papierowych silnikach w skuterkach 50ccm za 2000zł z tesco.... sztuka origami ;P

 

echhh nie można wysuwać faktów przyszłych na podstawie faktów teraźniejszych... jedynie przypuszczać wszystko zweryfikuje historia....

 

Najprawdopodobniej będzie w ten sposób ze 2T zostaną zepchnięte do kategorii najmniejszych pojemnosci 50-125 (max) dla ludzi wymagających większej mocy z jednostki pojemności..... byc może w motocrosie znikną ale na pewno nie w ogóle.... skutery, małe mopedy tam będzie sedział silnik dwusuwowy ze względu na koszta oraz moc.

 

No i nie zapominajmy o projecie JJ2S który ma niesamowite perspektywy :D i jeżeli ta jednostka ujrzy światło dzienne to zrewolucjonizuje rynek....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JJ2S z taka masa tloka to ma raczej male perspektywy ,zreszta juz to bylo wałkowane. A co do tego,ze mowisz "2t nie zgina bo zostana w 50 do 125 cc ". No tu masz racje ale kogo to na dobra sprawe interesuje,ze zostana w pierdopedach? Myslalem,ze mowimy tu juz o jako takich silnikach a nie motorowerach . Bo w 125 widac,ze nie planuja zeby zostaly skoro Honda,Yamaha tez juz zrezygnowaly. No chyba,ze chcesz w terenie jezdzic 50 albo 80...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra moment ustalmy czy dyskutujemy o silnikach czy o jako takich silnikach czy mówimy od 2T w crossie czy o 2T w ogóle....

 

 

10ccm czy 100ccm to dalej silnik spalinowy i 2T nie zaginą.... taka jest moja myśl...

 

 

JJ2S z taką masa tłoka.... a jaka jest masa tego tłoka.... mimo wszystko ja uwazam ze ten silniczek ma szanse powodzenia.... co będzie

 

 

POKAŻE CZAS!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to po problemie. Bo ja caly czas myslalem,ze mowimy o "istnieniu" 2T jako rownorzednej walce w zawodach,rajdach ,na ulicy etc oraz w motocyklach,ktorymi mozna pojezdzic. Przeciez tak to mozna mowic,ze zostana w RC, pilach lancuchowych i tak dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak widać w "scigaczach" juz dawno zostały wyparte mimo iż były tu mocno zadomowione... tak samo będzie wczędzie indziej.... niestety.... ale całkowicie na pewno nie znikną i będą konkurencją dla 4T w małych pojemnościach.

 

heh.. ta dyskusja i tak nie ma końca i może trwać następnych 30 lat ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W regulaminie PZM możemy wyczytać:

 

Podział na klasy i wymagania licencyjne:

 

MX 65 młodzik - od 2010r. tylko motocykle 2T

Motocykle o pojemności do 65 cc 2T DO 110cc 4T

Wiek zawodników chłopców: od 8 lat do 11 lat

Licencja: A Motocross

 

MX 85 młodzik - od 2010r. tylko motocykle 2T

Motocykle o pojemności od 80 do 85 cc 2T (od 75 do 150 cc 4T koła tylko 16-19 cali)

Wiek zawodników : od 10 lat do 15 lat.

Licencja A Motocross

 

MX 2 Junior - od 2010r. tylko motocykle 2T

Motocykle o pojemności od 100 do 144 cc 2T i od 175 do 250 cc 4T

Wiek zawodników: od 14 lat -do 19 lat.

Licencja A Motocross

 

MX 2

Motocykle o pojemności od 100 do 144 cc 2T i od 175-250cc 4T

Wiek zawodników: od 15 lat

Licencja A Motocross

MX 1

Motocykle o pojemności pow.175 do 500cc 2T i od 290 do 650cc 4T

Wiek zawodników: od 17 lat.

Licencja A Motocross

 

Czyli od następnego sezonu w MX65, MX85 i MX2J będzie można startować tylko i wyłącznie na 2t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...