Skocz do zawartości

za ostry hebel w winklu


MDK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

teraz pytanie czy nie lepiej byłoby go uderzyć bez hamowania.

 

 

 

Pewnie lepiej. Jest na jurnejtubie filmik, jak koleś w zakręcie przywalił w sarnika i pojechał dalej dzięki temu, że nic nie kombinował i "jechał swoje". Sarniak w kawałkach latał ostro w powietrzu, więc prędkość była niemała.

 

Edit: znalazłem

i uderzenie na prostej:

Edytowane przez Mor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajc zyjesz jeszcz chlopaku?? :biggrin: :buttrock:

 

Pewnie wstal otrzepal sie,podszedl do kierownika motocykla i powiedzial"Co jest doktorku?" :icon_mrgreen:

"Pamięć i szacunek dla tych którzy odeszli nagle,pozostawiając nam jedynie wspomnienia.Dla wszystkich tych którzy pomogli mi w życiu a już nigdy im nie podziękuje.Dla tych którzy odeszli tragicznie,mając przed sobą całe życie...na zawsze w pamięci"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie lepiej. Jest na jurnejtubie filmik, jak koleś w zakręcie przywalił w sarnika i pojechał dalej dzięki temu, że nic nie kombinował i "jechał swoje". Sarniak w kawałkach latał ostro w powietrzu, więc prędkość była niemała.

Widziałem go :)

Takich filmików sporo jest i odnoszę wrażenie, że lepiej nie panikować - co ma być to będzie, ale źle będzie na pewno gdy nerwowo ściśniemy klamkę.

Wyhamować się i tak nie da (gdyby tak dziczyzna chciała wcześniej informować o zamiarze nagłego wtargnięcia na jezdnię ;) ).

Redukcja prędkości i związane z nią zmnijeszenie skutków uderzenia - niewielkie (zbyt mało czasu, zwalniać powinno się przy wjazdzie w strefę gdzie dziczyzny można się spodziewać).

Hamując (zwykle panicznie) w ostatniej chwili przed spotkaniem z 'górą myśliwskiego mięsa' mamy dość duże prawdopodobieństwo, że uderzenie wprowadzi dodatkowe, trudne do określenia siły, które w połączeniu z zaciśniętą klamką mogą doprowadzić np. do shimmy, albo w inny sposób utrudnią kontrolowanie toru jazdy (ważne zeby utrzymać się 'na czarnym' i po dobrej jego stronie, bo z przeciwka może przecież jechać np. TIR lub inna puszka/cokolwiek).

 

Być może moja teoria o niepodejmowaniu reakcji (poza usztywnieniem uchwytu kierownicy) w ostatniej chwili nie jest słuszna (chętnie wysłucham wszelkich 'za' i 'przeciw'), ale jednego jestem pewien i tego będę się trzymał:

przewidywanie - jadąc przez las bezwzględnie należy mieć na uwadze, że może wyskoczyć coś znienacka, więc 'na dzień dobry' należy zmniejszyć prędkość i być megaczujnym - oczy niech na siebie pracują patrząc nie tylko przed siebie, ale również kontrolując sytuację obok drogi.

 

Z sarną jest na YT też dorby filmik jak nagle wymyśliła żeby przeskoczyć motocyklistę, ale pałeru w racicach jej zabrakło i trajektoria lotu zbyt nisko wyszła. Tylko dzięki nachyleniu się, motonita wyszedł bez szwanku :) Wrażenia bezcenne i za nic nie musiał płacić kartą Matercard ;)

 

Edit: zanim naklepałem tego nienajkrótszego posta, to _SB_ zdążył wkleić link do filmu, o którym pisałem ;)

Edytowane przez Miras
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie lepiej. Jest na jurnejtubie filmik, jak koleś w zakręcie przywalił w sarnika i pojechał dalej dzięki temu, że nic nie kombinował i "jechał swoje". Sarniak w kawałkach latał ostro w powietrzu, więc prędkość była niemała.

 

Edit: znalazłem

i uderzenie na prostej:

 

Pojechał dalej, bo trafił w szyję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...