qurim Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 Elo! Jak w tytule. Czy bateria większ ao 1Ah zrobi jakąś róznicę na instalacji elektrycznej? Musze kupic nowe aku do Electry (obecne zamarzło w garażu) i widze tylko baterie 20Ah a zalecane jest 19Ah tylko że nie moge znaleźc w okolicy takiego aku. Chyba że z USA bym ciągnął to może by coś było ale gra warta świeczki. Czy większe aku nie zaszkodzi dla delikatnego alternatora czy modułu/relgera w silnikach EVO? W moto mam dużo różnych odbiorników prądu typu audio, obrysówki, spotlight`y, podświetlenia i inne lanserskie wynalazki. Czy aku nie bedzie wiecznie niedoładowane? Czy może alternator/moduł będą wtedy miały wieksze obciążenie? Z elektryki jestem zielony.... :banghead: pzdr. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
LORD VADER Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 Elo! Jak w tytule. Czy bateria większ ao 1Ah zrobi jakąś róznicę na instalacji elektrycznej? Musze kupic nowe aku do Electry (obecne zamarzło w garażu) i widze tylko baterie 20Ah a zalecane jest 19Ah tylko że nie moge znaleźc w okolicy takiego aku. Chyba że z USA bym ciągnął to może by coś było ale gra warta świeczki. Czy większe aku nie zaszkodzi dla delikatnego alternatora czy modułu/relgera w silnikach EVO? W moto mam dużo różnych odbiorników prądu typu audio, obrysówki, spotlight`y, podświetlenia i inne lanserskie wynalazki. Czy aku nie bedzie wiecznie niedoładowane? Czy może alternator/moduł będą wtedy miały wieksze obciążenie? Z elektryki jestem zielony.... :banghead: pzdr. Byleby wlazło na miejsce, patrzaj na wymiary a 1 Ah to zadna róznica , tym bardziej ze na + Cytuj Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 8 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2009 Jeżeli tylko masz miejsce to możesz tam zapakować 28Ah i nic się nie stanie. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jusza Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Nie jestem pewien, czy można stosować akumulator o dużo większej pojemności, niż ustalił producent. Czy alternator i układ elektroniczny będzie potrafił naładować go "do pełna"? Niedoładowany akumulator ulegnie uszkodzeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Alternator modelu Electra Glide jest taki sam w cywilnej wersji jak i policyjnej a tam są dwa akumulatory i wyrabia z ładowaniem. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 (edytowane) Musze kupic nowe aku do Electry (obecne zamarzło w garażu) i widze tylko baterie 20Ah a zalecane jest 19Ah tylko że nie moge znaleźc w okolicy takiego aku Nie twierdze ze kupisz takie aku w najblizszym warzywniaku, ale wpisz chocby na allegro "19Ah" ... PS. Sprawdz tylko jaki prad rozruchowy potrzebuje Twoje moto, a jaki oferuje producent danej baterii. PS. Widzialem jak pali silnik Screamin`Eagle u znajomego. Gdyby nie te odprezniczki oj to bylby duzy klopot (zreszta i na nich rozrusznik "zastanawia sie" czy obrocic czy nie :) ) Edytowane 9 Stycznia 2009 przez ural_zgora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba1100 Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Nie jestem może specem od elektryki motocyklowej, ale wiem, że NIEWIELKIE zwiększenie pojemności aku jest absolutnie niegroźne :buttrock: . Mówię tu o 10-15% bo na więcej to regulator napięcia może nie być przystosowany :eek: . Natomiast w Twoim przypadku różnica wynosi zaledwie 5% więc nie ma obawy, że alternator tego nie doładuje. A taśtać nowe aku aż ze stanów to raczej nieopłacalne, chyba, że jeszcze z innymi klamotami. Ale to potrwa... Tak że nawet się nie zastanawiaj tylko pakuj te 20Ah i szykuj sprzęta na wiosnę :crossy: . I nie zamrażaj go więcej :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 (edytowane) A tak z ciekawości zapytam: Wie ktoś jakiego rodzaju alternatory są w HD? Czy takie same badziewie z magnesem stałym jak w większości moto, czy może altek ze szczotkami jak w samochodzie?? Edytowane 9 Stycznia 2009 przez DEAD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 9 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Ok. Dzięki za info. Ulżyło mi. :biggrin: Na allegro szukałem ale nie chcę nic wysyłkowego, aku to delikatna sprawa i wole kupić w sklepie moto tylko że w Bydzi sa tylko "uniwersalne" sklepy/warsztaty i robią wielkie oczy na hasło HD. DEAD - nie wiem jaki to jest typ alternatora wg. fachowego nazewnictwa ale wyglada jak w innych moto - kilkanaście małych cewek w układzie "słoneczko' a na tym wiruje koło magnesowe. Altek jest schowany na lewym czopie wału pod napedem pierwotnym czyli jak sie sypnie to trzeba zjdąć całe sprzęgło, pokrywy i bajery różne. :banghead: Wygląda mniej więcej tak: http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ALTERNATOR-...sQ5fAccessories Pzdr. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piekarz Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 (edytowane) Czy bateria większ ao 1Ah zrobi jakąś róznicę na instalacji elektrycznej? Moim skromnym zdaniem robi...Alternator będzie niedoładowywał... Edytowane 9 Stycznia 2009 przez Piekarz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9jkt Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Witam Kurne chopy nie róbcie scen! zakładaj jak największą pojemność tak aby się tylko zmieścił bedziesz miał tylko same plusy a alternator doładuje nawet aku samochodowe i nie piszcie głupot jak nie wiecie naczym to polega! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek89 Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Tak masz racje kolego kupuj 20 Ah i napewno nic sie nie stanie. Pan Piotr wie co mowi. POZDRAWIAM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba1100 Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 Moim skromnym zdaniem robi...Alternator będzie niedoładowywał... Przecież to tylko 1Ah!!! Zamiast 19Ah będzie 20Ah czyli różnica 5,2%!!! I nikt mi nie wmówi, że będą braki w doładowaniu bo alternatory wraz z regulatorem napięcia ZAWSZE są projektowane i konstruowane z pewnym zapasem wynoszącym 10-20%. Alternator to nie prądnica czy iskrownik jak w dawnych motorkach. Dzisiaj są przystosowane do zaspokojenia większej ilości odbiorników prądu i 1Ah nie zrobi różnicy takiej krowie (bez obrazy :biggrin: ) jak HD elka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomek89 Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 no zgadza sie :smile: najwazniejsze zeby nie byl o mniejszej pojemnosci i zmiescil sie w twoim moto i mial odpowiednio bieguny rozmieszczone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 9 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Stycznia 2009 DEAD - nie wiem jaki to jest typ alternatora wg. fachowego nazewnictwa ale wyglada jak w innych moto - kilkanaście małych cewek w układzie "słoneczko' a na tym wiruje koło magnesowe. Altek jest schowany na lewym czopie wału pod napedem pierwotnym czyli jak sie sypnie to trzeba zjdąć całe sprzęgło, pokrywy i bajery różne. :banghead: Czyli typowa konstrukcja, z regulatorem "zwarciowym". Teoretycznie taki alternator powinien przetrwać wszystko. A paradoksalnie najcięższe warunki (najwięcej mocy się na nim wydziela) ma gdy wszystkie odbiorniki prądu w moto są wyłączone. Wtedy cała wyprodukowana przez alternator moc musi zostać wytracona na nim samy i odrobinę na regulatorze. Trudno sobie wyobrazić akumulator który by nie chciał współpracować z takim alternatorem. Przy doborze akumulatora zwróć raczej baczniejszą uwagę na "prąd rozruchowy". Bałbym się zakładać mniejszy akumulator bo w przypadku jego rozładowania się na dłuższym postoju i ponownego ładowania przy odpalonym motocyklu prąd ładowania mógłby mieć niezdrowo dużą wartość w stosunku do jego pojemności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.