Skocz do zawartości

Czy akumulator 1Ah większy niż zalecany robi róznicę?


qurim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Elo!

Jak w tytule. Czy bateria większ ao 1Ah zrobi jakąś róznicę na instalacji elektrycznej? Musze kupic nowe aku do Electry (obecne zamarzło w garażu) i widze tylko baterie 20Ah a zalecane jest 19Ah tylko że nie moge znaleźc w okolicy takiego aku. Chyba że z USA bym ciągnął to może by coś było ale gra warta świeczki. Czy większe aku nie zaszkodzi dla delikatnego alternatora czy modułu/relgera w silnikach EVO? W moto mam dużo różnych odbiorników prądu typu audio, obrysówki, spotlight`y, podświetlenia i inne lanserskie wynalazki. Czy aku nie bedzie wiecznie niedoładowane? Czy może alternator/moduł będą wtedy miały wieksze obciążenie?

 

Z elektryki jestem zielony.... :banghead:

 

pzdr.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elo!

Jak w tytule. Czy bateria większ ao 1Ah zrobi jakąś róznicę na instalacji elektrycznej? Musze kupic nowe aku do Electry (obecne zamarzło w garażu) i widze tylko baterie 20Ah a zalecane jest 19Ah tylko że nie moge znaleźc w okolicy takiego aku. Chyba że z USA bym ciągnął to może by coś było ale gra warta świeczki. Czy większe aku nie zaszkodzi dla delikatnego alternatora czy modułu/relgera w silnikach EVO? W moto mam dużo różnych odbiorników prądu typu audio, obrysówki, spotlight`y, podświetlenia i inne lanserskie wynalazki. Czy aku nie bedzie wiecznie niedoładowane? Czy może alternator/moduł będą wtedy miały wieksze obciążenie?

 

Z elektryki jestem zielony.... :banghead:

 

pzdr.

Byleby wlazło na miejsce, patrzaj na wymiary a 1 Ah to zadna róznica , tym bardziej ze na +

Kochany pamiętniczku , właśnie spadł śnieg . I dlatego postanowiłem sobie kupić nowy motocykl :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien, czy można stosować akumulator o dużo większej pojemności, niż ustalił producent. Czy alternator i układ elektroniczny będzie potrafił naładować go "do pełna"? Niedoładowany akumulator ulegnie uszkodzeniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze kupic nowe aku do Electry (obecne zamarzło w garażu) i widze tylko baterie 20Ah a zalecane jest 19Ah tylko że nie moge znaleźc w okolicy takiego aku

 

Nie twierdze ze kupisz takie aku w najblizszym warzywniaku, ale wpisz chocby na allegro "19Ah" ...

 

PS. Sprawdz tylko jaki prad rozruchowy potrzebuje Twoje moto, a jaki oferuje producent danej baterii.

PS. Widzialem jak pali silnik Screamin`Eagle u znajomego. Gdyby nie te odprezniczki oj to bylby duzy klopot (zreszta i na nich rozrusznik "zastanawia sie" czy obrocic czy nie :) )

Edytowane przez ural_zgora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem może specem od elektryki motocyklowej, ale wiem, że NIEWIELKIE zwiększenie pojemności aku jest absolutnie niegroźne :buttrock: . Mówię tu o 10-15% bo na więcej to regulator napięcia może nie być przystosowany :eek: . Natomiast w Twoim przypadku różnica wynosi zaledwie 5% więc nie ma obawy, że alternator tego nie doładuje. A taśtać nowe aku aż ze stanów to raczej nieopłacalne, chyba, że jeszcze z innymi klamotami. Ale to potrwa... Tak że nawet się nie zastanawiaj tylko pakuj te 20Ah i szykuj sprzęta na wiosnę :crossy: . I nie zamrażaj go więcej :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki za info. Ulżyło mi. :biggrin: Na allegro szukałem ale nie chcę nic wysyłkowego, aku to delikatna sprawa i wole kupić w sklepie moto tylko że w Bydzi sa tylko "uniwersalne" sklepy/warsztaty i robią wielkie oczy na hasło HD.

 

DEAD - nie wiem jaki to jest typ alternatora wg. fachowego nazewnictwa ale wyglada jak w innych moto - kilkanaście małych cewek w układzie "słoneczko' a na tym wiruje koło magnesowe. Altek jest schowany na lewym czopie wału pod napedem pierwotnym czyli jak sie sypnie to trzeba zjdąć całe sprzęgło, pokrywy i bajery różne. :banghead:

 

Wygląda mniej więcej tak:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ALTERNATOR-...sQ5fAccessories

 

Pzdr.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Kurne chopy nie róbcie scen! zakładaj jak największą pojemność tak aby się tylko zmieścił bedziesz miał tylko same plusy a alternator doładuje nawet aku samochodowe i nie piszcie głupot jak nie wiecie naczym to polega!

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem robi...Alternator będzie niedoładowywał...

Przecież to tylko 1Ah!!! Zamiast 19Ah będzie 20Ah czyli różnica 5,2%!!! I nikt mi nie wmówi, że będą braki w doładowaniu bo alternatory wraz z regulatorem napięcia ZAWSZE są projektowane i konstruowane z pewnym zapasem wynoszącym 10-20%. Alternator to nie prądnica czy iskrownik jak w dawnych motorkach. Dzisiaj są przystosowane do zaspokojenia większej ilości odbiorników prądu i 1Ah nie zrobi różnicy takiej krowie (bez obrazy :biggrin: ) jak HD elka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DEAD - nie wiem jaki to jest typ alternatora wg. fachowego nazewnictwa ale wyglada jak w innych moto - kilkanaście małych cewek w układzie "słoneczko' a na tym wiruje koło magnesowe. Altek jest schowany na lewym czopie wału pod napedem pierwotnym czyli jak sie sypnie to trzeba zjdąć całe sprzęgło, pokrywy i bajery różne. :banghead:

Czyli typowa konstrukcja, z regulatorem "zwarciowym". Teoretycznie taki alternator powinien przetrwać wszystko. A paradoksalnie najcięższe warunki (najwięcej mocy się na nim wydziela) ma gdy wszystkie odbiorniki prądu w moto są wyłączone. Wtedy cała wyprodukowana przez alternator moc musi zostać wytracona na nim samy i odrobinę na regulatorze. Trudno sobie wyobrazić akumulator który by nie chciał współpracować z takim alternatorem. Przy doborze akumulatora zwróć raczej baczniejszą uwagę na "prąd rozruchowy". Bałbym się zakładać mniejszy akumulator bo w przypadku jego rozładowania się na dłuższym postoju i ponownego ładowania przy odpalonym motocyklu prąd ładowania mógłby mieć niezdrowo dużą wartość w stosunku do jego pojemności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...