Skocz do zawartości

Użytkownicy NTV wyraźcie swoje opinie :)


Rekomendowane odpowiedzi

 

Mysle ze TDM jednak lepij ciagnie z dolu niz XJ 900?

Pzdr.

 

 

TDM (od 1996r) ma silnik z wykorbieniami przestawionym o 270 stopni, więc charakterystyką odpowiada silnikom V 90.

Sprawa wygląda tak, że ten silnik poprostu musi mieć przynajmniej 2,5 tys. obrotów, bo niżej na 5 czy na 4 biegu szarpie łańcuchem, jak to Twin.

Natomiast powyżej tych obrotów zaczyna się robić ciekawie i prawdopodobnie ciągnie lepiej niż XJ 900 :)

 

Pisząc, że lepiej ciągnie od dołu miałem na myśli przyspieszanie od wolnych obrotów. Na przykład Diversioną pewnie zejdziesz do 40 km/h na 5 biegu i po odkręceniu gazu moto ruszy bez zająknięcia.

 

W TDM żeby zapiąć 5 bieg pasuje mieć przynajmniej 90 km/h :crossy:

 

Mnie się taka charakterystyka bardzo podoba, zawsze lubiłem silniki V.

 

Jest jeszcze jedna przewaga TDM nad XJ- dźwięk :D :icon_mrgreen:

Właśnie odkładam kasę na głośniejsze wydechy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako ze planuje zmienic maszyne i mam na oku devilke właczam sie do tematu.

Jak jest z tymi kuferkami, bo slyszalem ze były przypadki ze zatrzaski nie wytrzymywaly i roztwieraly sie w locie. Czy sa jakies sposoby zeby zwiekszyc ich pojemnosc ??

Ciekawi mnie rowniez cena.

Spotkalem sie na allegro ze sprzet z 1999 roku kosztuje niecale 10 tys zl czy to jest cena po jakiej chodza te roczniki czy moze ktos ma łataną i klejona maszyne - malo devilek na naszym rynku wiec porwnania nie mam

 

Allegro - deauville

 

Czy sa jakies szczegoly na ktore trzeba zwrocic uwage przy kupnie ??

 

TDMka tez mi chodzi po glowie.

Myslalem nad XJ 900, ale masa 270 kg w porownaniu do 190 kg ( chyba ??) TDMki mnie przeraza, mam tylko 180 wzrostu, a XJ ponoc lubi sie walic przy manewrowaniu na parkingu...

 

Co do TDM to trudnosc dostepu do m.in. swiec czy kontrolki miarki oleju.

 

Plusem dla mnie na rzecz TDM jest niska masa i przywoita moc.

Edytowane przez aftys6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jest z tymi kuferkami, bo slyszalem ze były przypadki ze zatrzaski nie wytrzymywaly i roztwieraly sie w locie. Czy sa jakies sposoby zeby zwiekszyc ich pojemnosc ??

 

nie słyszałem o przypadku otwarcia

sposobem na zwiększenie pojemności jest wymiana pokryw. niestety są tylko oryginalne hondy i jak łatwo się domyślić cena jest raczej z gatunku zaporowych. efekt też raczej nieadekwatny do wydanej kasy - po zmianie dochodzi raptem kilka litrów. dobra wiadomość jest taka, że kupowane od helmutów czasami mają już wymienione ww pokrywy

 

Ciekawi mnie rowniez cena.

Spotkalem sie na allegro ze sprzet z 1999 roku kosztuje niecale 10 tys zl czy to jest cena po jakiej chodza te roczniki czy moze ktos ma łataną i klejona maszyne - malo devilek na naszym rynku wiec porwnania nie mam

 

ten sam link pojawił się w tym wątku przynajmniej raz. czytaj uważnie

a cena tego egzemplarza jest - jak dla mnie - z kategorii podejrzanie niskich. z resztą przeglądnij sobie resztę oferty allegro: zauważysz, że devilki cenione są raczej 12-14kzeta niż 10. a i to nie gwarantuje, że nie kupi się miny

 

Myslalem nad XJ 900, ale masa 270 kg w porownaniu do 190 kg ( chyba ??) TDMki mnie przeraza, mam tylko 180 wzrostu, a XJ ponoc lubi sie walic przy manewrowaniu na parkingu...

 

240 do 200 suchej masy. za bikez.com; czyli jak już cię takie rzeczy interesują, to sprawdzaj sobie dokładne wartości

bo ja wiem, czy przerażać... duży bandit ma 220kg suchej masy, a jakoś nie słyszałem, żeby ktoś płakał z tego powodu. mały 208 czyli wcale niewiele mniej, a zdarza się, że nawet początkującym, którzy nie mają żadnego doświadczenia, poleca się właśnie tą maszynę

bez przesady, utrzymać motocykl już raczej umiesz, żeby się "sam" nie przewrócił :icon_rolleyes:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda rybka swój ogonek...

 

Hmm, chcesz moto wytrzymałe, do miasta i do okazyjnej turystyki, nie do szaleństw, niezniszczalne - chyba wszystko? Aha, no i kardan....

Jakbys sobie odpuścił kardan, to może CB 750? tylko dołozyc szybkę z przodu i jest git. A sztukę za 2k euro spokojnie znajdziesz w dobrym stanie, najlepiej w helmutowie.

Taki przykład:

 

http://www.mobile.de/SIDmbddRm.glHoJsNgj2y...11111266354139&

 

I hydrauliczna ergulacja zaworów, i części skolko ugodno.....

 

Tak tylko sobie myślę.....

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako ze planuje zmienic maszyne i mam na oku devilke właczam sie do tematu.

Jak jest z tymi kuferkami, bo slyszalem ze były przypadki ze zatrzaski nie wytrzymywaly i roztwieraly sie w locie. Czy sa jakies sposoby zeby zwiekszyc ich pojemnosc ??

Ciekawi mnie rowniez cena.

Spotkalem sie na allegro ze sprzet z 1999 roku kosztuje niecale 10 tys zl czy to jest cena po jakiej chodza te roczniki czy moze ktos ma łataną i klejona maszyne - malo devilek na naszym rynku wiec porwnania nie mam

 

 

 

 

Czy sa jakies szczegoly na ktore trzeba zwrocic uwage przy kupnie ??

 

W moim egzemplarzu nie zdarzyło się nigdy aby kufry się otworzyły. Właściwie mają blokadę tak, że nie otworzą się gdy są niedomknięte, a poza tym nie da się ich zamknąć gdy rygle nie są do końca ustawione w zamkniętej pozycji tzn. nie można wyjąć kluczyka z zamka. Co prawda poprzedni właściciel wyjął linkę z zamka kufrów aby nie trzeba było wyjmować kluczyka ze stacyjki aby można je było otworzyć. Ja to naprawiłem i jest bezpieczniej.

Szczerze to nie polecam większych kufrów na codzień. Deauville robi się przez to znacznie szersza co utrudnia jazdę w korku.

Faktem jest, że jest na niej kupę plastiku. Większa wywrotka może doprowadzić do połamania owiewek. Ja swoją kupowałem na przełomie roku. Oglądałem kilka sztuk. Od poklejonych i to nawet niedokładnie, pomalowanych na kolor, który honda nie przewidywała, do całkiem przyzwoitych z książką serwisową, znaną historią itp. Cena oscylowała wokół podanej kwoty. I mniej więcej za tyle kupiłem sztukę z 2000r.

Oczywiście nie wiedziałem do końca czy nie jest połatana. Teraz już wiem, że nie (przynajmniej data produkcji części plastikowych się zgadza i kolor nie odbiega od oryginału).

 

Jednym słowem szukajcie a znajdziecie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu juz jest naprawde za smieszne pieniadze, z samej ciekawosci bym oblukal, ale jest ...na koncu swiata.

http://moto.allegro.pl/item222000402_honda..._1100_1200.html

Moze ktos jest z okolicy i zobaczy?

Ten wyglada ciekawie i ma juz glebokie kufry. No ale cena tez jest fajna.

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M476379

Pzdr.

Edytowane przez Zbig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu juz jest naprawde za smieszne pieniadze, z samej ciekawosci bym oblukal, ale jest ...na koncu swiata.

http://moto.allegro.pl/item222000402_honda..._1100_1200.html

Moze ktos jest z okolicy i zobaczy?

Ten wyglada ciekawie i ma juz glebokie kufry. No ale cena tez jest fajna.

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M476379

Pzdr.

 

Sprawdź lepiej czy Honda wypuszczała Deauvilla koloru, który oferuje sprzedawca. Oglądałem takiego kilka miesięcy temu (aktualnie także jest w ogłoszeniach) i był koszmarnie pomalowany. Z mocowań widniał poprzedni lakier. Nawet nie chciałem się przejechać choć aby go obejrzeć przejechałem ok 300km.

Atrakcyjny był jedynie opis...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

240 do 200 suchej masy. za bikez.com; czyli jak już cię takie rzeczy interesują, to sprawdzaj sobie dokładne wartości

bo ja wiem, czy przerażać... duży bandit ma 220kg suchej masy, a jakoś nie słyszałem, żeby ktoś płakał z tego powodu. mały 208 czyli wcale niewiele mniej, a zdarza się, że nawet początkującym, którzy nie mają żadnego doświadczenia, poleca się właśnie tą maszynę

bez przesady, utrzymać motocykl już raczej umiesz, żeby się "sam" nie przewrócił :icon_mrgreen:

jsz

czy piszemy o tej samej XJ 900 diversion ??

mam katalog ŚM z motocyklami uzywanymi i jak byk pisze " masa własna - 272 kilo", z tego sie orientuje to jest masa suchego pojazdu, bez benzyny itd, wiec rownajac ja do niecalych 230 kg TDMkia to roznica jest znaczna.

A od bylego wlasciciela XJtki slyszalem ze mial kilka przypadkow lodowania na gmolach przy probie zawracania na krzywym terenie. Moze to jest spowodowane ze do wysokich kierowcow nie nalezy,do swierzakow tez nie nalezy.

Ale to kwestia budowy i sily kierowcy.

Ja bym chyba sie raczej nie zdecydowal z racji mojego wzrostu 180 cm i mikrej postury ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem w manualu i masa XJ900S z płynami to 265kg, czyli Jeszua dobrze podał masę na sucho ok240kg. Nie wiem skąd 272kg w ŚM.

W każdym bądź razie Xjota prowadzi się dobrze i nie odczuwa się tej masy. Na parkingu trzeba uważać jak z każdym większym moto ale nic nadzwyczajnego. Przy 180cm spokojnie dasz radę.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

TDM-y różnie palą olej ;) Młodemu (Zbyhowi) niestety bierze i to sporo, odczułem to własnym nosem zaraz po kupnie motocykla. Moja bierze mniej - szacuję, że do 500 ml na 1000 km. Z tym, że dużo zależy od stylu jazdy.

 

Na jesieni zeszłego roku dokładnie stałem przed wyborem XJ900 czy TDM850. No i TDM-a wygrała.

 

TDM na +

- bardzo żwawy silnik - bardziej zrywny od XJ900. Turystyczne rzędowe czwórki zwykle płynnie (ospale) oddają moc, TDM żywiołowo reaguje na dodanie gazu

- wygodna pozycja

- 100 razy lepsze zawieszenie od XJ900 - a przód to już w ogóle cudowny w porównaniu do XJ

- lepsze hamulce

- lżejsza (chociaż też ciężka)

- dużo bardziej ekonomiczna - młodemu potrafi zejść poniżej 5 przy jeździe na trasie z prędkością 140 kmh

- bardzo przyjemna w zakrętach

- idealna na polskie dziury - całkiem obojętna na koleiny

- chłodzenie cieczą + wiatrak

 

TDM na -

- mega chu...de światła :)

- branie oleju

- skomplikowana w serwisowaniu

- dość kontrowersyjny wygląd ;)

 

XJ na +

- wyższy v max

- większa moc

- kardan

- lepsze światła

- prosta w serwisowaniu

- silnik mający opinię niezniszczalnego

 

XJ na -

- waga

- za słabe przednie zawieszenie

- spalanie

- gorsze hamulce z powodu masy

- buja się w zakrętach

- mało sztywna rama

 

pozdr

LYsY

 

EDIT: http://www.motorbikes.be/en/compare/250/251/

Edytowane przez LYsY
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam tracic wiare ze mozna kupic moto w przyzwoitym stanie i nie krecone.

Jestem po kilku wycieczkach i ogledzinach, sytuacja wyglada tak, jesli sprzedawca mowi ze byla tylko wywrotka na parkingu to czytaj to jako przednie kolo urwalo chlodnice. Jesli kilka rys to znaczy ze plastiki spawane lutownica i calosc do malowania, ale najlepszy jest przebieg. Czy ja naprawde wygladam jakos dziwnie, sprawiam wrazenie dziecka specjalnej troski? No bo jak wytlumaczyc to ze kazde 10- letnie moto ma nakrecone 15 tys a 15-letnie 30tys? Motocykl duzy turystyczny i 1500km- roczny przebieg? A jesli poprosze o nr do sprawdzenia to cisza kontakt sie urywa? Chyba faktycznie dam sobie w tym sezonie spokoj i zaczne szukac w germani po wakacjach? Tam przynajmniej (jak kupujesz od wlasciciela) to jak pisze bezwypadkowy to taki jest, a w przebieg z rocznika 2000 na poziomie 40 tys jakos jestem w stanie uwierzyc. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynam tracic wiare ze mozna kupic moto w przyzwoitym stanie i nie krecone.

 

Są miejsca gdzie można tą wiarę umocnić. Ja takie mam, nawet wczoraj tam byłem.I widziałem:

http://motonita.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M502075

 

Trochę daleko od Ciebie ale firma pewna. :icon_evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zbig może warto po tą XJ 900 z linku się wybrać? Jeśli Hun mówi, że sprzęt OK.

Na zdjęciach wygląda ładnie. Lepiej raz dalej się wybrać z pozytywnym skutkiem, niż wiele razy bliżej z marnym efektem :icon_evil:

 

Pozdrawiam

Januszm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...