Batman Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Dzisiaj byłem oglądać XJtkę z 99roku. Wszystko fajnie tylko zdziwiłem się, że przednie zawieszenie jest bardzo miękkie. Później dowiedziałem się, że tak mają wszystkie XJ. Prawda to czy nie? Cz wlanie gęstszego oleju faktycznie poprawi stan rzeczy czy tylko jakieś drobne zmiany będą? Jestem trochę cięższym jeźdźcem i wolałbym aby podczas gwałtownego hamowania przednie zawieszenie raczej nie dobijało... Cytuj http://www.moto-batman.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Niedawno był już podobny temat. Powodem nie jest olej tylko miękkie sprężyny i w tym motocyklu wypada zastosować sprężyny twarde które kupisz jako zamienniki do tego modelu. Są wykonane z grubszego drutu i wiele dłuższe niż oryginalne. Dopiero potem można pomyśleć o wymianie oleju w amortyzatorach jeżeli uznasz że zbyt szybko reagują na nierówności jezdni. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leon84 Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 (edytowane) Piotr ja zmieniłem olej w mojej XJ z 10W na 20W i poprawa była odczuwalna. Poprzedni olej (10W) nie był zmęczony życiem bo miał raptem pół sezonu. Po zalaniu nowego 20W zawieszenie przyjemnoie się utwardziło , nierówności wybierała płynniej i oglnie prowadziłą się pewniej. Nie wiem jakie spręzyny ma XJ 99 . W mojej 51J były progresywne. Inna sprawa,że Diva ma raczej kanapowe zawieszenie ( komfortowe) Edytowane 3 Grudnia 2008 przez Leon84 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 mniej więcej ;) xj ma miękkie zawieszenie i tyle, chociaż trudno powiedzieć na ile to sprawdzane przez Ciebie było "za" miękkie fakt, twardszy olej jest typowym sposobem radzenia sobie z problemem i nieco pomaga, chociaż z pewnością nowe sprężyny są lepsze. tyle, że znacznie droższe... jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Czasami na życzenie klienta a czasami po mojej sugestii zalewam olej BellRay 30W( to chyba jedyny producent tak gęstego oleju) ale takie działanie jest półśrodkiem który czasami powoduje problemy z przyczepnością motocykla na tzw. pralce. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 3 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Jako jeździec Jawy wręcz odczułem lekki szok :icon_razz: Ale nie zmienia to faktu, że jadąc maiłem moto pochylone do przodu i cały ciężar opierał mi się na rękach (nie wiem, może faktycznie na XJ jest taka pozycja...). Podczas próby hamowania wystraszyłem się, że zaraz dobije mi zawieszenie. Co się zdaży na pewno przy mocniejszym hamowaniu bo miałem mały zakres skoku podczas zwykłej jazdy. Może faktycznie - jeśli ją kupię to wleję olej 30W Cytuj http://www.moto-batman.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Z tego co piszesz wynika wyraznie ze w tym egzemplarzu sprezyny powiedzialy do widzenia i trzeba je wymienic. Mozna na progresywne, bo to najlepsza opcja, mozna po prostu na fabrycznie nowe. Poza tym prosze cie o zmniejszenie podpisu w twoich postach - chodzi mi o ogloszenie o checi zakupu obu motocykli. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 3 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Motocykl przejechał 22 tyś km (oryginalny przebieg) i sprężyny już do wymiany? Muszę znaleźć gdzieś i usiąść na innego XJ i to sprawdzić - bo ten o którym mówię to jedyny na jakim siedziałem i jakim jechałem. Cytuj http://www.moto-batman.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Motocykl przejechał 22 tyś km (oryginalny przebieg) i sprężyny już do wymiany? cóż, zużycie sprężyn zawieszenia może być jednym ze wskazań do utraty wiary w ten przebieg... nie twierdzę, że jest kręcony - ale wobec takiej sytuacji trzeba to wziąć pod uwagę jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek78 Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 A patrzyłeś na lagi ? może uszczelniacze się wysypały i w lagach nie ma oleju :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JackRM Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 Motocykl przejechał 22 tyś km (oryginalny przebieg) i sprężyny już do wymiany? Jak moja XJ'ta miala 37000km to zawieszenie jeszcze chodzilo w miare normalnie i nie dobijalo ani sie nie tluklo biorac pod uwage fakt ze ostatnie 24000km zrobilem jezdzac codziennie we dwoch (110kg+80kg) do pracy. Szczerze watpie w te 22000km :icon_mrgreen: Jestem trochę cięższym jeźdźcem i wolałbym aby podczas gwałtownego hamowania przednie zawieszenie raczej nie dobijało... No widzisz ja mam 110kg i zapomnij o dobijaniu przy hamowaniu!! A XJ'ta byla '94 z 37000km. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
G3d Opublikowano 3 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2008 (edytowane) Jako jeździec Jawy wręcz odczułem lekki szok :icon_razz: Ale nie zmienia to faktu, że jadąc maiłem moto pochylone do przodu i cały ciężar opierał mi się na rękach (nie wiem, może faktycznie na XJ jest taka pozycja...). Podczas próby hamowania wystraszyłem się, że zaraz dobije mi zawieszenie. Co się zdaży na pewno przy mocniejszym hamowaniu bo miałem mały zakres skoku podczas zwykłej jazdy. Może faktycznie - jeśli ją kupię to wleję olej 30W Bardzo podejzane. Ja mam ponad 50 000 na liczniku i w dodatku pewnie byl krecony i nie ma opcji dobijajacgo zawieszenia, chyba ze hamowanie + mega dziura [co jest bledem technicznym :P]. Na XJ pozycja jest taka, ze ani gram twojej masy nie opiera sie na kierownicy [poza rekami oczywiscie]. Jakas kicha musi byc z tym zawieszeniem. Chyba, ze wazysz jakies 250KG, bo ja jezdze z reguly z plecakiem, wiec masa pwnie kolo 140KG i zadne z opisanych przez ciebie zjawisk nie wystapilo. Co nie zmienia faktu ze przod Jotki jest zajebiscie miekki i paskudny :P Edytowane 3 Grudnia 2008 przez G3d Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Batman Opublikowano 4 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 Co nie zmienia faktu ze przod Jotki jest zajebiscie miekki i paskudny :P Może się źle wyraziłem. Zawieszenie ani razu mi nie dobiło - to tylko takie moje sugestywne wrażenie (że może dobić) spowodowane miękkością zwieszenia. Może regulacja z tyłu była tak ustawiona, że tył był maksymalnie twardy. W piątek jadę jeszcze raz się do niej przyłożyć... Cytuj http://www.moto-batman.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 4 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2008 Ale kombinujecie. Nie wlewaj oleju 30W bo zrobisz taczkę z motocykla. 20 W będzie wystarczający. Poza tym, jak bardzo chcesz, możesz zwiększyc napięcie wstepne sprężyn, dając niewielki dystans na sprężynę. Ja dorabiałem takie z aluminium, 1 cm powinno wystarczyć. Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ANDY Opublikowano 7 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 7 Grudnia 2008 Zawsze ktos probuje poprawic fabryke. Pytanie po co ? Motocykl przewidziano do ciezaru 2 osob czyli jakies 150 kg. Wiec jesli bys wazyl tyle to nie powinno byc problemow. Prawdopodobnie problem tkwi w zuzyciu amortyzatorow. Trzeba po prostu dac zarobic fachowcowi. Moze wystarczy przyjzec sie dokladnie oponie potrafi wiele powiedziec. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.