Skocz do zawartości

Przednie zawieszenie w XJ 600


Batman
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj byłem oglądać XJtkę z 99roku. Wszystko fajnie tylko zdziwiłem się, że przednie zawieszenie jest bardzo miękkie. Później dowiedziałem się, że tak mają wszystkie XJ. Prawda to czy nie? Cz wlanie gęstszego oleju faktycznie poprawi stan rzeczy czy tylko jakieś drobne zmiany będą? Jestem trochę cięższym jeźdźcem i wolałbym aby podczas gwałtownego hamowania przednie zawieszenie raczej nie dobijało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno był już podobny temat.

Powodem nie jest olej tylko miękkie sprężyny i w tym motocyklu wypada zastosować sprężyny twarde które kupisz jako zamienniki do tego modelu. Są wykonane z grubszego drutu i wiele dłuższe niż oryginalne.

Dopiero potem można pomyśleć o wymianie oleju w amortyzatorach jeżeli uznasz że zbyt szybko reagują na nierówności jezdni.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr ja zmieniłem olej w mojej XJ z 10W na 20W i poprawa była odczuwalna.

 

Poprzedni olej (10W) nie był zmęczony życiem bo miał raptem pół sezonu.

 

Po zalaniu nowego 20W zawieszenie przyjemnoie się utwardziło , nierówności wybierała płynniej i oglnie prowadziłą się pewniej.

Nie wiem jakie spręzyny ma XJ 99 . W mojej 51J były progresywne.

Inna sprawa,że Diva ma raczej kanapowe zawieszenie ( komfortowe)

Edytowane przez Leon84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mniej więcej ;) xj ma miękkie zawieszenie i tyle, chociaż trudno powiedzieć na ile to sprawdzane przez Ciebie było "za" miękkie

fakt, twardszy olej jest typowym sposobem radzenia sobie z problemem i nieco pomaga, chociaż z pewnością nowe sprężyny są lepsze. tyle, że znacznie droższe...

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami na życzenie klienta a czasami po mojej sugestii zalewam olej BellRay 30W( to chyba jedyny producent tak gęstego oleju) ale takie działanie jest półśrodkiem który czasami powoduje problemy z przyczepnością motocykla na tzw. pralce.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako jeździec Jawy wręcz odczułem lekki szok :icon_razz: Ale nie zmienia to faktu, że jadąc maiłem moto pochylone do przodu i cały ciężar opierał mi się na rękach (nie wiem, może faktycznie na XJ jest taka pozycja...). Podczas próby hamowania wystraszyłem się, że zaraz dobije mi zawieszenie. Co się zdaży na pewno przy mocniejszym hamowaniu bo miałem mały zakres skoku podczas zwykłej jazdy. Może faktycznie - jeśli ją kupię to wleję olej 30W

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz wynika wyraznie ze w tym egzemplarzu sprezyny powiedzialy do widzenia i trzeba je wymienic.

Mozna na progresywne, bo to najlepsza opcja, mozna po prostu na fabrycznie nowe.

Poza tym prosze cie o zmniejszenie podpisu w twoich postach - chodzi mi o ogloszenie o checi zakupu obu motocykli.

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl przejechał 22 tyś km (oryginalny przebieg) i sprężyny już do wymiany? Muszę znaleźć gdzieś i usiąść na innego XJ i to sprawdzić - bo ten o którym mówię to jedyny na jakim siedziałem i jakim jechałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl przejechał 22 tyś km (oryginalny przebieg) i sprężyny już do wymiany?

 

cóż, zużycie sprężyn zawieszenia może być jednym ze wskazań do utraty wiary w ten przebieg... nie twierdzę, że jest kręcony - ale wobec takiej sytuacji trzeba to wziąć pod uwagę

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl przejechał 22 tyś km (oryginalny przebieg) i sprężyny już do wymiany?

 

Jak moja XJ'ta miala 37000km to zawieszenie jeszcze chodzilo w miare normalnie i nie dobijalo ani sie nie tluklo biorac pod uwage fakt ze ostatnie 24000km zrobilem jezdzac codziennie we dwoch (110kg+80kg) do pracy.

Szczerze watpie w te 22000km :icon_mrgreen:

 

Jestem trochę cięższym jeźdźcem i wolałbym aby podczas gwałtownego hamowania przednie zawieszenie raczej nie dobijało...

No widzisz ja mam 110kg i zapomnij o dobijaniu przy hamowaniu!! A XJ'ta byla '94 z 37000km.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako jeździec Jawy wręcz odczułem lekki szok :icon_razz: Ale nie zmienia to faktu, że jadąc maiłem moto pochylone do przodu i cały ciężar opierał mi się na rękach (nie wiem, może faktycznie na XJ jest taka pozycja...). Podczas próby hamowania wystraszyłem się, że zaraz dobije mi zawieszenie. Co się zdaży na pewno przy mocniejszym hamowaniu bo miałem mały zakres skoku podczas zwykłej jazdy. Może faktycznie - jeśli ją kupię to wleję olej 30W

 

Bardzo podejzane.

Ja mam ponad 50 000 na liczniku i w dodatku pewnie byl krecony i nie ma opcji dobijajacgo zawieszenia, chyba ze hamowanie + mega dziura [co jest bledem technicznym :P].

Na XJ pozycja jest taka, ze ani gram twojej masy nie opiera sie na kierownicy [poza rekami oczywiscie].

Jakas kicha musi byc z tym zawieszeniem.

Chyba, ze wazysz jakies 250KG, bo ja jezdze z reguly z plecakiem, wiec masa pwnie kolo 140KG i zadne z opisanych przez ciebie zjawisk nie wystapilo.

 

Co nie zmienia faktu ze przod Jotki jest zajebiscie miekki i paskudny :P

Edytowane przez G3d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co nie zmienia faktu ze przod Jotki jest zajebiscie miekki i paskudny :P

Może się źle wyraziłem. Zawieszenie ani razu mi nie dobiło - to tylko takie moje sugestywne wrażenie (że może dobić) spowodowane miękkością zwieszenia. Może regulacja z tyłu była tak ustawiona, że tył był maksymalnie twardy. W piątek jadę jeszcze raz się do niej przyłożyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kombinujecie. Nie wlewaj oleju 30W bo zrobisz taczkę z motocykla. 20 W będzie wystarczający. Poza tym, jak bardzo chcesz, możesz zwiększyc napięcie wstepne sprężyn, dając niewielki dystans na sprężynę. Ja dorabiałem takie z aluminium, 1 cm powinno wystarczyć.

 

Pawel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze ktos probuje poprawic fabryke. Pytanie po co ? Motocykl przewidziano do ciezaru 2 osob czyli jakies 150 kg. Wiec jesli bys wazyl tyle to nie powinno byc problemow. Prawdopodobnie problem tkwi w zuzyciu amortyzatorow. Trzeba po prostu dac zarobic fachowcowi. Moze wystarczy przyjzec sie dokladnie oponie potrafi wiele powiedziec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...