sq9jkt Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 (edytowane) No witam BOA :) widze że temat drążysz dalej niewiem czemu niechcesz sprubować ?? Na motulu oczywiście nie zatrzesz silnika bo jest to olej ale w moto są 3 elemęty które muszą ze sobą współpracować a są to; Silnik ( jako układ napędowy nie jako całość) Sprzęgło Skrzynia biegów i teraz musisz mieć olej który spełnia te trzy wymogi a na dzień dzisiejszy najlepiej zachowuje sie castrol i nie pisze tego dlatego że np. nazwa mi się podoba tylko pisze to z doświadczenia na motulu nie uzyskasz tak miłej i miękej pracy skrzyni jak na castrolu tak samo jest ze sprzęgłem dużo lepiej i mięko pracuje a co do samego silnika to praca jest cichsza i silnik jest bardziej dynamiczny Ja wiem że wielu z wasz jesy przekananych do swoich olei i niedadzą sobie przetłumaczyć ,poza tym to bedzie dłuuuugi temat ale najprościej jest poprostu sprawdzić samemu a tak jak kolega jeden już pisał że w tej chwili płacisz za motul który jest średniej jakości + rekalme pozatym castrol ma już swoją renome i jest tańszy i wiele lepszy jest gdzieś artykół na ten temat gdzie wypowiada sie gość który jest specem od olei i testuje je , jak znajde to wkleje link tym czasem pozdro , wiem że czekałeś na mnie :) może kiedyś browca se czaśniemy :) Edytowane 17 Listopada 2008 przez sq9jkt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 popatrzylem na jakim oto jezdzisz ...przy tym niewysilonym silniczku to zaden nie zaszkodzi!!! martwic mozna sie w husabergu lub R1 na torze!!! przy spokojnej hondzie lejesz i nie wnikasz!!! popatrzylem na jakim oto jezdzisz ...przy tym niewysilonym silniczku to zaden nie zaszkodzi!!! martwic mozna sie w husabergu lub R1 na torze!!! przy spokojnej hondzie lejesz i nie wnikasz!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ziuT Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Dla mnie jest to jeden z najlepszych olejöw, gdyz wczesniej na innych moto pröbowalem inne tansze i drozsze , wiec cös juz wiem. no ale co wiesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krokodyl Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 popatrzylem na jakim oto jezdzisz ...przy tym niewysilonym silniczku to zaden nie zaszkodzi!!! martwic mozna sie w husabergu lub R1 na torze!!! przy spokojnej hondzie lejesz i nie wnikasz!!! popatrzylem na jakim oto jezdzisz ...przy tym niewysilonym silniczku to zaden nie zaszkodzi!!! martwic mozna sie w husabergu lub R1 na torze!!! przy spokojnej hondzie lejesz i nie wnikasz!!! i jest sprawa jeszcze produkcji giganty typu Shell ,Castrol ...Texaco mają gigantyczne rafinerie olbrzymi przemial produktami co za tym idzie doswiadczenie i maly kogucik typu Motul czy inny.... jest odbiorcą gotowego prduktu lub półproduktu co najwyzej uszlachetnia go we wlasnym zakresie konfekcjonuje reklamuje i sprzedaje to z odpowiednią marżą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boa Opublikowano 17 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 No witam BOA smile.gif widze że temat drążysz dalej niewiem czemu niechcesz sprubować ?? Ano może spróbuję, ale nie teraz... zostało mi jeszcze do nakręcenia ok 5t km na obecnie zalanym, więc jeśli nie ma ciśnienia (na zmianę oleju), to chyba nie będę się gimnastykował ;) A temat drążę, bo w tamtym wątku nie chciałem ciągnąć OT, a kto pyta ten nie błądzi ;) jest gdzieś artykół na ten temat gdzie wypowiada sie gość który jest specem od olei i testuje je , jak znajde to wkleje link Bardzo chętnie przeczytam :) może kiedyś browca se czaśniemy smile.gif ...kto wie;) :flesje: popatrzylem na jakim oto jezdzisz ...przy tym niewysilonym silniczku to zaden nie zaszkodzi!!! martwic mozna sie w husabergu lub R1 na torze!!! przy spokojnej hondzie lejesz i nie wnikasz!!! Z tym niewysilonym "silniczkiem" zapewne masz rację, ale wiek mojego motocykla też chyba nie pozostaje bez znaczenia a nie mam 100% pewności jak postępowali z nim poprzedni właściciele, więc lepiej teraz dbać niż później płakać :) i jest sprawa jeszcze produkcji giganty typu Shell ,Castrol ...Texaco mają gigantyczne rafinerie olbrzymi przemial produktami co za tym idzie doswiadczenie i maly kogucik typu Motul czy inny.... jest odbiorcą gotowego prduktu lub półproduktu co najwyzej uszlachetnia go we wlasnym zakresie konfekcjonuje reklamuje i sprzedaje to z odpowiednią marżą Nie żebym się czepiał, ale rozumiem, że to sprawdzone info? Cytuj Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Spotkałem się z obiegowymi opiniami że Shell i Mobil to do auta, do motocykla najlepszy jest Motul. Są wymagania jakościowe i w ramach jednej klasy oleje różnych producentów nie będą się znacząco różnic. Chcesz zadbać bardziej o silnik zalej olej o oczko wyżej z jakości niż poprzedni, możesz tez przejść z półsyntetyku na syntetyk ( bo ten jest wyraźnie zdrowszy dla silnika) Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paolo350 Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 (edytowane) znane są już ceny nowego produktu orlenu? Ten olej już od ponad pół roku jest w sprzedaży (a cenowo wychodzi podobnie do Motula); Co do olei firmy "M" - to osobiście mam wlany 5100 15W50 i silnik sprawuje się bardzo dobrze. Znajomi również leją go do róznych pojazdów (quady, motocykle) i o zmianie na inny jak narazie nikt nie wspominał..... Chcesz zadbać bardziej o silnik zalej olej o oczko wyżej z jakości niż poprzedni, możesz tez przejść z półsyntetyku na syntetyk ( bo ten jest wyraźnie zdrowszy dla silnika) ....ale który syntetyk? 5W40.....czy 20W40? Oto jest pytanie.......... oleju nie można dobierać sobie na oko.... Dla jednego silnika lepszy jest taki - a dla drugiego inny olej.... Przykładowo - do mojego silnika nie powinno się stosować innego oleju niż....15W50 (półsyntetyk), ze względu na hydrauliczne popychacze (a takie przeciwwskazania mogą dotyczyć różnych sprzętów); Pozdr. Edytowane 17 Listopada 2008 przez Paolo350 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boa Opublikowano 17 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Na motulu oczywiście nie zatrzesz silnika bo jest to olej ale w moto są 3 elemęty które muszą ze sobą współpracować a są to; Silnik ( jako układ napędowy nie jako całość) Sprzęgło Skrzynia biegów i teraz musisz mieć olej który spełnia te trzy wymogi a na dzień dzisiejszy najlepiej zachowuje sie castrol i nie pisze tego dlatego że np. nazwa mi się podoba tylko pisze to z doświadczenia na motulu nie uzyskasz tak miłej i miękej pracy skrzyni jak na castrolu tak samo jest ze sprzęgłem dużo lepiej i mięko pracuje a co do samego silnika to praca jest cichsza i silnik jest bardziej dynamiczny A w takim razie co Ty na to, że kilku kolesiom śmigającym (z dobrymi wynikami) po torze Poznań nie przeszkadza, że jeżdżą na Motulu? Czyżby im nie zależało na "pracy skrzyni", "samego silnika", czy wreszcie dynamice? Czy Ty lepiej to odczuwasz na VZR niż oni na R6, R1, czy GSXR600, 1000? Do tego wszystkiego dodam, że nie mam zamiaru umniejszać olejom Castrola, czy Shella, po prostu chodzi albo o obalenie pojawiającego się mitu o "kulawości" Motula, albo jego udowodnieniu ;) PEACE :D Są wymagania jakościowe i w ramach jednej klasy oleje różnych producentów nie będą się znacząco różnic. Właśnie o to mi chodzi :) Chcesz zadbać bardziej o silnik zalej olej o oczko wyżej z jakości niż poprzedni, możesz tez przejść z półsyntetyku na syntetyk ( bo ten jest wyraźnie zdrowszy dla silnika) Tylko czy w przypadku mojego 21-letniego motocykla ma to sens? ...ale który syntetyk? 5W40.....czy 20W40? Oto jest pytanie.......... oleju nie można dobierać sobie na oko.... Dla jednego silnika lepszy jest taki - a dla drugiego inny olej.... Przykładowo - do mojego silnika nie powinno się stosować innego oleju niż....15W50 (półsyntetyk), ze względu na hydrauliczne popychacze (a takie przeciwwskazania mogą dotyczyć różnych sprzętów); O właśnie, wielu ludzi o tym zapomina, rozróżniają trzy rodzaje mineralny, półsytntety i syntetyk... no comment ;) Cytuj Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sq9jkt Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 (edytowane) Nie chodzi tylko o moje moto ! Teraz kolega który ma cbr 929 mocno zdeptaną i wlał castrola 10w40 poczół różnice w skrzyni i pracy silnika oraz dynamice Niewiem co leją ci koledzy na tor może i motula a zależeć im zależy napewno na dynamice ale pewnie nie lali castrola takie jest moje zdanie i tak jak napisałem wcześniej jak nie sprubujesz to nie sprawdzisz, to tak jak byś pytał jak smakuje lizak nie liżąc go? więc ja ci powiem że jest zajebisty :) Edytowane 17 Listopada 2008 przez sq9jkt Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boa Opublikowano 17 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Może pokuszę się za te 5tys km na wymianę na Castrola, na pewno nie zaszkodzi a i porównanie jakieś będę miał ;) Natomiast co do tego, że kolega poczuł różnicę po wymianie oleju, to żadna nowość ;) Do tego zapewne wymienił filtr oleju. Wiec miał porównanie jazdy na "starym i przepalonym" oleju (nawet nie wnikam jakiego producenta) do jazdy na świeżynce... ;) Aby faktycznie rozmawiać o odczuwalnych różnicach trzeba by moim zdaniem zrobić kilkaset km na jednym, później go spuścić i zalać drugim. Cytuj Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raczek_6 Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 (edytowane) Ciekawe jak przeciętny śmiertelnik poczuje różnicę ? Do sprawdzenia na hamowni lub w laboratorium. Nie powinno się zmieniać z mineralnego lub półsyntetycznego oleju na full syntetyk ze względu na płuczące dodatki w olejach syntetycznych, spotkałem się z przypadkiem zwiększonego zużycia oleju po wymianie z półsyntetyku na pełen syntetyk. (Ale pewnie o tym gdzieś już było :-)) Niestety ale nawet obecnie (czasami nawet z Allegro) zdarzają się podróbki lub inny niż powinien być w opakowaniu olej silnikowy do motocykli - kupujemy produkt rzekomo oryginalnie zapakowany licząc na jakość a okazuje się że nie jest to to za co płacimy, niektórzy doszli do perfekcji w otwieraniu opakowań i zamianie lub skupują puste już opakowania), wtedy kupując w sklepie inny oryginalny olej motocyklowy poczujemy różnicę. Kolega kiedyś jak pracował w serwisie miał stałego odbiorcę pustych opakowań po olejach. (niektórzy mają sposoby na nakrętki, aby wyglądały na nieruszane) Od pewnego czasu na polskim rynku są dostępne produkty do o2o AGIP Kolejna ważniejsza niż olej kwestia to filtr oleju, co z tego że będzie super olej jak filtr ma zmniejszony przepływ i zatrze się z tego powodu silnik - szczególnie istotne przy YAMAHA gdzie niestety nie ma czujnika ciśnienia oleju. Już nie licząc tego że niektórzy myślą jak leje dobry i drogi olej to mogę go nie wymieniać bo po co ? Niezależnie od oleju należy wymieniać go co określony czas czyli (wg service manuala) co xxx km lub 12 miesięcy, najlepiej po zimie (przez zimę olej pochłania pewne ilości wody z otoczenia oraz niektóre dodatki uszlachetniające mogą odparować) Edytowane 17 Listopada 2008 przez Raczek_6 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boa Opublikowano 17 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Też dlatego wolę wydać kila zł więcej ale kupić olej z pewnego źródła ;) A to, że ktoś był stałym odbiorcą zużytych opakowań po oleju nie kwalifikuje go zaraz do krętacza handlującego podrobionym olejem, bo nawet prawie na każdej stacji benzynowej znajduje się pojemnik na zużyte opakowania po olejach, co jest związane z szeroko pojętą ochroną środowiska :) Cytuj Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Techniacz Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 (edytowane) A co sadzicie na temat olejow Midland i Valvoline ? Jakis czas temu slyszalem, ze sa to b. dobre oleje, ale malo sie o nich mowi ? Pozdrawiam Edytowane 17 Listopada 2008 przez Techniacz Cytuj Simson SR 50 > Honda Transcity NX 125 > Honda XL 600 RM > Honda CBR 1000f SC 25 > Suzuki GSX-R 750 K1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Domel Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 Dla jednego silnika lepszy jest taki - a dla drugiego inny olej.... Przykładowo - do mojego silnika nie powinno się stosować innego oleju niż....15W50 (półsyntetyk), ze względu na hydrauliczne popychacze I w instrukcji masz zaznaczone że musi to być półsyntetyk czy tylko że 15W50? A co do olejów Castrola to mnie zastanawia czemu Castrol GPS ma takie małe TBN jak jakieś starej generacji oleje mineralne.... teraz nie podają już na stronie specyfikacji ale pamiętam że było to coś koło 5,8. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mor Opublikowano 17 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2008 i jest sprawa jeszcze produkcji giganty typu Shell ,Castrol ...Texaco mają gigantyczne rafinerie olbrzymi przemial produktami co za tym idzie doswiadczenie i maly kogucik typu Motul czy inny.... jest odbiorcą gotowego prduktu lub półproduktu co najwyzej uszlachetnia go we wlasnym zakresie konfekcjonuje reklamuje i sprzedaje to z odpowiednią marżą A skąd wiesz, że Castrol ma jakąkolwiek własną rafinerię? Nie jestem fachowcem w tym temacie, ale od gościa z hutrowni olejowej słyszałem co innego. Tak się akurat składa, że właściciel tej firmy http://www.oilcenter.pl/firma.html był swego czasu moim studentem. Jak miałem okazję to pogadałem z nim o olejach. Dowiedziałem się wielu ciekawych rzeczy o działaniach różnych firm olejowych. Ogólnie nie odradzał żadnego oleju poza Castrolem, którego i tak bym nie zalał, bo widziałem już parę razy silnik Corolki po jezdzie na Magnatecu. Może inne nie smarują lepiej ale chociaż tego czarnego syfu tak nie zostawiają w silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.