Skocz do zawartości

Jałowy między biegami - V-Strom 650?


TomekAAA
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kilka razy trafiło mi się dziwne (jak dla mnie) zjawisko.

Przy zmianie biegu powedzmy z 4 na 5, zamiant 5 wskakuje jałowy (oczywiście bez kontrolki na blacie).

 

Czyli zmiana biegu, puszczam sprzęgło i dodaję gaz - obroty idą prawie na maksa i jest tzw. luz.

Znowu sprzęgło, bieg i piątka siedzi bez problemu.

Ale uczucie powiedzmy przy 100 km/h jest nieprzyjemne.

 

Czy ja coś źle robię? Czy taki urok? Czy jakaś wada w sprzęcie (K7 więc nowy)?

 

Podpowiedzcie coś. Pozdro!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMHO źle zmieniasz biegi. czasami zdarzał mi się podobny efekt, kiedy na nieznanym sprzęcie wrzucałem - zazwyczaj za słabo - bieg. o prawidłowych sposobach zmiany biegów czytaj w dziale szkoły jazdy

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pękaj. Martwy luz ma większość motocykli. Znajduje się ten bieg poprzez wciśnięcie dźwigni biegów do połowy skoku między 4 a 5 biegiem. Zapewne zbyt delikatnie zapinasz bieg lub masz za wysoko ustawioną dźwignię że nie sięga dobrze do końca skoku przy normalnym nacisku.pzdr.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak bardzo skrzynia w sztromiaku jest wrażliwa na olej, ale w CBFce jak jeździłem na półsyntetyku, który się kończył (było blisko jego wymiany) ze skrzynią działy sie różne dziwne rzeczy najczęściej właśnie luz pomiędzy biegami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka razy trafiło mi się dziwne (jak dla mnie) zjawisko.

Przy zmianie biegu powedzmy z 4 na 5, zamiant 5 wskakuje jałowy (oczywiście bez kontrolki na blacie).

 

Czyli zmiana biegu, puszczam sprzęgło i dodaję gaz - obroty idą prawie na maksa i jest tzw. luz.

Znowu sprzęgło, bieg i piątka siedzi bez problemu.

Ale uczucie powiedzmy przy 100 km/h jest nieprzyjemne.

 

Czy ja coś źle robię? Czy taki urok? Czy jakaś wada w sprzęcie (K7 więc nowy)?

 

Podpowiedzcie coś. Pozdro!!!

 

Jednej rzeczy nie zrozumiałem - chciałeś zapiąć 5ty bieg przy 100kmh i pojawił się luz?

To ile miał wtedy silnik obrotów?

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak bardzo skrzynia w sztromiaku jest wrażliwa na olej, ale w CBFce jak jeździłem na półsyntetyku, który się kończył (było blisko jego wymiany) ze skrzynią działy sie różne dziwne rzeczy najczęściej właśnie luz pomiędzy biegami.

 

Wymianę miałem przy 1000 km, a teraz mam około 3700 km. Kolejna wymiana dopiero przy 6000 km. Także to chyba nie wina oleju, tymbardziej, że jest w okienku full. Chyba za delikatnie poprostu wrzucam czasami bieg.

 

IMHO źle zmieniasz biegi. czasami zdarzał mi się podobny efekt, kiedy na nieznanym sprzęcie wrzucałem - zazwyczaj za słabo - bieg. o prawidłowych sposobach zmiany biegów czytaj w dziale szkoły jazdy

jsz

 

Widzę po wpisach, że przydarza się to lepszym odemnie, a mnie trafiło się to ze 2 może 3 razy.

Więc chyba nie jest ze mną aż tak źle, ale człowiek uczy się przez całe życie.

 

Co to jest IMHO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednej rzeczy nie zrozumiałem - chciałeś zapiąć 5ty bieg przy 100kmh i pojawił się luz?

To ile miał wtedy silnik obrotów?

 

Dobre pytanie, pewnie jakieś 4tys., ale jesli dalej pociągnął manetke to ładnie wzosły i jesli się chłopak nie zatrzymał i wbijal bieg przy takichobrotach, to myslę, że miał niezłego "zgrzyta" wprost ze skrzyni biegów.

pzdr

Jac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre pytanie, pewnie jakieś 4tys., ale jesli dalej pociągnął manetke to ładnie wzosły i jesli się chłopak nie zatrzymał i wbijal bieg przy takichobrotach, to myslę, że miał niezłego "zgrzyta" wprost ze skrzyni biegów.

pzdr

Jac

 

DL650 to poważny moto, a nie .... Przy 4 tys. obrotów bardzo łatnie chodzi a nawet z 2 - 3 tys. obrotów daje sobie nieźle radę. Także niebardzo rozumiem wasz problem z obrotami i zgrzytami. Poza tym kto jak zmienia się biegi patrzy ciągle zegary i ile jest na budziku.

Edytowane przez TomekAAA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do jałowego między biegami, ja skomentuję to tak: shit happens ;)

Mi się też zdarzyło bo czasami jestem tak zadowolony wolnym przyspieszaniem i miękkim zmienianiem biegów, że za lekko pchnę dźwignię. Nie zauważyłem żeby się coś złego w tym czasie działo (brak zgrzytów trzasków itp), więc pewnie skrzyni to nie boli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem to jest normalne ja zawsze wrzucam tak samo biegi i na jakies 8 000 km zdazylo mi sie ze mialem taki jalowy 2 razy...Tak samo moj kolega tylko on mial ninje zawsze wszycho normalnie ale co iles tysiecy mu tak sie dzieje i to bez zgrzytow...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DL650 to poważny moto, a nie .... Przy 4 tys. obrotów bardzo łatnie chodzi a nawet z 2 - 3 tys. obrotów daje sobie nieźle radę. Także niebardzo rozumiem wasz problem z obrotami i zgrzytami. Poza tym kto jak zmienia się biegi patrzy ciągle zegary i ile jest na budziku.

 

To jak traktujesz swój motocykl to wyłącznie Twoja sprawa tylko proszę Cię nie pisz takich bzdur na tym 4um bo jeszcze Ci ktoś uwierzy i uszkodzi swój silnik. SV650 to nie silnik ciężarówki MACK i jazda w zakresie 2-3tys obrotów powyżej pierwszego biegu to MORDERSTWO dla silnika a konkretnie wału korbowego.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...