TomekAAA Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Kilka razy trafiło mi się dziwne (jak dla mnie) zjawisko.Przy zmianie biegu powedzmy z 4 na 5, zamiant 5 wskakuje jałowy (oczywiście bez kontrolki na blacie). Czyli zmiana biegu, puszczam sprzęgło i dodaję gaz - obroty idą prawie na maksa i jest tzw. luz.Znowu sprzęgło, bieg i piątka siedzi bez problemu.Ale uczucie powiedzmy przy 100 km/h jest nieprzyjemne. Czy ja coś źle robię? Czy taki urok? Czy jakaś wada w sprzęcie (K7 więc nowy)? Podpowiedzcie coś. Pozdro!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 IMHO źle zmieniasz biegi. czasami zdarzał mi się podobny efekt, kiedy na nieznanym sprzęcie wrzucałem - zazwyczaj za słabo - bieg. o prawidłowych sposobach zmiany biegów czytaj w dziale szkoły jazdyjsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Nie pękaj. Martwy luz ma większość motocykli. Znajduje się ten bieg poprzez wciśnięcie dźwigni biegów do połowy skoku między 4 a 5 biegiem. Zapewne zbyt delikatnie zapinasz bieg lub masz za wysoko ustawioną dźwignię że nie sięga dobrze do końca skoku przy normalnym nacisku.pzdr. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TDragon Opublikowano 12 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2008 Miałem taką sytuacje między 5, a 6 jak między 1, a 2 w Yamaszy RD 80.Byłem świecie przekonany, że to jakiś drugi luz. :icon_mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Klania sie zmiana biegow z preloadingiem i pol sprzeglem.Poczytaj watek na ten temat napisany przez Tomka Kulika. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuklex Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 tez mi sie takie cuda zdarzaly iedzy 4 a 5 ale sami przyznacie ze sztuka jest trafic w luz miedzy 2 a 3 (zrobilem to raz na postoju i do dzis nie wiem jak) :icon_twisted:pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
abu Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 nie wiem jak bardzo skrzynia w sztromiaku jest wrażliwa na olej, ale w CBFce jak jeździłem na półsyntetyku, który się kończył (było blisko jego wymiany) ze skrzynią działy sie różne dziwne rzeczy najczęściej właśnie luz pomiędzy biegami. Cytuj wspomóż biednego -> http://warszawa.menelgame.pl/change_please/5580475/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Kilka razy trafiło mi się dziwne (jak dla mnie) zjawisko.Przy zmianie biegu powedzmy z 4 na 5, zamiant 5 wskakuje jałowy (oczywiście bez kontrolki na blacie). Czyli zmiana biegu, puszczam sprzęgło i dodaję gaz - obroty idą prawie na maksa i jest tzw. luz.Znowu sprzęgło, bieg i piątka siedzi bez problemu.Ale uczucie powiedzmy przy 100 km/h jest nieprzyjemne. Czy ja coś źle robię? Czy taki urok? Czy jakaś wada w sprzęcie (K7 więc nowy)? Podpowiedzcie coś. Pozdro!!! Jednej rzeczy nie zrozumiałem - chciałeś zapiąć 5ty bieg przy 100kmh i pojawił się luz?To ile miał wtedy silnik obrotów? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekAAA Opublikowano 13 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 nie wiem jak bardzo skrzynia w sztromiaku jest wrażliwa na olej, ale w CBFce jak jeździłem na półsyntetyku, który się kończył (było blisko jego wymiany) ze skrzynią działy sie różne dziwne rzeczy najczęściej właśnie luz pomiędzy biegami. Wymianę miałem przy 1000 km, a teraz mam około 3700 km. Kolejna wymiana dopiero przy 6000 km. Także to chyba nie wina oleju, tymbardziej, że jest w okienku full. Chyba za delikatnie poprostu wrzucam czasami bieg. IMHO źle zmieniasz biegi. czasami zdarzał mi się podobny efekt, kiedy na nieznanym sprzęcie wrzucałem - zazwyczaj za słabo - bieg. o prawidłowych sposobach zmiany biegów czytaj w dziale szkoły jazdyjsz Widzę po wpisach, że przydarza się to lepszym odemnie, a mnie trafiło się to ze 2 może 3 razy.Więc chyba nie jest ze mną aż tak źle, ale człowiek uczy się przez całe życie. Co to jest IMHO? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 (edytowane) Do wywalenia Edytowane 13 Listopada 2008 przez Greedo Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jac Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Jednej rzeczy nie zrozumiałem - chciałeś zapiąć 5ty bieg przy 100kmh i pojawił się luz?To ile miał wtedy silnik obrotów? Dobre pytanie, pewnie jakieś 4tys., ale jesli dalej pociągnął manetke to ładnie wzosły i jesli się chłopak nie zatrzymał i wbijal bieg przy takichobrotach, to myslę, że miał niezłego "zgrzyta" wprost ze skrzyni biegów.pzdrJac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomekAAA Opublikowano 13 Listopada 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 (edytowane) Dobre pytanie, pewnie jakieś 4tys., ale jesli dalej pociągnął manetke to ładnie wzosły i jesli się chłopak nie zatrzymał i wbijal bieg przy takichobrotach, to myslę, że miał niezłego "zgrzyta" wprost ze skrzyni biegów.pzdrJac DL650 to poważny moto, a nie .... Przy 4 tys. obrotów bardzo łatnie chodzi a nawet z 2 - 3 tys. obrotów daje sobie nieźle radę. Także niebardzo rozumiem wasz problem z obrotami i zgrzytami. Poza tym kto jak zmienia się biegi patrzy ciągle zegary i ile jest na budziku. Edytowane 13 Listopada 2008 przez TomekAAA Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MichaelO Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Co do jałowego między biegami, ja skomentuję to tak: shit happens ;)Mi się też zdarzyło bo czasami jestem tak zadowolony wolnym przyspieszaniem i miękkim zmienianiem biegów, że za lekko pchnę dźwignię. Nie zauważyłem żeby się coś złego w tym czasie działo (brak zgrzytów trzasków itp), więc pewnie skrzyni to nie boli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andre Opublikowano 13 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2008 Moim zdaniem to jest normalne ja zawsze wrzucam tak samo biegi i na jakies 8 000 km zdazylo mi sie ze mialem taki jalowy 2 razy...Tak samo moj kolega tylko on mial ninje zawsze wszycho normalnie ale co iles tysiecy mu tak sie dzieje i to bez zgrzytow... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 14 Listopada 2008 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2008 DL650 to poważny moto, a nie .... Przy 4 tys. obrotów bardzo łatnie chodzi a nawet z 2 - 3 tys. obrotów daje sobie nieźle radę. Także niebardzo rozumiem wasz problem z obrotami i zgrzytami. Poza tym kto jak zmienia się biegi patrzy ciągle zegary i ile jest na budziku. To jak traktujesz swój motocykl to wyłącznie Twoja sprawa tylko proszę Cię nie pisz takich bzdur na tym 4um bo jeszcze Ci ktoś uwierzy i uszkodzi swój silnik. SV650 to nie silnik ciężarówki MACK i jazda w zakresie 2-3tys obrotów powyżej pierwszego biegu to MORDERSTWO dla silnika a konkretnie wału korbowego. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.