Skocz do zawartości

Pojedynek litrówek supersport


Rekomendowane odpowiedzi

Moj instruktor z Hondy przesiadl sie na Honde, jego kolega (super mechanik) rowniez z Hondy na Honde, wujek tak samo, ja tez mam taki zamiar w przyszlosci...

slyszalem z ust wielu motocyklistow takie cos:

1. Honda

2. Suzuki

3. Yamaha

4. Kawasaki

 

nie zabijcie mnie za to, poprostu pisze, co slyszalem, czytalem, doswiaczylem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. pizza

2. klopsiki

3. schabowy

4. pasztet

 

jak juz koledzy podpowiedzieli.. wpadnij z tym pytaniem za trzy lata.

a jak rozmawiamy o FIRMACH, to pytanie ma taki sam sens jak pytanie

'kto robi lepsze samochody?

Ferrari? Mercedes, Subaru czy Toyota?'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KS-Rider, pamiętaj, że ZX-10 i Fireblade na 2009 będą dokładnie takie same jak na 08 (różnica malowań).
Cebra na 2009 rok ma w opcji dostać ABS co jest dość rewolucyjnym rozwiązaniem w motocyklu stricte sportowym.

 

W zasadzie interesuje mnie całościowa ocena ale z naciskiem na to jak dana maszyna zachowuje się w codziennym użytkowaniu, czyli miasto i okolice, koszty eksploatacji i awaryjność.
Gdybym to ja wybierał litra na ulicę to głównym kryterium byłby wygląd zewnętrzny oraz to jak mi sprzęt generalnie "pasuje" po przysiadce do niego. Koszty eksploatacji, czy też awaryjność w przypadku wielkiej czwórki śmiało można zestawić na takim samym poziomie IMO.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te motocykle wyglądają tak samo jak z salonu, ale na pewno nie prowadzą się jak motocykle fabryczne,.....

..... w kwestii osiągów zadowoli cię zarówno K9 jak i ZX-10. Skoro tak to może warto przyjrzeć się kwestiom "poza sportowym", czyli na przykład przydatności w codziennym użytkowaniu.

No halo, ale czegoś tu nie kumam. Tzn, jak potrzebujesz np. przewieźć betoniarkę, to szukasz kogoś z kabrio czy z mikrobusem?

Nie da się uczciwie (wg. mnie) dyskutować zalet motocykli SPORTOWYCH w użytkowaniu miejskim, czyli codziennym użytkowaniu. Czy turystyce. Czy ktoś kto chce jeździć po lesie, kupuje choppera? Nie, kupuje enduraka. Stąd, dla mnie ludzie którzy kupują sporty, robią to, bo nie interesuje ich wygoda w mieście, tylko osiągi sportowe. No chyba że chodzi o tak prozaiczną rzecz jak lans, to wtedy przepraszam.

 

Przydatny w codziennym użytkowaniu jest naked z półowiewką, 500-600cm3. A nie sportowy liter.

Więc się zdecyduj o co ci chodzi w motocyklu. Zwłaszcza posiadający w nazwie "sportowy". O to jak ma jeździć, czy o to jak ma wyglądać pod dyskoteką....

 

Natomiast co do prowadzenia się motocykli - jak powyżej znaczyłem - tylko SBK jest jakoś solidnie rasowane. Zastanawiałeś się co znaczy nazwa SuperStock? To znaczy że one są stock (czyt. fabryczne) z drobnymi poprawkami. Dlatego firmy wprowadzają do swoich 600 seryjnie np. sprzęgła antyhoppingowe, bo wtedy takie sprzęgło jeździ w motocyklu na torze. Zakres modyfikacji jest ściśle określony i wcale nie tak duży.

 

Tak więc wracamy do źródła - tzn, jak chcesz poznać najlepszy motocykl sportowy to patrz na wyniki w sporcie. Motocykl sportowy do codziennego użytkowania to pomyłka. Wiem, wiem, zaraz się dużo ludzi odezwie że im sie dobrze jeździ. No i dobrze, bo świadomie dokonali kompromisu. Co nie zmienia że z nakeda po 2 godzinach w mieście zejdziesz spoko, a ze sporta będzie cię rypał krzyż i nadgarstki.

 

Gdybym to ja wybierał litra na ulicę to głównym kryterium byłby wygląd zewnętrzny oraz to jak mi sprzęt generalnie "pasuje" po przysiadce do niego.

Czy litrowy supersport (jak w temacie) to motocykl na ulicę? Nie wydaje mi się.... Znaczy, można na nim po ulicach jeździć, pewnie, ale został skonstruowany do czego innego.

Edytowane przez Buber

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy litrowy supersport (jak w temacie) to motocykl na ulicę? Nie wydaje mi się.... Znaczy, można na nim po ulicach jeździć, pewnie, ale został skonstruowany do czego innego.
Buber czepiasz się :icon_mrgreen: to że motocykle sportowe konstruowane są do zapieprzania po torze to A, a to że 95% tych sprzętów nie widziało/zobaczy nigdy toru wyścigowego to B. To tak jak ze szpilkami - wiadomo że wygodniejsze są klapki albo sandały, co nie zmienia faktu że mnóstwo lasek zasówa w szpilach i jeszcze je sobie chwali :biggrin:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no, w przyszłym roku do stawki dołączy jeszcze S 1000 RR

 

Owszem ale zylko na wyscigach o kupnie bedzei moze mozna myslec we Wrzesniu 2009 r lub dopiero ( w ktorejs tam dekadzie 2010 r. )

 

Proponuje odczekac, choroby wieku dzieciecego moga wystapic, sporo tez zalezy od pilota :icon_mrgreen:

 

Cebra na 2009 rok ma w opcji dostać ABS co jest dość rewolucyjnym rozwiązaniem w motocyklu stricte sportowym.

 

Widzialem juz obydwa i 600 i litra, koszty dodatkowe 1000,- € system ma dzialac lub dziala zupelnie jak na BS niekonwencjonalnie. Nie ma bowiem typowego dla ABS'u pulsowania klamki hamulca.

 

Sposob rozpoznawania - po lewej stronie ciut nad montowaniem tylnego wachacza do ramy srebrny cylinder pod katem ca. 15 - 20 st. dl. ca. 10 - 15 cm.

 

:icon_mrgreen:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Owszem ale zylko na wyscigach o kupnie bedzei moze mozna myslec we Wrzesniu 2009 r lub dopiero ( w ktorejs tam dekadzie 2010 r. )

 

"Z pewnością wszystkich zainteresuje fakt, że ten model będzie można zamówić już od marca przyszłego roku."

oficjalne info z polskiej strony bmw. zamówić niekoniecznie znaczy kupić, ale perspektywa jakby bliższa :icon_mrgreen:

pożyjemy, zobaczymy. ja tam liczę, że i bmw i ktm postarają się coś zamieszać w stawce :icon_mrgreen:

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak jak ze szpilkami - wiadomo że wygodniejsze są klapki albo sandały, co nie zmienia faktu że mnóstwo lasek zasówa w szpilach i jeszcze je sobie chwali mrugacz.gif

 

 

Ojjj nie tylko one je chwalą, my też :)

Kawasaki GPZ500S 1991 -> Honda CBR 600 F3 1998 -> Suzuki GSX-R 750 K7 -> Suzuki DRZ 400 SM K5 -> Triumph Street Triple R 2014 & Vespa ET4 125 2004 -> BMW R NineT 2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, to tutaj się całkowicie zgadzamy - w 99,5% szpilki i motocykle sportowe służą do lansu :) :)

 

Coś tak czułem, ale teraz mnie upewniacie chłopaki... :D

 

A najlepszy litr do miasta? wg. mnie to CB1300 :D :D Huuundaaaaa!!!

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamówić niekoniecznie znaczy kupić,

 

Moj vbyly szf tez sobie zamowil - HP 2 S zamowil rok temu a odbiezr w przyszlym roku, he, he :) Jk dotad dwa lata czekania, zobaczymy jaka dluga bedzie lista zamowien i ile sie na nia bedzie czekac :)

 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No, to tutaj się całkowicie zgadzamy - w 99,5% szpilki i motocykle sportowe służą do lansu :D :D

 

Coś tak czułem, ale teraz mnie upewniacie chłopaki... ;)

Buber do lansu to służą wszelkiego rodzaju czopki z frędzelkami, chromami i innymi błyskotkami i maskotkami, a motocykle sportowe służą do zapier***ania :flesje:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem że wiele osób może sie zdenerwować że ktoś śmie po raz kolejny pytać o takie rzeczy ale spoglądając w przyszłość (czytaj, na modele 2009) pytam która z tych bestii wygrywa pojedynek?

 

1. Honda CBR 1000RR

2. Kawasaki ZX 10R

3. Yamaha YZF-R1

4. Suzuki GSX-R1000

 

Dziekując za cierpliwość proszę o konkretne odpowiedzi.

 

Zależy od kierowcy...hehe

 

Buber do lansu to służą wszelkiego rodzaju czopki z frędzelkami, chromami i innymi błyskotkami i maskotkami, a motocykle sportowe służą do zapier***ania :D

 

Stary dałeś do pieca! Teraz już chyba nie zasnę do rana...ze śmiechu rzecz jasna:)

 

Swoją drogą...ciekawe jakby wyglądały frędzle przy sportowym gracie :flesje:

V-TWIN wanker

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...