IcemanWlkp Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Witam, Tomasz z Leszna , jako ,że to mój pierwszy post pomyślałem ,że się przywitam. Czytam wasze forum od rana praktycznie , głównie nauka jazdy motorem. Choć sezon na motor zbliża się ku końcowi , zostałem obdarowany motorem. Honda Valkyrie Rune to piękna maszyna , ale duża ciężka , masywna . Czytając posty o ćwiczeniach , nauce , zasadach prowadzenia itd. ciągle zastanawiałem się czy typ budowy motoru ma wpływ na sposób prowadzenia , hamowania . No ,ale dość chce przejść do konkretów jakoś nie wyobrażam sobie tych ćwiczeń na tym motorze. Moje pytanie co można kupić , albo od jakiego motoru zacząć przygotowania ? Jeżeli nie to jakie rady dla osób , które zasiadają od razu za kierownica takie molocha mielibyście. Moje doświadczenia z motorem sięgają młodości , a były to simson , wsk , shl , mz ale to było 18 lat temu i trwało jakieś 3 sezony , głownie wakacje jako młodziak .Motory te były lekkie , jak przełamać obawy przed wywrotką , przy prostych manewrach to cudo waży 400 kg . Dodam jeszcze bo i to być może ma znaczenie iż jestem drobnej budowy ciała 183 cm 70 kg . Dodatkowo chciałem się spytać jak się ma system CBS ( mam nadzieję ,że nie pomyliłem) do hamowania . No i na koniec , czy w Wielkopolsce , można dokształcić się w zakresie prowadzenie motoru , kursy , trenowanie pod okiem instruktora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Choć sezon na motor zbliża się ku końcowi , zostałem obdarowany motorem. Honda Valkyrie Rune to piękna maszyna , ale duża ciężka , masywna . Czytając posty o ćwiczeniach , nauce , zasadach prowadzenia itd. ciągle zastanawiałem się czy typ budowy motoru ma wpływ na sposób prowadzenia , hamowania . No ,ale dość chce przejść do konkretów jakoś nie wyobrażam sobie tych ćwiczeń na tym motorze. Moje pytanie co można kupić , albo od jakiego motoru zacząć przygotowania ? No i na koniec , czy w Wielkopolsce , można dokształcić się w zakresie prowadzenie motoru , kursy , trenowanie pod okiem instruktora. ad. 1. też chcę! gdzie takie dają?! :flesje: ad. 2. zdecydowanie tak. chociaż technika zasadniczo się nie zmienia (np. przeciwskręt), to szczegóły są różne - choćby hamowanie, które w cruiserze będzie znacznie bardziej oparte na tylnym hamulcu, niż jest to np. w maszynach sportowychad. 3. hmm... jak już tak pytasz, to może stać by cię było na kupienie sobie na parę miesięcy jakiegoś gs500 za 4-5tys..? albo jakiegoś małego chopperka, typu xv535, ls650, en500, stan mało istotny - byle jeździł, i tak niedługo byłby do sprzedaniaad. 4. poszukaj w tym dziale informacji o szkołach jazdy, posprawdzaj strony internetowe, podzwoń - może gdzieś mają kursy doszkalające. albo po prostu poszukaj dobrej szkoły jazdy - w tym wątku - i zapisz się na parę godzin dodatkowych jazdjsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Unix Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 (edytowane) chlopie, podejrzewam ze Rune moze sprawiac trudnosci w prowadzeniu nawet doswiadczonym motocyklistom (z racji swej "oryginalnosci") ... oldbrzymi rozstaw osi + masa robi swoje w zakrecie :) Nie wiem czy masz prawko kat. A, jesli nie to zacznij od nauki jazdy... pewnie ten maly potworek wyda Ci sie piekielne ciezka i mocna maszyna jesli nie jezdziles nigdy na moto - a co dopiero mowiac o Rune... he he szkoda maszyny zebys sie na niej uczyl ... zdaj prawko, kup jakiegos chopper'a uzywanca (np. Honda shadow) pojezdzij sezon lub dwa a potem wsiadaj na Rune'a :flesje: aha, zapomnialem jeszcze dodac zebys mi sie dal kiedys przejechac :clap: Edytowane 10 Września 2008 przez Unix Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 (edytowane) Yo! Nauke zacznij od tego, ze masz motocykl, nie motor ;) :clap:.Motory sa w pralkach :lalag:. No, to masz trudny orzech do zgryzienia :flesje:. Moze sprobuj zapisac sie do zwyklej szkoly jazdy i przejsc zwykly kurs na prawko. Niby nic, ale pozwoli przypomniec sobie to i owo. Drozszym wyjsciem jest zakup malego motocykla, jak proponowali przedmowcy. A jesli zadna z tych opcji nie wchodzi w gre... To zainstaluj solidne gmole, znajdz kogos kto ma przyczepke lub busa, wytargaj motocykl na duzy parking lub totalne odludzie z asfaltem i tam stawiaj pierwsze kroki. Ruszanie, hamowanie, a przede wszystkim manewrowanie - slalomy, ciasne zakrety itd.Na droge lepiej nie wyjezdzaj tym sprzetem, bo moze sie to skonczyc zle - przynajmniej dla motocykla i portfela. Powodzenia! Pozdro PSTen, kto Ci moto sprawil, musi Cie BARDZO kochac, lub w sposob niezwykle wyrafinowany - zle zyczyc :). Edytowane 10 Września 2008 przez zbyhu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
IcemanWlkp Opublikowano 10 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Prawko na motor ( kat. A ) mam ,ale za waszą radą jestem umówiony z instruktorem, trzeba sobie co nieco odświeżyć w główce, nie mogę znaleźć info o tym systemie CBS na jakiej zasadzie to działa ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Yo! Naciskajac przedni hamulec uruchamiany jest rowniez tylny i odwrotnie. Gdy naciskasz tylny - z przodu uruchamiane sa pojedyncze tloczki, wspomagajac hamowanie tylu i stabilizujac ten proces. Rozne opisy spotkalem. W jednych stoi napisane, ze uruchamiany jest przy hamowaniu tylem jeden tloczek (z trzech) przy jednej z tarcz przednich (i wszystkie z tylu), w innym opisie, ze przy obu tarczach przednich uruchamiane sa przednie pojedyncze tloczki. Ale dziwne mi sie wydaje, zeby zaciski mialy dwa osobne uklady hydrauliczne (na 1 i pozostale 2 tloczki)... Enylej - zasada jest taka jak napisalem. Hamujesz tylem - lekko wspomagga przod. Hamujesz przodem - lekko wspomaga tyl. Wsio. Pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sopelblue Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 IcemanWlkp gratulacje, fajny motocykl RESPECT o tym systemie to masz tutaj tyle że w innym motocykluhttp://www.hondavaradero.pl/mambo2/index.p...=110&Itemid=162pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Rozne opisy spotkalem. W jednych stoi napisane, ze uruchamiany jest przy hamowaniu tylem jeden tloczek (z trzech) przy jednej z tarcz przednich (i wszystkie z tylu), w innym opisie, ze przy obu tarczach przednich uruchamiane sa przednie pojedyncze tloczki. Ale dziwne mi sie wydaje, zeby zaciski mialy dwa osobne uklady hydrauliczne (na 1 i pozostale 2 tloczki)... Rozwiazac to technicznie to problem, z tego co sie orietuje to naciskajac pedal hamulca noznego uruhamiasz zaciski tylko jednej przedniej tarczy i tylu ( wszystkie tloczki ). :wink: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boa Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Oooo shit!!!No kuźwa aż ciężko uwierzyć... taaaaki prezent???!!!SZOK!!! Gratuluję i zazdroszczę.I ogromnej szerokości życzę, bo to monstrum będzie tego potrzebować :) A co do doszkolenia, to polecam Szkołę High z Poznania, naprawdę mega dobre podejście do kursantów. Pozdro.Rafał. Cytuj Fotografia ślubna, dziecięca, portretowa, akty, etc... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Mi wystarczyłby LC 4 640 z 2005r....nie mam wygórowanych wymagań :icon_mrgreen: No, prezencik ładny ale to jeden z najcieższych kalibrów wsród moto wiec do nauki sie nie nadaje. Tak jak CI radza, kup cos mniejszego do niego i sie na tym naucz do porzadku najpierw. Pozdr.! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Ta bogata pani, ktora podarowala Ci ten motocykl ma moze jeszcze rownie bogate i samotne kolezanki ? Bo bylbym zainteresowany :icon_rolleyes: Zartuje oczywiscie :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cyklotron Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Gratuluję, ale woda za głęboka. To, że się wywrócisz jest prawie pewne i nawet jak nie zrobisz sobie krzywdy to uszkodzisz motocykl, a to będzie kosztowało. Możesz się zrazić. Nawet jeśli nic się nie stanie ( czego Tobie życzę ) to nie nauczysz się dobrze jeździć. Po prostu tak ciężki motocykl wymaga doświadczenia i nie nadaje się do nauki. Proste manewry będą koszmarem a jazda ciągłą walką o przeżycie. Może przesadzam , ale jak radzą koledzy , kup na początek coś co jeździ i kosztuje 5000, po roku sprzedaj za 4000 i wtedy .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Masz motocyklowe prawko tzn. że czymś już jeździłeś.Naprawiałem kiedyś ten model i robiłem jazdę testową.Mogę Ci udzielić dobrej rady:pod żadnym pozorem nie myśl podczas jazdy o dużej masie tego sprzęta bo jest b. dobrze wyważony, w momencie zatrzymania stawiaj pewnie obydwie stopy na jezdni i nigdy nie nawracaj na tym motocyklu w prawo- zapamiętaj NIGDY. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek88888 Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 Chłopie ale dostałeś prezent :icon_twisted: a co do szkoły jazdy to lepiej zapisz sie do jakiejś polecanej szkoły przez innych bo możesz trafic tak:" proszę ten motocykl siadamy i ruszamy" ja tak miałem :flesje: To może zdradzisz nam sekret kto Ci taki motocykl podarował??? :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_afri Opublikowano 10 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2008 pod żadnym pozorem nie myśl podczas jazdy o dużej masie tego sprzęta bo jest b. dobrze wyważony, w momencie zatrzymania stawiaj pewnie obydwie stopy na jezdni i nigdy nie nawracaj na tym motocyklu w prawo- zapamiętaj NIGDY. Tak z ciekawości zapytam ... dlaczego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.