Skocz do zawartości

Silniki motocyklowe


samolot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1. Dlaczego większość silników motocyklowych konsturuuje się tak aby nadal były zasilane paliwem 95 oktanowym a nie 98. Benzyna 98 umożliwiłaby wzrost stopnia sprężania a tym samym mocy maksymalnej

2. Dlaczego zmodyfikowanych silników motocyklowych nie montuje się w małych samochodach osobowych. Weźmy silnik od Hondy CBF 1000, wstawić do niego "leniwe" wałki rozrządu tak aby nie kręcił się do zbyt wysokich obrotów i był bardziej elastyczny kosztem kilkunastu KM i otrzymujemy mały, lekki i bardzo ekonomiczny silnik

3. Dlaczego w konstrukcji skrzyni biegów w samochodach nie postępuje się analogicznie do motocykli? (sekwencja - kłowa)

Edytowane przez samolot

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1 bo faktycznie lejac 98 masz 95 oktan :D

 

pozostale pytania - nie wiem dlaczego chcesz robic z tradycyjnych puszek bolidy. Od tego jest osobna dzialka i odpowiednie ceny. tradycyjne i powszechne autka maja byc wygodne, przyjemne w obsludze dla uzytkownika, bezawaryjne itd. Firmy maja swoje sprawdzone koncepcje, ktore tylko ulepszaja i po co swiat do gory wywracac ?

Edytowane przez ural_zgora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Benzyna 98 nie we wszystkich krajach jest popularna (zauważyłem podczas wycieczek zagranicznych)

2. Koszty:

-produkcji precyzyjnego, wysilonego silnika

-wymiany oleju co 6000 km

-drogich części zamiennych (w takich silnikach podróbki nie działają)

-przeglądów np. rgulacji zawrów

3. Sprzęgiła kłowye wykluczają zastosowanie synchronizatorów.

Sekwencja została wymyślona do motocykli w celu umożliwienia obsługi skrzyni nogą.

Wyklucza to niestety możliwość wyrzucenia na luz z np. czwartego biegu, co w mieście jest denerwujące.

Sekwencyjne włączanie biegów stosuje się natomiast w sporcie np. rajdy czy F1.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Dlaczego zmodyfikowanych silników motocyklowych nie montuje się w małych samochodach osobowych. Weźmy silnik od Hondy CBF 1000, wstawić do niego "leniwe" wałki rozrządu tak aby nie kręcił się do zbyt wysokich obrotów i był bardziej elastyczny kosztem kilkunastu KM i otrzymujemy mały, lekki i bardzo

ekonomiczny silnik

Wlasnie chyba nie byłby ekonomiczny. W motocyklu zuzycie paliwa nie jest chyba na topie celow przy konstruowaniu silnika. Pewnie zarlby duzo paliwa i zuzywal sie w szybkim tempie pracujac pod duzym obciazeniem. A pamietaj, ze wspolczesny japonski samochod be trudnosci przejezdza 250kkm zanim silnik sie zuzyje. A dlaczego silnika od bolidu F1 nie wlozyc do TIR-a?

3. Dlaczego w konstrukcji skrzyni biegów w samochodach nie postępuje się analogicznie do motocykli? (sekwencja - kłowa)

Bo jednak synchronizator wrzuca bieg zawsze, z i bez miedzygazu, szybko i wolno, bez zadnych brzdekow i zgrzytow. Ale nie wiem, czy w rajdowkach nie ma przypadkiem tego rozwiazania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedź na wszystkie pytania wydaje mi sie podobna, bo to nie sztuka zrobić 200KM z litra, chodzi o wytrzymalość i trwałość, dlatego silniki nie są maksymalnie doprężone, dlatego konstrukcje samochodowe są inne, dlatego moja rozdzieloną skrzynię itp.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A według mnie właśnie to dowodzi majstersztyku oraz zaawansowania techników, którzy takie silniki budują.

On the contrary - rozwiązania pozwalające osiągnąć takie wyniki są powszechnie znane - tylko że są BARDZO drogie w realizacji.

Raczej prawdziwą sztuka jest zrobić silnik mocny, trwały i TANI (w produkcji i eksploatacji).

 

Wyobraź sobie, że masz nieograniczoną kasę, super obrabiarki i materiały - i wychodzi wtedy egzemplarz moto GP - spoko ponad 200 koni, itp, tylko że - kosztuje miliony, a po każdym użyciu (wyścigu) silnik trzeba rozebrać od nowa złożyć.

 

Wg, mnie, to nie sztuka zrobić taki moto (jak się ma środki). Sztuka zrobić dobry, tani i trwały.

Ponieważ racjonalne myślenie nie jest tym, na czym opiera się żaden z dyskutantów, nie ma co oczekiwać, że jakakolwiek argumentacja, która nie trafia do emocji, przekona go do przyjęcia lepszych zasad. David Hume, An Enquiry Concerning the Principles of Morals

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ujmując inżynierom teraz taki wynik nie robi już szału. Chodzi o relację moc- wytrzymałość i rozsądną granicę. Nawet z WSKi 125 da sie wyciągnąć 50KM, tylko że na jeden wyścig.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1. Albo nie zrozumiałem, albo mam inne (subiektywne) odczucia/doświadczenia: jeżdżąc na benzynie 98 oktanowej odnoszę wrażenie, że silnik jest bardziej "żwawy" a - tu już mniej subiektywnie - spalanie mniejsze. Czy to tylko moje odczucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A według mnie właśnie to dowodzi majstersztyku oraz zaawansowania techników, którzy takie silniki budują.

 

moc to żaden problem gorszym jest bezawaryjnośc koszt produkcji itp.....stare silnik jak pisze baba zanetti można spokojnie o 200% podrasować .......

 

z 125ccm dwusuwa fullcrossy mają po 45KM już a podobno to jest dalej system membrama zawór wydechowy jest jeszcze stawidło czy jakoś tak które pozwala na jeszcze więcej mocy.........

 

najprościej ujmując jakieś 70% silników motocyklowych jest projektowana z założeniem dużo mocy kosztem żywotności i spalania i dlatego nie nadaje sie do auta bo eksploatacja byłaby za droga

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On the contrary - rozwiązania pozwalające osiągnąć takie wyniki są powszechnie znane - tylko że są BARDZO drogie w realizacji.

Raczej prawdziwą sztuka jest zrobić silnik mocny, trwały i TANI (w produkcji i eksploatacji).

 

Tak, ale biorac pod uwagę ceny to niestety i tak widać jak drogie są w produkcji motocykle - dla porówniana jakiegoś dobrego plastika trzeba zapłacić tyle ile za przyzwoitej jakości samochód...

 

A co do silników, nie będę teraz robił autoreklamy, ale czyż już Honda lub Suzuki nam nie udowodniło, że można zbudować silnik mocny jak tur o trwałości silnika samochodowego? Może ewentualnie o dość nieznacznie mniejszej trwałości.

 

najprościej ujmując jakieś 70% silników motocyklowych jest projektowana z założeniem dużo mocy kosztem żywotności i spalania i dlatego nie nadaje sie do auta bo eksploatacja byłaby za droga

 

Z kosztami serwisu sięzgodzę, ale nei że są produkowane - dużo mocy, krótsza żywotnośc - tak jak wyżej napisałem, są silniki potwornie mocne, trwałe i dobre. No chyba, że masz na myśli 2takty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze ze silniki w motocyklach sa mniej obciazone masa pojazdu, niema problemu zeby wpakowac silnik od moto do puszki tylko ze pozyje znacznie krucej...., co do piekielnie mocnych i trawlych silnikow w motocyklach ;) porownaj trwalosc do samochodu, zrobisz na 150 konnym 1000ccm 300-400tys km? szczerze watpie :)

Edytowane przez YAGO

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy nie do końca mnie zrozumieliście. Nie chodziło mi o wstawienie bezpośrednio silnika z litrowego sporta do samochodu, tylko tego silnika po wcześniejszej modyfikacji: przez wałki rozrządu ograniczyć moc i przenieść ja w dolby zakres obrotów pozostawiając duży stopnień sprężania (czytaj sprawność.

Co do trwałości silników motocyklowych to bez żadnych przeróbek zmniejszających moc CBR 954RR dało się przejechać 200tys km bez ingerencji w układ korbowo-tłokowy.

Co o kosztów wysilonego silnika się nie zgodzę. W produkcji masowej te koszty stopniowo zanikają. Za cenę topowej maszyny klasy 1000cm, możesz co najwyżej kupić słabo wyposażone z marnym silnikiem toczydełko typu volkswagen polo 1,4 :-)

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Produkt jest końcowym efektem KOMPROMISU pomiędzy ceną, trwałością, kosztami eksploatacji i przeznaczeniem.

Nie da się wprost, czy nawet po drobnych zmianach, zastosować rozwiązań z motocykli lub z czołgu do samochodów i odwrotnie.

 

Pozdrawiam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Produkt jest końcowym efektem KOMPROMISU pomiędzy ceną, trwałością, kosztami eksploatacji i przeznaczeniem.

Nie da się wprost, czy nawet po drobnych zmianach, zastosować rozwiązań z motocykli lub z czołgu do samochodów i odwrotnie.

 

Pozdrawiam ;-)

I tu się nie zgodzę, takie rzeczy były robione, patrz BMW ISETTA, MESSERSHMIT, czy nasze polskie SMYK,MEDUZA lub MIKRUS który też miał silnik z motocyklowym rodowodem, były to co prawda inne czasy i inne silniki ale było.Nie wspomnę już o strażackim wozie szybkiego reagowania ,nie pomne w tej chwili nazwy, wykorzystywane one były w straży na lotniskach i miały silnik żywcem przeniesiony z SHERMANA, ponoć miał niesamowite przyspieszenie. :flesje: :biggrin:

Edytowane przez grzeh750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...