samolot Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 (edytowane) 1. Dlaczego większość silników motocyklowych konsturuuje się tak aby nadal były zasilane paliwem 95 oktanowym a nie 98. Benzyna 98 umożliwiłaby wzrost stopnia sprężania a tym samym mocy maksymalnej2. Dlaczego zmodyfikowanych silników motocyklowych nie montuje się w małych samochodach osobowych. Weźmy silnik od Hondy CBF 1000, wstawić do niego "leniwe" wałki rozrządu tak aby nie kręcił się do zbyt wysokich obrotów i był bardziej elastyczny kosztem kilkunastu KM i otrzymujemy mały, lekki i bardzo ekonomiczny silnik3. Dlaczego w konstrukcji skrzyni biegów w samochodach nie postępuje się analogicznie do motocykli? (sekwencja - kłowa) Edytowane 1 Września 2008 przez samolot Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 (edytowane) ad1 bo faktycznie lejac 98 masz 95 oktan :D pozostale pytania - nie wiem dlaczego chcesz robic z tradycyjnych puszek bolidy. Od tego jest osobna dzialka i odpowiednie ceny. tradycyjne i powszechne autka maja byc wygodne, przyjemne w obsludze dla uzytkownika, bezawaryjne itd. Firmy maja swoje sprawdzone koncepcje, ktore tylko ulepszaja i po co swiat do gory wywracac ? Edytowane 1 Września 2008 przez ural_zgora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebazaz Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 1. Benzyna 98 nie we wszystkich krajach jest popularna (zauważyłem podczas wycieczek zagranicznych)2. Koszty: -produkcji precyzyjnego, wysilonego silnika -wymiany oleju co 6000 km -drogich części zamiennych (w takich silnikach podróbki nie działają) -przeglądów np. rgulacji zawrów3. Sprzęgiła kłowye wykluczają zastosowanie synchronizatorów. Sekwencja została wymyślona do motocykli w celu umożliwienia obsługi skrzyni nogą. Wyklucza to niestety możliwość wyrzucenia na luz z np. czwartego biegu, co w mieście jest denerwujące. Sekwencyjne włączanie biegów stosuje się natomiast w sporcie np. rajdy czy F1.Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomeks666 Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 2. Dlaczego zmodyfikowanych silników motocyklowych nie montuje się w małych samochodach osobowych. Weźmy silnik od Hondy CBF 1000, wstawić do niego "leniwe" wałki rozrządu tak aby nie kręcił się do zbyt wysokich obrotów i był bardziej elastyczny kosztem kilkunastu KM i otrzymujemy mały, lekki i bardzo ekonomiczny silnikWlasnie chyba nie byłby ekonomiczny. W motocyklu zuzycie paliwa nie jest chyba na topie celow przy konstruowaniu silnika. Pewnie zarlby duzo paliwa i zuzywal sie w szybkim tempie pracujac pod duzym obciazeniem. A pamietaj, ze wspolczesny japonski samochod be trudnosci przejezdza 250kkm zanim silnik sie zuzyje. A dlaczego silnika od bolidu F1 nie wlozyc do TIR-a? 3. Dlaczego w konstrukcji skrzyni biegów w samochodach nie postępuje się analogicznie do motocykli? (sekwencja - kłowa)Bo jednak synchronizator wrzuca bieg zawsze, z i bez miedzygazu, szybko i wolno, bez zadnych brzdekow i zgrzytow. Ale nie wiem, czy w rajdowkach nie ma przypadkiem tego rozwiazania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 1 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2008 odpowiedź na wszystkie pytania wydaje mi sie podobna, bo to nie sztuka zrobić 200KM z litra, chodzi o wytrzymalość i trwałość, dlatego silniki nie są maksymalnie doprężone, dlatego konstrukcje samochodowe są inne, dlatego moja rozdzieloną skrzynię itp. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 (edytowane) bo to nie sztuka zrobić 200KM z litra A według mnie właśnie to dowodzi majstersztyku oraz zaawansowania techników, którzy takie silniki budują. Edytowane 2 Września 2008 przez Vector Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 A według mnie właśnie to dowodzi majstersztyku oraz zaawansowania techników, którzy takie silniki budują.On the contrary - rozwiązania pozwalające osiągnąć takie wyniki są powszechnie znane - tylko że są BARDZO drogie w realizacji. Raczej prawdziwą sztuka jest zrobić silnik mocny, trwały i TANI (w produkcji i eksploatacji). Wyobraź sobie, że masz nieograniczoną kasę, super obrabiarki i materiały - i wychodzi wtedy egzemplarz moto GP - spoko ponad 200 koni, itp, tylko że - kosztuje miliony, a po każdym użyciu (wyścigu) silnik trzeba rozebrać od nowa złożyć. Wg, mnie, to nie sztuka zrobić taki moto (jak się ma środki). Sztuka zrobić dobry, tani i trwały. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 nie ujmując inżynierom teraz taki wynik nie robi już szału. Chodzi o relację moc- wytrzymałość i rozsądną granicę. Nawet z WSKi 125 da sie wyciągnąć 50KM, tylko że na jeden wyścig. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jusza Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 ad 1. Albo nie zrozumiałem, albo mam inne (subiektywne) odczucia/doświadczenia: jeżdżąc na benzynie 98 oktanowej odnoszę wrażenie, że silnik jest bardziej "żwawy" a - tu już mniej subiektywnie - spalanie mniejsze. Czy to tylko moje odczucie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 A według mnie właśnie to dowodzi majstersztyku oraz zaawansowania techników, którzy takie silniki budują. moc to żaden problem gorszym jest bezawaryjnośc koszt produkcji itp.....stare silnik jak pisze baba zanetti można spokojnie o 200% podrasować ....... z 125ccm dwusuwa fullcrossy mają po 45KM już a podobno to jest dalej system membrama zawór wydechowy jest jeszcze stawidło czy jakoś tak które pozwala na jeszcze więcej mocy......... najprościej ujmując jakieś 70% silników motocyklowych jest projektowana z założeniem dużo mocy kosztem żywotności i spalania i dlatego nie nadaje sie do auta bo eksploatacja byłaby za droga Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vector Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 On the contrary - rozwiązania pozwalające osiągnąć takie wyniki są powszechnie znane - tylko że są BARDZO drogie w realizacji. Raczej prawdziwą sztuka jest zrobić silnik mocny, trwały i TANI (w produkcji i eksploatacji). Tak, ale biorac pod uwagę ceny to niestety i tak widać jak drogie są w produkcji motocykle - dla porówniana jakiegoś dobrego plastika trzeba zapłacić tyle ile za przyzwoitej jakości samochód... A co do silników, nie będę teraz robił autoreklamy, ale czyż już Honda lub Suzuki nam nie udowodniło, że można zbudować silnik mocny jak tur o trwałości silnika samochodowego? Może ewentualnie o dość nieznacznie mniejszej trwałości. najprościej ujmując jakieś 70% silników motocyklowych jest projektowana z założeniem dużo mocy kosztem żywotności i spalania i dlatego nie nadaje sie do auta bo eksploatacja byłaby za droga Z kosztami serwisu sięzgodzę, ale nei że są produkowane - dużo mocy, krótsza żywotnośc - tak jak wyżej napisałem, są silniki potwornie mocne, trwałe i dobre. No chyba, że masz na myśli 2takty? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
YAGO Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 (edytowane) dodam jeszcze ze silniki w motocyklach sa mniej obciazone masa pojazdu, niema problemu zeby wpakowac silnik od moto do puszki tylko ze pozyje znacznie krucej...., co do piekielnie mocnych i trawlych silnikow w motocyklach ;) porownaj trwalosc do samochodu, zrobisz na 150 konnym 1000ccm 300-400tys km? szczerze watpie :) Edytowane 2 Września 2008 przez YAGO Cytuj Usługi IT - www.tricori.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolot Opublikowano 2 Września 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Koledzy nie do końca mnie zrozumieliście. Nie chodziło mi o wstawienie bezpośrednio silnika z litrowego sporta do samochodu, tylko tego silnika po wcześniejszej modyfikacji: przez wałki rozrządu ograniczyć moc i przenieść ja w dolby zakres obrotów pozostawiając duży stopnień sprężania (czytaj sprawność.Co do trwałości silników motocyklowych to bez żadnych przeróbek zmniejszających moc CBR 954RR dało się przejechać 200tys km bez ingerencji w układ korbowo-tłokowy.Co o kosztów wysilonego silnika się nie zgodzę. W produkcji masowej te koszty stopniowo zanikają. Za cenę topowej maszyny klasy 1000cm, możesz co najwyżej kupić słabo wyposażone z marnym silnikiem toczydełko typu volkswagen polo 1,4 :-) Cytuj Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
amfm Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 Produkt jest końcowym efektem KOMPROMISU pomiędzy ceną, trwałością, kosztami eksploatacji i przeznaczeniem.Nie da się wprost, czy nawet po drobnych zmianach, zastosować rozwiązań z motocykli lub z czołgu do samochodów i odwrotnie. Pozdrawiam ;-) Cytuj http://www.dywizjonpoludnie.pl/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzeh750 Opublikowano 2 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2008 (edytowane) Produkt jest końcowym efektem KOMPROMISU pomiędzy ceną, trwałością, kosztami eksploatacji i przeznaczeniem.Nie da się wprost, czy nawet po drobnych zmianach, zastosować rozwiązań z motocykli lub z czołgu do samochodów i odwrotnie. Pozdrawiam ;-)I tu się nie zgodzę, takie rzeczy były robione, patrz BMW ISETTA, MESSERSHMIT, czy nasze polskie SMYK,MEDUZA lub MIKRUS który też miał silnik z motocyklowym rodowodem, były to co prawda inne czasy i inne silniki ale było.Nie wspomnę już o strażackim wozie szybkiego reagowania ,nie pomne w tej chwili nazwy, wykorzystywane one były w straży na lotniskach i miały silnik żywcem przeniesiony z SHERMANA, ponoć miał niesamowite przyspieszenie. :flesje: :biggrin: Edytowane 2 Września 2008 przez grzeh750 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.