Skocz do zawartości

Silniki motocyklowe


samolot
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

1. Dlaczego większość silników motocyklowych konsturuuje się tak aby nadal były zasilane paliwem 95 oktanowym a nie 98. Benzyna 98 umożliwiłaby wzrost stopnia sprężania a tym samym mocy maksymalnej

2. Dlaczego zmodyfikowanych silników motocyklowych nie montuje się w małych samochodach osobowych. Weźmy silnik od Hondy CBF 1000, wstawić do niego "leniwe" wałki rozrządu tak aby nie kręcił się do zbyt wysokich obrotów i był bardziej elastyczny kosztem kilkunastu KM i otrzymujemy mały, lekki i bardzo ekonomiczny silnik

3. Dlaczego w konstrukcji skrzyni biegów w samochodach nie postępuje się analogicznie do motocykli? (sekwencja - kłowa)

Edytowane przez samolot

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad1 bo faktycznie lejac 98 masz 95 oktan :D

 

pozostale pytania - nie wiem dlaczego chcesz robic z tradycyjnych puszek bolidy. Od tego jest osobna dzialka i odpowiednie ceny. tradycyjne i powszechne autka maja byc wygodne, przyjemne w obsludze dla uzytkownika, bezawaryjne itd. Firmy maja swoje sprawdzone koncepcje, ktore tylko ulepszaja i po co swiat do gory wywracac ?

Edytowane przez ural_zgora
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Benzyna 98 nie we wszystkich krajach jest popularna (zauważyłem podczas wycieczek zagranicznych)

2. Koszty:

-produkcji precyzyjnego, wysilonego silnika

-wymiany oleju co 6000 km

-drogich części zamiennych (w takich silnikach podróbki nie działają)

-przeglądów np. rgulacji zawrów

3. Sprzęgiła kłowye wykluczają zastosowanie synchronizatorów.

Sekwencja została wymyślona do motocykli w celu umożliwienia obsługi skrzyni nogą.

Wyklucza to niestety możliwość wyrzucenia na luz z np. czwartego biegu, co w mieście jest denerwujące.

Sekwencyjne włączanie biegów stosuje się natomiast w sporcie np. rajdy czy F1.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Dlaczego zmodyfikowanych silników motocyklowych nie montuje się w małych samochodach osobowych. Weźmy silnik od Hondy CBF 1000, wstawić do niego "leniwe" wałki rozrządu tak aby nie kręcił się do zbyt wysokich obrotów i był bardziej elastyczny kosztem kilkunastu KM i otrzymujemy mały, lekki i bardzo

ekonomiczny silnik

Wlasnie chyba nie byłby ekonomiczny. W motocyklu zuzycie paliwa nie jest chyba na topie celow przy konstruowaniu silnika. Pewnie zarlby duzo paliwa i zuzywal sie w szybkim tempie pracujac pod duzym obciazeniem. A pamietaj, ze wspolczesny japonski samochod be trudnosci przejezdza 250kkm zanim silnik sie zuzyje. A dlaczego silnika od bolidu F1 nie wlozyc do TIR-a?

3. Dlaczego w konstrukcji skrzyni biegów w samochodach nie postępuje się analogicznie do motocykli? (sekwencja - kłowa)

Bo jednak synchronizator wrzuca bieg zawsze, z i bez miedzygazu, szybko i wolno, bez zadnych brzdekow i zgrzytow. Ale nie wiem, czy w rajdowkach nie ma przypadkiem tego rozwiazania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiedź na wszystkie pytania wydaje mi sie podobna, bo to nie sztuka zrobić 200KM z litra, chodzi o wytrzymalość i trwałość, dlatego silniki nie są maksymalnie doprężone, dlatego konstrukcje samochodowe są inne, dlatego moja rozdzieloną skrzynię itp.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A według mnie właśnie to dowodzi majstersztyku oraz zaawansowania techników, którzy takie silniki budują.

On the contrary - rozwiązania pozwalające osiągnąć takie wyniki są powszechnie znane - tylko że są BARDZO drogie w realizacji.

Raczej prawdziwą sztuka jest zrobić silnik mocny, trwały i TANI (w produkcji i eksploatacji).

 

Wyobraź sobie, że masz nieograniczoną kasę, super obrabiarki i materiały - i wychodzi wtedy egzemplarz moto GP - spoko ponad 200 koni, itp, tylko że - kosztuje miliony, a po każdym użyciu (wyścigu) silnik trzeba rozebrać od nowa złożyć.

 

Wg, mnie, to nie sztuka zrobić taki moto (jak się ma środki). Sztuka zrobić dobry, tani i trwały.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ujmując inżynierom teraz taki wynik nie robi już szału. Chodzi o relację moc- wytrzymałość i rozsądną granicę. Nawet z WSKi 125 da sie wyciągnąć 50KM, tylko że na jeden wyścig.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ad 1. Albo nie zrozumiałem, albo mam inne (subiektywne) odczucia/doświadczenia: jeżdżąc na benzynie 98 oktanowej odnoszę wrażenie, że silnik jest bardziej "żwawy" a - tu już mniej subiektywnie - spalanie mniejsze. Czy to tylko moje odczucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A według mnie właśnie to dowodzi majstersztyku oraz zaawansowania techników, którzy takie silniki budują.

 

moc to żaden problem gorszym jest bezawaryjnośc koszt produkcji itp.....stare silnik jak pisze baba zanetti można spokojnie o 200% podrasować .......

 

z 125ccm dwusuwa fullcrossy mają po 45KM już a podobno to jest dalej system membrama zawór wydechowy jest jeszcze stawidło czy jakoś tak które pozwala na jeszcze więcej mocy.........

 

najprościej ujmując jakieś 70% silników motocyklowych jest projektowana z założeniem dużo mocy kosztem żywotności i spalania i dlatego nie nadaje sie do auta bo eksploatacja byłaby za droga

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On the contrary - rozwiązania pozwalające osiągnąć takie wyniki są powszechnie znane - tylko że są BARDZO drogie w realizacji.

Raczej prawdziwą sztuka jest zrobić silnik mocny, trwały i TANI (w produkcji i eksploatacji).

 

Tak, ale biorac pod uwagę ceny to niestety i tak widać jak drogie są w produkcji motocykle - dla porówniana jakiegoś dobrego plastika trzeba zapłacić tyle ile za przyzwoitej jakości samochód...

 

A co do silników, nie będę teraz robił autoreklamy, ale czyż już Honda lub Suzuki nam nie udowodniło, że można zbudować silnik mocny jak tur o trwałości silnika samochodowego? Może ewentualnie o dość nieznacznie mniejszej trwałości.

 

najprościej ujmując jakieś 70% silników motocyklowych jest projektowana z założeniem dużo mocy kosztem żywotności i spalania i dlatego nie nadaje sie do auta bo eksploatacja byłaby za droga

 

Z kosztami serwisu sięzgodzę, ale nei że są produkowane - dużo mocy, krótsza żywotnośc - tak jak wyżej napisałem, są silniki potwornie mocne, trwałe i dobre. No chyba, że masz na myśli 2takty?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam jeszcze ze silniki w motocyklach sa mniej obciazone masa pojazdu, niema problemu zeby wpakowac silnik od moto do puszki tylko ze pozyje znacznie krucej...., co do piekielnie mocnych i trawlych silnikow w motocyklach ;) porownaj trwalosc do samochodu, zrobisz na 150 konnym 1000ccm 300-400tys km? szczerze watpie :)

Edytowane przez YAGO

Usługi IT - www.tricori.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy nie do końca mnie zrozumieliście. Nie chodziło mi o wstawienie bezpośrednio silnika z litrowego sporta do samochodu, tylko tego silnika po wcześniejszej modyfikacji: przez wałki rozrządu ograniczyć moc i przenieść ja w dolby zakres obrotów pozostawiając duży stopnień sprężania (czytaj sprawność.

Co do trwałości silników motocyklowych to bez żadnych przeróbek zmniejszających moc CBR 954RR dało się przejechać 200tys km bez ingerencji w układ korbowo-tłokowy.

Co o kosztów wysilonego silnika się nie zgodzę. W produkcji masowej te koszty stopniowo zanikają. Za cenę topowej maszyny klasy 1000cm, możesz co najwyżej kupić słabo wyposażone z marnym silnikiem toczydełko typu volkswagen polo 1,4 :-)

Komar 2320 > WSK 125 > CBR 600F2 > CBR F4I SPORT > Kymco Active > YBR 125 > CBR 600RR PC 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Produkt jest końcowym efektem KOMPROMISU pomiędzy ceną, trwałością, kosztami eksploatacji i przeznaczeniem.

Nie da się wprost, czy nawet po drobnych zmianach, zastosować rozwiązań z motocykli lub z czołgu do samochodów i odwrotnie.

 

Pozdrawiam ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Produkt jest końcowym efektem KOMPROMISU pomiędzy ceną, trwałością, kosztami eksploatacji i przeznaczeniem.

Nie da się wprost, czy nawet po drobnych zmianach, zastosować rozwiązań z motocykli lub z czołgu do samochodów i odwrotnie.

 

Pozdrawiam ;-)

I tu się nie zgodzę, takie rzeczy były robione, patrz BMW ISETTA, MESSERSHMIT, czy nasze polskie SMYK,MEDUZA lub MIKRUS który też miał silnik z motocyklowym rodowodem, były to co prawda inne czasy i inne silniki ale było.Nie wspomnę już o strażackim wozie szybkiego reagowania ,nie pomne w tej chwili nazwy, wykorzystywane one były w straży na lotniskach i miały silnik żywcem przeniesiony z SHERMANA, ponoć miał niesamowite przyspieszenie. :flesje: :biggrin:

Edytowane przez grzeh750
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...