Skocz do zawartości

CBR 1000 RR "German": Panie, jedna lampa panu nie świeci...


Gienek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Tytuł wątka może kontrowersyjnie sformułowany, ale każdy kto ma europejską wersję motoru z dwoma "oczami" z przodu /i to pewnie nie tylko hondę/ wie o co chodzi.

Po pierwsze od początku uważam że kijowo to wygląda. Wersje z USA, które palą na oba ślepia prezentują się jakoś bardziej okazale. Poza tym motor z takim przyspieszeniem przy przepisowo zapalonym świetle mijania jest gorzej widoczny niż skuter.

 

Ale już przechodzę do sedna sprawy

 

Pytanie dotyczy hond, ale użytkownicy innych marek też mogą tu wrzucić conieco...

A mianowicie jak zrobić żeby obie lampy świeciły - ale tak jak w amerykańcu zgodnie z zasadami ruchu prawostronnego ?

- Czy trzeba zmienić całą lampę - tzn. czy USA, German i Angol mają zupełnie inne lampy /inne odbłyśniki/

- Czy może wystarczy dostać się do klosza i odkleić jakąś taśmę z części odbłyśnika, a następnie zapodać odpowiednią żarówkę /bo słyszałem, że tak jest w niektórych samochodach kierowanych na rynki europejskie

i angielski/

Pytanie może na pozór kretyńskie, ale tendencja do unifikowania części w hondzie nie idzie w parze z produkowaniem 3 odmian odbłyśników.

- a co z resztą instalacji elektrycznej?

Może ktoś /a najlepiej jakiś hondziarz/ przerabiał ten temat i zechce się podzielić swoimi spostrzeżeiami.

Edytowane przez Gienek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwsze to po co?? ja nie spotkalem sie z przypadkiem zeby ktos zaplacil na motocyklu mandat za jezdzenie na dlugich... malo tego... moj kolega kedys podjechal na stacje diagnostyczna "bo mu dlugie za wysoko swiecily"... jedyne co uslyszal to : "Panie, a po co pan chce to regulowac... ja na Pana miejscu zostawilbym tak jak jest..przynajmniej pana widza... "

 

ale jesli sie uparles na oba swietliki z przodu i oba mijania to radzilbym pojsc na latwizne i po prostu zmienic instalacje z zarowkami tak by obie swiecily naraz... widzialem kiedys cos takiego na allegro..nawet nie bylo drogie...

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... moj kolega kedys podjechal na stacje diagnostyczna "bo mu dlugie za wysoko swiecily"... jedyne co uslyszal to : "Panie, a po co pan chce to regulowac... ja na Pana miejscu zostawilbym tak jak jest..przynajmniej pana widza... "

 

 

 

pozdr

 

A kolega oczywiście odpuścił i teraz oślepia innych... Jakby mi "diagnosta" powiedział coś takiego to przy nim zadzwoniłbym do jego szefa ze skargą - buractwo trzeba tępić :rolleyes:

 

Pozdro all :icon_mrgreen:

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zielu a ja sie spotkałem nawet sam miałem dostać. Bo stali sobie z radarem a ja na długich jade, zatrzymał mnie i mowi ze tak daje ze oczach. To szybka bajera że ze stacji ruszałem i mi sie przez przypadek włączyły i mnie na szczescie puscił. Moze u Ciebie dlugie tak mocno nie dają ?

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze u Ciebie dlugie tak mocno nie dają ?

 

nie wiem, mozliwe.. ale jadac puszka w dzien w ogole mi nie przeszkadza ze motocyklista jedzie na dlugich... co innego w nocy, ale tez im wybaczam ;)

 

A kolega oczywiście odpuścił i teraz oślepia innych... Jakby mi "diagnosta" powiedział coś takiego to przy nim zadzwoniłbym do jego szefa ze skargą - buractwo trzeba tępić

 

Kolega sprawdzil je i okazalo sie ze sa w normie...tylko mu sie wydawalo ze za wysoko wala...

buractwo... zalezy jak na to spojzec... naprawde az tak bardzo przeszkadzaja Ci dlugie w dwusladach??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naprawde az tak bardzo przeszkadzaja Ci dlugie w dwusladach??

 

jednośladach, no chyba że rama jakaś nieteges ;)

 

A co do świateł, to w słoneczny dzień długie są ok, ale w pochmurny dają po gałach i tyle.

Edytowane przez Mor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie kiedyś złapali na R6 i doczepili się, że swieca dwie lampy na swiatłach mijania.

Pokazali nawet w przepisach jakie sa wymagania dla jednośladow i ich swiateł mijania i chcieli zabrać dowód...

Także nie miałem nic od powiedzenia po za tłumaczenim ,,już taki kupiłem" bo i tak w rzeczywistości było i nie zdawalem sobie z tego sprawy... Naszczęście odpuścili...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja latam na "długich" - świecą wówczas obie lampy, sprzęt wygląda dobrze i jestem widoczny :D (uwaga - nie stosuję tego w pochmurne dni i po zmierzchu - informacja dla tych którzy za chwilę rozwiną kontrwątek w stylu: "postępujesz karygodnie... ble ble ble") :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry ale CBR 1000 RR ma tylko jedno światło mijania i jedno drogowe - nawet w USA podobnie jak 600RR, żarówki H7 i nic z tym nie zrobisz, pozostaje albo Xenon H7R, albo jazda na drogowych jak Patryk.CBR wspomniał - nie jest to do końca zgodne z przepisami ale bezpieczeństwo stawiam na 1.wszym miejscu.

W R1 chyba wszystkich, R6 do 2002 roku świecą 2 światła mijania ( a jak inaczej maja świecić jak masz 2 żarówki H4 ?)

Edytowane przez Raczek_6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...