emil11 Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2008 Czesc. Jak w temacie, zjechane tylne klocki hamulcowe w ciagu 1400km. Zaczne od poczatku. Jakies 2 tygodnie temu przed zaplanowanym wyjazdem na Mazury zdemontowalem do oczyszczenia przednie i tylne zaciski, rozlozylem na czesci pierwsze, oczyscilem, dodatkowo w tylnym zacisku wymienilem klocki na nowe, zlozylem wszystko do kupy, zalalem swiezy plyn hamulcowy, odpowietrzylem i przez pierwsze kilometry staralem sie jak najrzadziej hamowac, aby klocki dotarly sie do tarczy. I wszytko byloby cacy gdyby nie to, ze w polowie wyjazdu zauwazylem ze klocki dosc szybko sie zuzywaja, poniewaz zostala tylko 1/2 okladziny. W niedziele po powrocie sprawdzilem klocki i z okladziny nie zostalo praktyczne nic, jeszcze pare km i pewnie uslysze tarcie blachy o tarcze. Od wymiany przejechalem raptem 1400 km. Klocki to Carbone Lorraine z okladzina s4 (tansza), chcialem rx3 (drozsza) ale niestety trzeba byloby dluzej czekac na zamowienie. Zastanawiam sie co zrobilem nie tak przy skladaniu ze dzieje sie w ten sposob? Dodatkowo zauwazylem dzisiaj ze po zakreceniu kolem robi ono jakies pol obrotu a nie jak przed czyszczeniem 1-2 obroty. Klocki ewidentnie przyhamowuja kolo. Prosze o pomoc.Pozdrawiam Cytuj Fotograf ślubny WarszawaZdjęcia ślubne Ostrów Mazowiecka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Czesc. Jak w temacie, zjechane tylne klocki hamulcowe w ciagu 1400km. Zastanawiam sie co zrobilem nie tak przy skladaniu ze dzieje sie w ten sposob? Dodatkowo zauwazylem dzisiaj ze po zakreceniu kolem robi ono jakies pol obrotu a nie jak przed czyszczeniem 1-2 obroty. Klocki ewidentnie przyhamowuja kolo. Prosze o pomoc.Pozdrawiam Prawdopodobnie cylinderki nie odbijają na właściwą pozycję. Możliwe, że tłoczki były już zużyte a w korpusie zrobiły się progi i po ponownym złożeniu i wstawieniu szerszych (nowych) klocków po prostu obie części nie chcą teraz właściwie współpracować. Właściwym by było, w momencie składania, tłoczki posmarować specjalnym preparatem zabezpieczającym zapiekaniu, dostępnym w sklepach samochodowych. Przed wyjazdem też trzeba było trochę polatać i palcem sprawdzić, czy zaciski się nie grzeją. Dodatkowo miękkie okładziny, w sytuacji częściowego blokowania, szybciej się zużyły. Czeka cię ponowne rozebranie zacisków i dokładne sprawdzenie poszczególnych części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emil11 Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Przed wyjazdem zrobilem niecale 80km i sprawdzalem kilka razy temp. tarczy i zacisku i bardzo gorace nie byly, ale myslalem ze to kwestia dotarcia. Calosc skladalem (nie wiem czy dobrze zrobilem) na smar silikonowy. W cylinderkach gladz byla idealna, tloczki tez nie wykazywaly zadnych sladow zuzycia. Nawet cieszylem sie ze te klocki pociagna dluzej bo poprzednie ktore mialem byly luzno w zacisku, brakowalo ok.3 mm metalu na ktorym jest okladzina, ktory dociska blaszke, a te pasowaly idealnie. Teraz sie zastanawiam sie czy nie byly osadzone zbyt ciasno. Zaznacze ze i jedne i drugie wedlug producentow byly ok.:biggrin: Cytuj Fotograf ślubny WarszawaZdjęcia ślubne Ostrów Mazowiecka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Masz trzy możliwości, albo trzymają na tłoczkach (czasami pozostaje tylko rozebranie zacisków) albo trzyma na prowadnicach, albo na jarzmie (czyli w miejscu gdzie leżą klocki). Pawel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 4 mozliwosc ze pompa nie odpuszcza - otworek wyrownujacy cisnienie, rdza w cylindrze pompy ograniczajaca ruch tloka. Adam M. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 21 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2008 5 mozliwość , kupiłeś podróby :buttrock: Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klapek Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 6. możliwość - nie używasz przodu bo boisz się że przelecisz przez kiere :icon_mrgreen: Pozdro all :flesje: Cytuj Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..? www.kolyaska.fora.plObecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adikosak Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 (edytowane) 6. możliwość - nie używasz przodu bo boisz się że przelecisz przez kiere ;) Gdzie no ja przejechałem na swoim mocie od kiedy już mam już 3000km a klocki wyglądają jak nowe, nienaruszone, a hamuje niemal tylko tylnim kołem (tarcza a nie bęben) :P :crossy: Edytowane 22 Sierpnia 2008 przez adikosak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 22 Sierpnia 2008 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2008 (edytowane) Ale chłopaki macie problemy w terenie nowe klocki wystarczają czasem na 2 wyjazdy dobre,a przy "pyrkaniu" z 250-300 km i nie ma :) Edytowane 22 Sierpnia 2008 przez rafael Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.