Skocz do zawartości

Hamulce, wymiana plynu hamulcowego, odpowietrzanie


Kudlaty
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nalewasz do zbiorniczka płyn, odkręcasz osdpowietrznik i czekasz spokojnie aż płyn się pojawi na dole, wraz z uciekającymi bąbelkami powietrza - trwa to dośc długo i jak układ był kompletnie zapowietrzony nie zawsze "zaśśie" płyn w układ. Wtedy możesz pompować - naciskasz powoli kilka razy klamkę, przy zakręconym odpowietrzniku, trzymsz ją dośc mocno i odkecasz odpowietrznik, płyn z powietrzem ucieka, zakręcasz odpowietrznik, wolno puszczasz klamke, popmujesz kilka razy itd itd. Cały czas musisz pilnować aby w zbiorniczku był odpowiedni poziom płynu, by znowu nie zassać powietrza. Musisz dojśc do momentu, w którym z odpowietrznika nie leci już powietrze, a klamka po kikukrotnym wciśnięciu stoi na tym samym poziomie, czyli nie rośnie. Trochę o tym masz też napisane w moim tekściku o wymianie klocków w Świecie Morocykli nr. 8/2003.

 

Pozdrawiam, Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedziesz potrzebowal strzykawiki, gumowy wezyk, ktory zalozysz na odpowietrznik w zacisku hamulcowym oraz jakis pojemniczek, zeby zlac stary plyn.

 

1. Odkrecasz pokrywke zbiorniczka plynu hamulcowego i strzykawka wyciagasz stary plyn.

2. Nalewasz nowy plyn do zbiorniczka (w tym miejscu Pawel dodalby, zebys jeszcze pare razy wciagnal i wypuscil plyn ze strzykawki do zbiorniczka w celu przeplukania pompy ;) ).

3. Zaloz gumowy przewod na odpowietrznik i odkrec go. Poki bedziesz widzial, ze razem z plynem wyplywaja pecherzyki powietrza znaczy, ze uklad wciaz jest zapowietrzony.

4. Zakrec odpowietrznik. Przepompuj pare razy plyn wciskajac klamke. Trzymajac caly czas wcisnieta klamke hamulca odkrec na chwileczke odpowietrznik i zakrec. Ta czynnosc powtarzaj do momentu kiedy wyplywajacy plyn bedzie "czysty" bez babelkow powietrza.

 

Pamietaj by podczas odpowietrzania caly czas kontrolowac poziom plynu w zbiorniczku i w razie koniecznosci uzupelniaj go. W przeciwnym wypadku mozesz zapowietrzyc pompe hamulcowa a do jej odpowietrzenia potrzeba niestety wiecej czasu.

 

Pamietaj tez, zeby nie mieszac ze soba plynow hamulcowych - moze to oslabic uszczelki ukladu oraz gumowe przewody.

 

 

 

PS Hehe :) Widze, ze zawsze pomocny Pawel juz mnie uprzedzil z odpowiedzia :( Mozesz jeszcze zerknac tutaj ---> http://www.bush.neostrada.pl/odpowietrzanie.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bedziesz potrzebowal strzykawiki, gumowy wezyk, ktory zalozysz na odpowietrznik w zacisku hamulcowym oraz jakis pojemniczek, zeby zlac stary plyn.

 

1. Odkrecasz pokrywke zbiorniczka plynu hamulcowego i strzykawka wyciagasz stary plyn.

2. Nalewasz nowy plyn do zbiorniczka (w tym miejscu Pawel dodalby, zebys jeszcze pare razy wciagnal i wypuscil plyn ze strzykawki do zbiorniczka w celu przeplukania pompy ;) ).

3. Zaloz gumowy przewod na odpowietrznik i odkrec go. Poki bedziesz widzial, ze razem z plynem wyplywaja pecherzyki powietrza znaczy, ze uklad wciaz jest zapowietrzony.

4. Zakrec odpowietrznik. Przepompuj pare razy plyn wciskajac klamke. Trzymajac caly czas wcisnieta klamke hamulca odkrec na chwileczke odpowietrznik i zakrec. Ta czynnosc powtarzaj do momentu kiedy wyplywajacy plyn bedzie "czysty" bez babelkow powietrza.

 

Pamietaj by podczas odpowietrzania caly czas kontrolowac poziom plynu w zbiorniczku i w razie koniecznosci uzupelniaj go. W przeciwnym wypadku mozesz zapowietrzyc pompe hamulcowa a do jej odpowietrzenia potrzeba niestety wiecej czasu.

 

Pamietaj tez, zeby nie mieszac ze soba plynow hamulcowych - moze to oslabic uszczelki ukladu oraz gumowe przewody.

 

 

 

PS Hehe :) Widze, ze zawsze pomocny Pawel juz mnie uprzedzil z odpowiedzia :( Mozesz jeszcze zerknac tutaj --->http://www.bush.neostrada.pl/odpowietrzanie.htm

 

 

Widze Bush że robisz postępy :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 1 rok później...

Nie wiem jak innym, ale mi z stalowym oplotem poszlo szybciej niz z gumowymi. Zapewne dlatego, ze wywalilem trojnik, a stalowe przynajmniej na oko maja mniejsza srednice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieraz w przypadku rozleglych ukladow przy odpowietrzaniu pomaga doprowadzenie niewielkiego cisnienia do zbiorniczka z plynem. Ale pewnie w moto to wystarczy troche cierpliwosci i oczywiscie umiejetne odpowietrzanie ;)

A co do mniejszych srednic przewodow to powinno sie je jeszcze szybciej odpowietrzyc.

Osobiscie praktykuje takie przerabianie nie w moto tylko np Tatrze 815 i wielu innych. Ona ma oryginalnie bardzo dlugi przewod gumowy bedzie z 3 - 4 metry(znacznej srednicy), ktory idzie z pompki sprzegla do silownika sprzegla ktory jest dodatkowo wspomagany powietrzem. No i na oryginalnym przewodzie ( do tego pompka w slabej kondycji) odpowietrzenie ukladu to nieraz kilka dni :P odpowietrzania ktore moze doprowadzic do niczego. Tak wiec kupuje kilka metrow miedzianej rurki o mniejszej srednicy, wspawuje koncowki i kilka depniec sprzegla i odpowietrzone. Klienci sa zaskoczeni ze oni tyle czasu sie meczyli a tu raz dwa i zrobione :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Jak się nie chcą odpowietrzyć, to odpowietrz pompę, bo pewnie ona złapała i sobie możesz odpowietrzać na dole.

A teraz mi się przypomniało, że w sumie co motocykl to jakieś tajniki. No żeby odpowietrzyć układ hyfrauliczny sprzęgła w Ducati, nie wystarczy tradycyjne działanie. Kiedyś odpowietrzałem chyba z 2 godziny i ciagle wysprzęglik nie dawał rady. Dopiero zaprzyjaźniony spec mnie uświadomił pytając "stary, a kierownicą ruszałeś już na wszystkie strony? Bo jak nie ruszałeś, to za diabła nie odpowietrzysz". No i jak poruszałem to się odpowietrzyło ;)

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli Duca miala nie tylko zapowietrzone sprzeglo ale i kierownice... :-D

 

Jak odpowietrzyc kierownice? - to chyba dobry temat dla Ryzego do programu ;)

 

A swoja droga kto praktykowal odpowietrzanie przy pomocy tej machiny cisnieniowej? Znacie blizsze szczegoly jak to dziala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...